The reason I gave it a 3/5 and not a different rating is because it is impossible for me to know how accurate the station is. It should be fine approximately, but if I were to get a different one, I would have both to compare the measurements.
Overall, it is a clock and room temperature meter. It also measures humidity and has an alarm clock. The humidity is displayed on the top right as a percentage, but also in the center with an arrow that indicates the humidity level in the room. The room temperature is displayed on the top left.
At the bottom, there are three digital buttons integrated into the screen. They are used to change the time, set the alarm, etc. I received it for free with another purchase and I am satisfied with it.
It is very good in terms of battery consumption. It takes 2 AAA batteries of 1.5 volts. When I got it, I only had some old batteries that I thought were empty. I put them in and the station worked normally for months and months, actually about a year. I decided to change them not because it stopped working, but because the brightness was so low that I had to look at it from a certain angle to read it easily. It has been some time since I put in new batteries and I haven't noticed any decrease in its performance yet. It will probably easily last another 2-3 years, if not more.
Overall, it is a good system, although I wouldn't rely on it completely if I were relying on it for something very important.
Ο λόγος που έβαλα 3/5 και όχι διαφορετικό είναι γιατί μου είναι αδύνατο να ξέρω αν και πόσο ακριβής είναι ο σταθμός.
Στο περίπου πρέπει να είναι οκ, Κάποτε αν πάρω διαφορετικό θα τα έχω και τα δυο να δω τι μετρήσεις θα έχω.
Γενικά είναι ρολόι και μετρητής θερμοκρασίας χώρου που βρίσκεται το μηχάνημα. Επίσης μετράει την υγρασία. Έχει και ξυπνητήρι.
Η υγρασία φαίνεται πάνω δεξία σε ποσοστό, αλλά και στο κέντρο με ένα βέλος που ανάλογα δείχνει πόσο υγρή είναι η ατμόσφαιρ στο χώρο.
Πάνω αριστερά είναι η θερμοκρασία χώρου.
Κάτω κάτω έχει τρία ψηφιακά κουμπιά ενσωματομένα στην οθόνη. Για να αλλάξεις την ώρα, το ξυπνητήρι κτλ.
Το πήρα δωρεάν μαζί με μια άλλη αγορά μου και είμαι ικανοποιημένος.
Είναι πολύ καλό στην κατανάλωση μπαταρίας. Παίρνει 2 ΑΑΑ των 1.5 βόλτ. Όταν το πήρα είχα μόνο κάτι παλιές μπαταρίες που νόμιζα ήταν άδειες. Τις έβαλα και ο σταθμός δούλεψε κανονικά για μήνες και μήνες, βασικά περίπου ένα χρόνο. Αποφάσισα να τις αλλάξω όχι γιατί σταμάτησε να λειτουργεί αλλά γιατί η φωτεινότητα ήταν τόσο χαμηλή που έπρεπε να το βλέπω μόνο από κάποια γωνία για να το διαβάσω εύκολα. Έχει κανένα χρόνο που έβαλα καινούργιες μπαταρίες και δεν έχω ακόμα καταλάβει να έχει πέσει καθόλου η απόδοσή του. Λογικά θα βγάλει άνετα 2-3 χρόνια ακόμα, άν όχι περισσότερο.
Γενικά καλό σύστημα αν και δεν θα βασιζόμουν πάνω του αν βασιζόμουν πάνω του για κάτι πολύ σημαντικό.