Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
I needed it for amateur use when the need arose to make a soldering while dealing with modeling and the Hachette beetle in 1:8 scale for the first time. It came off an electrical contact from its switch cable and did not give the command to turn on the headlights and rear brake lights. With this soldering iron and solder, I did my job perfectly! It heats up in a maximum of 5 minutes with a solder test on its tip. The only negative is that it has a very short cable, so in order to work comfortably, you need to have the power strip on the desk or relatively close to you at a height. Otherwise, it is honest! If it had a thinner tip, it would be the best for me!
Το χρειάστηκα για ερασιτεχνική χρήση όταν προέκυψε η ανάγκη να κάνω μια κόλληση ασχολούμενος για πρώτη φορά με τον μοντελισμό και τον σκαραβαίο της Hachette σε κλίμακα 1:8. Ξεκόλλησε στα ηλεκτρικά του μια επαφή του διακόπτη από το καλωδιάκι και δεν έδινε εντολή να ανάψουν τα φώτα πορείας και τα πίσω φώτα πέδησης. Με αυτό το κολλητήρι και καλάϊ έκανα την δουλειά μου άψογα! Ζεσταίνεται μέσα σε 5 λεπτά το πολύ με δοκιμή του καλάϊ στην μύτη του. Το μόνο αρνητικό είναι ότι έχει πολύ κοντό καλώδιο οπότε για να δουλέψεις άνετα πρέπει να έχεις το πολύπριζο πάνω το γραφείο ή σχετικά κοντά σου σε ύψος. Κατά τα άλλα τίμιο! Αν είχε και πιο λεπτή μύτη θα ήταν ότι καλύτερο για εμένα!
The best value for money, these 5-6€ are perfect for a beginner who wants to take their first steps. I bought it to start working with simple soldering and desoldering from circuit boards. I have used it for a total of 20-30 hours and it has paid for itself and continues to work great. Fast and with a good tip.
Ότι καλύτερο στα χρήματα αυτά 5-6€ για έναν ερασιτέχνη που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα. Το πήρα για να ξεκινήσω να ασχολούμαι με απλές κολλήσεις και αποκολλήσεις απο πλακέτες. Το έχω χρησιμοποιήσει συνολικά 20-30 ώρες και έχει βγάλει τα λεφτά του και συνεχίζει μία χαρά. Γρήγορο και με καλή μύτη.
I had it before for about 5 years and whenever I needed it, it worked right away.
Attention, only for occasional use in amateur bonding, that is, not more than an hour on the plug. I imagine that one or two will say the poem.
Update 4/3/23: its tip is terrible, it does not transfer the temperature correctly and it takes too long to heat up.
Το είχα και παλιότερα για καμιά 5ετια και όποτε το χρειάστηκα δούλεψε με τη μία.
Προσοχή μόνο για περιστασιακή χρήση σε κολλήσεις ερασιτεχνικής φύσης δηλαδή όχι πάνω από μια ώρα στη μπριζα. Φαντάζομαι ότι μια - δύο θα το πει το ποίημα.
Update 4/3/23: η μύτη του είναι άθλια,δεν μεταφέρει τη θερμοκρασία σωστά και αργεί παρά πολύ να ζεσταθεί.
1. Heats up relatively quickly (1-2 minutes).
2. Very good build quality and overall gives the impression that it will withstand a lot.
3. It has a plug.
4. Cleans easily, the tip does not oxidize.
With all these, for this price, there is no other!
1.Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-2 λεπτά)
2.Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και γενικά δίνει την αίσθηση ότι θα αντέξει αρκετά.
3. Έχει σούκο.
4. Καθαρίζει εύκολα, δεν να οξειδώνεται η μύτη.
Όλα αυτά, με αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει άλλο!
Very good product. Don't rush to say anything, it costs only 5-6 euros and does an incredible job. I changed some capacitors on a monitor power supply, did some soldering on cables without any problem. More specifically:
+ It heats up relatively quickly (about 1-1.5 minutes).
+ It has a sturdy construction and good quality.
+ It has a plug.
+ The tip is easily cleaned from solder without leaving marks or damaging the tip.
+ The heating metal also seems quite good (it initially turned yellow but with intense use, it cleaned up as if it were new).
- The only negative for me is that it has a short cable. If it had half a meter more, it would be perfect.
