Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
I have had them for a year now..
I have been through rain and nothing has passed through.
The motorcycle (bmw g650gs) fell on my foot and only the shoes were slightly injured (do not try it, surely luck was on my side, the ankle protector worked, as well as the shoe leather in contact with the ground)
I highly recommend them for their price.
Τα εχω ενα χρονο τωρα..
Εχω φαει βροχες και δεν εχει περασει τιποτα.
Εχει πεσει η μηχανη (bmw g650gs) πανω στο ποδι μου και μονο τα παπουτσια τραυματιστηκαν ελαφρως (μην το δοκιμασετε, σιγουρα η τυχη ηταν με το μερος μου, απλα το προστατευτικο αστραγαλου δουλεψε, καθως και το δερμα του παπουτσιου στην τριβη με το εδαφος)
Τα συνιστω ανεπιφυλακτα για την τιμη τους.
I have been wearing them for 3 years and they have only minimal wear, nothing beyond the normal. The seams and fabric are intact.
I haven't had the chance to get them wet to test how waterproof they are and how long they can hold up before getting completely soaked.
They are comfortable, both on the bike and while walking. They are not too stiff and allow for all movements. They have ankle protection, at the front and at the heel.
Definitely recommended.
Edit, 05/13/24:
They are almost 5 years in my possession, and they have now started to fray in 2-3 seams, at the points where they touch the bike and rub against it.
I still stand by the 5 stars, comfortable (for up to all day), good brake feel and gear selector, indeed waterproof (in ~2 hours of rain nothing got through, only a little that ran from the cuff straight into the shoe), and I consider them to ventilate adequately. I would easily buy them again, but I will probably go for some boots with more protection for the shin.
Edit, 08/20/24:
I purchased a second pair 2 months ago, this time in brown. Much nicer color than the black, same material although the brown is a bit shinier. Very satisfied. The use I make is not daily, just walks on the weekends. I believe that with daily use they will have half or even less lifespan.
Τα φοράω 3 χρόνια και δεν έχουν παρά ελάχιστες φθορές, τίποτα πέρα από το φυσιολογικό. Οι ραφές και το ύφασμα είναι ανέπαφα.
Δεν έχει τύχει να βραχώ για να δοκιμάσω κατά πόσο περνάει νερό και πόση ώρα αντέχει μέχρι να βραχείς τελειώς.
Είναι άνετα, και στη μηχανή και στο περπάτημα. Δεν είναι πολύ σκληρά και επιτρέπουν όλες τις κινήσεις. Έχουν προστατευτικά στους αστραγάλους, εμπρός και στην φτέρνα.
Σίγουρα προτείνεται.
Edit, 13/05/24:
Κλείνουν σχεδόν 5 χρόνια στην κατοχή μου, και πλέον άρχισαν να ξεφτίζουν σε 2-3 ραφές, στα σημεία που ακουμπάνε στην μηχανή και τρίβονται.
Επιμένω στα 5 αστέρια, άνετα (για έως και όλη μέρα), καλή αίσθηση φρένου και επιλογέα ταχυτήτων, όντως αδιάβροχα (σε ~2 ώρες βροχή δεν πέρασε κάτι, παρα μόνο λίγο που έτρεχε απ το πατζάκι κατεθείαν μέσα στο παπούτσι), και θεωρώ αερίζονται επαρκώς. Θα τα ξαναγόραζα με ευκολία, αλλά μάλλον θα πάω σε κάποια μπότα με περισσότερη προστασία για το καλάμι.
Edit, 20/8/24:
Αγοράστηκε πριν 2 μήνες 2ο ζευγάρι, αυτή τη φορά σε καφέ. Πολύ πιο ωραίο χρώμα από το μαύρο, ίδιο υλικό αν και το καφέ είναι λίγο πιο γυαλιστερό. Υπέρ ευχαριστημένος. Η χρήση που κάνω δεν είναι καθημερινή, μόνο βόλτες τα σκ. Θεωρώ ότι με καθημερινή χρήση θα έχουν τον μισό ή και λιγότερο χρόνο ζωής.
Very comfortable. I wear it daily. How long they will last remains to be seen.
Update. They didn't last. Ripped at the back above the heel on both shoes from everyday walking at work. So I imagine if you only have them for motorcycle rides, they will be okay
πολυ άνετα. το φοραω καθημερινα. το ποσο θα αντεξουν θα δειξει.
