My problem before ordering it was the unclear opinions regarding its size. Although most people said the jacket is wider than the considered "regular" fit, I couldn't understand exactly what that meant. I am 1.73m, 78kg, chest 61cm, I would say relatively fit (not much of a belly). I ordered the Medium, although there were (ambiguous) indications that the Small might have been a better choice.
Personal Conclusions: all the problems start from the inner lining. I would say they put a "Medium" lining (when wearing it you feel the jacket is tight and you think "good thing I didn't get the Small"), in an XLarge compared to other jackets. So, without the lining the jacket is big. As a result, the situation is "between a rock and a hard place," at least in my case. A bulky jacket in winter (due to the overall size of the jacket, but relatively "tight" inside because of the lining) and a large jacket in summer (without the lining). I should have tried it before ordering, but in Thessaly I don't know of any store that has it.
In general, they could have a more comfortable lining, so that it matches the actual size of the jacket. The jacket already has some form of insulation (the fabric is double, with a gap in between), from 8°C it can be worn comfortably without the lining. After 20°C, especially if you move around, forget it (always without the lining). It goes in the closet...
Suggestion: If you are 1.77-1.82m, 75-85kg and relatively fit (with a chest not over 61-62cm, otherwise the lining will be tight), get Medium. For a fit person 1.78m/75kg/60cm chest, it was Perfect.
Update 23/2: I have worn it 5-6 times with temperatures 5-15°C. It is warm, but nothing special especially considering how heavy it is. I consider my other jackets just as warm at such temperatures, but this one is twice as heavy, so in relatively warm weather (15°C) you feel "suffocated." Of course, there's no way I'm taking out the lining, since then I'd be "swimming" in it. If you have about my measurements, definitely TRY (probably BUY) the Small before purchasing. In terms of appearance, it's "catchy," personally I like it a lot.
Update 4/5: Since on one hand I liked its comfort, but on the other I thought it was too big for Spring/Autumn without the lining, I also bought the Small (€72!!!). Fit without the lining is perfect and the sleeves are much better. Lining is very tight, if I use it only a thin thermal fits underneath and the feeling is suffocating. If I get back to my "Winter" weight, it probably won't fit.
Update 24/3/25: Be careful with the buttons that close the jacket. They are sensitive, in no way do they match the image of the garment ("heavy use"). The last button (female) completely tore the - sensitive as it turned out - fabric and now I'm looking for a way to replace it with some other closing method, since there's no way to repair it as is. I'm afraid other buttons will follow, so be careful opening/closing them.
Update 24/01/26: 2 years later, if I had to buy an "M65 type" jacket now, I would look at HELIKON TEX or another brand. My biggest issue is the sensitive buttons and the huge and very long sleeves - I imagine due to the inner lining, which would be better if it didn't exist since it causes more problems than it solves. For example, with the Small size that fit me better, I had to pay a tailor to fix the sleeves, I bought an extra hunting Fleece jacket for the cold, while for the button that broke I still haven't done anything (probably won't do anything either, if it breaks further it's going in the trash)
Το πρόβλημά μου πριν το παραγγείλω ήταν οι μη καθαρές απόψεις σχετικά με το μέγεθός του. Παρότι οι περισσότεροι έλεγαν ότι το μπουφάν είναι φαρδύτερο από τη θεωρούμενη "κανονική" εφαρμογή, δε μπορούσα να καταλάβω τι ακριβώς αυτό σήμαινε. Είμαι 1,73, 78 κιλά, στήθος 61 cm, θα έλεγα σχετικά γυμνασμένος (όχι ιδιαίτερη κοιλιά). Παρήγγειλα το Medium, παρότι υπήρχαν "στοιχεία" (αμφίσημα) ότι μπορεί η επιλογή Small να ήταν καλύτερη.
Προσωπικά Συμπεράσματα: όλα τα προβλήματα ξεκινούν από την εσωτερική επένδυση. θα έλεγα ότι έβαλαν μια "Medium" επένδυση (φορώντας την νιώθεις το μπουφάν σφιχτό και λες "καλά που δε πήρα Small"), σε ένα XLarge σε σχέση με άλλα - μπουφάν. Άρα, χωρίς την επένδυση το μπουφάν είναι μεγάλο. Εκ του αποτελέσματος, η κατάσταση είναι "μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα", τουλάχιστον στη περίπτωσή μου. Ένα ογκώδη μπουφάν το χειμώνα (ελέω γενικού μεγέθους του μπουφάν, αλλά σχετικά "πιεσμένου" εσωτερικά λόγω επένδυσης) και ένα μεγάλο μπουφάν το καλοκαίρι (χωρίς την επένδυση). Κακώς που δε το δοκίμασα πριν το παραγγείλω, αλλά στη Θεσσαλία δε γνωρίζω να υπάρχει κατ/μα που να το έχει.
