UPD 8/2/2024 After three years (approximately) of use, the toaster gave up (it blew fuses and relays on the panel) I suspect the heating element burned out, I won't bother fixing it because it's not worth it, overall the impression it left me with is below average.
First of all, even though it is called a grill, it is definitely not. I tried to grill souvlaki for some people (or kebabs for others) and everything got stuck, resulting in it not being cleanable at all (this was when I first got it), so I sent it back to the store to replace it.
Secondly, with the second one I received, I only toasted bread and Arabic tortillas or pitas ALWAYS using oil spray, and yet it ended up like it appears in the attached photo, of course it doesn't clean at all.
Thirdly, the non-removable plates, at first I thought, oh well, I'll just make do with some paper if something falls and I'll clean it up, but no, go for removable plates, they are a lifesaver.
Fourthly, many times the toast was almost burnt on the outside and uncooked on the inside.
Fifthly, dramatically slow for 2000 watts (if it is).
In conclusion, I would never buy it again. Choose something else that is more quality and has removable plates.
First comment:
As for the negatives, I will mention the handle that wobbles if you hold it from the edges, it doesn't feel as sturdy to me, but okay, you get used to it and keep it in mind.
Tips-remarks: on the right arm, there is a safety feature that allows it to open 180 degrees and become a grill, the plates are not flat as stated in the specifications, be careful with the temperatures because if you set it to the maximum, it will burn your toast on the outside, and finally, it is made in Turkey, Finlux is a Turkish company, just for your information. Overall, very satisfied with this purchase, it is a quality construction in general, let's see in the long run. I personally don't have any issues with storage.
UPD 8/2/2024 Μετά απο τρία χρόνια (περίπου) χρήσης η τοστιέρα παρέδωσε πνέυμα (μου έριξε ασφάλειες και ρελέ στον πίνακα) καμένη αντίσταση πιθανολογώ, δεν θα μπώ στον κόπο να τη φτιάξω γιατι δεν αξιζει, σα προιόν η συνολική εικόνα που μου άφησε είναι κάτω του μετρίου,
1ον ενώ τη λέει και γκριλιέρα, δεν ειναι σε καμία περιπτωση, δοκίμασα να ψήσω σουβλάκια για κάποιους (ή καλαμάκιαγια κάποιους αλλους) και κόλλησαν όλα με αποτέλεσμα να μην καθαρίζει με τίποτα (αυτα οταν την πρωτοπήρα) οπου και την έστειλα πίσω στο κατάστημα για να την αντικαταστήσουν,
2ον στην δεύτερη που παρέλαβα εψηνα μόνο τόστ και αραβικές η τορτίγιες η πιτες ΠΑΝΤΑ με τη χρήση λαδόκολας και παρόλα αυτα εγινε οπως φαινεται στη φωτο που επισυνάπτω, ενοείται δεν καθαρίζει με τίποτα,
3ον οι μή αποσπώμενες πλάκες, στην αρχή ειπα ελα μωρε σιγα, θα κανω μια ετσι με λιγο χαρτί αν πέσει κατι και θα το μαζεύω, παιδιά όχι, προτιμίστε αποσπώμενες πλάκες, ειναι σωτηρία.
4ον πολλές φορές τα τοστ απεξω ηταν σχεδόν καμμενα και μέσα άψητα
5ον δραματικά αργη για 2000watt (άν ειναι)
Εν κατακλειδι δεν θα την ξανα έπερνα με τίποτα. Προτιμίστε κάτι άλλο ποιο ποιοτικό και με αποσπώμενες πλάκες.
1ο σχόλιο.
Στα αρνητικά θα βάλω το χερούλι που παλατζάρει αν το πιανεις απο τις ακρες, δεν μου κάνει τοσο στιβαρό, αλλα ok το συνιθίζεις κ το έχεις υπόψην.
Συμβουλές-επισημάνσεις: στο δεξί μπράτσο έχει ασφάλεια η οποία σου επιτρέπει να ανοίξει 180 μοίρες και να γίνει γριλιέρα, οι πλάκες δεν ειναι ισιες που λεει στα χαρακτηριστικα, θέλει προσοχή στις θερμοκρασίες γτ αν το βαλεις τερμα θα στα καψει τα τοστ εξωτερικα, και τελος ειναι κατασκευής made in turkey, η finlux ειναι τουρκικη εταιρεια, αυτο προς πληροφόρηση. Γενικά πολύ ικανοποιημένος απο αυτη την αγορά, είναι ποιοτική κατασκευη σε γενικές γραμμές, να δουμε σε βάθος χρόνου. Εγώ με την αποθήκευση θέμα δεν εχω.