I bought this specific little fan for office use. It is excellent despite its size. I have placed it at a distance of 1.5 meters and it is just what I need. It doesn't rotate on its own, but you adjust it yourself, you give it the angle you want, it doesn't have steps for higher or lower performance. You connect it to your computer with a USB port or if you want to take it somewhere with you, you simply connect it to a power bank. The sound doesn't exceed the sound of the computer's cooler. That is, it's below 20db.
The fan is made of aluminum internally, if I'm not mistaken, as well as its frame, which is definitely not plastic.
Yes, it's worth 100% of its money.
UPDATE!! It's a beast!! Now I use it even during sleep. I have it at a distance of 3 meters and it does its job perfectly.
Το συγκεκριμενο ανεμιστηρακι το πηρα για χρηση γραφειου . Ειναι εξαιρετικο παρα το μεγεθος του. Το εχω τοποθετησει 1.5 μετρο αποσταση και ειναι οτι πρεπει . Δεν γυρναει απο μονο του αλλα το ρυθμιζεις εσυ , του δινεις τη κληση που θελεις ,δεν εχει σκαλες για μεγαλυτερη η χαμηλοτερη αποδοση. Το συνδεεις με τον υπολογιστη σου με θυρα usb η αν θες να το παρεις καπου μαζι σου απλα το συνδεεις στο powerbank. Ο ηχος δεν ξεπερναει καν τον ηχο της ψυκτρας του υπολογιστη. Δηλαδη κατω απο 20db.
Ο ανεμιστηρας εσωτερικα ειναι φτιαγμενος απο αλουμινιο αν δεν κανω λαθος , οπως και ο σκελετος του σιγουρα δεν ειναι πλαστικος.
Ναι αξιζει τα χρηματα του 100%
UPDATE !! Ειναι τερας!! πλεον το χρησιμοποιω και κατα τη διαρκεια του υπνου . Το εχω σε αποσταση 3 μετρων και κανει αριστα τη δουλεια του.