Update. Δεν άντεξαν. Σκίσιμο στο πίσω μέρος πάνω από την φτέρνα και στα 2 από το καθημερινό περπάτημα στα γραφεία της δουλειάς. Οπότε φαντάζομαι αν τα έχεις μονο για βολτα με μηχανη θα είναι οκ
Very comfortable for everyday use and if it's not tied on top, you can walk without any annoyances. It seems to be of very good quality and so far it hasn't presented me with anything. Recommended
Πολύ άνετο για καθημερινή χρήση και αν δεν είναι δεμένο ως πάνω περπατάς χωρίς ενοχλήσεις. Φαίνεται πολύ καλή ποιότητα και ως τώρα δεν μου παρουσίασε κάτι. Συστήνεται
It is very comfortable.
A little heavy of course, but if we consider the safety in case of a fall as well as the protection from water, then it is worth it.
I highly recommend it for everyday use, as it does what it says and at an affordable price.
Είναι πολύ άνετο.
Λίγο βαρύ βέβαια αλλά αν αναλογιστούμε την ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης καθώς και την προστασία από το νερό, τότε αξίζει.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα και για καθημερινή χρήση, διότι κάνει αυτό που λέει και σε τιμή προσιτή.
I have had them for a year now..
I have been through rain and nothing has passed through.
The motorcycle (bmw g650gs) fell on my foot and only the shoes were slightly injured (do not try it, surely luck was on my side, the ankle protector worked, as well as the shoe leather in contact with the ground)
I highly recommend them for their price.
Τα εχω ενα χρονο τωρα..
Εχω φαει βροχες και δεν εχει περασει τιποτα.
Εχει πεσει η μηχανη (bmw g650gs) πανω στο ποδι μου και μονο τα παπουτσια τραυματιστηκαν ελαφρως (μην το δοκιμασετε, σιγουρα η τυχη ηταν με το μερος μου, απλα το προστατευτικο αστραγαλου δουλεψε, καθως και το δερμα του παπουτσιου στην τριβη με το εδαφος)
Τα συνιστω ανεπιφυλακτα για την τιμη τους.
I have been wearing them for 3 years and they have only minimal wear, nothing beyond the normal. The seams and fabric are intact.
I haven't had the chance to get them wet to test how waterproof they are and how long they can hold up before getting completely soaked.
They are comfortable, both on the bike and while walking. They are not too stiff and allow for all movements. They have ankle protection, at the front and at the heel.
Definitely recommended.
Edit, 05/13/24:
They are almost 5 years in my possession, and they have now started to fray in 2-3 seams, at the points where they touch the bike and rub against it.
I still stand by the 5 stars, comfortable (for up to all day), good brake feel and gear selector, indeed waterproof (in ~2 hours of rain nothing got through, only a little that ran from the cuff straight into the shoe), and I consider them to ventilate adequately. I would easily buy them again, but I will probably go for some boots with more protection for the shin.
Edit, 08/20/24:
I purchased a second pair 2 months ago, this time in brown. Much nicer color than the black, same material although the brown is a bit shinier. Very satisfied. The use I make is not daily, just walks on the weekends. I believe that with daily use they will have half or even less lifespan.
Τα φοράω 3 χρόνια και δεν έχουν παρά ελάχιστες φθορές, τίποτα πέρα από το φυσιολογικό. Οι ραφές και το ύφασμα είναι ανέπαφα.
Δεν έχει τύχει να βραχώ για να δοκιμάσω κατά πόσο περνάει νερό και πόση ώρα αντέχει μέχρι να βραχείς τελειώς.
Είναι άνετα, και στη μηχανή και στο περπάτημα. Δεν είναι πολύ σκληρά και επιτρέπουν όλες τις κινήσεις. Έχουν προστατευτικά στους αστραγάλους, εμπρός και στην φτέρνα.
Σίγουρα προτείνεται.
Edit, 13/05/24:
Κλείνουν σχεδόν 5 χρόνια στην κατοχή μου, και πλέον άρχισαν να ξεφτίζουν σε 2-3 ραφές, στα σημεία που ακουμπάνε στην μηχανή και τρίβονται.
Επιμένω στα 5 αστέρια, άνετα (για έως και όλη μέρα), καλή αίσθηση φρένου και επιλογέα ταχυτήτων, όντως αδιάβροχα (σε ~2 ώρες βροχή δεν πέρασε κάτι, παρα μόνο λίγο που έτρεχε απ το πατζάκι κατεθείαν μέσα στο παπούτσι), και θεωρώ αερίζονται επαρκώς. Θα τα ξαναγόραζα με ευκολία, αλλά μάλλον θα πάω σε κάποια μπότα με περισσότερη προστασία για το καλάμι.
