I bought the glasses for about 30 euros. For their price, they are really good. They have a metallic frame that really holds up, although it is a bit cheap-looking. But it's really worth it. They fit really well on my face (I have an oval medium face shape). What I have put them through is incredible. I have submerged them in the sea, they have been thrown from a distance of 4-5 meters, they have fallen from a desk, and they haven't suffered any damage. The lens quality is amazing. It doesn't strain my eyes, it enhances colors, and I can look at the sun without being blinded.
Now, the negatives. The lens material quality is poor. It's like they have put a 3-ply cellophane from those used to seal bottles to prevent leakage. The metal and overall construction have not been well thought out. By that, I mean that the arms get blocked by small metal pieces connected to the main structure. The right arm protrudes more because the piece is shorter. Would I buy them again? Absolutely. The reason their price is so low is because the company doesn't belong to Luxotic, which those who are familiar with it know that it owns Reiban, for example. But I have gone for walks, entered the sea, gone hiking in the mountains, and done gymnastics on balance beams outside, and they have lasted 10 solid days in Paros and Amorgos. Get two pairs, so you have a spare, and if you don't want it, give it to a friend. And stay away from plastic glasses
Τα γυαλια τα πηρα στα 30 περιπου ευρω.Για την τιμη τους ειναι παρα πολυ καλα.Μεταλλικος σκελετος,που πραγματικα αντεχει,βεβαια ειναι λιγο φτηνιαρικος μεταλλικος,αλλα πραγματικα αξιζει.Καθεται πραγματικα καλα στο προσωπο μου (εχω οβαλ μεσαιο ).Το τι εχω περασει μ αυτα ειναι απιστευτο.Εχω βουτηξει στη θαλασσα μ αυτα,μ τα εχουν πεταξει σε αποσταση 4-5 μετρων,εχουν πεσει απο γραφειο,πραγματικα δν εχουν παθει τιποτα.Ο φακος σαν ποιοτητα-απιστευτος.Δεν κουραζει,ζωντανευει τα χρωματα,κοιταω τον ηλιο και δεν τυφλωνομαι.
Τωρα τ αρνητικα.Η ποιοτητα του υλικου του φακου ειναι μαπα.Ειναι σαν να εχουν βαλει ενα 3 πλο σελοφαν απ αυτα που κλεινουν τα μπουκαλια για να μην σταζουν.Το μεταλλο,και γενικα η κατασκευη δεν εχει μελετηθει.Μ αυτο εννοω οτι οι βραχιονες μπλοκαρονται απο μικρα μεταλλικα κομματακια συνδεδεμενα στην κυρια κατασκευη.Ο δεξια μ βραχιωνας εξεχει περισσοτερο,επειδη το κομματακι ειναι κοντοτερο.Θα τα ξαναπαιρνα?1000 τα 1000.Ο λογος που η τιμη τους ειναι τοσο χαμηλη ειναι επειδη η εταιρια δν ανηκει στη Λουξοτικα,που οσοι ασχολουνται,η συγκεκριμενη εχει πχ τη Ρειμπαν.Αλλα εχω βγει βολτα,εχω μπει σε θαλασσα,εχω παει να αναβαση στο βουνο και γυμναστικη σε μονοζυγα οξω,αντεξανε 10 μερες βαρβατες Παρο Αμοργο.Παρτε 2 να χετε και αν δν το θελετε το δινετε σε καποιον φιλο.Και μακρια απο πλαστικα γυαλια