- ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ -
Μια μέτρια τηλεόραση αλλά και πολύ φτηνή, φωτεινή-ζωντανή οθόνη, τυπικά χρώματα, μέτρια (ή και κάτι χειρότερο) ακρίβεια και λεπτομέρεια στην εικόνα η οποία επίσης δεν είναι και τόσο συμπαγής και χειροπιαστή, καλός ήχος, πολύ λίγες ρυθμίσεις στην εικόνα (π.χ. δεν υπάρχει ούτε φωτισμός οθόνης αλλά μόνο contrast - να διευκρινίσω ότι η φωτεινότητα που έχει είναι το [πιο ανοιχτό-πιο σκούρο] της εικόνας, καμία σχέση με τον φωτισμό της οθόνης) στα απλά menu της, δηλ. μια tv που κάνει την δουλειά σε πολύ χαμηλή τιμή αν δεν έχετε ιδιαίτερες απαιτήσεις. Αν κάποια φορά παίζει μόνο ήχο και όχι εικόνα μην πανικοβληθείτε - βγάλτε την από την πρίζα και ξαναβάλτε την και ίσως να μην το ξανακάνει ποτέ πια.
- 13/1/2020 -
Να διευκρινίσω ότι τώρα πια που η τιμή της μπορεί να είναι και 99 ή και 89 ευρώ, μάλλον δικαιολογεί τα λεφτά της με άνεση. Η κριτική ήταν για τα 129 ευρώ.
--------------
3/9/18 - Αφήνω την αρχική αξιολόγηση αναλλοίωτη και απλώς βάζω κάποια νέα δεδομένα που πρέπει να τα γράψω στην αρχή.
Επειδή εκεί που είχα συνδέσει την tv, και δίπλα σε άλλες καλές με αντίστοιχη σύνδεση (σήμα), μου φάνηκαν άθλια τα χρώματα (και ήταν), την χάρισα σε έναν φίλο μου που την είχε ανάγκη για τον πεθερό του. Την συνδέσαμε λοιπόν στο σπίτι του και με την εκεί σύνδεση και σήμα, και χωρίς άλλη καλή tv δίπλα για αναφορά και σύγκριση, έπαιξε αξιοπρεπέστατα για την τιμή της, με κάποιες τάσεις σαν αυτές που περιγράφω στην αρχική αξιολόγηση, αλλά όχι τόσο έντονες, και χωρίς να αποτελούν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Καλύτερο το σήμα ? Την επηρεάζει τόσο το πιο εξασθενημένο σήμα ? Τέλος πάντων πρέπει να τα γράψω αυτά, γιατί για 129 ευρώ, σαφώς βλέπεται η tv έτσι όπως την είδα στην νέα θέση της, αν δεν ψάχνει κανείς για κάτι το φοβερό, και μάλιστα βλέπεται καλύτερα στην normal θερμοκρασία οθόνης (γεμίζει το χρώμα του δέρματος), ενώ εγώ συνήθως προτιμάω να μαλακώνω την εικόνα με την ψυχρή ρύθμιση. Πολύ πιο γλυκειά η εικόνα απ' ότι στο σπίτι μου (αντικειμενικά, άσχετα από σύγκριση με καλή tv με πιό γεμάτα και καλά χρώματα, που θα μπορούσε να την κάνει να δείχνει πολύ χειρότερη) και αξιοπρεπές το χρώμα του δέρματος και τα χρώματα γενικά.
Το βασικό πρόβλημα ? Οι υπότιτλοι στις ταινίες με εξωτερικό αρχείο. Πολύ μικροί και όχι ευκρινείς. Ψάξαμε μανιωδώς για μέγεθος υποτίτλων και δεν βρήκαμε, ενώ με το ψάξε-ψάξε βρήκαμε ακόμα και χρονική διόρθωση, για συγχρονισμό τους. Άρα για να δει κανείς ταινία που δεν έχει τους υποτίτλους επάνω της, δύσκολα τα πράγματα ακόμα και από πολύ κοντά, και αν πέσουν πάνω σε ανοιχτόχρωμο προς άσπρο μέρος της εικόνας δύσκολα διακρίνονται έτσι όπως τους προβάλλει η tv, και μάλιστα άσχετα με το μέγεθος.
