Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
After a small research, it was found that it is not good to run with weight on one's feet, due to the wear and tear it causes. For static exercise, these specific "weights" are good since weight can be removed.
Μετά από μικρή έρευνα διαπιστώθηκε ότι δεν είναι καλό να τρέχει κανείς με βάρος στα πόδια του, λόγο φθοράς της φθοράς που προκαλείται. Για στατική άσκηση τα συγκεκριμένα "βαρακια" είναι καλά αφού μπορεί να αφαιρεθεί βάρος.
Unfortunately, from the first days of use, the fabric wore out and the material inside started to leak. These were stored properly and had not been mishandled.
Δυστυχώς από τις πρώτες ημέρες χρήσης το ύφασμα φθαρθηκε και άρχισε να τρεχει το υλικό που είχε μέσα.Τα συγκεκριμένα φυλάσσονταν σωστά και δεν είχαν ταλαιπωρηθεί.
As other users have mentioned, the dumbbells are a bit large for thin wrists, especially if they don't have all the distributed weights on them.
Personally, it helped me to position the weights so that when I secure it, they are at the back of my calf. I believe it has better balance that way.
As for the closure, I secure it tightly to catch the extra fabric.
(I haven't tried exercises for the arms.)
όπως εχουν αναφερει και αλλοι χρηστες
τα βαράκια ειναι λιγο μεγαλα για λεπτα ακρα, ειδικα αν δεν έχουν όλα τα επιμερισμένα βαρη πανω τους
προσωπικα, με βοηθησε να τοποθετω τα βαρη ετσι ωστε οταν το ασφαλίζω να βρίσκονται στο πισω μερος της γαμπας μου
θεωρω οτι εχει καλύτερη ισορροπια ετσι
και οσον αφορα το κλεισιμο
το ασφαλιζω πολυ σφιχτα ωστε να πιασει το επιπλεον υφασμα
It is well made and generally you can use it as you want. Its negatives are that it does not secure the cases that hold the weights and it does not distribute the weight properly if you use fewer plates
ειναι καλη κατασκευη και γενκα μπορεις να χρεισιμοποιησει οπως θελεις τα αρνητικα του ειναι οτι δεν ασφαλισουν η θηκες που μπαινουν τα βαριδια και δεν επομεριζεται σωστα το βαροσ αν χρεισιμοποιησει λιγοτερα βαρακια
Although this particular type, regardless of the company, is a bit difficult to use and everyone needs to find a way to apply them well on the foot, these show quite well in terms of construction and of course compared to their price.
Αν και το συγκεκριμένο είδος, ασχέτως εταιρείας, είναι λίγο δύσχρηστο και πρέπει να βρει ο καθένας τρόπο να εφαρμόζουν καλά στο πόδι, ετούτα δείχνουν αρκετά καλά σε θέμα κατασκευής και βέβαια συγκριτικά με την τιμή τους.
Unfortunately, from the first days of use, the fabric wore out and the material inside started to leak. These were stored properly and had not been mishandled.
Δυστυχώς από τις πρώτες ημέρες χρήσης το ύφασμα φθαρθηκε και άρχισε να τρεχει το υλικό που είχε μέσα.Τα συγκεκριμένα φυλάσσονταν σωστά και δεν είχαν ταλαιπωρηθεί.
As other users have mentioned, the dumbbells are a bit large for thin wrists, especially if they don't have all the distributed weights on them.
Personally, it helped me to position the weights so that when I secure it, they are at the back of my calf. I believe it has better balance that way.
As for the closure, I secure it tightly to catch the extra fabric.
(I haven't tried exercises for the arms.)
όπως εχουν αναφερει και αλλοι χρηστες
τα βαράκια ειναι λιγο μεγαλα για λεπτα ακρα, ειδικα αν δεν έχουν όλα τα επιμερισμένα βαρη πανω τους
προσωπικα, με βοηθησε να τοποθετω τα βαρη ετσι ωστε οταν το ασφαλίζω να βρίσκονται στο πισω μερος της γαμπας μου
θεωρω οτι εχει καλύτερη ισορροπια ετσι
και οσον αφορα το κλεισιμο
το ασφαλιζω πολυ σφιχτα ωστε να πιασει το επιπλεον υφασμα
It is well made and generally you can use it as you want. Its negatives are that it does not secure the cases that hold the weights and it does not distribute the weight properly if you use fewer plates
ειναι καλη κατασκευη και γενκα μπορεις να χρεισιμοποιησει οπως θελεις τα αρνητικα του ειναι οτι δεν ασφαλισουν η θηκες που μπαινουν τα βαριδια και δεν επομεριζεται σωστα το βαροσ αν χρεισιμοποιησει λιγοτερα βαρακια
Although this particular type, regardless of the company, is a bit difficult to use and everyone needs to find a way to apply them well on the foot, these show quite well in terms of construction and of course compared to their price.
Αν και το συγκεκριμένο είδος, ασχέτως εταιρείας, είναι λίγο δύσχρηστο και πρέπει να βρει ο καθένας τρόπο να εφαρμόζουν καλά στο πόδι, ετούτα δείχνουν αρκετά καλά σε θέμα κατασκευής και βέβαια συγκριτικά με την τιμή τους.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
After a small research, it was found that it is not good to run with weight on one's feet, due to the wear and tear it causes. For static exercise, these specific "weights" are good since weight can be removed.
