Cooking food can become very easy with the smart grill from Tefal, which automatically detects the weight and thickness of the food and sets the corresponding time for the desired level of cooking.
Cooking food can become very easy with the smart grill from Tefal, which automatically detects the weight and thickness of the food and sets the corresponding time for the desired level of cooking.
Cooking food can become very easy with the smart grill from Tefal, which automatically detects the weight and thickness of the food and sets the corresponding time for the desired level of cooking.
All that is needed is the selection of the appropriate function and everything else is taken care of by the Tefal OptiGrill+.
Functions
It features 6 automatic cooking programs and an indicator for cooking level from lightly cooked to well done. Additionally, it has a manual function with 4 temperatures for cooking any type of food.
Automatic Programs
6 food options:
Burger,
Chicken,
Toast,
Sausage,
Steak and
Fish.
Audible Alert
Grilling level indicator with audible notification at each stage.
Ease of Cleaning
It features removable cast iron non-stick plates 30x20 cm and a fat collection tray.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
For someone who just wants to toast, it is very expensive. For someone who wants to barbecue, it is very good. Very good quality materials and easy to clean.
για κάποιον που θέλει να ψήνει μόνο τοστ είναι πολύ ακριβή. για κάποιον που θέλει να κάνει μπάρμπεκιου είναι πάρα πολύ καλή . πολύ καλή ποιότητα υλικών και καθαρίζει εύκολα.
Excellent! You should clean the plates while they are warm with paper towels and it's fine... I also put a little water in the plastic for the grease and that way nothing sticks
εξαιρετικο! πρεπει να καθαριζετε τις πλακες οσο ειναι ζεστες με χαρτι κουζινας και ειναι οκ...επισης βαζω λιγο νερακι στο πλαστικο για τα λιπη και ετσι δεν κολλαει τιποτα
Unfortunately, one plate stopped working over time and the white light is flickering. I hope to resolve it with the warranty or that the damage is minor.
Δυστυχως στον χρονο πανω σταματησε να λειτουργει η μια πλακα και αναβωσβηνει το λαμπακι λευκο , ελπιζω να τα βρω με την εγγυηση η να ειναι μικρη η ζημια ..
It does what it says... like all cookware and appliances, here too you need to "learn" the tricks and quirks :) and, like all non-stick cookware or plates, they need love and care; if you take care of them, they will last you many years because they are of good quality from the start... there are also replacement parts available, not particularly cheap but reasonably and certainly tolerably priced.
#update After a year and a half of use, I can say this... it's not worth the money... and you feel this when the plates start to wear out and you know that if non-stick surfaces get damaged, they are unhealthy and you want to replace them, but the replacement will cost almost as much as a new device... you also feel it when you don't dare grill anything other than sandwiches because, simply, you need half an hour to clean the grills properly, but doing so without a wire brush is difficult to impossible, and with a wire brush you will obviously destroy the plates...
As a result, it now takes up a lot of space but I use it very little and not for the purpose I originally intended (meats, fish, etc.)...
Κανει αυτα που λεει.. οπως ολα τα μαγειρικα σκευη και συσκευες και εδω θελει να "μαθεις" τα κολπα και τα καπριτσια :) και, οπως ολα τα αντικολλητικα σκευη η πλακες θελουν αγαπη και προδερμ, αν τις προσεξεις θα σε βγαλουν αρκετα χρονια γιατι ειναι εξ αρχης καλης ποιοτητας.. βρισκονται και ανταλλακτικες με οχι ιδιαιτερα χαμηλο αλλα λογικο και σιγουρα ανεκτο κοστος..
#update Μετα απο εναμιση χρονο χρησης μπορω να πω το εξης.. δεν αξιζει τα λεφτα της.. και αυτο το νιωθεις οταν αρχιζουν να φθειρονται οι πλακες και ξερεις πως τα αντικολλητικα αν χαλασουν ειναι ανθυγιεινα και θελεις να τις αλλαξεις αλλα η αλλαγη θα κοστισει σχεδον οσο καινουρια συσκευη.. το νιωθεις επισης οταν δεν τολμας να ψησεις τιποτε περα απο τοστακια γιατι απλα, θελεις μιση ωρα να πλυνεις καλα τις σχαρες αλλα κατι τετοιο χωρις συρμα ειναι δυσκολο εως αδυνατο και με συρμα προφανως θα καταστρεψεις τις πλακες..
Ως εκ τουτου, πλεον πιανει πολυ χωρο αλλα την χρησιμοποιω ελαχιστα και οχι για τον σκοπο που ειχα αρχικα (κρεατα ψαρια κλπ)...
In one month of use, I have to say the best things about it:
Sturdy, beautiful, and high-quality construction. I believe the saying "you get what you pay for" fits perfectly here. Its size is ideal for cooking for 2 people. For more people, someone might need to consider the XL size.
Very good cooking in everything we have tried so far, steaks, souvlaki, sausages, and sandwiches. The pre-installed programs definitely help because they give you a guideline for the required time, but to some extent, it also depends on your experience. The plates do not stick, and the whole device has a forward tilt to remove the fats into the collection tray placed in front.
Cleaning is always difficult in all devices that collect fats, and this toaster is no exception, due to the special non-stick coating on the easily removable plates, which require gentle treatment during cleaning.
So far, we have no complaints. We will see about its durability over time.
Στον ενα μηνα χρησης εχω να πω τα καλυτερα:
Στιβαρή, όμορφη και ποιοτική κατασκευή. Πιστεύω εδώ ταιριάζει απόλυτα το "ό,τι πληρώνεις παίρνεις". Το μέγεθός της είναι ιδιανικό για ψήσιμο για 2 άτομα. Για περισσότερα άτομα θα πρέπει κάποιος ενδεχομένως να σκεφτεί το μέγεθος XL.
Πολύ καλό ψήσιμο σε ότι δοκιμάσαμε ως τωρα, μπριζόλες, σουβλάκια, λουκάνικα και τοστ. Τα προεγκατεστημένα προγράμματα σίγουρα βοηθάνε γιατί σου δίνουν ένα μπούσουλα για το χρόνο που απαιτείται αλλά βάζεις ως ένα βαθμό και την εμπειρία σου. Οι πλάκες δεν κολλάνε ενώ η όλη συσκευή έχει μια κλίση προς τα εμπρός ώστε να απομακρύνονται τα λίπη στο δοχείο συλλογής που τοποθετείται μπροστά.
Ο καθαρισμός είναι πάντα δύσκολος σε όλα τα σκεύη που δέχονται λίπη και δε θα αποτελούσε εξαίρεση η εν λόγω τοστιέρα, λόγω της ειδικής αντικολλητικής επίστρωσης στις εύκολα αφαιρούμενες πλάκες οι οποίες θέλουν ευγενική μεταχείριση κατά τον καθαρισμό.
Μέχρι τώρα δεν έχουμε κάποιο παράπονο. Για την αντοχή της στο χρόνο θα δούμε.
Sturdy construction, wonderful toast, crispy and just as it should be. For food, I haven't tried it yet. Easy to use, difficult to store because you can't store it upright (the cord is on one of the device's legs). If you have space on the countertop, it's worth having it on top, it's a beautiful device. The plates are easily removable and repositioned. It's definitely worth its money.
Στιβαρή κατασκευή, υπέροχα τοστ, τραγανά και όπως πρέπει. Για φαγητό, δεν έχω δοκιμάσει ακόμη. Εύκολη στην χρήση, δύσκολη στην αποθήκευση διότι δεν μπορείς να την αποθηκεύσεις όρθια (το καλώδιο είναι στο ένα ποδαράκι της συσκευής). Αν έχεις χώρο στον πάγκο, αξίζει να την έχεις πάνω, είναι όμορφη συσκευή. Οι πλάκες αφαιρούνται και επανατοποθετούνται πανεύκολα. Αξίζει τα λεφτά της, σίγουρα.
2 Months of use, I am truly amazed. It grills the meats incredibly well without anything sticking to the plates, even after 24 hours. And the cherry on top is the built-in programs that tell you how long each meat needs to cook. Even my friend who knows nothing about cooking started using this toaster-grill. The beef steaks come out exceptional, as well as the chicken drumsticks, chicken fillets, kebabs, burgers, and sausages. I usually throw in some hot peppers as well.
All of this is great, but there are also some negatives.
1. The plates are difficult to clean with a sponge, you need a soft brush (I got one from Jumbo) and not a wire brush. They have a non-stick coating, they are not pure metal as advertised, if you scratch it with a wire brush, it will be ruined. Also, it's good not to mishandle them during washing because I accidentally detached the non-stick coating with a hit on the faucet (fortunately, it's in a spot where the meats don't cook).
2. Spare parts are slightly hard to find on the internet, and some extra accessories like the waffle maker (100 euros) or the baking tray (60 euros) are very expensive. With 100 euros, you can get a borderline professional waffle maker! Fortunately, the plain plates range from 15 to 25 euros each, and the oil collecting container is under 10 euros.
