Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
Average brush with weak backbone and easy splay during shaving, but it loses a lot of hairs. I counted about ten on the first shave alone. I hope it decreases over time.
........
No smell at all, not a trace of the animal's odor, even though it is boar. Of course, since I am always suspicious, I wanted to confirm that it is hair, so I burned a few of the fallen ones. They smelled like burnt hair and not synthetic, so it is indeed natural.
........
It lathers moderately and you will need to work it a bit more, especially on hard soap. The bristles are sparse, meaning it doesn't have many hairs and requires more effort and soap quantity to create lather. It pinches a bit but personally, with sensitive skin, it didn't bother me much. Anyway, over time the hairs will open up and soften more.
........
Other than that, nice traditional appearance, as seen in the photo. Comfortable grip for my medium to large hand and quite lightweight. I was satisfied.
........
Edit 31/05/2022: It finally stopped shedding. At first, it sheds quite a few hairs, but within a few days it stops.
Μέτριο πινέλο με ασθενές Backbone και εύκολο splay ,κατά το ξύρισμα ,που όμως χάνει πολλές τρίχες. Μέτρησα καμιά δεκαριά στο πρώτο ξύρισμα μόνο. Ελπίζω να μειωθεί με τον καιρό.
........
Από μυρωδιά τίποτα, ούτε ίχνος από την μυρωδιά του ζώου, παρόλο που είναι χοίρου. Φυσικά επειδή πάντα είμαι καχύποπτος ήθελα να επιβεβαιώσω ότι είναι τρίχα οπότε έκαψα μερικές απ'αυτές που έπεσαν. Μύριζαν σαν καμμένη τρίχα και όχι συνθετικό, οπότε όντως είναι φυσικό.
..........
Κάνει μέτριο lathering και θα χρειαστεί να το δουλέψετε λιγάκι παραπάνω, ειδικά σε σκληρό σαπούνι. Ο θύσανος είναι αραιός, δλδ δεν έχει πολλές τρίχες και θέλει παραπάνω προσπάθεια και ποσότητα σαπουνιού, για να κάνει αφρό. Τσιμπάει λίγο αλλά προσωπικά ,με ευαίσθητη επιδερμίδα, δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Ούτως ή άλλως με τον καιρό οι τρίχες θα ανοίξουν και θα μαλακώσει περισσότερο.
............
Κατά τα άλλα, ωραία παραδοσιακή εμφάνιση, όπως φαίνεται στην φώτο. Άνετη λαβή στο Μedium πρός Large χέρι μου και αρκετά ελαφρύ.. Έμεινα ευχαριστημένος.
...........
Edit 31/05/2022 : Τελικά σταμάτησε να μαδάει. Στην αρχή ξερνάει αρκετές τρίχες αλλά μέσα σε μερικές μέρες σταματά.
Average brush with weak backbone and easy splay during shaving, but it loses a lot of hairs. I counted about ten on the first shave alone. I hope it decreases over time.
........
No smell at all, not a trace of the animal's odor, even though it is boar. Of course, since I am always suspicious, I wanted to confirm that it is hair, so I burned a few of the fallen ones. They smelled like burnt hair and not synthetic, so it is indeed natural.
........
It lathers moderately and you will need to work it a bit more, especially on hard soap. The bristles are sparse, meaning it doesn't have many hairs and requires more effort and soap quantity to create lather. It pinches a bit but personally, with sensitive skin, it didn't bother me much. Anyway, over time the hairs will open up and soften more.
........
Other than that, nice traditional appearance, as seen in the photo. Comfortable grip for my medium to large hand and quite lightweight. I was satisfied.
........
Edit 31/05/2022: It finally stopped shedding. At first, it sheds quite a few hairs, but within a few days it stops.
Μέτριο πινέλο με ασθενές Backbone και εύκολο splay ,κατά το ξύρισμα ,που όμως χάνει πολλές τρίχες. Μέτρησα καμιά δεκαριά στο πρώτο ξύρισμα μόνο. Ελπίζω να μειωθεί με τον καιρό.
........
Από μυρωδιά τίποτα, ούτε ίχνος από την μυρωδιά του ζώου, παρόλο που είναι χοίρου. Φυσικά επειδή πάντα είμαι καχύποπτος ήθελα να επιβεβαιώσω ότι είναι τρίχα οπότε έκαψα μερικές απ'αυτές που έπεσαν. Μύριζαν σαν καμμένη τρίχα και όχι συνθετικό, οπότε όντως είναι φυσικό.
..........
Κάνει μέτριο lathering και θα χρειαστεί να το δουλέψετε λιγάκι παραπάνω, ειδικά σε σκληρό σαπούνι. Ο θύσανος είναι αραιός, δλδ δεν έχει πολλές τρίχες και θέλει παραπάνω προσπάθεια και ποσότητα σαπουνιού, για να κάνει αφρό. Τσιμπάει λίγο αλλά προσωπικά ,με ευαίσθητη επιδερμίδα, δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Ούτως ή άλλως με τον καιρό οι τρίχες θα ανοίξουν και θα μαλακώσει περισσότερο.
............
Κατά τα άλλα, ωραία παραδοσιακή εμφάνιση, όπως φαίνεται στην φώτο. Άνετη λαβή στο Μedium πρός Large χέρι μου και αρκετά ελαφρύ.. Έμεινα ευχαριστημένος.
...........
Edit 31/05/2022 : Τελικά σταμάτησε να μαδάει. Στην αρχή ξερνάει αρκετές τρίχες αλλά μέσα σε μερικές μέρες σταματά.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
Average brush with weak backbone and easy splay during shaving, but it loses a lot of hairs. I counted about ten on the first shave alone. I hope it decreases over time.