Πάρα πολύ καλό προϊόν. Μη βιαστεί κανείς να πει το οτιδήποτε, έχει μόλις 5-6 ευρώ και κάνει απίστευτη δουλειά. Άλλαξα μερικούς πυκνωτές σε μία τροφοδοσία οθόνης, έκανα και κάποιες κολλήσεις σε καλώδια χωρίς κανένα πρόβλημα. Ποιο αναλυτικά:
+ Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-1μισο λεπτό περίπου)
+ Είναι αρκετά στιβαρή κατασκευή και καλής ποιότητας.
+ Έχει σούκο.
+ Καθαρίζει πολύ εύκολα η μύτη απ' το καλάι χωρίς να μένουν στίγματα ή να διαβρόνεται η μύτη.
+ Το μέταλλο που θερμαίνετα φαίνεται κι αυτό αρκετά καλό (πήρε ένα κιτρινοπό χρώμα στην αρχή αλλά με την έντονη χρήση καθάρισε σαν να είναι καινούριο).
- Το μόνο αρνητικό για μένα είναι πως έχει κοντό καλώδιο. Αν είχε μισό μέτρο παραπάνω θα ήταν πένα.
I needed it for amateur use when the need arose to make a soldering while dealing with modeling and the Hachette beetle in 1:8 scale for the first time. It came off an electrical contact from its switch cable and did not give the command to turn on the headlights and rear brake lights. With this soldering iron and solder, I did my job perfectly! It heats up in a maximum of 5 minutes with a solder test on its tip. The only negative is that it has a very short cable, so in order to work comfortably, you need to have the power strip on the desk or relatively close to you at a height. Otherwise, it is honest! If it had a thinner tip, it would be the best for me!
Το χρειάστηκα για ερασιτεχνική χρήση όταν προέκυψε η ανάγκη να κάνω μια κόλληση ασχολούμενος για πρώτη φορά με τον μοντελισμό και τον σκαραβαίο της Hachette σε κλίμακα 1:8. Ξεκόλλησε στα ηλεκτρικά του μια επαφή του διακόπτη από το καλωδιάκι και δεν έδινε εντολή να ανάψουν τα φώτα πορείας και τα πίσω φώτα πέδησης. Με αυτό το κολλητήρι και καλάϊ έκανα την δουλειά μου άψογα! Ζεσταίνεται μέσα σε 5 λεπτά το πολύ με δοκιμή του καλάϊ στην μύτη του. Το μόνο αρνητικό είναι ότι έχει πολύ κοντό καλώδιο οπότε για να δουλέψεις άνετα πρέπει να έχεις το πολύπριζο πάνω το γραφείο ή σχετικά κοντά σου σε ύψος. Κατά τα άλλα τίμιο! Αν είχε και πιο λεπτή μύτη θα ήταν ότι καλύτερο για εμένα!
The best value for money, these 5-6€ are perfect for a beginner who wants to take their first steps. I bought it to start working with simple soldering and desoldering from circuit boards. I have used it for a total of 20-30 hours and it has paid for itself and continues to work great. Fast and with a good tip.
Ότι καλύτερο στα χρήματα αυτά 5-6€ για έναν ερασιτέχνη που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα. Το πήρα για να ξεκινήσω να ασχολούμαι με απλές κολλήσεις και αποκολλήσεις απο πλακέτες. Το έχω χρησιμοποιήσει συνολικά 20-30 ώρες και έχει βγάλει τα λεφτά του και συνεχίζει μία χαρά. Γρήγορο και με καλή μύτη.
I had it before for about 5 years and whenever I needed it, it worked right away.
Attention, only for occasional use in amateur bonding, that is, not more than an hour on the plug. I imagine that one or two will say the poem.
Update 4/3/23: its tip is terrible, it does not transfer the temperature correctly and it takes too long to heat up.
Το είχα και παλιότερα για καμιά 5ετια και όποτε το χρειάστηκα δούλεψε με τη μία.
Προσοχή μόνο για περιστασιακή χρήση σε κολλήσεις ερασιτεχνικής φύσης δηλαδή όχι πάνω από μια ώρα στη μπριζα. Φαντάζομαι ότι μια - δύο θα το πει το ποίημα.
Update 4/3/23: η μύτη του είναι άθλια,δεν μεταφέρει τη θερμοκρασία σωστά και αργεί παρά πολύ να ζεσταθεί.
1. Heats up relatively quickly (1-2 minutes).
2. Very good build quality and overall gives the impression that it will withstand a lot.
3. It has a plug.
4. Cleans easily, the tip does not oxidize.
With all these, for this price, there is no other!
