From the first operation, I had an issue with the flaps. I don't know if it's a problem with the model or the piece I got, but I still struggle with the service. In the rest, the absorbency is really amazing.
Update after repair
The flaps were removed and there is no issue anymore! Now I can operate it even on the highest scale (before, due to the noise, it was unthinkable). The intensity is TREMENDOUS!!! There is no noise even on the large scale!
Regarding the problem I faced, the technician informed me that I thought it was due to the model... and he told me that the noise in the flaps is not an issue of the extractor, but a matter of the length of the exhaust pipe and whether the pipe makes a turn before coming out. In my installation, it makes 3 turns instead of one, which is the usual, and it has a little less than 2 meters to come out. Therefore, it is the installation as a structure that is to blame, not the product.
Από την πρώτη λειτουργία είχα θέμα με τα κλαπέτα.
Δεν γνωρίζω αν είναι θέμα του μοντέλου ή του τεμαχίου που πήρα αλλά ακόμα ταλαιπωριέμαι με το service.
Στα υπόλοιπα, όντως είναι τρομερή η απορροφητικότητα του.
Ενημέρωση μετά από επισκευή
Τα κλαπέτα αφαιρέθηκαν και δεν υπάρχει κανένα θέμα πλέον! Πλέον μπορώ να τον λειτουργήσω και στην μεγαλύτερη σκάλα (πριν λόγω θορύβου ήταν αδιανόητο.) Η ένταση του είναι ΤΡΟΜΕΡΗ!!! Φασαρία ακόμα και στην μεγάλη σκάλα δεν έχει!
Για το πρόβλημα που αντιμετώπισα, με κατατόπισε ο τεχνικός γτ νόμιζα πως οφειλόταν στο μοντέλο... και μου είπε πως η φασαρία στα κλαπέτα δεν είναι θέμα απορροφητήρα, αλλά θέμα μήκους του σωλήνα απόληξης καθώς και αν ο σωλήνας κάνει ή όχι στροφή μέχρι να βγει έξω. Στην δική μου εγκατάσταση, κάνει 3 στροφές αντί για μια που είναι το σύνηθες και έχει λίγο λιγότερο από 2 μέτρα για να βγει ο σωλήνας έξω. Επομένως φταίει η εγκατάσταση ως δομή και όχι το προϊόν.