The only thing left now is to see its durability over time. So far, it's a 5/5 because it grills wonderfully
2 Μήνες χρήσης, Πραγματικά έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό. Τα κρέατα τα ψήνει απίστευτα καλά χωρίς να κολλάει τίποτα πάνω στις πλάκες, ακόμα και μετά από 24 ώρες και το κερασάκι στην τούρτα είναι τα προγράμματα πού έχει ενσωματωμένα για να σου λέει ποσό χρόνο χρειάζεται το κάθε κρέας για να ψηθεί. Μέχρι και μια φίλη μου που δεν γνώριζε από μαγειρική με αυτήν την τοστιέρα - γριλιέρα άρχισε να ασχολείται. Οι μοσχαρίσιες μπριζόλες βγαίνουν εξαιρετικές ομοίως και τα μπουτάκια κοτόπουλο τα φιλέτα κοτόπουλο, σουβλάκια, μπιφτέκια και λουκάνικα. Εγώ συνήθως πετάω μέσα και τις καυτερές πιπεριές.
Ωραία όλα αυτά αλλά υπάρχουν και μερικά αρνητικά.
1. Οι πλάκες καθαρίζονται δύσκολα με σφουγγάρι, χρειάζονται βούρτσα μαλακή ( Εγώ πήρα μια από τα Jumbo) και όχι σύρμα. Έχουν αντικολλητική επίστρωση δεν είναι καθαρό μαντέμι όπως διαφημίζεται, αν την ξύσεις με σύρμα θα πάει για σκουπίδια. Επίσης καλό είναι να μην τις κακομεταχειρίζεσαι στο πλύσιμο γιατί εγώ με ενα χτύπημα στην βρύση ξεκόλλησα την αντιπολιτική επίστρωση ( Ευτυχώς είναι σε σημείο που δεν ψήνονται τα κρέατα)
2. Ανταλλακτικά, είναι ελαφρώς δυσεύρετα στο Internet και κάποια Extra accessories όπως η βαφλιέρα (100 ευρώ) η το ταψι-φουρνάκι (60 ευρώ) είναι πανάκριβα. Με 100 Ευρώ παίρνεις οριακά επαγγελματική βαφλιέρα! Ευτυχώς οι απλές πλάκες κυμαίνονται από 15 έως και 25 ευρώ η κάθε μια πάνω/κάτω και το δοχείο που μαζεύει τα λαδιά είναι κάτω από 10 ευρώ
Το μόνο που μένει τώρα είναι να δείξει την αντοχή του στον χρόνο. Μέχρι στιγμής 5/5 γιατί ψήνει υπέροχα
Very good grill. I have been using it for a week now and my impressions are excellent.
On the first day, chicken fillets. It grilled them perfectly, juicy and tasty.
On the second day, salmon fillet. Also excellent.
On the third day, toast. I disagree with someone who wrote that it crushes the bread, maybe they chose poor quality bread.
On the fourth day, rib-eye, it grilled it perfectly medium.
On the fifth day, bread for bruschetta, very well grilled.
On the sixth day, Imam Bayildi, I didn't use it.
With the little use I have had so far, I find it excellent and highly recommend it. A big advantage is that to grill, you close the plates and it senses the temperature on both surfaces, there is no need to flip the food to cook it, saving double the time and energy.
I believe it is ideal for quality grilling.
After a few months of use, my evaluation remains the same. Excellent purchase.
Πολύ καλή ψηστιερα. Την έχω μια εβδομάδα χρησιμοποιώντας την καθημερινά και οι εντυπώσεις μου είναι άριστες.
1η μέρα φιλετάκια κοτόπουλου. Τα έψησε όσο πρέπει ζουμερά και νόστιμα.
2η μέρα σολομός φιλέτο. Επίσης άριστα.
3η μέρα τοστ. Διαφωνώ με κάποιον που έγραψε ότι συνθλίβει το ψωμί, ίσως είχε διαλέξει κακή ποιότητα ψωμιού.
4η μέρα rib-eye το έψησε άψογα στο medium.
5η μέρα ψωμάκια για bruschetta, πολύ καλά ψημένα.
6η μέρα ιμάμ μπαϊλντί , δεν την χρησιμοποίησα.
Με τη μικρή χρήση που έκανα μέχρι τώρα την βρίσκω άριστη και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι για να ψήσει κλείνεις τις πλάκες και αντιλαμβάνεται τη θερμοκρασία και στις 2 επιφάνειες, δεν χρειάζεται να γυρίζεις από την άλλη τα τρόφιμα για να ψηθούν δαπανώντας διπλάσιο χρόνο και ενέργεια.
Θεωρώ πως είναι ιδανική για ποιοτικό ψησιμο .
Μετά από λίγους μήνες χρήσης η αξιολόγηση μου παραμένει ίδια. Άριστη αγορά.
If you want to buy it as a toaster, think again. The lid is so heavy that it almost crushes the toast, so forget about the classic crispy toast. It also takes a long time to preheat. If you buy it as a grill, you will have satisfactory results in grilling, as long as you don't "obey" the automatic sound indications, as it is supposed to perceive the content and cook accordingly. On the positive side, the non-stick plates are of very good quality, they are easy to clean, and overall its construction is of good quality.
Αν θελετε να την αγορασετε ως τοστιερα, ξανασκεφτειτε το.
Ειναι τοσο βαρυ το καπακι, σε σημειο που σχεδον συνθλιβει το τοστ, οπότε ξεχαστε το κλασικό τραγανο τοστακι.
Επισης καθυστερεί σε μεγάλο βαθμό η προθερμανση.
Αν την αγορασετε ως γκριλιερα θα εχετε ικανοποιητικο αποτέλεσμα στο ψήσιμο, αρκεί ομως να μην "υπακουσετε" τις αυτοματες ηχητικες ενδειξεις καθως υποτίθεται πως αντιλαμβανεται το περιεχόμενο και το ψηνει αναλογως.
Στα θετικά οι πολυ καλης ποιότητας αντικολλητικες πλακες, το ευκολο καθάρισμα τους και γενικα η ποιοτικη της κατασκευη.
Excellent product with the guarantee of TEFAL! It is not just a simple toaster (if you want to only make toast, get one for 20 euros), it is a truly smart grill ideal for meat, fish, and of course, toast. What I have to say is that 1) you have to trust it in cooking (whenever I chose to cook something for a longer time, it didn't turn out well, while this grill knows what it's doing!!!) 2) you have to give it time to learn it so that you can adjust the cooking to your taste! After all, it has so many options! I have cooked almost everything and chicken drumsticks with bones turned out amazing!
Otherwise, it is very easy to use and clean. I highly recommend it!
Εξαιρετικο προιον με την εγγυηση τηs TEFAL!Δεν πρόκειται για μια απλή τοστιερα (αν θελετε να ψηνετε μονο τοστ παρτε μια των 20 ευρω)ειναι μια εξυπνη πραγματικα ψηστιερα-γκριλιερα ιδανική για κρεατικα-ψαρικά και τοστ φυσικά. Αυτό που έχω να πω ειναι ότι 1)πρεπει να της δείξεις εμπιστοσύνη στο ψησιμο(οσες φορες επέλεξα να ψησω κάτι περισσότερη ωρα δεν μου πέτυχε ενω αυτή ξερει τι κάνει!!!)2)πρεπει να δωσεις χρόνο να τη μάθεις ωστε να προσαρμοσεις το ψησιμο στα γουστα σου!Αλλωστε εχει τοσες επιλογες!Εχω ψησει σχεδον τα παντα και μπουτακια κοτόπουλου με κοκκαλο και εγιναν απιθανα!
Κατα τ αλλα πανευκολη στη χρηση και στο καθάρισμα.Τη συστήνω ανεπιφύλακτα!
For toast, bread, and pitas, it is good because of the slope for the liquids of the meats to drain and the low temperature intensity of 1000w on top and 1000w on the bottom takes time to bake and when it bakes it dries out the meats
Για τοστ ,για ψωμί και πίτες καλή είναι, λόγω της κλίσης για να φεύγουν τα υγρά των κρεάτων και της χαμηλής έντασης θερμοκρασίας 1000w πάνω και 1000w κάτω αργεί να ψήσει και όταν τα ψήσει τα στεγνώνει τα κρέατα
Really the best thing on the market in its category, it bakes incredibly evenly and very quickly!!
Anyone interested in buying this, do not hesitate, I highly recommend it, it's worth every penny!!
You can adjust the baking stage as indicated and choose what to bake so that it adjusts the appropriate temperature!!
Very easy to use and very easy to clean.
I am very satisfied with this device.. I bought it for 122€, just buy it, it's worth the money!!
Πραγματικά ότι καλύτερο κυκλοφορεί στο είδος της ψήνει απίστευτα ομοιόμορφα και πολύ γρήγορα!!
Όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει την συγκεκριμένη μην διστάσετε την προτείνω ανεπιφύλακτα αξίζει μέχρι και το τελευταίο τής ευρώ!!!
Ρυθμίζεις το στάδιο ψησίματος όπως αναγράφετε και επιλέγεις τι ψήνεις ώστε να ρυθμίσει την ανάλογη θερμοκρασία!!