Γενικά, θα μπορούσαν να έχουν μια πιο άνετη επένδυση, ώστε να ταιριάζει με το πραγματικό μέγεθος του μπουφάν. Το μπουφάν έχει ήδη κάποιας μορφής μόνωση (το ύφασμα είναι 2πλό, με κενό ανάμεσα), από 8c φοριέται άνετα χωρίς την επένδυση. Μετά τους 20c, ειδικά αν κινείσαι, ξέχασέ το (πάντα χωρίς επένδυση). Πάει ντουλάπα...
Πρόταση: Αν είστε 1,77-1,82μ, 75-85 κιλά και σχετικά γυμνασμένος (με στήθος όχι πάνω από 61-62cm, αλλιώς θα σας σφίγγει η επένδυση), πάρτε Medium. Σε άτομο γυμνασμένο 1,78 μ/ 75 κιλά / 60cm στήθος, ήταν Τέλειο.
Update 23/2: Το έχω φορέσει 5-6 φορές με θερμοκρασίες 5-15c. Είναι ζεστό, αλλά όχι κάτι φοβερό ειδικά αν σκεφτείς πόσο βαρύ είναι. Και άλλα μπουφάν μου τα θεωρώ το ίδιο ζεστά σε τέτοιες θερμοκρασίες, απλώς αυτό έχει το 2πλάσιο βάρος με συνέπεια σε σχετικά ζεστή ατμόσφαιρα (15c) να νιώθεις "πνιγμένος". Φυσικά ούτε λόγος να βγάλω την επένδυση, αφού τότε θα "πλέω" μέσα του. Όσοι έχετε περίπου τις διαστάσεις μου, δοκιμάστε (μάλλον ΠΑΡΤΕ) οπωσδήποτε και το Small πριν αγοράσετε. Εμφανισιακά είναι "πιασάρικο", προσωπικά μου αρέσει πολύ.
Update 4/5: Αφού απο τη μία μου άρεσε η άνεσή του, από την άλλη θεωρούσα ότι ήταν πολύ μεγάλο για Άνοιξη/Φθινόπωρο χωρίς την επένδυση, αγόρασα και το Small (72€ !!!). Εφαρμογή χωρίς επένδυση τέλεια και τα μανίκια είναι πολύ καλύτερα. Επένδυση πολύ σφιχτή, αν τη χρησιμοποιήσω χωράει μόνο ψιλό ισοθερμικό από κάτω και η αίσθηση είναι αποπνικτική. Αν έρθω στα "Χειμωνιάτικα" κιλά μου μάλλον δε φοριέται.
Update 24/3/25: Προσοχή με τα κουμπάκια που κλείνουν το μπουφάν. Είναι ευαίσθητα, σε καμμία περίπτωση δε ταιριάζουν με την εικόνα του ρούχου ("σκληρή χρήση"). Το τελευταίο κουμπί (θυληκό) διέλυσε εντελώς το - ευαίσθητο όπως αποδείχτηκε - πανί και τώρα ψάχνω να βρω πως θα το αντικαταστήσω με κάποιο άλλο τρόπο τρόπο κλεισίματος, αφού δεν υπάρχει περίπτωση να επισκευαστεί το ίδιο. Φοβάμαι ότι θα έρθει η σειρά και άλλων κουμπιών, οπότε προσέξτε το άνοιγμα/κλείσιμό τους.
Update 24/01/26: 2 χρόνια μετά, αν έπρεπε τώρα να αγοράσω μπουφάν "τύπου Μ65", θα κοίταζα σε HELIKON TEX ή κάποιο άλλο. Μεγαλύτερο θέμα μου, τα ευαίσθητα κουμπάκια και τα τεράστια και πολύ μακριά μανίκια - φάντάζομαι λόγω της εσωτ. επένδυσης, που καλύτερα να μη την είχε αφού δημιουργεί περισσότερα θέματα απ' ότι λύνει. Για παράδειγμα στο Small που μου έκανε καλύτερα, αναγκάστηκα να πληρώσω ράφτη να διορθώσει τα μανίκια, αγόρασα έξτρα κυνηγετική ζακέτα Fleece για το κρύο, ενώ για το κουμπί που χάλασε ακόμη δεν έχω κάνει κάτι (μάλλον ούτε θα κάνω, αν χαλάσει κι άλλο πάει για πέταμα)