Μετά από μικρή έρευνα διαπιστώθηκε ότι δεν είναι καλό να τρέχει κανείς με βάρος στα πόδια του, λόγο φθοράς της φθοράς που προκαλείται. Για στατική άσκηση τα συγκεκριμένα "βαρακια" είναι καλά αφού μπορεί να αφαιρεθεί βάρος.
Unfortunately, from the first days of use, the fabric wore out and the material inside started to leak. These were stored properly and had not been mishandled.
Δυστυχώς από τις πρώτες ημέρες χρήσης το ύφασμα φθαρθηκε και άρχισε να τρεχει το υλικό που είχε μέσα.Τα συγκεκριμένα φυλάσσονταν σωστά και δεν είχαν ταλαιπωρηθεί.
As other users have mentioned, the dumbbells are a bit large for thin wrists, especially if they don't have all the distributed weights on them.
Personally, it helped me to position the weights so that when I secure it, they are at the back of my calf. I believe it has better balance that way.
As for the closure, I secure it tightly to catch the extra fabric.
(I haven't tried exercises for the arms.)
όπως εχουν αναφερει και αλλοι χρηστες
τα βαράκια ειναι λιγο μεγαλα για λεπτα ακρα, ειδικα αν δεν έχουν όλα τα επιμερισμένα βαρη πανω τους
προσωπικα, με βοηθησε να τοποθετω τα βαρη ετσι ωστε οταν το ασφαλίζω να βρίσκονται στο πισω μερος της γαμπας μου
θεωρω οτι εχει καλύτερη ισορροπια ετσι
και οσον αφορα το κλεισιμο
το ασφαλιζω πολυ σφιχτα ωστε να πιασει το επιπλεον υφασμα
It is well made and generally you can use it as you want. Its negatives are that it does not secure the cases that hold the weights and it does not distribute the weight properly if you use fewer plates
ειναι καλη κατασκευη και γενκα μπορεις να χρεισιμοποιησει οπως θελεις τα αρνητικα του ειναι οτι δεν ασφαλισουν η θηκες που μπαινουν τα βαριδια και δεν επομεριζεται σωστα το βαροσ αν χρεισιμοποιησει λιγοτερα βαρακια
Although this particular type, regardless of the company, is a bit difficult to use and everyone needs to find a way to apply them well on the foot, these show quite well in terms of construction and of course compared to their price.
Αν και το συγκεκριμένο είδος, ασχέτως εταιρείας, είναι λίγο δύσχρηστο και πρέπει να βρει ο καθένας τρόπο να εφαρμόζουν καλά στο πόδι, ετούτα δείχνουν αρκετά καλά σε θέμα κατασκευής και βέβαια συγκριτικά με την τιμή τους.
Unfortunately, from the first days of use, the fabric wore out and the material inside started to leak. These were stored properly and had not been mishandled.
Δυστυχώς από τις πρώτες ημέρες χρήσης το ύφασμα φθαρθηκε και άρχισε να τρεχει το υλικό που είχε μέσα.Τα συγκεκριμένα φυλάσσονταν σωστά και δεν είχαν ταλαιπωρηθεί.
As other users have mentioned, the dumbbells are a bit large for thin wrists, especially if they don't have all the distributed weights on them.
Personally, it helped me to position the weights so that when I secure it, they are at the back of my calf. I believe it has better balance that way.
As for the closure, I secure it tightly to catch the extra fabric.
(I haven't tried exercises for the arms.)
όπως εχουν αναφερει και αλλοι χρηστες
τα βαράκια ειναι λιγο μεγαλα για λεπτα ακρα, ειδικα αν δεν έχουν όλα τα επιμερισμένα βαρη πανω τους
προσωπικα, με βοηθησε να τοποθετω τα βαρη ετσι ωστε οταν το ασφαλίζω να βρίσκονται στο πισω μερος της γαμπας μου
θεωρω οτι εχει καλύτερη ισορροπια ετσι
και οσον αφορα το κλεισιμο
το ασφαλιζω πολυ σφιχτα ωστε να πιασει το επιπλεον υφασμα
It is well made and generally you can use it as you want. Its negatives are that it does not secure the cases that hold the weights and it does not distribute the weight properly if you use fewer plates
ειναι καλη κατασκευη και γενκα μπορεις να χρεισιμοποιησει οπως θελεις τα αρνητικα του ειναι οτι δεν ασφαλισουν η θηκες που μπαινουν τα βαριδια και δεν επομεριζεται σωστα το βαροσ αν χρεισιμοποιησει λιγοτερα βαρακια
Although this particular type, regardless of the company, is a bit difficult to use and everyone needs to find a way to apply them well on the foot, these show quite well in terms of construction and of course compared to their price.
Αν και το συγκεκριμένο είδος, ασχέτως εταιρείας, είναι λίγο δύσχρηστο και πρέπει να βρει ο καθένας τρόπο να εφαρμόζουν καλά στο πόδι, ετούτα δείχνουν αρκετά καλά σε θέμα κατασκευής και βέβαια συγκριτικά με την τιμή τους.