Πολύ εύκολη στην χρήση και πανεύκολη στον Καθαρισμό της
Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την συγκεκριμένη συσκευή..την αγόρασα στα 122€ απλά αγοράστε την αξίζει τα χρήματα τής!!!
After several months of use....
We use it mostly for making toast and grilling meats... It makes toast perfectly, I don't have much to say about that.
As for the meats (and one time salmon/fish), it grills them perfectly!!! I was generally afraid of chicken, so I would always cut it to make sure it was cooked well... I will say this... I have never made it better. Usually, it dries out. With this toaster, it is always cooked exactly as needed, juicy and well-cooked. If you want the beef steak, for example, medium, it will be ready in 3 minutes.. (obviously a normal thickness).
And cleaning is very easy, especially if you wet the plates a little.
Overall, I consider this toaster an investment!!
Μετά από αρκετούς μήνες χρήσης....
Την χρησιμοποιούμε πιο πολύ για τοστ και ψήσιμο σε κρέατα... Τα τοστ τα κάνει μια χαρά, δεν έχω πολλά να πω γι αυτό το θέμα.
Όσο για τα κρέατα (και 1 φορά σολωμό/ψάρι) τα ψήνει άψογα!!! Το κοτόπουλο γενικά το φοβόμουν, οπότε κάθε φορά το έκοβα για να σιγουρευτώ ότι όντως το έχει ψήσει καλά... Θα πω το εξής.. ποτέ δεν το έχω κάνει καλύτερο. Συνήθως το στεγνώνω. Με αυτήν την τοστιέρα είναι πάντα ψημένο ακριβώς όσο χρειάζεται, ζουμερό και καλοψημένο. Την μοσχαρίσια μπριζόλα αν την θέλεις πχ medium, θα είναι έτοιμη σε 3'.. (προφανώς ένα φυσιολογικό πάχος).
Και το καθάρισμα είναι πολύ εύκολο, ειδικά αν μουλιάσεις και λίγο τις πλάκες.
Γενικά θεωρώ αυτήν την τοστιέρα επένδυση!!
Very good grill. Pay great attention to cleaning regarding the non-stick plates. If you don't take care of them after a few months, they are no longer non-stick. From my experience, I recommend cleaning them only with warm water.
Πολυ καλη Γκριλιερα.Δωστε μεγαλη προσοχη στο καθαρισμα οσον αφορα τις αντικολλητικες πλακες.Αν δεν προσεξετε μετα απο μερικους μηνες δεν ειναι πλεον αντικολλητικες.Απο την εμπειρια μου προτεινω το καθαρισμα τους, μονο με ζεστο νερο.
So far, it has worked perfectly with toast, chicken fillet, and beef fillet. Don't expect charcoal results, but definitely something close enough. If you have read the other reviews, I think you pretty much know what to expect. I bought it with the intention of cooking something of uniform thickness and boneless. Although I haven't personally tried it, since everyone says that the meats should be the same thickness, I trust it.
The product seems to be of very good quality construction and also very nice-looking. It definitely takes up a fair amount of space. Whether on the countertop or in a cabinet.
Ως τώρα με τοστ, κοτόπουλο φιλέτο και μοσχάρι φιλέτο τα έχει πάει τέλεια. Μην περιμένετε αποτελέσματα καρβουνου αλλά σίγουρα κάτι αρκετά κοντά. Αν έχετε διαβάσει τις υπόλοιπες κριτικές νομίζω πάνω κάτω ξέρετε τι να περιμένετε. Εγώ την πήρα μόνο με την λογική, να ψήσω κάτι ομοιομορφου πάχους και χωρίς κόκαλο. Αν και δεν το χω δοκιμάσει προσωπικά, αφού όλοι λένε πως πρέπει να είναι τα κρέατα ίδιο πάχος τους εμπιστεύομαι.
Το προϊόν φαίνεται πολύ ποιοτική κατασκευή και πολύ όμορφο επίσης. Σίγουρα πιάνει αρκετό χώρο. Είτε στον πάγκο, είτε σε ντουλάπι.
Basically for some reason, maybe because I read such good reviews, I was expecting something more wow and I wasn't so impressed for the money it costs. The programs it has seemed so-so and when you want something cooked properly, it tends to overcook it. Since I haven't had it for long, I will try using the manual mode more to see if it cooks slower and doesn't burn the exterior as much.
Almost 5 months later and I still have the same opinion. As a griller, especially for me, it's not great and someone who wrote that it seems like it cooks some things is right.
Βασικά για κάποιο λόγο, ίσως επειδή διάβασα τόσο καλές κριτικές να περίμενα κάτι περισσότερο ουαου και δεν ενθουσιαστηκα και τόσο για τα χρηματα που κοστίζει. Τα προγράμματα που έχει μου φάνηκαν έτσι κι έτσι κι όταν θες κάτι ψημένο κανονικά ότι το ψήνει πολύ. Επειδή δεν την έχω καιρό, θα δοκιμάσω και περισσότερο το χειροκίνητο μήπως και ψήνει πιο αργά και δεν καίγεται τόσο το εξωτερικό.
Σχεδόν 5 μήνες μετά και συνεχίζω να έχω την ίδια άποψη. Σα γκριλιερα ειδικά για μένα δε λέει κι έχει δίκιο κάποιος που έγραψε ότι φαίνεται λες και τα μαγειρεύει ορισμένα.
Very good device, it grills most types of meat and they turn out great! Easy cleaning with hot water, I'm glad I bought it as it doesn't take long to cook, heavy-duty device and if calibration is needed, it has easy instructions on the internet
πολύ καλή συσκευή ψήνει τα περισσότερα είδη κρεατικών και γίνονται σούπερ! εύκολο καθάρισμα με ζεστό νερό χαίρομαι που την αγόρασα καθώς δεν αργεί πολύ στο ψήσιμο, heavy duty συσκευή και αν χρειαστεί καλιμπραρισμα έχει εύκολες οδηγίες στο ίντερνετ
Clearly, we are talking about one of the highest quality sandwich makers! Construction materials, cooking programs (sandwich, fish, meat, sausages, hamburgers), cooking indicator (light-medium and well-done) and a slight tilt to drain liquids into a large tray. As for the negatives, I would say that its size is small in terms of the plates and possibly the weight and size for storage!
Σαφώς Μιλάμε για μια από τις ποιοτικότερες τοστιερες!υλικά κατασκευής, προγραμματα ψησιματος (τοστ,ψάρι,κρέας,λουκάνικα,χάμπουργκερ) , ένδειξη ψησίματος (ελαφρα-μετριο και πολυ ψημενο) και ελαφριά κλίση για να φεύγουν τα υγρά σε μεγάλο κάδο. Στα αρνητικά θα έλεγα ότι είναι το μικρό της μέγεθος στις πλάκες και ενδεχομένως το βάρος και το μέγεθος για την αποθήκευση!
Excellent product from Tefal which is a combination of a grill and a toaster.
It has several options for cooking and different types of grilling (rare, medium, well-done). Although it takes a bit of time to heat up, the cooking time afterwards is extremely short. Additionally, you can use it outside of programs. The toast is excellent because it doesn't get squished like in typical toasters, while the burgers are incomparably better than the ones cooked in an oven or a pan. It has a collector for liquids/fat/oil that is detachable. The plates are extremely easy to clean. CAUTION it is quite bulky compared to conventional toasters. However, it could be sold for less than 100 euros...
Εξαιρετικό προΐόν της Tefal που είναι συνδυασμός grillιέρας και τοστιέρας.
Έχει αρκετές επιλογές για ψήφιμο και σε διαφορετικό είδος ψησίματος (rare, medium, well-done). Αν και αργεί λίγο να ζεσταθεί, ο χρόνος μετά είναι εξαιρετικά σύντομος. Επιπλέον μπορείς να την χρησιμοποιήσεις εκτός προγραμμάτων. Τα τοστ είναι εξαιρετικά γιατί δεν πιέζονται όπως γίνεται στις τυπικές τοστιέρες, ενώ τα μπέργκερ είναι ασύγκριτα καλύτερα από τα αντίστοιχα σε φούρνο ή τηγάνι. Έχει συλλέκτη υγρών/λίπους/λαδιού που είναι αποσπώμενος. Οι πλάκες καθαρίζονται εξαιρετικά εύκολα. ΠΡΟΣΟΧΗ είναι αρκετά ογκώδης συγκριτικά με τις συμβατικές τοστιέρες. Πάντως θα μπορούσε να πωλείται κάτω από 100 ευρώ...
First of all, it's not a toaster, it's a grill. It can easily make very crispy toast, but it can also grill sausages, chicken, bacon, and anything you can imagine without making any sound or notifying you visually until it's done. It seems very high quality!
καταρχην δεν ειναι τοστιερα ειναι γκριλιερα μπορει πολυ ευκολα να σου φτιαχει και πολυ τραγανα τοστ αλλα μπορει να σου ψησει λουκανικα κοτοπουλο πανσετες και οτι μπορεις να φανταστεις χωρις να καθεσε απο πανω σε ειδοποιει ηχητικα μεχρη στιμγης φαινεται πολυ ποιοτικη!
Well, I recently got it!