Edit, 20/8/24:
Αγοράστηκε πριν 2 μήνες 2ο ζευγάρι, αυτή τη φορά σε καφέ. Πολύ πιο ωραίο χρώμα από το μαύρο, ίδιο υλικό αν και το καφέ είναι λίγο πιο γυαλιστερό. Υπέρ ευχαριστημένος. Η χρήση που κάνω δεν είναι καθημερινή, μόνο βόλτες τα σκ. Θεωρώ ότι με καθημερινή χρήση θα έχουν τον μισό ή και λιγότερο χρόνο ζωής.
Very comfortable. I wear it daily. How long they will last remains to be seen.
Update. They didn't last. Ripped at the back above the heel on both shoes from everyday walking at work. So I imagine if you only have them for motorcycle rides, they will be okay
πολυ άνετα. το φοραω καθημερινα. το ποσο θα αντεξουν θα δειξει.
Update. Δεν άντεξαν. Σκίσιμο στο πίσω μέρος πάνω από την φτέρνα και στα 2 από το καθημερινό περπάτημα στα γραφεία της δουλειάς. Οπότε φαντάζομαι αν τα έχεις μονο για βολτα με μηχανη θα είναι οκ
Very comfortable for everyday use and if it's not tied on top, you can walk without any annoyances. It seems to be of very good quality and so far it hasn't presented me with anything. Recommended
Πολύ άνετο για καθημερινή χρήση και αν δεν είναι δεμένο ως πάνω περπατάς χωρίς ενοχλήσεις. Φαίνεται πολύ καλή ποιότητα και ως τώρα δεν μου παρουσίασε κάτι. Συστήνεται
It is very comfortable.
A little heavy of course, but if we consider the safety in case of a fall as well as the protection from water, then it is worth it.
I highly recommend it for everyday use, as it does what it says and at an affordable price.
Είναι πολύ άνετο.
Λίγο βαρύ βέβαια αλλά αν αναλογιστούμε την ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης καθώς και την προστασία από το νερό, τότε αξίζει.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα και για καθημερινή χρήση, διότι κάνει αυτό που λέει και σε τιμή προσιτή.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
I have had them for a year now..
I have been through rain and nothing has passed through.
The motorcycle (bmw g650gs) fell on my foot and only the shoes were slightly injured (do not try it, surely luck was on my side, the ankle protector worked, as well as the shoe leather in contact with the ground)
I highly recommend them for their price.
Τα εχω ενα χρονο τωρα..
Εχω φαει βροχες και δεν εχει περασει τιποτα.
Εχει πεσει η μηχανη (bmw g650gs) πανω στο ποδι μου και μονο τα παπουτσια τραυματιστηκαν ελαφρως (μην το δοκιμασετε, σιγουρα η τυχη ηταν με το μερος μου, απλα το προστατευτικο αστραγαλου δουλεψε, καθως και το δερμα του παπουτσιου στην τριβη με το εδαφος)
Τα συνιστω ανεπιφυλακτα για την τιμη τους.
I have been wearing them for 3 years and they have only minimal wear, nothing beyond the normal. The seams and fabric are intact.
I haven't had the chance to get them wet to test how waterproof they are and how long they can hold up before getting completely soaked.
They are comfortable, both on the bike and while walking. They are not too stiff and allow for all movements. They have ankle protection, at the front and at the heel.
Definitely recommended.
Edit, 05/13/24:
They are almost 5 years in my possession, and they have now started to fray in 2-3 seams, at the points where they touch the bike and rub against it.
I still stand by the 5 stars, comfortable (for up to all day), good brake feel and gear selector, indeed waterproof (in ~2 hours of rain nothing got through, only a little that ran from the cuff straight into the shoe), and I consider them to ventilate adequately. I would easily buy them again, but I will probably go for some boots with more protection for the shin.
Edit, 08/20/24:
I purchased a second pair 2 months ago, this time in brown. Much nicer color than the black, same material although the brown is a bit shinier. Very satisfied. The use I make is not daily, just walks on the weekends. I believe that with daily use they will have half or even less lifespan.
Τα φοράω 3 χρόνια και δεν έχουν παρά ελάχιστες φθορές, τίποτα πέρα από το φυσιολογικό. Οι ραφές και το ύφασμα είναι ανέπαφα.
Δεν έχει τύχει να βραχώ για να δοκιμάσω κατά πόσο περνάει νερό και πόση ώρα αντέχει μέχρι να βραχείς τελειώς.
