Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
The reviewed brush, in terms of durability, is a Methuselah. After seven years of use, its only wear is two cracks in the black ferrule, which do not make it any less functional. As for the bristles, over time I have lost more than the brush itself. Compared to others, and staying within the realm of boar bristle brushes, this humble little brush, in my humble opinion, reigns supreme, perhaps along with selectively chosen cousins from Portugal.
Το αξιολογούμενο πινέλο, απο πλευράς αντοχής είναι ενας Μαθουσάλας. ύστερα απο επταετή χρήση, η μόνη του φθορά είναι δυο σκασίματα στη μαύρη στεφάνη, που δεν το καθιστούν λιγότερο λειτουργικό. Αναφορικά με τις τρίχες, με το πέρασμα του χρόνου εγώ εχω απωλέσει περισσότερες απο το πινέλο μου. Συγκριτικά με άλλα, και παραμένοντας στα πινέλα χοίρου, αυτό το ταπεινό πινελάκι, κατά την ταπεινή μου γνώμη,κυριαρχεί, ίσως μαζί με επιλεκτικά ορισμένα ξαδερφάκια του απο την Πορτογαλία.
I have had it for years and the only thing it has suffered after so much use is two cracks on the black rim on the top. If I ever replaced it - which I won't - I would still choose Omega!
Το έχω χρόνια και το μόνο που έχει πάθει μετά από τόση χρήση, είναι δύο ραγισματα στη μαύρη στεφάνη στο επάνω μέρος. Αν ποτέ το άλλαζα- που δεν πρόκειται - πάλι omega θα έπαιρνα!
The reviewed brush, in terms of durability, is a Methuselah. After seven years of use, its only wear is two cracks in the black ferrule, which do not make it any less functional. As for the bristles, over time I have lost more than the brush itself. Compared to others, and staying within the realm of boar bristle brushes, this humble little brush, in my humble opinion, reigns supreme, perhaps along with selectively chosen cousins from Portugal.
Το αξιολογούμενο πινέλο, απο πλευράς αντοχής είναι ενας Μαθουσάλας. ύστερα απο επταετή χρήση, η μόνη του φθορά είναι δυο σκασίματα στη μαύρη στεφάνη, που δεν το καθιστούν λιγότερο λειτουργικό. Αναφορικά με τις τρίχες, με το πέρασμα του χρόνου εγώ εχω απωλέσει περισσότερες απο το πινέλο μου. Συγκριτικά με άλλα, και παραμένοντας στα πινέλα χοίρου, αυτό το ταπεινό πινελάκι, κατά την ταπεινή μου γνώμη,κυριαρχεί, ίσως μαζί με επιλεκτικά ορισμένα ξαδερφάκια του απο την Πορτογαλία.
I have had it for years and the only thing it has suffered after so much use is two cracks on the black rim on the top. If I ever replaced it - which I won't - I would still choose Omega!
Το έχω χρόνια και το μόνο που έχει πάθει μετά από τόση χρήση, είναι δύο ραγισματα στη μαύρη στεφάνη στο επάνω μέρος. Αν ποτέ το άλλαζα- που δεν πρόκειται - πάλι omega θα έπαιρνα!
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
The reviewed brush, in terms of durability, is a Methuselah. After seven years of use, its only wear is two cracks in the black ferrule, which do not make it any less functional. As for the bristles, over time I have lost more than the brush itself. Compared to others, and staying within the realm of boar bristle brushes, this humble little brush, in my humble opinion, reigns supreme, perhaps along with selectively chosen cousins from Portugal.
Το αξιολογούμενο πινέλο, απο πλευράς αντοχής είναι ενας Μαθουσάλας. ύστερα απο επταετή χρήση, η μόνη του φθορά είναι δυο σκασίματα στη μαύρη στεφάνη, που δεν το καθιστούν λιγότερο λειτουργικό. Αναφορικά με τις τρίχες, με το πέρασμα του χρόνου εγώ εχω απωλέσει περισσότερες απο το πινέλο μου. Συγκριτικά με άλλα, και παραμένοντας στα πινέλα χοίρου, αυτό το ταπεινό πινελάκι, κατά την ταπεινή μου γνώμη,κυριαρχεί, ίσως μαζί με επιλεκτικά ορισμένα ξαδερφάκια του απο την Πορτογαλία.
I have had it for years and the only thing it has suffered after so much use is two cracks on the black rim on the top. If I ever replaced it - which I won't - I would still choose Omega!
Το έχω χρόνια και το μόνο που έχει πάθει μετά από τόση χρήση, είναι δύο ραγισματα στη μαύρη στεφάνη στο επάνω μέρος. Αν ποτέ το άλλαζα- που δεν πρόκειται - πάλι omega θα έπαιρνα!
The reviewed brush, in terms of durability, is a Methuselah. After seven years of use, its only wear is two cracks in the black ferrule, which do not make it any less functional. As for the bristles, over time I have lost more than the brush itself. Compared to others, and staying within the realm of boar bristle brushes, this humble little brush, in my humble opinion, reigns supreme, perhaps along with selectively chosen cousins from Portugal.
Το αξιολογούμενο πινέλο, απο πλευράς αντοχής είναι ενας Μαθουσάλας. ύστερα απο επταετή χρήση, η μόνη του φθορά είναι δυο σκασίματα στη μαύρη στεφάνη, που δεν το καθιστούν λιγότερο λειτουργικό. Αναφορικά με τις τρίχες, με το πέρασμα του χρόνου εγώ εχω απωλέσει περισσότερες απο το πινέλο μου. Συγκριτικά με άλλα, και παραμένοντας στα πινέλα χοίρου, αυτό το ταπεινό πινελάκι, κατά την ταπεινή μου γνώμη,κυριαρχεί, ίσως μαζί με επιλεκτικά ορισμένα ξαδερφάκια του απο την Πορτογαλία.
I have had it for years and the only thing it has suffered after so much use is two cracks on the black rim on the top. If I ever replaced it - which I won't - I would still choose Omega!
Το έχω χρόνια και το μόνο που έχει πάθει μετά από τόση χρήση, είναι δύο ραγισματα στη μαύρη στεφάνη στο επάνω μέρος. Αν ποτέ το άλλαζα- που δεν πρόκειται - πάλι omega θα έπαιρνα!