I have grilled crispy toast and very well-cooked burgers.
The good thing is that you don't need to constantly check it, it has a sound and it's ready.
The only thing I want to find is a recipe book that I found in English to find it in Greek.
It's amazing.
Time will tell!
Λοιπον την πήρα προσφατα !
Εχω ψησει Τοστ τραγανα , και μπιφτεκια πολυ καλοψημενα
Το καλο ειναι οτι δεν χρειαζεται να το κοιτας συνεχεια εχει ηχο και ειναι ετοιμο
Το μονο που θελω να βρω ειναι ενα βιβλιο με συνταγες που το εχω βρει στα αγγλικα να το βρω στα ελληνικα
At first, I had good impressions, like most reviewers here. Although it seemed like the meats were more "cooked" than grilled, and the preheating is excessively slow, the convenience of automatic grilling won me over.
However, in the two years, the grill gave the "white light error," which seems to be a widespread production defect rather than an issue with a faulty part: literally hundreds of reports, so many that it has even gained a nickname ("white light of death"). Resetting the device brought it back for a few weeks, but the error quickly returned, as it did for many other buyers. And of course, Tefal does not accept replacements.
It is not coincidental that almost all positive reviews come from new users of the device. After 1-2 years, broken Optigrills are abundant.
Two years of life for a grill costing over 100 euros is a pitiful performance. If you search for reviews on internet websites, you will find the problem to be extremely widespread, not isolated, which makes it even more unacceptable. And the worst part is that it seems to appear in the entire product range, even in the newest models.
Buying is a gamble if you will get a model that won't break in 1-2 years. Even then, we are talking about a device that is more convenient for cooking than a substitute for grilling. The taste, in the end, cannot be compared to pan-frying a steak - it is simply better than an oven-cooked steak. Along with the terrible build quality and lifespan, this makes the purchase unprofitable.
Στην αρχή είχα καλές εντυπώσεις, σαν τους περισσότερους σχολιαστές εδώ. Αν και αρκετά κρέατα φαινόταν περισσότερο να "μαγειρεύονται" παρά να ψήνονται στην σχάρα, και η προθέρμανση είναι υπερβολικά αργή, η ευκολία του αυτόματου ψησίματος με κέρδισε.
Ωστόσο στα δύο χρόνια η γκριλιέρα έβγαλε το "white light error", που ψάχνοντας στο ιντερνετ φαίνεται να είναι μαζικό ελάττωμα παραγωγής και όχι ζήτημα ενός προβληματικού κομματιού : κυριολεκτικά εκατοντάδες αναφορές, τόσες που να έχει αποκτήσει μέχρι και παρατσούκλι ("white light of death"). Kαλιμπράρισμα της συσκευής την επανέφερε για λίγες βδομάδες, αλλά το σφάλμα επανήλθε πολύ γρήγορα, όπως σε πολλούς άλλους αγοραστές. Και φυσικά η Τεφάλ δεν δέχεται αντικατάσταση.
Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλες οι θετικές αξιολογήσεις προέρχονται από καινούριους χρήστες της συσκευής. Μετά από 1-2 χρόνια οι χαλασμένες Optigrill είναι στρατιές.
Δύο χρόνια ζωής για γκριλιέρα άνω των 100 ευρώ είναι μια ελεεινή απόδοση. Ότι αν ψάξετε σε reviews από ιστοσελίδες στο ιντερνετ, θα διαπιστώσετε το πρόβλημα να είναι εξαιρετικά διαδεδομένο, και όχι μεμονωμένο, το καθιστά ακόμα πιο απαράδεκτο. Και το χειρότερο, φαίνεται να εμφανίζεται σε όλη την σειρά προϊόντων, ακόμα και τα πιο καινούρια μοντέλα.
Η αγορά είναι τζογάρισμα αν θα πετύχετε μοντέλο που δεν θα χαλάσει στα 1-2 χρόνια. Ακόμα και τότε, μιλάμε για μια συσκευή περισσότερο βολικού ψησίματος, παρά υποκατάστασης του γκριλ. Η γεύση, στο τέλος, δεν συγκρίνεται με τηγάνισμα μπριζόλας - είναι απλά καλύτερη από μια μπριζόλα στο φούρνο. Μαζί με την άθλια ποιότητα κατασκευής και διάρκειας ζωής, αυτό καθιστά την αγορά ασύμφορη.
I got it a few days ago and it's truly incredible. It cooks everything the way you want. Crispy toast and juicy, well-cooked meats. You get what you pay for.
Την πήρα πριν λίγες ημέρες και πραγματικά είναι απίστευτη. Ψήνει τα πάντα με τον τρόπο που θέλεις . Τραγανά τοστ και τα κρέατα ζουμερά και καλοψημένα . Οτι πληρώνεις παίρνεις.
I really have no words for this. The mechanically controlled grill is incredible. You have everything in your hands, whatever meat you want to cook, how well done it should be, with each having a different color. Yellow color indicates lightly cooked, orange color indicates medium to well done, and red color indicates well done. Of course, each type of meat has a different cooking time. For example, fish takes the least amount of time, I'm always talking about all types of meat, not just toast. The colors I mentioned cannot be adjusted, they are set to correspond to your preferences for cooking. Simply amazing mechanically, don't hesitate to spend the money and get it as I always say, once you get something good.
Πραγματικα δεν έχω λόγια γιαυ'το Το μηχανικά τις τεφαλ. είναι απίστευτο όλλα τα εχεις στα χέρια σου τι κρέας θέλεις να ψησεις ποσο ψημενο να ειναι με ξεχωριστά διαφορετικό χρωμα το καθενα. Κίτρινο χρωμα ψήσιμο σενιαν δηλαδη ελαφρα ψημενο, πορτοκαλί χρωμα ψήσιμο μέτριο προς καλοψημενο, κοκκινο χρωμα ψήσιμο καλοψημενο. Φυσικά για κάθε ειδος κρέατος εχει και διαφορετικό χρονο ψησίματος πχ το ψάρι κανει τον λιγοτερο χρονο, απο ολλα τα κρέατα μιλάω παντα όχι για πχ τοστ. Για τα χρωματα που προ αναφερα δεν ρυθμίζεται κάτι εσείς απο μονο του σε κάθε χρωμα είναι ρυθμισμενο να χτυπάει και ανάλογος τα γούστα σας το ψηνετε.απλα απίστευτο μηχανικά μην λυπηθητε τα λεφτά και πάρτε το όπως λεω παντα μια φορά περνεις κάτι καλό.
The perfect tool doesn't require waiting for liquids to evaporate before it starts cooking, everything drips immediately into the container below the grill. My frozen chicken thighs without bones are ready in 10 minutes, the frozen burgers that I make from the freezer to the toaster in 15 minutes are ready to avoid meat with bones because the plates will be damaged. The crispiest toast, washing the plates is very easy but never with a sponge, it scratches the plates with a brush. It's quite expensive but an amazing and high-quality tool, I have tried various grills but none like this one
Το τέλειο εργαλείο δεν περιμένεις να εξατμίστουν τα υγρά για να αρχίσει να ψήνει όλα στάζουν αμέσως στο δοχείο κάτω από τι σχάρα. Τα κατεψυγμένα μου μπούτια κοτόπουλο χωρίς κόκαλο σε 10 λεπτά τα κατεψυγμένα μπιφτέκια που φτιάχνω εγώ από την κατάψυξη στην τοστιέρα σε 15 λεπτά είναι έτοιμα να αποφεύγετε κρεατικά με κόκαλο γιατί θα χαλάσουν οι πλάκες τα ποιο τραγανά τοστ το πλύσιμο στης πλάκες είναι πανεύκολο αλλά ποτέ με σφουγγάρι χαράζει της πλάκες με βουρτσάκι. Αρκετά τα χρήματα της αλλά τρομερό εργαλείο και ποιοτικό έχω πάρει διάφορες γκριλιρες αλλά σαν και αυτήν καμία
We have had it for a week now.... Every day we cook meat and I think that ultimately the best meat we have eaten at home is with this tool. Truly a tool. From toast to black angus picanha. Incredible grilling on everything without smoke, mess, and all the related stuff. Very easy cleaning with a simple brush. Very fast grilling and easy with the options it gives you and the programs it has. Nothing sticks to the plates, not even the burgers. It has programs for toast, burgers, meat, fish, chicken, and sausages. Plus, you can choose the temperature depending on the grilling you want, medium, well-done, etc. The downside is that it is a bit big, but it doesn't bother you much if you have a countertop in your kitchen since it looks perfect and you don't care if it shows. Grilling times approximately: pork chop about 10 minutes, toast 3-5 minutes, fish 10 minutes, thin medium rare beef fillet!!! It is worth every penny and more!