Είναι άνετα, και στη μηχανή και στο περπάτημα. Δεν είναι πολύ σκληρά και επιτρέπουν όλες τις κινήσεις. Έχουν προστατευτικά στους αστραγάλους, εμπρός και στην φτέρνα.
Σίγουρα προτείνεται.
Edit, 13/05/24:
Κλείνουν σχεδόν 5 χρόνια στην κατοχή μου, και πλέον άρχισαν να ξεφτίζουν σε 2-3 ραφές, στα σημεία που ακουμπάνε στην μηχανή και τρίβονται.
Επιμένω στα 5 αστέρια, άνετα (για έως και όλη μέρα), καλή αίσθηση φρένου και επιλογέα ταχυτήτων, όντως αδιάβροχα (σε ~2 ώρες βροχή δεν πέρασε κάτι, παρα μόνο λίγο που έτρεχε απ το πατζάκι κατεθείαν μέσα στο παπούτσι), και θεωρώ αερίζονται επαρκώς. Θα τα ξαναγόραζα με ευκολία, αλλά μάλλον θα πάω σε κάποια μπότα με περισσότερη προστασία για το καλάμι.
Edit, 20/8/24:
Αγοράστηκε πριν 2 μήνες 2ο ζευγάρι, αυτή τη φορά σε καφέ. Πολύ πιο ωραίο χρώμα από το μαύρο, ίδιο υλικό αν και το καφέ είναι λίγο πιο γυαλιστερό. Υπέρ ευχαριστημένος. Η χρήση που κάνω δεν είναι καθημερινή, μόνο βόλτες τα σκ. Θεωρώ ότι με καθημερινή χρήση θα έχουν τον μισό ή και λιγότερο χρόνο ζωής.
Very comfortable. I wear it daily. How long they will last remains to be seen.
Update. They didn't last. Ripped at the back above the heel on both shoes from everyday walking at work. So I imagine if you only have them for motorcycle rides, they will be okay
πολυ άνετα. το φοραω καθημερινα. το ποσο θα αντεξουν θα δειξει.
Update. Δεν άντεξαν. Σκίσιμο στο πίσω μέρος πάνω από την φτέρνα και στα 2 από το καθημερινό περπάτημα στα γραφεία της δουλειάς. Οπότε φαντάζομαι αν τα έχεις μονο για βολτα με μηχανη θα είναι οκ
Very comfortable for everyday use and if it's not tied on top, you can walk without any annoyances. It seems to be of very good quality and so far it hasn't presented me with anything. Recommended
Πολύ άνετο για καθημερινή χρήση και αν δεν είναι δεμένο ως πάνω περπατάς χωρίς ενοχλήσεις. Φαίνεται πολύ καλή ποιότητα και ως τώρα δεν μου παρουσίασε κάτι. Συστήνεται
It is very comfortable.
A little heavy of course, but if we consider the safety in case of a fall as well as the protection from water, then it is worth it.
I highly recommend it for everyday use, as it does what it says and at an affordable price.
Είναι πολύ άνετο.
Λίγο βαρύ βέβαια αλλά αν αναλογιστούμε την ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης καθώς και την προστασία από το νερό, τότε αξίζει.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα και για καθημερινή χρήση, διότι κάνει αυτό που λέει και σε τιμή προσιτή.
I have had them for a year now..
I have been through rain and nothing has passed through.
The motorcycle (bmw g650gs) fell on my foot and only the shoes were slightly injured (do not try it, surely luck was on my side, the ankle protector worked, as well as the shoe leather in contact with the ground)
I highly recommend them for their price.
Τα εχω ενα χρονο τωρα..
Εχω φαει βροχες και δεν εχει περασει τιποτα.
Εχει πεσει η μηχανη (bmw g650gs) πανω στο ποδι μου και μονο τα παπουτσια τραυματιστηκαν ελαφρως (μην το δοκιμασετε, σιγουρα η τυχη ηταν με το μερος μου, απλα το προστατευτικο αστραγαλου δουλεψε, καθως και το δερμα του παπουτσιου στην τριβη με το εδαφος)
Τα συνιστω ανεπιφυλακτα για την τιμη τους.
I have been wearing them for 3 years and they have only minimal wear, nothing beyond the normal. The seams and fabric are intact.
I haven't had the chance to get them wet to test how waterproof they are and how long they can hold up before getting completely soaked.
They are comfortable, both on the bike and while walking. They are not too stiff and allow for all movements. They have ankle protection, at the front and at the heel.