Αυτά. Δεν βλέπω λοιπόν κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό, για τόσο χαμηλή τιμή, στην εικόνα. Και η γωνία θέασης είναι μάλλον ικανοποιητική.
Ας μην συγκρίνω λοιπόν ανόμοια πράγματα και ας κάνω τα αστεράκια 3, γι' αυτήν την πολύ χαμηλή τιμή (αλλά μην έχετε αμφιβολία ότι παίζοντας δίπλα σε μια καλή tv αυτό δεν θα την κολακεύσει καθόλου, απ' την άλλη όμως είναι τρομερά φτηνή). Δεν χρειάζεται τόση αυστηρότητα σε ένα τόσο φτηνό προϊόν, τώρα μάλιστα που την είδα να παίζει αισθητά καλύτερα απ' ότι όταν ήταν στο σπίτι μου, που δεν ξέρω για ποιό λόγο έπαιζε τόσο χάλια.
10/9/18 Πάντως την ξαναδοκίμασα, στο σπίτι μου, δίπλα στην LG 43LJ515V και στην F&U FLS43201 και έπαιζε χάλια (άθλια, κιτρινιάρικα χρώματα) όπως έγραψα στην αρχική αξιολόγηση. Τα 3 αστεράκια τα βάζω γιατί είναι πολύ φτηνή και την είδα να παίζει αξιοπρεπώς αλλού, αλλά έτσι όπως παίζει στο σπίτι μου 1 αστεράκι πολύ της πάει. Σταματάω να ασχολούμαι.
Δεν χρειάζεται να διαβάσετε την αρχική αξιολόγηση. Απλώς αναφέρω και εδώ, στην αρχή, ότι η οθόνη είναι φωτεινή και η εικόνα ζωντανή με σαφείς γραμμές και ο ήχος καλός. Αυτά φτάνουν. Με μπέρδεψε αυτή η τηλεόραση. Το σήμα στο σπίτι μου κατανέμεται σε πολλές τηλεοράσεις και άλλες συσκευές εικόνας και ίσως δεν είναι και ότι πιό κατάλληλο για αξιόπιστη αξιολόγηση αν η tv δεν έχει πολλές ρυθμίσεις εικόνας (δηλ. ρυθμίσεις αποχρώσεων (π.χ. μπάρα που να πηγαίνεις σε πιο κόκκινη ή πιο πράσινη απόχρωση) που η συγκεκριμένη (πέραν της θερμοκρασίας της οθόνης που όλες οι tvs την έχουν) δεν έχει καθόλου, μόνο αυξάνεις ή μειώνεις χρώμα και καμμία άλλη επέμβαση).
Ακολουθεί η αρχική αξιολόγηση.
------------
Αρχίζω να πιστεύω ότι δεν πρέπει να ψάχνει κανείς στις φτηνές F&U για κάτι καλό.
Νέα menu, ζωντανή εικόνα και φωτεινή (παρά τα μόνο 250cd/m2 των προδιαγραφών), καλός σχηματισμός της εικόνας με σαφείς γραμμές (όχι κάποια τρομερή λεπτομέρεια αλλά καθαρές, στιβαρές γραμμές - δεν ξέρω αν η λεπτομέρεια σε σχέση με την FL32201 είναι μεγαλύτερη, ίδια ή μικρότερη - για μεγαλύτερη δεν το βλέπω πάντως), καλός ήχος (δηλ. απόλυτα αξιοπρεπής και επαγγελματικός, αρκετά γεμάτος, με καλές χροιές και ένταση), ούτε καλή ούτε κακή γωνία θέασης (μάλλον σχετικά αξιοπρεπής), και εδώ τελειώνουν όλα.
Menu για την εικόνα εντελώς απλουστευμένο.
