Ξεκίνησα την φωτογραφία με αυτή τη κάμερα πριν από περίπου 1.5 μήνα. Πριν από αυτή τη κάμερα δεν είχα καμία απολύτως εμπειρία με τη φωτογραφία - είχα βγάλει φωτογραφίες μόνο με το κινητό μου.
Για αρχή τα προφανή: Η κάμερα αυτή δεν συγκρίνεται με τη κάμερα οποιουδήποτε κινητού. Μπορεί τα ΜP της να τα πλησιάζουν κάποιες κάμερες κινητού, αλλά τέτοιες κάμερες δεν τις αγοράζεις για τα megapixel τους και όσο περνάει ο καιρός τόσο περισσότερο καταλαβαίνω πόσο αδιάφορα είναι για τη καλή φωτογραφία. Η κάμερα (και οι 2 φακοί που έρχονται μαζί της) είναι το ιδανικό starter kit για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί ερασιτεχνικά. Είναι ελαφριά, με αρκετά εύκολο interface, ωραία εργονομία και γερή για τα λεφτά της κατασκευή. Εκτός κι αν τη χρησιμοποιείτε για αστροφωτογραφία (δεν τη προτείνω για αυτή τη δουλειά, καλύτερα να αγοράσετε κάποιο πιο premium μοντέλο για αυτόν τον σκοπό) κρατήστε τα ISO κάτω από το 6400, πιο πάνω οι φωτογραφίες παρα-είναι θορυβώδες. Η μπαταρία κρατάει περίπου μια βδομάδα με βαριά χρήση αν φορτιστεί εντελώς, αν και αυτό εξαρτάται και από τις συνθήκες στο περιβάλλον.
Οι φακοί που έρχονται μαζί με την κάμερα είναι αρκετά καλής ποιότητας. Δεν είναι και οι πιο γερές κατασκευές, αλλά σε αυτή τη τιμή είναι το καλύτερο που μπορείτε να βρείτε. Ο ευρυγώνιος του kit είναι ιδιαίτερα εύχρηστος (με πολύ καλό zoom), ικανός να βγάλει τοπία και πορτραίτα. Ο τηλεφακός είναι καταπληκτικός για μακρινά αντικείμενα (π.χ. ζώα, ηλιοβασιλέματα, τον χρησιμοποίησα ακόμα και για να βγάλω φωτογραφία τα φεγγάρια του Δία). Οι 2 φακοί δεν είναι απλά ήσυχοι, είναι εντελώς αθόρυβοι. Δεν ακούω τίποτα όταν εστιάζουν. Είχα κάποιες δυσκολίες με την καθαρότητα αλλά η λειτουργία VR τους κάνει τη διαφορά (θα το προσέξετε όταν πάτε να τραβήξετε φωτογραφία σε full zoom το πόσο βοηθάει). Κάτι που πρέπει να προσέξετε στους φακούς είναι πως όταν κάνετε zoom αλλάζει το aperture, το οποίο έτσι κι αλλιώς δεν φτάνει πολύ χαμηλά. Αυτό είναι πρόβλημα αν θέλετε να βγάλετε φωτογραφίες με πολύ bokeh (θολό background).
Τελειώνοντας, προτείνω αυτή τη μηχανή σε οποιονδήποτε θέλει να ασχοληθεί ερασιτεχνικά, δηλαδή σαν χόμπυ με τη φωτογραφία. Οι 2 φακοί είναι υπεραρκετοί για τις περισσότερες χρήσεις και θα σας κρατήσουν στο δρόμο για πολύ καιρό. Αν είστε καινούριοι σας προτείνω να τραβάτε σε A, S ή M mode. Επίσης το format βάλτε το σε RAW και μάθετε λίγο Lightroom ή κάποιο παρόμοιο λογισμικό. Δεν είναι αναγκαίο αλλά μπορεί να σας σώσει κάποια κακιά λήψη. Η κάμερα κατά πάσα πιθανότητα ΔΕΝ θα σας βολέψει αν τη θέλετε για αστροφωτογραφία ή για επαγγελματική χρήση. Εκεί πρέπει αναγκαστικά να ξοδέψετε λίγα παραπάνω χρήματα.