........
No smell at all, not a trace of the animal's odor, even though it is boar. Of course, since I am always suspicious, I wanted to confirm that it is hair, so I burned a few of the fallen ones. They smelled like burnt hair and not synthetic, so it is indeed natural.
........
It lathers moderately and you will need to work it a bit more, especially on hard soap. The bristles are sparse, meaning it doesn't have many hairs and requires more effort and soap quantity to create lather. It pinches a bit but personally, with sensitive skin, it didn't bother me much. Anyway, over time the hairs will open up and soften more.
........
Other than that, nice traditional appearance, as seen in the photo. Comfortable grip for my medium to large hand and quite lightweight. I was satisfied.
........
Edit 31/05/2022: It finally stopped shedding. At first, it sheds quite a few hairs, but within a few days it stops.
Μέτριο πινέλο με ασθενές Backbone και εύκολο splay ,κατά το ξύρισμα ,που όμως χάνει πολλές τρίχες. Μέτρησα καμιά δεκαριά στο πρώτο ξύρισμα μόνο. Ελπίζω να μειωθεί με τον καιρό.
........
Από μυρωδιά τίποτα, ούτε ίχνος από την μυρωδιά του ζώου, παρόλο που είναι χοίρου. Φυσικά επειδή πάντα είμαι καχύποπτος ήθελα να επιβεβαιώσω ότι είναι τρίχα οπότε έκαψα μερικές απ'αυτές που έπεσαν. Μύριζαν σαν καμμένη τρίχα και όχι συνθετικό, οπότε όντως είναι φυσικό.
..........
Κάνει μέτριο lathering και θα χρειαστεί να το δουλέψετε λιγάκι παραπάνω, ειδικά σε σκληρό σαπούνι. Ο θύσανος είναι αραιός, δλδ δεν έχει πολλές τρίχες και θέλει παραπάνω προσπάθεια και ποσότητα σαπουνιού, για να κάνει αφρό. Τσιμπάει λίγο αλλά προσωπικά ,με ευαίσθητη επιδερμίδα, δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Ούτως ή άλλως με τον καιρό οι τρίχες θα ανοίξουν και θα μαλακώσει περισσότερο.
............
Κατά τα άλλα, ωραία παραδοσιακή εμφάνιση, όπως φαίνεται στην φώτο. Άνετη λαβή στο Μedium πρός Large χέρι μου και αρκετά ελαφρύ.. Έμεινα ευχαριστημένος.
...........
Edit 31/05/2022 : Τελικά σταμάτησε να μαδάει. Στην αρχή ξερνάει αρκετές τρίχες αλλά μέσα σε μερικές μέρες σταματά.
Average brush with weak backbone and easy splay during shaving, but it loses a lot of hairs. I counted about ten on the first shave alone. I hope it decreases over time.
........
No smell at all, not a trace of the animal's odor, even though it is boar. Of course, since I am always suspicious, I wanted to confirm that it is hair, so I burned a few of the fallen ones. They smelled like burnt hair and not synthetic, so it is indeed natural.
........
It lathers moderately and you will need to work it a bit more, especially on hard soap. The bristles are sparse, meaning it doesn't have many hairs and requires more effort and soap quantity to create lather. It pinches a bit but personally, with sensitive skin, it didn't bother me much. Anyway, over time the hairs will open up and soften more.
........
Other than that, nice traditional appearance, as seen in the photo. Comfortable grip for my medium to large hand and quite lightweight. I was satisfied.
........
Edit 31/05/2022: It finally stopped shedding. At first, it sheds quite a few hairs, but within a few days it stops.
Μέτριο πινέλο με ασθενές Backbone και εύκολο splay ,κατά το ξύρισμα ,που όμως χάνει πολλές τρίχες. Μέτρησα καμιά δεκαριά στο πρώτο ξύρισμα μόνο. Ελπίζω να μειωθεί με τον καιρό.
........
Από μυρωδιά τίποτα, ούτε ίχνος από την μυρωδιά του ζώου, παρόλο που είναι χοίρου. Φυσικά επειδή πάντα είμαι καχύποπτος ήθελα να επιβεβαιώσω ότι είναι τρίχα οπότε έκαψα μερικές απ'αυτές που έπεσαν. Μύριζαν σαν καμμένη τρίχα και όχι συνθετικό, οπότε όντως είναι φυσικό.
..........
Κάνει μέτριο lathering και θα χρειαστεί να το δουλέψετε λιγάκι παραπάνω, ειδικά σε σκληρό σαπούνι. Ο θύσανος είναι αραιός, δλδ δεν έχει πολλές τρίχες και θέλει παραπάνω προσπάθεια και ποσότητα σαπουνιού, για να κάνει αφρό. Τσιμπάει λίγο αλλά προσωπικά ,με ευαίσθητη επιδερμίδα, δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Ούτως ή άλλως με τον καιρό οι τρίχες θα ανοίξουν και θα μαλακώσει περισσότερο.
............
Κατά τα άλλα, ωραία παραδοσιακή εμφάνιση, όπως φαίνεται στην φώτο. Άνετη λαβή στο Μedium πρός Large χέρι μου και αρκετά ελαφρύ.. Έμεινα ευχαριστημένος.
...........
Edit 31/05/2022 : Τελικά σταμάτησε να μαδάει. Στην αρχή ξερνάει αρκετές τρίχες αλλά μέσα σε μερικές μέρες σταματά.