Δεν υπάρχει ρύθμιση φωτισμού οθόνης αλλά μόνο contrast (άντε να το δεχτούμε), δεν υπάρχουν προχωρημένες ρυθμίσεις π.χ. δυναμική αντίθεση (άντε, να πούμε ότι δεν χάθηκε ο κόσμος), ρύθμιση RGB (απαραίτητη εδώ), ρύθμιση χρώματος δέρματος κ.α. και το χειρότερο, δεν υπάρχει μπάρα ρύθμισης απόχρωσης προς το κόκκινο ή το πράσινο που είναι απαραίτητη έτσι όπως παίζει αυτή η τηλεόραση.
Έχει πολύ έντονα χρώματα και έντονο πράσινο, δεν έχει τόσες πρασινίλες εκεί που δεν πρέπει (όπως άλλες F&U), αλλά το χρώμα του δέρματος είναι κιτρινοπορτοκαλί (και κίτρινο πολλές φορές) και δεν υποφέρεται και δεν έχεις καμία δυνατότητα να επέμβεις στην απόχρωσή του. Αν είχε ρυθμίσεις έτσι ώστε να φτιάξεις ένα λογικό χρώμα δέρματος, η τηλεόραση θα ήταν καλή - τώρα που δεν έχει, δύσκολα βλέπεται.
Άρα δεν έχουν πια καμία σημασία ο καλός ήχος, η ζωντάνια της οθόνης, η σαφήνεια της εικόνας και η ζωηρότητα των χρωμάτων γενικά. Με το που βλέπεις αυτό το χρώμα δέρματος, και όχι μόνο, κουράζεσαι και κοιτάς αλλού.
Αλλά και γενικά τα χρώματα είναι υπερβολικά, κάπως αφύσικα και υπάρχει πολύ κιτρινίλα στην εικόνα (σίγουρα λόγω υπερβολικής συμμετοχής του πράσινου). Αν φταίει το συγκεκριμένο κομμάτι, ίσως να μην το μάθει κανείς ποτέ.
Αν έχετε φίλο κάποιον τεχνικό της F&U να μπει στο service menu, να φάει πράσινο (προς ώφελος του κόκκινου και του μπλέ) που είναι και προφανές ότι είναι πολύ-πολύ παραπάνω απ' όσο πρέπει, και γενικά να αλλάξει την συμμετοχή των χρωμάτων ώστε να φτιαχτεί, βασικά, ένα χρώμα δέρματος ανθρώπινο (κάτι που θα έχει επίδραση και στην υπόλοιπη εικόνα, θα βοηθήσει το κόκκινο και θα διώξει κιτρινίλες) έχει καλώς.
Έτσι όπως είναι ξεχάστε την.
- 7/6/18 Πολύ ωχρότητα και κιτρινίλα στην εικόνα. Δεν είναι μόνο το χρώμα του δέρματος. Αν είναι το φυσιολογικό της, δεν βλέπεται. Αν μπορεί να κάνει κάτι η αντιπροσωπεία έχει καλώς, αλλά θα πρέπει κάποιος να υποβληθεί στον κόπο να πάει την tv για έλεγχο και ρύθμιση, και αν γίνεται κι' αυτό ανέξοδα μέσα στην εγγύηση, και αν έχει και αποτέλεσμα. Πάντως θα το επιχειρήσω γιατί αλλιώς η tv είναι για πέταμα, ακόμα και για τα 129 ευρώ που είναι τώρα σε προσφορά. Αν όμως τελικά έτσι παίζει (δεν θέλω να το πιστεύω, ελπίζω ακόμα στην αντιπροσωπεία), ακόμα και η fl32201 είναι σαφώς καλύτερη παρ' όλες τις πρασινίλες της, γιατί είχε τουλάχιστον γλυκό χρώμα δέρματος. Όπως καταλαβαίνετε, τα χρώματα κοστίζουν πολύ σ΄αυτήν την τηλεόραση και γι' αυτό της βάζω ένα αστεράκι (και είναι πραγματικά κρίμα, θα μπορούσε να είναι καλή). Αν κάτι αλλάξει σ' αυτό το θέμα αλλάζουν τα πάντα. Το ένα αστεράκι μπορεί να γίνει 3, 4 ή και 5 (αν είναι καλή σαν media player) γι' αυτήν την χαμηλή τιμή. -
Οι μόνες F&U που έχω δει μέχρι τώρα (όχι πρόχειρα σε μαγαζιά, αλλά σε κανονική δοκιμή) να έχουν τελικά αξιοπρεπή ή καλά χρώματα είναι η FL32409 (λίγο ψόφια αλλά γλυκά), η FLS43201 (πολύ καλά χρώματα) και η καταπληκτική μικρή FL24334 (εξαιρετικά) που δεν κυκλοφορεί πια, αλλά θα έπρεπε να κυκλοφορεί ακόμα, απλώς με τον νέο δέκτη.
