What I didn't like:
1. The tongue is a piece of thin fabric with a coating of plastic leather or just black paint.
2. Its fit, which is tight at the bottom (the 46 is smaller than the doctor's 46) and will obviously loosen with wear BUT from the 5th eyelet for the laces and up it is extremely wide to the point where it makes no sense to tie it.
What I liked:
1. Its price (offer at 65 euros).
2. The build quality at first glance.
3. The feeling it gives you when you wear it and take the first steps (it seems sturdier than the doctor's).
Would I buy it again at 90 euros? Only if they solve the fit issue at the top and put a leather tongue.
Τι δεν μου άρεσε:
1. Η γλώσσα είναι ένα κομμάτι λεπτού υφάσματος με μία επικάλυψη πλαστικού δέρματος ή απλά μαύρης μπογιάς.
2. Η εφαρμογή του η οποία είναι στενή στο κάτω μέρος (το 46 είναι πιο μικρό από το 46 του γιατρού) και προφανώς θα ανοίξει με το φόρεμα ΑΛΛΑ από το 5ο ματάκι για τα κορδόνια και επάνω είναι τρομερά φαρδύ σε σημείο που δεν έχει νόημα να το δέσεις.
Τι μου άρεσε:
1. Η τιμή του (προσφορά στα 65 ευρώ).
2. Η ποιότητα κατασκευής με την πρώτη ματιά.
3. Η αίσθηση που σου δίνει όταν το φοράς και κάνεις τα πρώτα βήματα (φαίνεται πιο στιβαρό από του γιατρού).
Θα το ξαναγόραζα στα 90 ευρώ; Μόνο εάν λύσουν το θέμα της εφαρμογής στο επάνω μέρος και βάλουν δερμάτινη γλώσσα.
I got them so I wouldn't buy the well-known brand that costs at least double the money. I have them for 2 years now, I have worn them in rain, in cold, in bad conditions and the leather hasn't suffered anything because I maintain it with special wax. However, they are not for walking for hours outside because you will get tired and the sole has a crack underneath that I don't see them lasting another year.
Τα πηρα για να μην παρω την γνωστη μαρκα που κανει τα διπλασια τουλαχιστον χρηματα. Τα εχω 2 χρονια κοντα, τα εχω φορεσει σε βροχη σε κρυο σε κακες συνθηκες δεν εχει παθει κατι το δερμα γιατι το συντηρώ με ειδικο κερί. Ωστόσο, δεν ειναι για περπατημα να εισαι με τις ωρες εξω γιατι θα κουραστεις και η σόλα εχει κανει μια ρωγμή απο κατω που δεν βλεπω να με βγαζουν αλλη μια χρονια.
What I didn't like:
1. The tongue is a piece of thin fabric with a coating of plastic leather or just black paint.
2. Its fit, which is tight at the bottom (the 46 is smaller than the doctor's 46) and will obviously loosen with wear BUT from the 5th eyelet for the laces and up it is extremely wide to the point where it makes no sense to tie it.
What I liked:
1. Its price (offer at 65 euros).
2. The build quality at first glance.
3. The feeling it gives you when you wear it and take the first steps (it seems sturdier than the doctor's).
Would I buy it again at 90 euros? Only if they solve the fit issue at the top and put a leather tongue.
Τι δεν μου άρεσε:
1. Η γλώσσα είναι ένα κομμάτι λεπτού υφάσματος με μία επικάλυψη πλαστικού δέρματος ή απλά μαύρης μπογιάς.
2. Η εφαρμογή του η οποία είναι στενή στο κάτω μέρος (το 46 είναι πιο μικρό από το 46 του γιατρού) και προφανώς θα ανοίξει με το φόρεμα ΑΛΛΑ από το 5ο ματάκι για τα κορδόνια και επάνω είναι τρομερά φαρδύ σε σημείο που δεν έχει νόημα να το δέσεις.
Τι μου άρεσε:
1. Η τιμή του (προσφορά στα 65 ευρώ).
2. Η ποιότητα κατασκευής με την πρώτη ματιά.
3. Η αίσθηση που σου δίνει όταν το φοράς και κάνεις τα πρώτα βήματα (φαίνεται πιο στιβαρό από του γιατρού).
Θα το ξαναγόραζα στα 90 ευρώ; Μόνο εάν λύσουν το θέμα της εφαρμογής στο επάνω μέρος και βάλουν δερμάτινη γλώσσα.
I got them so I wouldn't buy the well-known brand that costs at least double the money. I have them for 2 years now, I have worn them in rain, in cold, in bad conditions and the leather hasn't suffered anything because I maintain it with special wax. However, they are not for walking for hours outside because you will get tired and the sole has a crack underneath that I don't see them lasting another year.
Τα πηρα για να μην παρω την γνωστη μαρκα που κανει τα διπλασια τουλαχιστον χρηματα. Τα εχω 2 χρονια κοντα, τα εχω φορεσει σε βροχη σε κρυο σε κακες συνθηκες δεν εχει παθει κατι το δερμα γιατι το συντηρώ με ειδικο κερί. Ωστόσο, δεν ειναι για περπατημα να εισαι με τις ωρες εξω γιατι θα κουραστεις και η σόλα εχει κανει μια ρωγμή απο κατω που δεν βλεπω να με βγαζουν αλλη μια χρονια.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
What I didn't like:
1. The tongue is a piece of thin fabric with a coating of plastic leather or just black paint.
2. Its fit, which is tight at the bottom (the 46 is smaller than the doctor's 46) and will obviously loosen with wear BUT from the 5th eyelet for the laces and up it is extremely wide to the point where it makes no sense to tie it.