Την έχουμε αποκτήσει εδώ και μια εβδομάδα .... Κάθε ημέρα φτιάχνουμε κρέας και νομίζω ότι τελικά το καλύτερο κρέας το έχουμε φάει σπίτι μας με αυτό το εργαλείο . Πραγματικά εργαλείο . Από τοστ μέχρι picanha black angus . Απίστευτο ψήσιμο σε όλα χωρίς καπνούς λερώματα και όλα τα σχετικά . Πανεύκολο καθάρισμα με ένα απλό βουρτσάκι . Πολύ γρήγορο ψήσιμο και εύκολο μου τις επιλογές που σου δίνει και τα προγράμματα που διαθέτει . Δεν κολλάει τίποτα επάνω στις πλάκες ούτε καν τα μπιφτέκια . Έχει προγράμματά για τοστ , μπεργκερ , κρέας , ψάρι , κοτόπουλο και λουκάνικα . Συν μπορείς να επιλέξεις την θερμοκρασία ανάλογα με το ψήσιμο που θέλεις , μέτριο καλοψημένο κλπ . Στα μείον είναι λίγο μεγάλη αλλά δε σε νοιάζει και πολύ αν έχεις πάγκο στη κουζίνα σου μιας και είναι τέλεια εμφανισιακά και δε σε νοιάζει να φαίνεται . χρόνοι ψησίματος στο περίπου : σπαλόμπριζόλα περίπου 10 λεπτά , τοστ 3-5 λεπτά , ψάρι 10 λεπτά , κομμάτι μοσχαρίσιο φιλέτο λεπτά medium rare !!! Αξίζει τα λεφτά της με το παραπάνω !!!
For someone who just wants to toast, it is very expensive. For someone who wants to barbecue, it is very good. Very good quality materials and easy to clean.
για κάποιον που θέλει να ψήνει μόνο τοστ είναι πολύ ακριβή. για κάποιον που θέλει να κάνει μπάρμπεκιου είναι πάρα πολύ καλή . πολύ καλή ποιότητα υλικών και καθαρίζει εύκολα.
Excellent! You should clean the plates while they are warm with paper towels and it's fine... I also put a little water in the plastic for the grease and that way nothing sticks
εξαιρετικο! πρεπει να καθαριζετε τις πλακες οσο ειναι ζεστες με χαρτι κουζινας και ειναι οκ...επισης βαζω λιγο νερακι στο πλαστικο για τα λιπη και ετσι δεν κολλαει τιποτα
Unfortunately, one plate stopped working over time and the white light is flickering. I hope to resolve it with the warranty or that the damage is minor.
Δυστυχως στον χρονο πανω σταματησε να λειτουργει η μια πλακα και αναβωσβηνει το λαμπακι λευκο , ελπιζω να τα βρω με την εγγυηση η να ειναι μικρη η ζημια ..
Cooking food can become very easy with the smart grill from Tefal, which automatically detects the weight and thickness of the food and sets the corresponding time for the desired level of cooking.
All that is needed is the selection of the appropriate function and everything else is taken care of by the Tefal OptiGrill+.
Functions
It features 6 automatic cooking programs and an indicator for cooking level from lightly cooked to well done. Additionally, it has a manual function with 4 temperatures for cooking any type of food.
Automatic Programs
6 food options:
Burger,
Chicken,
Toast,
Sausage,
Steak and
Fish.
Audible Alert
Grilling level indicator with audible notification at each stage.
Ease of Cleaning
It features removable cast iron non-stick plates 30x20 cm and a fat collection tray.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
For someone who just wants to toast, it is very expensive. For someone who wants to barbecue, it is very good. Very good quality materials and easy to clean.
για κάποιον που θέλει να ψήνει μόνο τοστ είναι πολύ ακριβή. για κάποιον που θέλει να κάνει μπάρμπεκιου είναι πάρα πολύ καλή . πολύ καλή ποιότητα υλικών και καθαρίζει εύκολα.
Excellent! You should clean the plates while they are warm with paper towels and it's fine... I also put a little water in the plastic for the grease and that way nothing sticks
εξαιρετικο! πρεπει να καθαριζετε τις πλακες οσο ειναι ζεστες με χαρτι κουζινας και ειναι οκ...επισης βαζω λιγο νερακι στο πλαστικο για τα λιπη και ετσι δεν κολλαει τιποτα
Unfortunately, one plate stopped working over time and the white light is flickering. I hope to resolve it with the warranty or that the damage is minor.
Δυστυχως στον χρονο πανω σταματησε να λειτουργει η μια πλακα και αναβωσβηνει το λαμπακι λευκο , ελπιζω να τα βρω με την εγγυηση η να ειναι μικρη η ζημια ..
It does what it says... like all cookware and appliances, here too you need to "learn" the tricks and quirks :) and, like all non-stick cookware or plates, they need love and care; if you take care of them, they will last you many years because they are of good quality from the start... there are also replacement parts available, not particularly cheap but reasonably and certainly tolerably priced.
#update After a year and a half of use, I can say this... it's not worth the money... and you feel this when the plates start to wear out and you know that if non-stick surfaces get damaged, they are unhealthy and you want to replace them, but the replacement will cost almost as much as a new device... you also feel it when you don't dare grill anything other than sandwiches because, simply, you need half an hour to clean the grills properly, but doing so without a wire brush is difficult to impossible, and with a wire brush you will obviously destroy the plates...
As a result, it now takes up a lot of space but I use it very little and not for the purpose I originally intended (meats, fish, etc.)...
Κανει αυτα που λεει.. οπως ολα τα μαγειρικα σκευη και συσκευες και εδω θελει να "μαθεις" τα κολπα και τα καπριτσια :) και, οπως ολα τα αντικολλητικα σκευη η πλακες θελουν αγαπη και προδερμ, αν τις προσεξεις θα σε βγαλουν αρκετα χρονια γιατι ειναι εξ αρχης καλης ποιοτητας.. βρισκονται και ανταλλακτικες με οχι ιδιαιτερα χαμηλο αλλα λογικο και σιγουρα ανεκτο κοστος..
#update Μετα απο εναμιση χρονο χρησης μπορω να πω το εξης.. δεν αξιζει τα λεφτα της.. και αυτο το νιωθεις οταν αρχιζουν να φθειρονται οι πλακες και ξερεις πως τα αντικολλητικα αν χαλασουν ειναι ανθυγιεινα και θελεις να τις αλλαξεις αλλα η αλλαγη θα κοστισει σχεδον οσο καινουρια συσκευη.. το νιωθεις επισης οταν δεν τολμας να ψησεις τιποτε περα απο τοστακια γιατι απλα, θελεις μιση ωρα να πλυνεις καλα τις σχαρες αλλα κατι τετοιο χωρις συρμα ειναι δυσκολο εως αδυνατο και με συρμα προφανως θα καταστρεψεις τις πλακες..
Ως εκ τουτου, πλεον πιανει πολυ χωρο αλλα την χρησιμοποιω ελαχιστα και οχι για τον σκοπο που ειχα αρχικα (κρεατα ψαρια κλπ)...
In one month of use, I have to say the best things about it:
Sturdy, beautiful, and high-quality construction. I believe the saying "you get what you pay for" fits perfectly here. Its size is ideal for cooking for 2 people. For more people, someone might need to consider the XL size.
Very good cooking in everything we have tried so far, steaks, souvlaki, sausages, and sandwiches. The pre-installed programs definitely help because they give you a guideline for the required time, but to some extent, it also depends on your experience. The plates do not stick, and the whole device has a forward tilt to remove the fats into the collection tray placed in front.
Cleaning is always difficult in all devices that collect fats, and this toaster is no exception, due to the special non-stick coating on the easily removable plates, which require gentle treatment during cleaning.
So far, we have no complaints. We will see about its durability over time.
Στον ενα μηνα χρησης εχω να πω τα καλυτερα:
Στιβαρή, όμορφη και ποιοτική κατασκευή. Πιστεύω εδώ ταιριάζει απόλυτα το "ό,τι πληρώνεις παίρνεις". Το μέγεθός της είναι ιδιανικό για ψήσιμο για 2 άτομα. Για περισσότερα άτομα θα πρέπει κάποιος ενδεχομένως να σκεφτεί το μέγεθος XL.
Πολύ καλό ψήσιμο σε ότι δοκιμάσαμε ως τωρα, μπριζόλες, σουβλάκια, λουκάνικα και τοστ. Τα προεγκατεστημένα προγράμματα σίγουρα βοηθάνε γιατί σου δίνουν ένα μπούσουλα για το χρόνο που απαιτείται αλλά βάζεις ως ένα βαθμό και την εμπειρία σου. Οι πλάκες δεν κολλάνε ενώ η όλη συσκευή έχει μια κλίση προς τα εμπρός ώστε να απομακρύνονται τα λίπη στο δοχείο συλλογής που τοποθετείται μπροστά.
Ο καθαρισμός είναι πάντα δύσκολος σε όλα τα σκεύη που δέχονται λίπη και δε θα αποτελούσε εξαίρεση η εν λόγω τοστιέρα, λόγω της ειδικής αντικολλητικής επίστρωσης στις εύκολα αφαιρούμενες πλάκες οι οποίες θέλουν ευγενική μεταχείριση κατά τον καθαρισμό.
Μέχρι τώρα δεν έχουμε κάποιο παράπονο. Για την αντοχή της στο χρόνο θα δούμε.