26/6/18 Την έχω δώσει στην αντιπροσωπεία για ρύθμιση, γιατί εγώ δεν είχα δει τέτοια εικόνα στο μαγαζί (6/7/18 και σε άλλο μαγαζί μια χαρά έπαιζε / γιατί σε μένα έτσι ?). Ελπίζω να ήταν τυχαίο πρόβλημα σε ένα κομμάτι. Θα δούμε πως θα είναι όταν γυρίσει πίσω (και θα της δώσω όσο καλύτερο σήμα μπορώ και όχι εξασθενημένο, μπας και επηρεάζει τόσο πολύ (το ίδιο σήμα όμως, την fls43201 δεν την επηρέαζε καθόλου και έπαιζε θαυμάσια)).
9/2/18 Ξεχάστε την. Έτσι παίζει. Η αντιπροσωπεία μου είπε ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να επέμβουμε στις ρυθμίσεις του κατασκευαστή (δεν με χρέωσαν κάτι, απλώς απόρησαν γιατί τους την πήγα για έλεγχο και ρύθμιση). Ωχρότητα, κιτρινίλα στα πρόσωπα και στο δέρμα γενικά (θα ψάχνετε απεγνωσμένα για λίγο κοκκινάκι για να μην τους βλέπετε όλους Κινέζους), απελπιστικά έντονο πράσινο (που ευθύνεται ασφαλώς αρκετά και για την ωχρότητα) που σου σπάει τα μάτια αν δεις π.χ. γήπεδο ποδοσφαίρου (αν δεν επηρέαζε και τα άλλα χρώματα π.χ. χρώμα δέρματος (που του "τρώει" απελπιστικά το κόκκινο) κτλ. άντε να το δεχτείς και να μειώσεις λίγο το χρώμα). Τα demos στα καταστήματα είναι ότι πρέπει για να σε ξεγελάσουν για μια τηλεόραση. Στο πραγματικό πρόγραμμα φαίνονται τα προβλήματα. Άρα τελείωσε το θέμα. Αγοράστε κάτι άλλο. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι αν ήξερα πως να μπω στο service menu για να κάνω αλλαγές στην συμμετοχή των 3 χρωμάτων, όπως έκανα σε μια sony και η διαφορά μετά ήταν η μέρα με την νύχτα, είμαι σίγουρος ότι θα την βελτίωνα δραματικά και η τηλεόραση σίγουρα θα άξιζε πιά, αλλά έτσι όπως είναι δεν συνιστάται ούτε για πλάκα. Πολύ αχολήθηκα μ' αυτήν την τηλεόραση.
27/8/18 Βλέπω αρκετούς να λένε ότι η εικόνα είναι καλή, όπως μου φάνηκε και μένα στα demos στα καταστήματα. Λέτε να είναι, και μόνο το δικό μου κομμάτι να έχει πρόβλημα ? Αν είναι έτσι γιατί θεώρησαν την tv μου μια χαρά όταν την έδωσα στην αντιπροσωπεία γιατί έπαιζε εντελώς διαφορετικά απ' ότι είχα δει στα demos? Ότι έγραψα το έγραψα με βάση το δικό μου κομμάτι, που αν το δείτε και σεις να παίζει θα συμφωνήσετε απόλυτα μαζί μου και θα απελπιστείτε.
Σ.Δ.