What I liked:
1. Its price (offer at 65 euros).
2. The build quality at first glance.
3. The feeling it gives you when you wear it and take the first steps (it seems sturdier than the doctor's).
Would I buy it again at 90 euros? Only if they solve the fit issue at the top and put a leather tongue.
Τι δεν μου άρεσε:
1. Η γλώσσα είναι ένα κομμάτι λεπτού υφάσματος με μία επικάλυψη πλαστικού δέρματος ή απλά μαύρης μπογιάς.
2. Η εφαρμογή του η οποία είναι στενή στο κάτω μέρος (το 46 είναι πιο μικρό από το 46 του γιατρού) και προφανώς θα ανοίξει με το φόρεμα ΑΛΛΑ από το 5ο ματάκι για τα κορδόνια και επάνω είναι τρομερά φαρδύ σε σημείο που δεν έχει νόημα να το δέσεις.
Τι μου άρεσε:
1. Η τιμή του (προσφορά στα 65 ευρώ).
2. Η ποιότητα κατασκευής με την πρώτη ματιά.
3. Η αίσθηση που σου δίνει όταν το φοράς και κάνεις τα πρώτα βήματα (φαίνεται πιο στιβαρό από του γιατρού).
Θα το ξαναγόραζα στα 90 ευρώ; Μόνο εάν λύσουν το θέμα της εφαρμογής στο επάνω μέρος και βάλουν δερμάτινη γλώσσα.
I got them so I wouldn't buy the well-known brand that costs at least double the money. I have them for 2 years now, I have worn them in rain, in cold, in bad conditions and the leather hasn't suffered anything because I maintain it with special wax. However, they are not for walking for hours outside because you will get tired and the sole has a crack underneath that I don't see them lasting another year.
Τα πηρα για να μην παρω την γνωστη μαρκα που κανει τα διπλασια τουλαχιστον χρηματα. Τα εχω 2 χρονια κοντα, τα εχω φορεσει σε βροχη σε κρυο σε κακες συνθηκες δεν εχει παθει κατι το δερμα γιατι το συντηρώ με ειδικο κερί. Ωστόσο, δεν ειναι για περπατημα να εισαι με τις ωρες εξω γιατι θα κουραστεις και η σόλα εχει κανει μια ρωγμή απο κατω που δεν βλεπω να με βγαζουν αλλη μια χρονια.
What I didn't like:
1. The tongue is a piece of thin fabric with a coating of plastic leather or just black paint.
2. Its fit, which is tight at the bottom (the 46 is smaller than the doctor's 46) and will obviously loosen with wear BUT from the 5th eyelet for the laces and up it is extremely wide to the point where it makes no sense to tie it.
What I liked:
1. Its price (offer at 65 euros).
2. The build quality at first glance.
3. The feeling it gives you when you wear it and take the first steps (it seems sturdier than the doctor's).
Would I buy it again at 90 euros? Only if they solve the fit issue at the top and put a leather tongue.
Τι δεν μου άρεσε:
1. Η γλώσσα είναι ένα κομμάτι λεπτού υφάσματος με μία επικάλυψη πλαστικού δέρματος ή απλά μαύρης μπογιάς.
2. Η εφαρμογή του η οποία είναι στενή στο κάτω μέρος (το 46 είναι πιο μικρό από το 46 του γιατρού) και προφανώς θα ανοίξει με το φόρεμα ΑΛΛΑ από το 5ο ματάκι για τα κορδόνια και επάνω είναι τρομερά φαρδύ σε σημείο που δεν έχει νόημα να το δέσεις.
Τι μου άρεσε:
1. Η τιμή του (προσφορά στα 65 ευρώ).
2. Η ποιότητα κατασκευής με την πρώτη ματιά.
3. Η αίσθηση που σου δίνει όταν το φοράς και κάνεις τα πρώτα βήματα (φαίνεται πιο στιβαρό από του γιατρού).
Θα το ξαναγόραζα στα 90 ευρώ; Μόνο εάν λύσουν το θέμα της εφαρμογής στο επάνω μέρος και βάλουν δερμάτινη γλώσσα.
I got them so I wouldn't buy the well-known brand that costs at least double the money. I have them for 2 years now, I have worn them in rain, in cold, in bad conditions and the leather hasn't suffered anything because I maintain it with special wax. However, they are not for walking for hours outside because you will get tired and the sole has a crack underneath that I don't see them lasting another year.
Τα πηρα για να μην παρω την γνωστη μαρκα που κανει τα διπλασια τουλαχιστον χρηματα. Τα εχω 2 χρονια κοντα, τα εχω φορεσει σε βροχη σε κρυο σε κακες συνθηκες δεν εχει παθει κατι το δερμα γιατι το συντηρώ με ειδικο κερί. Ωστόσο, δεν ειναι για περπατημα να εισαι με τις ωρες εξω γιατι θα κουραστεις και η σόλα εχει κανει μια ρωγμή απο κατω που δεν βλεπω να με βγαζουν αλλη μια χρονια.