1.Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-2 λεπτά)
2.Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και γενικά δίνει την αίσθηση ότι θα αντέξει αρκετά.
3. Έχει σούκο.
4. Καθαρίζει εύκολα, δεν να οξειδώνεται η μύτη.
Όλα αυτά, με αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει άλλο!
Very good product. Don't rush to say anything, it costs only 5-6 euros and does an incredible job. I changed some capacitors on a monitor power supply, did some soldering on cables without any problem. More specifically:
+ It heats up relatively quickly (about 1-1.5 minutes).
+ It has a sturdy construction and good quality.
+ It has a plug.
+ The tip is easily cleaned from solder without leaving marks or damaging the tip.
+ The heating metal also seems quite good (it initially turned yellow but with intense use, it cleaned up as if it were new).
- The only negative for me is that it has a short cable. If it had half a meter more, it would be perfect.
Πάρα πολύ καλό προϊόν. Μη βιαστεί κανείς να πει το οτιδήποτε, έχει μόλις 5-6 ευρώ και κάνει απίστευτη δουλειά. Άλλαξα μερικούς πυκνωτές σε μία τροφοδοσία οθόνης, έκανα και κάποιες κολλήσεις σε καλώδια χωρίς κανένα πρόβλημα. Ποιο αναλυτικά:
+ Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-1μισο λεπτό περίπου)
+ Είναι αρκετά στιβαρή κατασκευή και καλής ποιότητας.
+ Έχει σούκο.
+ Καθαρίζει πολύ εύκολα η μύτη απ' το καλάι χωρίς να μένουν στίγματα ή να διαβρόνεται η μύτη.
+ Το μέταλλο που θερμαίνετα φαίνεται κι αυτό αρκετά καλό (πήρε ένα κιτρινοπό χρώμα στην αρχή αλλά με την έντονη χρήση καθάρισε σαν να είναι καινούριο).
- Το μόνο αρνητικό για μένα είναι πως έχει κοντό καλώδιο. Αν είχε μισό μέτρο παραπάνω θα ήταν πένα.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
I needed it for amateur use when the need arose to make a soldering while dealing with modeling and the Hachette beetle in 1:8 scale for the first time. It came off an electrical contact from its switch cable and did not give the command to turn on the headlights and rear brake lights. With this soldering iron and solder, I did my job perfectly! It heats up in a maximum of 5 minutes with a solder test on its tip. The only negative is that it has a very short cable, so in order to work comfortably, you need to have the power strip on the desk or relatively close to you at a height. Otherwise, it is honest! If it had a thinner tip, it would be the best for me!
Το χρειάστηκα για ερασιτεχνική χρήση όταν προέκυψε η ανάγκη να κάνω μια κόλληση ασχολούμενος για πρώτη φορά με τον μοντελισμό και τον σκαραβαίο της Hachette σε κλίμακα 1:8. Ξεκόλλησε στα ηλεκτρικά του μια επαφή του διακόπτη από το καλωδιάκι και δεν έδινε εντολή να ανάψουν τα φώτα πορείας και τα πίσω φώτα πέδησης. Με αυτό το κολλητήρι και καλάϊ έκανα την δουλειά μου άψογα! Ζεσταίνεται μέσα σε 5 λεπτά το πολύ με δοκιμή του καλάϊ στην μύτη του. Το μόνο αρνητικό είναι ότι έχει πολύ κοντό καλώδιο οπότε για να δουλέψεις άνετα πρέπει να έχεις το πολύπριζο πάνω το γραφείο ή σχετικά κοντά σου σε ύψος. Κατά τα άλλα τίμιο! Αν είχε και πιο λεπτή μύτη θα ήταν ότι καλύτερο για εμένα!
The best value for money, these 5-6€ are perfect for a beginner who wants to take their first steps. I bought it to start working with simple soldering and desoldering from circuit boards. I have used it for a total of 20-30 hours and it has paid for itself and continues to work great. Fast and with a good tip.
Ότι καλύτερο στα χρήματα αυτά 5-6€ για έναν ερασιτέχνη που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα. Το πήρα για να ξεκινήσω να ασχολούμαι με απλές κολλήσεις και αποκολλήσεις απο πλακέτες. Το έχω χρησιμοποιήσει συνολικά 20-30 ώρες και έχει βγάλει τα λεφτά του και συνεχίζει μία χαρά. Γρήγορο και με καλή μύτη.