Definitely recommended.
Edit, 05/13/24:
They are almost 5 years in my possession, and they have now started to fray in 2-3 seams, at the points where they touch the bike and rub against it.
I still stand by the 5 stars, comfortable (for up to all day), good brake feel and gear selector, indeed waterproof (in ~2 hours of rain nothing got through, only a little that ran from the cuff straight into the shoe), and I consider them to ventilate adequately. I would easily buy them again, but I will probably go for some boots with more protection for the shin.
Edit, 08/20/24:
I purchased a second pair 2 months ago, this time in brown. Much nicer color than the black, same material although the brown is a bit shinier. Very satisfied. The use I make is not daily, just walks on the weekends. I believe that with daily use they will have half or even less lifespan.
Τα φοράω 3 χρόνια και δεν έχουν παρά ελάχιστες φθορές, τίποτα πέρα από το φυσιολογικό. Οι ραφές και το ύφασμα είναι ανέπαφα.
Δεν έχει τύχει να βραχώ για να δοκιμάσω κατά πόσο περνάει νερό και πόση ώρα αντέχει μέχρι να βραχείς τελειώς.
Είναι άνετα, και στη μηχανή και στο περπάτημα. Δεν είναι πολύ σκληρά και επιτρέπουν όλες τις κινήσεις. Έχουν προστατευτικά στους αστραγάλους, εμπρός και στην φτέρνα.
Σίγουρα προτείνεται.
Edit, 13/05/24:
Κλείνουν σχεδόν 5 χρόνια στην κατοχή μου, και πλέον άρχισαν να ξεφτίζουν σε 2-3 ραφές, στα σημεία που ακουμπάνε στην μηχανή και τρίβονται.
Επιμένω στα 5 αστέρια, άνετα (για έως και όλη μέρα), καλή αίσθηση φρένου και επιλογέα ταχυτήτων, όντως αδιάβροχα (σε ~2 ώρες βροχή δεν πέρασε κάτι, παρα μόνο λίγο που έτρεχε απ το πατζάκι κατεθείαν μέσα στο παπούτσι), και θεωρώ αερίζονται επαρκώς. Θα τα ξαναγόραζα με ευκολία, αλλά μάλλον θα πάω σε κάποια μπότα με περισσότερη προστασία για το καλάμι.
Edit, 20/8/24:
Αγοράστηκε πριν 2 μήνες 2ο ζευγάρι, αυτή τη φορά σε καφέ. Πολύ πιο ωραίο χρώμα από το μαύρο, ίδιο υλικό αν και το καφέ είναι λίγο πιο γυαλιστερό. Υπέρ ευχαριστημένος. Η χρήση που κάνω δεν είναι καθημερινή, μόνο βόλτες τα σκ. Θεωρώ ότι με καθημερινή χρήση θα έχουν τον μισό ή και λιγότερο χρόνο ζωής.
Very comfortable. I wear it daily. How long they will last remains to be seen.
Update. They didn't last. Ripped at the back above the heel on both shoes from everyday walking at work. So I imagine if you only have them for motorcycle rides, they will be okay
πολυ άνετα. το φοραω καθημερινα. το ποσο θα αντεξουν θα δειξει.
Update. Δεν άντεξαν. Σκίσιμο στο πίσω μέρος πάνω από την φτέρνα και στα 2 από το καθημερινό περπάτημα στα γραφεία της δουλειάς. Οπότε φαντάζομαι αν τα έχεις μονο για βολτα με μηχανη θα είναι οκ
Very comfortable for everyday use and if it's not tied on top, you can walk without any annoyances. It seems to be of very good quality and so far it hasn't presented me with anything. Recommended
Πολύ άνετο για καθημερινή χρήση και αν δεν είναι δεμένο ως πάνω περπατάς χωρίς ενοχλήσεις. Φαίνεται πολύ καλή ποιότητα και ως τώρα δεν μου παρουσίασε κάτι. Συστήνεται
It is very comfortable.
A little heavy of course, but if we consider the safety in case of a fall as well as the protection from water, then it is worth it.
I highly recommend it for everyday use, as it does what it says and at an affordable price.
Είναι πολύ άνετο.
Λίγο βαρύ βέβαια αλλά αν αναλογιστούμε την ασφάλεια σε περίπτωση πτώσης καθώς και την προστασία από το νερό, τότε αξίζει.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα και για καθημερινή χρήση, διότι κάνει αυτό που λέει και σε τιμή προσιτή.