Absolutely satisfied with the purchase! Truly a lifesaver for someone who doesn't want to use the air conditioner to sleep.
Completely silent mechanism. And we're talking about absolute silence, meaning during sleep time. It makes a little noise on the third and last setting, but not from the mechanism, but from the blades. And it's completely reasonable, considering it has 5 blades and they are quite large.
In practice, however, in hot conditions (thankfully) the medium setting covers you, while in more normal conditions, the small setting is sufficient. I don't know when or if the large setting will be needed!
It is stable and a slight movement that is very difficult to notice is not transferred to the action on the ceiling, but absorbed by the mechanism.
The installation is truly a complex process, unless you have done it before. If it's your first time, you need to carefully read the instructions first. Generally, it definitely requires 2 people for installation and another 3 to applaud when the process is finished and you have succeeded! A friend who had installed a fan before helped me (thanks again, Angelos) and it took us over 1 hour.
Απόλυτα ικανοποιημένος από την αγορά! Πραγματικά σωτήριος, για κάποιον που δεν θέλει να χρησιμοποιεί το κλιματιστικό για να κοιμηθεί.
Απολύτως αθόρυβος μηχανισμός. Και μιλάμε σε συνθήκες απόλυτης ησυχίας, δηλαδή την ώρα του ύπνου. Κάνει λίγο θόρυβο στην τρίτη και τελευταία σκάλα, όχι όμως από τον μηχανισμό, αλλά από τα πτερύγια. Και είναι απολύτως λογικό, δεδομένου ότι έχει 5 πτερύγια και μάλιστα μεγάλα.
Στην πράξη όμως σε συνθήκες καύσωνα (καλή ώρα) σε υπερκαλύπτει η μεσαία σκάλα, ενώ σε πιο φυσιολογικές συνθήκες επαρκεί και η μικρή. Δεν ξέρω πότε και αν θα χρειαστεί η μεγάλη σκάλα!
Είναι σταθερός και μία μικρή κίνηση που παρατηρείς πολύ δύσκολα δεν μεταφέρεται στην έδραση στο ταβάνι, αλλά απορροφάται από τον μηχανισμό.
Η τοποθέτηση πραγματικά πολύπλοκη διαδικασία, εκτός και αν το έχεις ξανακάνει. Αν είναι η πρώτη φορά πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά τις οδηγίες πρώτα. Γενικά θέλει σίγουρα 2 άτομα για την τοποθέτηση και άλλα 3 για να χειροκροτάνε όταν τελειώσει η διαδικασία και τα έχετε καταφέρει! Εμένα με βοήθησε φίλος που είχε ξανατοποθετήσει ανεμιστήρα (και πάλι ευχαριστούμε Άγγελε) και μας πήρε πάνω από 1 ώρα.