I had it before for about 5 years and whenever I needed it, it worked right away.
Attention, only for occasional use in amateur bonding, that is, not more than an hour on the plug. I imagine that one or two will say the poem.
Update 4/3/23: its tip is terrible, it does not transfer the temperature correctly and it takes too long to heat up.
Το είχα και παλιότερα για καμιά 5ετια και όποτε το χρειάστηκα δούλεψε με τη μία.
Προσοχή μόνο για περιστασιακή χρήση σε κολλήσεις ερασιτεχνικής φύσης δηλαδή όχι πάνω από μια ώρα στη μπριζα. Φαντάζομαι ότι μια - δύο θα το πει το ποίημα.
Update 4/3/23: η μύτη του είναι άθλια,δεν μεταφέρει τη θερμοκρασία σωστά και αργεί παρά πολύ να ζεσταθεί.
1. Heats up relatively quickly (1-2 minutes).
2. Very good build quality and overall gives the impression that it will withstand a lot.
3. It has a plug.
4. Cleans easily, the tip does not oxidize.
With all these, for this price, there is no other!
1.Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-2 λεπτά)
2.Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και γενικά δίνει την αίσθηση ότι θα αντέξει αρκετά.
3. Έχει σούκο.
4. Καθαρίζει εύκολα, δεν να οξειδώνεται η μύτη.
Όλα αυτά, με αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει άλλο!
Very good product. Don't rush to say anything, it costs only 5-6 euros and does an incredible job. I changed some capacitors on a monitor power supply, did some soldering on cables without any problem. More specifically:
+ It heats up relatively quickly (about 1-1.5 minutes).
+ It has a sturdy construction and good quality.
+ It has a plug.
+ The tip is easily cleaned from solder without leaving marks or damaging the tip.
+ The heating metal also seems quite good (it initially turned yellow but with intense use, it cleaned up as if it were new).
- The only negative for me is that it has a short cable. If it had half a meter more, it would be perfect.
Πάρα πολύ καλό προϊόν. Μη βιαστεί κανείς να πει το οτιδήποτε, έχει μόλις 5-6 ευρώ και κάνει απίστευτη δουλειά. Άλλαξα μερικούς πυκνωτές σε μία τροφοδοσία οθόνης, έκανα και κάποιες κολλήσεις σε καλώδια χωρίς κανένα πρόβλημα. Ποιο αναλυτικά:
+ Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-1μισο λεπτό περίπου)
+ Είναι αρκετά στιβαρή κατασκευή και καλής ποιότητας.
+ Έχει σούκο.
+ Καθαρίζει πολύ εύκολα η μύτη απ' το καλάι χωρίς να μένουν στίγματα ή να διαβρόνεται η μύτη.
+ Το μέταλλο που θερμαίνετα φαίνεται κι αυτό αρκετά καλό (πήρε ένα κιτρινοπό χρώμα στην αρχή αλλά με την έντονη χρήση καθάρισε σαν να είναι καινούριο).
- Το μόνο αρνητικό για μένα είναι πως έχει κοντό καλώδιο. Αν είχε μισό μέτρο παραπάνω θα ήταν πένα.
I needed it for amateur use when the need arose to make a soldering while dealing with modeling and the Hachette beetle in 1:8 scale for the first time. It came off an electrical contact from its switch cable and did not give the command to turn on the headlights and rear brake lights. With this soldering iron and solder, I did my job perfectly! It heats up in a maximum of 5 minutes with a solder test on its tip. The only negative is that it has a very short cable, so in order to work comfortably, you need to have the power strip on the desk or relatively close to you at a height. Otherwise, it is honest! If it had a thinner tip, it would be the best for me!
Το χρειάστηκα για ερασιτεχνική χρήση όταν προέκυψε η ανάγκη να κάνω μια κόλληση ασχολούμενος για πρώτη φορά με τον μοντελισμό και τον σκαραβαίο της Hachette σε κλίμακα 1:8. Ξεκόλλησε στα ηλεκτρικά του μια επαφή του διακόπτη από το καλωδιάκι και δεν έδινε εντολή να ανάψουν τα φώτα πορείας και τα πίσω φώτα πέδησης. Με αυτό το κολλητήρι και καλάϊ έκανα την δουλειά μου άψογα! Ζεσταίνεται μέσα σε 5 λεπτά το πολύ με δοκιμή του καλάϊ στην μύτη του. Το μόνο αρνητικό είναι ότι έχει πολύ κοντό καλώδιο οπότε για να δουλέψεις άνετα πρέπει να έχεις το πολύπριζο πάνω το γραφείο ή σχετικά κοντά σου σε ύψος. Κατά τα άλλα τίμιο! Αν είχε και πιο λεπτή μύτη θα ήταν ότι καλύτερο για εμένα!