Sturdy construction, wonderful toast, crispy and just as it should be. For food, I haven't tried it yet. Easy to use, difficult to store because you can't store it upright (the cord is on one of the device's legs). If you have space on the countertop, it's worth having it on top, it's a beautiful device. The plates are easily removable and repositioned. It's definitely worth its money.
Στιβαρή κατασκευή, υπέροχα τοστ, τραγανά και όπως πρέπει. Για φαγητό, δεν έχω δοκιμάσει ακόμη. Εύκολη στην χρήση, δύσκολη στην αποθήκευση διότι δεν μπορείς να την αποθηκεύσεις όρθια (το καλώδιο είναι στο ένα ποδαράκι της συσκευής). Αν έχεις χώρο στον πάγκο, αξίζει να την έχεις πάνω, είναι όμορφη συσκευή. Οι πλάκες αφαιρούνται και επανατοποθετούνται πανεύκολα. Αξίζει τα λεφτά της, σίγουρα.
2 Months of use, I am truly amazed. It grills the meats incredibly well without anything sticking to the plates, even after 24 hours. And the cherry on top is the built-in programs that tell you how long each meat needs to cook. Even my friend who knows nothing about cooking started using this toaster-grill. The beef steaks come out exceptional, as well as the chicken drumsticks, chicken fillets, kebabs, burgers, and sausages. I usually throw in some hot peppers as well.
All of this is great, but there are also some negatives.
1. The plates are difficult to clean with a sponge, you need a soft brush (I got one from Jumbo) and not a wire brush. They have a non-stick coating, they are not pure metal as advertised, if you scratch it with a wire brush, it will be ruined. Also, it's good not to mishandle them during washing because I accidentally detached the non-stick coating with a hit on the faucet (fortunately, it's in a spot where the meats don't cook).
2. Spare parts are slightly hard to find on the internet, and some extra accessories like the waffle maker (100 euros) or the baking tray (60 euros) are very expensive. With 100 euros, you can get a borderline professional waffle maker! Fortunately, the plain plates range from 15 to 25 euros each, and the oil collecting container is under 10 euros.
The only thing left now is to see its durability over time. So far, it's a 5/5 because it grills wonderfully
2 Μήνες χρήσης, Πραγματικά έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό. Τα κρέατα τα ψήνει απίστευτα καλά χωρίς να κολλάει τίποτα πάνω στις πλάκες, ακόμα και μετά από 24 ώρες και το κερασάκι στην τούρτα είναι τα προγράμματα πού έχει ενσωματωμένα για να σου λέει ποσό χρόνο χρειάζεται το κάθε κρέας για να ψηθεί. Μέχρι και μια φίλη μου που δεν γνώριζε από μαγειρική με αυτήν την τοστιέρα - γριλιέρα άρχισε να ασχολείται. Οι μοσχαρίσιες μπριζόλες βγαίνουν εξαιρετικές ομοίως και τα μπουτάκια κοτόπουλο τα φιλέτα κοτόπουλο, σουβλάκια, μπιφτέκια και λουκάνικα. Εγώ συνήθως πετάω μέσα και τις καυτερές πιπεριές.
Ωραία όλα αυτά αλλά υπάρχουν και μερικά αρνητικά.
1. Οι πλάκες καθαρίζονται δύσκολα με σφουγγάρι, χρειάζονται βούρτσα μαλακή ( Εγώ πήρα μια από τα Jumbo) και όχι σύρμα. Έχουν αντικολλητική επίστρωση δεν είναι καθαρό μαντέμι όπως διαφημίζεται, αν την ξύσεις με σύρμα θα πάει για σκουπίδια. Επίσης καλό είναι να μην τις κακομεταχειρίζεσαι στο πλύσιμο γιατί εγώ με ενα χτύπημα στην βρύση ξεκόλλησα την αντιπολιτική επίστρωση ( Ευτυχώς είναι σε σημείο που δεν ψήνονται τα κρέατα)
2. Ανταλλακτικά, είναι ελαφρώς δυσεύρετα στο Internet και κάποια Extra accessories όπως η βαφλιέρα (100 ευρώ) η το ταψι-φουρνάκι (60 ευρώ) είναι πανάκριβα. Με 100 Ευρώ παίρνεις οριακά επαγγελματική βαφλιέρα! Ευτυχώς οι απλές πλάκες κυμαίνονται από 15 έως και 25 ευρώ η κάθε μια πάνω/κάτω και το δοχείο που μαζεύει τα λαδιά είναι κάτω από 10 ευρώ
Το μόνο που μένει τώρα είναι να δείξει την αντοχή του στον χρόνο. Μέχρι στιγμής 5/5 γιατί ψήνει υπέροχα
Very good grill. I have been using it for a week now and my impressions are excellent.
On the first day, chicken fillets. It grilled them perfectly, juicy and tasty.
On the second day, salmon fillet. Also excellent.
On the third day, toast. I disagree with someone who wrote that it crushes the bread, maybe they chose poor quality bread.
On the fourth day, rib-eye, it grilled it perfectly medium.
On the fifth day, bread for bruschetta, very well grilled.
On the sixth day, Imam Bayildi, I didn't use it.
With the little use I have had so far, I find it excellent and highly recommend it. A big advantage is that to grill, you close the plates and it senses the temperature on both surfaces, there is no need to flip the food to cook it, saving double the time and energy.
I believe it is ideal for quality grilling.
After a few months of use, my evaluation remains the same. Excellent purchase.
Πολύ καλή ψηστιερα. Την έχω μια εβδομάδα χρησιμοποιώντας την καθημερινά και οι εντυπώσεις μου είναι άριστες.
1η μέρα φιλετάκια κοτόπουλου. Τα έψησε όσο πρέπει ζουμερά και νόστιμα.
2η μέρα σολομός φιλέτο. Επίσης άριστα.
3η μέρα τοστ. Διαφωνώ με κάποιον που έγραψε ότι συνθλίβει το ψωμί, ίσως είχε διαλέξει κακή ποιότητα ψωμιού.
4η μέρα rib-eye το έψησε άψογα στο medium.
5η μέρα ψωμάκια για bruschetta, πολύ καλά ψημένα.
6η μέρα ιμάμ μπαϊλντί , δεν την χρησιμοποίησα.
Με τη μικρή χρήση που έκανα μέχρι τώρα την βρίσκω άριστη και τη συνιστώ ανεπιφύλακτα. Μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι για να ψήσει κλείνεις τις πλάκες και αντιλαμβάνεται τη θερμοκρασία και στις 2 επιφάνειες, δεν χρειάζεται να γυρίζεις από την άλλη τα τρόφιμα για να ψηθούν δαπανώντας διπλάσιο χρόνο και ενέργεια.
Θεωρώ πως είναι ιδανική για ποιοτικό ψησιμο .
Μετά από λίγους μήνες χρήσης η αξιολόγηση μου παραμένει ίδια. Άριστη αγορά.
If you want to buy it as a toaster, think again. The lid is so heavy that it almost crushes the toast, so forget about the classic crispy toast. It also takes a long time to preheat. If you buy it as a grill, you will have satisfactory results in grilling, as long as you don't "obey" the automatic sound indications, as it is supposed to perceive the content and cook accordingly. On the positive side, the non-stick plates are of very good quality, they are easy to clean, and overall its construction is of good quality.
Αν θελετε να την αγορασετε ως τοστιερα, ξανασκεφτειτε το.
Ειναι τοσο βαρυ το καπακι, σε σημειο που σχεδον συνθλιβει το τοστ, οπότε ξεχαστε το κλασικό τραγανο τοστακι.
Επισης καθυστερεί σε μεγάλο βαθμό η προθερμανση.
Αν την αγορασετε ως γκριλιερα θα εχετε ικανοποιητικο αποτέλεσμα στο ψήσιμο, αρκεί ομως να μην "υπακουσετε" τις αυτοματες ηχητικες ενδειξεις καθως υποτίθεται πως αντιλαμβανεται το περιεχόμενο και το ψηνει αναλογως.
Στα θετικά οι πολυ καλης ποιότητας αντικολλητικες πλακες, το ευκολο καθάρισμα τους και γενικα η ποιοτικη της κατασκευη.
Excellent product with the guarantee of TEFAL! It is not just a simple toaster (if you want to only make toast, get one for 20 euros), it is a truly smart grill ideal for meat, fish, and of course, toast. What I have to say is that 1) you have to trust it in cooking (whenever I chose to cook something for a longer time, it didn't turn out well, while this grill knows what it's doing!!!) 2) you have to give it time to learn it so that you can adjust the cooking to your taste! After all, it has so many options! I have cooked almost everything and chicken drumsticks with bones turned out amazing!
Otherwise, it is very easy to use and clean. I highly recommend it!
Εξαιρετικο προιον με την εγγυηση τηs TEFAL!Δεν πρόκειται για μια απλή τοστιερα (αν θελετε να ψηνετε μονο τοστ παρτε μια των 20 ευρω)ειναι μια εξυπνη πραγματικα ψηστιερα-γκριλιερα ιδανική για κρεατικα-ψαρικά και τοστ φυσικά. Αυτό που έχω να πω ειναι ότι 1)πρεπει να της δείξεις εμπιστοσύνη στο ψησιμο(οσες φορες επέλεξα να ψησω κάτι περισσότερη ωρα δεν μου πέτυχε ενω αυτή ξερει τι κάνει!!!)2)πρεπει να δωσεις χρόνο να τη μάθεις ωστε να προσαρμοσεις το ψησιμο στα γουστα σου!Αλλωστε εχει τοσες επιλογες!Εχω ψησει σχεδον τα παντα και μπουτακια κοτόπουλου με κοκκαλο και εγιναν απιθανα!
Κατα τ αλλα πανευκολη στη χρηση και στο καθάρισμα.Τη συστήνω ανεπιφύλακτα!
For toast, bread, and pitas, it is good because of the slope for the liquids of the meats to drain and the low temperature intensity of 1000w on top and 1000w on the bottom takes time to bake and when it bakes it dries out the meats
Για τοστ ,για ψωμί και πίτες καλή είναι, λόγω της κλίσης για να φεύγουν τα υγρά των κρεάτων και της χαμηλής έντασης θερμοκρασίας 1000w πάνω και 1000w κάτω αργεί να ψήσει και όταν τα ψήσει τα στεγνώνει τα κρέατα
Really the best thing on the market in its category, it bakes incredibly evenly and very quickly!!
Anyone interested in buying this, do not hesitate, I highly recommend it, it's worth every penny!!
You can adjust the baking stage as indicated and choose what to bake so that it adjusts the appropriate temperature!!
Very easy to use and very easy to clean.
I am very satisfied with this device.. I bought it for 122€, just buy it, it's worth the money!!
Πραγματικά ότι καλύτερο κυκλοφορεί στο είδος της ψήνει απίστευτα ομοιόμορφα και πολύ γρήγορα!!
Όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει την συγκεκριμένη μην διστάσετε την προτείνω ανεπιφύλακτα αξίζει μέχρι και το τελευταίο τής ευρώ!!!
Ρυθμίζεις το στάδιο ψησίματος όπως αναγράφετε και επιλέγεις τι ψήνεις ώστε να ρυθμίσει την ανάλογη θερμοκρασία!!
Πολύ εύκολη στην χρήση και πανεύκολη στον Καθαρισμό της
Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την συγκεκριμένη συσκευή..την αγόρασα στα 122€ απλά αγοράστε την αξίζει τα χρήματα τής!!!
After several months of use....
We use it mostly for making toast and grilling meats... It makes toast perfectly, I don't have much to say about that.
As for the meats (and one time salmon/fish), it grills them perfectly!!! I was generally afraid of chicken, so I would always cut it to make sure it was cooked well... I will say this... I have never made it better. Usually, it dries out. With this toaster, it is always cooked exactly as needed, juicy and well-cooked. If you want the beef steak, for example, medium, it will be ready in 3 minutes.. (obviously a normal thickness).
And cleaning is very easy, especially if you wet the plates a little.
Overall, I consider this toaster an investment!!
Μετά από αρκετούς μήνες χρήσης....
Την χρησιμοποιούμε πιο πολύ για τοστ και ψήσιμο σε κρέατα... Τα τοστ τα κάνει μια χαρά, δεν έχω πολλά να πω γι αυτό το θέμα.
Όσο για τα κρέατα (και 1 φορά σολωμό/ψάρι) τα ψήνει άψογα!!! Το κοτόπουλο γενικά το φοβόμουν, οπότε κάθε φορά το έκοβα για να σιγουρευτώ ότι όντως το έχει ψήσει καλά... Θα πω το εξής.. ποτέ δεν το έχω κάνει καλύτερο. Συνήθως το στεγνώνω. Με αυτήν την τοστιέρα είναι πάντα ψημένο ακριβώς όσο χρειάζεται, ζουμερό και καλοψημένο. Την μοσχαρίσια μπριζόλα αν την θέλεις πχ medium, θα είναι έτοιμη σε 3'.. (προφανώς ένα φυσιολογικό πάχος).
Και το καθάρισμα είναι πολύ εύκολο, ειδικά αν μουλιάσεις και λίγο τις πλάκες.
Γενικά θεωρώ αυτήν την τοστιέρα επένδυση!!
Very good grill. Pay great attention to cleaning regarding the non-stick plates. If you don't take care of them after a few months, they are no longer non-stick. From my experience, I recommend cleaning them only with warm water.
Πολυ καλη Γκριλιερα.Δωστε μεγαλη προσοχη στο καθαρισμα οσον αφορα τις αντικολλητικες πλακες.Αν δεν προσεξετε μετα απο μερικους μηνες δεν ειναι πλεον αντικολλητικες.Απο την εμπειρια μου προτεινω το καθαρισμα τους, μονο με ζεστο νερο.
So far, it has worked perfectly with toast, chicken fillet, and beef fillet. Don't expect charcoal results, but definitely something close enough. If you have read the other reviews, I think you pretty much know what to expect. I bought it with the intention of cooking something of uniform thickness and boneless. Although I haven't personally tried it, since everyone says that the meats should be the same thickness, I trust it.
The product seems to be of very good quality construction and also very nice-looking. It definitely takes up a fair amount of space. Whether on the countertop or in a cabinet.
Ως τώρα με τοστ, κοτόπουλο φιλέτο και μοσχάρι φιλέτο τα έχει πάει τέλεια. Μην περιμένετε αποτελέσματα καρβουνου αλλά σίγουρα κάτι αρκετά κοντά. Αν έχετε διαβάσει τις υπόλοιπες κριτικές νομίζω πάνω κάτω ξέρετε τι να περιμένετε. Εγώ την πήρα μόνο με την λογική, να ψήσω κάτι ομοιομορφου πάχους και χωρίς κόκαλο. Αν και δεν το χω δοκιμάσει προσωπικά, αφού όλοι λένε πως πρέπει να είναι τα κρέατα ίδιο πάχος τους εμπιστεύομαι.
Το προϊόν φαίνεται πολύ ποιοτική κατασκευή και πολύ όμορφο επίσης. Σίγουρα πιάνει αρκετό χώρο. Είτε στον πάγκο, είτε σε ντουλάπι.
Basically for some reason, maybe because I read such good reviews, I was expecting something more wow and I wasn't so impressed for the money it costs. The programs it has seemed so-so and when you want something cooked properly, it tends to overcook it. Since I haven't had it for long, I will try using the manual mode more to see if it cooks slower and doesn't burn the exterior as much.
Almost 5 months later and I still have the same opinion. As a griller, especially for me, it's not great and someone who wrote that it seems like it cooks some things is right.
Βασικά για κάποιο λόγο, ίσως επειδή διάβασα τόσο καλές κριτικές να περίμενα κάτι περισσότερο ουαου και δεν ενθουσιαστηκα και τόσο για τα χρηματα που κοστίζει. Τα προγράμματα που έχει μου φάνηκαν έτσι κι έτσι κι όταν θες κάτι ψημένο κανονικά ότι το ψήνει πολύ. Επειδή δεν την έχω καιρό, θα δοκιμάσω και περισσότερο το χειροκίνητο μήπως και ψήνει πιο αργά και δεν καίγεται τόσο το εξωτερικό.
Σχεδόν 5 μήνες μετά και συνεχίζω να έχω την ίδια άποψη. Σα γκριλιερα ειδικά για μένα δε λέει κι έχει δίκιο κάποιος που έγραψε ότι φαίνεται λες και τα μαγειρεύει ορισμένα.
Very good device, it grills most types of meat and they turn out great! Easy cleaning with hot water, I'm glad I bought it as it doesn't take long to cook, heavy-duty device and if calibration is needed, it has easy instructions on the internet
πολύ καλή συσκευή ψήνει τα περισσότερα είδη κρεατικών και γίνονται σούπερ! εύκολο καθάρισμα με ζεστό νερό χαίρομαι που την αγόρασα καθώς δεν αργεί πολύ στο ψήσιμο, heavy duty συσκευή και αν χρειαστεί καλιμπραρισμα έχει εύκολες οδηγίες στο ίντερνετ
Clearly, we are talking about one of the highest quality sandwich makers! Construction materials, cooking programs (sandwich, fish, meat, sausages, hamburgers), cooking indicator (light-medium and well-done) and a slight tilt to drain liquids into a large tray. As for the negatives, I would say that its size is small in terms of the plates and possibly the weight and size for storage!
Σαφώς Μιλάμε για μια από τις ποιοτικότερες τοστιερες!υλικά κατασκευής, προγραμματα ψησιματος (τοστ,ψάρι,κρέας,λουκάνικα,χάμπουργκερ) , ένδειξη ψησίματος (ελαφρα-μετριο και πολυ ψημενο) και ελαφριά κλίση για να φεύγουν τα υγρά σε μεγάλο κάδο. Στα αρνητικά θα έλεγα ότι είναι το μικρό της μέγεθος στις πλάκες και ενδεχομένως το βάρος και το μέγεθος για την αποθήκευση!
Excellent product from Tefal which is a combination of a grill and a toaster.