The best value for money, these 5-6€ are perfect for a beginner who wants to take their first steps. I bought it to start working with simple soldering and desoldering from circuit boards. I have used it for a total of 20-30 hours and it has paid for itself and continues to work great. Fast and with a good tip.
Ότι καλύτερο στα χρήματα αυτά 5-6€ για έναν ερασιτέχνη που θέλει να κάνει τα πρώτα του βήματα. Το πήρα για να ξεκινήσω να ασχολούμαι με απλές κολλήσεις και αποκολλήσεις απο πλακέτες. Το έχω χρησιμοποιήσει συνολικά 20-30 ώρες και έχει βγάλει τα λεφτά του και συνεχίζει μία χαρά. Γρήγορο και με καλή μύτη.
I had it before for about 5 years and whenever I needed it, it worked right away.
Attention, only for occasional use in amateur bonding, that is, not more than an hour on the plug. I imagine that one or two will say the poem.
Update 4/3/23: its tip is terrible, it does not transfer the temperature correctly and it takes too long to heat up.
Το είχα και παλιότερα για καμιά 5ετια και όποτε το χρειάστηκα δούλεψε με τη μία.
Προσοχή μόνο για περιστασιακή χρήση σε κολλήσεις ερασιτεχνικής φύσης δηλαδή όχι πάνω από μια ώρα στη μπριζα. Φαντάζομαι ότι μια - δύο θα το πει το ποίημα.
Update 4/3/23: η μύτη του είναι άθλια,δεν μεταφέρει τη θερμοκρασία σωστά και αργεί παρά πολύ να ζεσταθεί.
1. Heats up relatively quickly (1-2 minutes).
2. Very good build quality and overall gives the impression that it will withstand a lot.
3. It has a plug.
4. Cleans easily, the tip does not oxidize.
With all these, for this price, there is no other!
1.Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-2 λεπτά)
2.Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και γενικά δίνει την αίσθηση ότι θα αντέξει αρκετά.
3. Έχει σούκο.
4. Καθαρίζει εύκολα, δεν να οξειδώνεται η μύτη.
Όλα αυτά, με αυτά τα χρήματα δεν υπάρχει άλλο!
Very good product. Don't rush to say anything, it costs only 5-6 euros and does an incredible job. I changed some capacitors on a monitor power supply, did some soldering on cables without any problem. More specifically:
+ It heats up relatively quickly (about 1-1.5 minutes).
+ It has a sturdy construction and good quality.
+ It has a plug.
+ The tip is easily cleaned from solder without leaving marks or damaging the tip.
+ The heating metal also seems quite good (it initially turned yellow but with intense use, it cleaned up as if it were new).
- The only negative for me is that it has a short cable. If it had half a meter more, it would be perfect.
Πάρα πολύ καλό προϊόν. Μη βιαστεί κανείς να πει το οτιδήποτε, έχει μόλις 5-6 ευρώ και κάνει απίστευτη δουλειά. Άλλαξα μερικούς πυκνωτές σε μία τροφοδοσία οθόνης, έκανα και κάποιες κολλήσεις σε καλώδια χωρίς κανένα πρόβλημα. Ποιο αναλυτικά:
+ Ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα (1-1μισο λεπτό περίπου)
+ Είναι αρκετά στιβαρή κατασκευή και καλής ποιότητας.
+ Έχει σούκο.
+ Καθαρίζει πολύ εύκολα η μύτη απ' το καλάι χωρίς να μένουν στίγματα ή να διαβρόνεται η μύτη.
+ Το μέταλλο που θερμαίνετα φαίνεται κι αυτό αρκετά καλό (πήρε ένα κιτρινοπό χρώμα στην αρχή αλλά με την έντονη χρήση καθάρισε σαν να είναι καινούριο).
- Το μόνο αρνητικό για μένα είναι πως έχει κοντό καλώδιο. Αν είχε μισό μέτρο παραπάνω θα ήταν πένα.