It has several options for cooking and different types of grilling (rare, medium, well-done). Although it takes a bit of time to heat up, the cooking time afterwards is extremely short. Additionally, you can use it outside of programs. The toast is excellent because it doesn't get squished like in typical toasters, while the burgers are incomparably better than the ones cooked in an oven or a pan. It has a collector for liquids/fat/oil that is detachable. The plates are extremely easy to clean. CAUTION it is quite bulky compared to conventional toasters. However, it could be sold for less than 100 euros...
Εξαιρετικό προΐόν της Tefal που είναι συνδυασμός grillιέρας και τοστιέρας.
Έχει αρκετές επιλογές για ψήφιμο και σε διαφορετικό είδος ψησίματος (rare, medium, well-done). Αν και αργεί λίγο να ζεσταθεί, ο χρόνος μετά είναι εξαιρετικά σύντομος. Επιπλέον μπορείς να την χρησιμοποιήσεις εκτός προγραμμάτων. Τα τοστ είναι εξαιρετικά γιατί δεν πιέζονται όπως γίνεται στις τυπικές τοστιέρες, ενώ τα μπέργκερ είναι ασύγκριτα καλύτερα από τα αντίστοιχα σε φούρνο ή τηγάνι. Έχει συλλέκτη υγρών/λίπους/λαδιού που είναι αποσπώμενος. Οι πλάκες καθαρίζονται εξαιρετικά εύκολα. ΠΡΟΣΟΧΗ είναι αρκετά ογκώδης συγκριτικά με τις συμβατικές τοστιέρες. Πάντως θα μπορούσε να πωλείται κάτω από 100 ευρώ...
First of all, it's not a toaster, it's a grill. It can easily make very crispy toast, but it can also grill sausages, chicken, bacon, and anything you can imagine without making any sound or notifying you visually until it's done. It seems very high quality!
καταρχην δεν ειναι τοστιερα ειναι γκριλιερα μπορει πολυ ευκολα να σου φτιαχει και πολυ τραγανα τοστ αλλα μπορει να σου ψησει λουκανικα κοτοπουλο πανσετες και οτι μπορεις να φανταστεις χωρις να καθεσε απο πανω σε ειδοποιει ηχητικα μεχρη στιμγης φαινεται πολυ ποιοτικη!
Well, I recently got it!
I have grilled crispy toast and very well-cooked burgers.
The good thing is that you don't need to constantly check it, it has a sound and it's ready.
The only thing I want to find is a recipe book that I found in English to find it in Greek.
It's amazing.
Time will tell!
Λοιπον την πήρα προσφατα !
Εχω ψησει Τοστ τραγανα , και μπιφτεκια πολυ καλοψημενα
Το καλο ειναι οτι δεν χρειαζεται να το κοιτας συνεχεια εχει ηχο και ειναι ετοιμο
Το μονο που θελω να βρω ειναι ενα βιβλιο με συνταγες που το εχω βρει στα αγγλικα να το βρω στα ελληνικα
At first, I had good impressions, like most reviewers here. Although it seemed like the meats were more "cooked" than grilled, and the preheating is excessively slow, the convenience of automatic grilling won me over.
However, in the two years, the grill gave the "white light error," which seems to be a widespread production defect rather than an issue with a faulty part: literally hundreds of reports, so many that it has even gained a nickname ("white light of death"). Resetting the device brought it back for a few weeks, but the error quickly returned, as it did for many other buyers. And of course, Tefal does not accept replacements.
It is not coincidental that almost all positive reviews come from new users of the device. After 1-2 years, broken Optigrills are abundant.
Two years of life for a grill costing over 100 euros is a pitiful performance. If you search for reviews on internet websites, you will find the problem to be extremely widespread, not isolated, which makes it even more unacceptable. And the worst part is that it seems to appear in the entire product range, even in the newest models.
Buying is a gamble if you will get a model that won't break in 1-2 years. Even then, we are talking about a device that is more convenient for cooking than a substitute for grilling. The taste, in the end, cannot be compared to pan-frying a steak - it is simply better than an oven-cooked steak. Along with the terrible build quality and lifespan, this makes the purchase unprofitable.
Στην αρχή είχα καλές εντυπώσεις, σαν τους περισσότερους σχολιαστές εδώ. Αν και αρκετά κρέατα φαινόταν περισσότερο να "μαγειρεύονται" παρά να ψήνονται στην σχάρα, και η προθέρμανση είναι υπερβολικά αργή, η ευκολία του αυτόματου ψησίματος με κέρδισε.
Ωστόσο στα δύο χρόνια η γκριλιέρα έβγαλε το "white light error", που ψάχνοντας στο ιντερνετ φαίνεται να είναι μαζικό ελάττωμα παραγωγής και όχι ζήτημα ενός προβληματικού κομματιού : κυριολεκτικά εκατοντάδες αναφορές, τόσες που να έχει αποκτήσει μέχρι και παρατσούκλι ("white light of death"). Kαλιμπράρισμα της συσκευής την επανέφερε για λίγες βδομάδες, αλλά το σφάλμα επανήλθε πολύ γρήγορα, όπως σε πολλούς άλλους αγοραστές. Και φυσικά η Τεφάλ δεν δέχεται αντικατάσταση.
Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλες οι θετικές αξιολογήσεις προέρχονται από καινούριους χρήστες της συσκευής. Μετά από 1-2 χρόνια οι χαλασμένες Optigrill είναι στρατιές.
Δύο χρόνια ζωής για γκριλιέρα άνω των 100 ευρώ είναι μια ελεεινή απόδοση. Ότι αν ψάξετε σε reviews από ιστοσελίδες στο ιντερνετ, θα διαπιστώσετε το πρόβλημα να είναι εξαιρετικά διαδεδομένο, και όχι μεμονωμένο, το καθιστά ακόμα πιο απαράδεκτο. Και το χειρότερο, φαίνεται να εμφανίζεται σε όλη την σειρά προϊόντων, ακόμα και τα πιο καινούρια μοντέλα.
Η αγορά είναι τζογάρισμα αν θα πετύχετε μοντέλο που δεν θα χαλάσει στα 1-2 χρόνια. Ακόμα και τότε, μιλάμε για μια συσκευή περισσότερο βολικού ψησίματος, παρά υποκατάστασης του γκριλ. Η γεύση, στο τέλος, δεν συγκρίνεται με τηγάνισμα μπριζόλας - είναι απλά καλύτερη από μια μπριζόλα στο φούρνο. Μαζί με την άθλια ποιότητα κατασκευής και διάρκειας ζωής, αυτό καθιστά την αγορά ασύμφορη.
I got it a few days ago and it's truly incredible. It cooks everything the way you want. Crispy toast and juicy, well-cooked meats. You get what you pay for.
Την πήρα πριν λίγες ημέρες και πραγματικά είναι απίστευτη. Ψήνει τα πάντα με τον τρόπο που θέλεις . Τραγανά τοστ και τα κρέατα ζουμερά και καλοψημένα . Οτι πληρώνεις παίρνεις.
I really have no words for this. The mechanically controlled grill is incredible. You have everything in your hands, whatever meat you want to cook, how well done it should be, with each having a different color. Yellow color indicates lightly cooked, orange color indicates medium to well done, and red color indicates well done. Of course, each type of meat has a different cooking time. For example, fish takes the least amount of time, I'm always talking about all types of meat, not just toast. The colors I mentioned cannot be adjusted, they are set to correspond to your preferences for cooking. Simply amazing mechanically, don't hesitate to spend the money and get it as I always say, once you get something good.
Πραγματικα δεν έχω λόγια γιαυ'το Το μηχανικά τις τεφαλ. είναι απίστευτο όλλα τα εχεις στα χέρια σου τι κρέας θέλεις να ψησεις ποσο ψημενο να ειναι με ξεχωριστά διαφορετικό χρωμα το καθενα. Κίτρινο χρωμα ψήσιμο σενιαν δηλαδη ελαφρα ψημενο, πορτοκαλί χρωμα ψήσιμο μέτριο προς καλοψημενο, κοκκινο χρωμα ψήσιμο καλοψημενο. Φυσικά για κάθε ειδος κρέατος εχει και διαφορετικό χρονο ψησίματος πχ το ψάρι κανει τον λιγοτερο χρονο, απο ολλα τα κρέατα μιλάω παντα όχι για πχ τοστ. Για τα χρωματα που προ αναφερα δεν ρυθμίζεται κάτι εσείς απο μονο του σε κάθε χρωμα είναι ρυθμισμενο να χτυπάει και ανάλογος τα γούστα σας το ψηνετε.απλα απίστευτο μηχανικά μην λυπηθητε τα λεφτά και πάρτε το όπως λεω παντα μια φορά περνεις κάτι καλό.
The perfect tool doesn't require waiting for liquids to evaporate before it starts cooking, everything drips immediately into the container below the grill. My frozen chicken thighs without bones are ready in 10 minutes, the frozen burgers that I make from the freezer to the toaster in 15 minutes are ready to avoid meat with bones because the plates will be damaged. The crispiest toast, washing the plates is very easy but never with a sponge, it scratches the plates with a brush. It's quite expensive but an amazing and high-quality tool, I have tried various grills but none like this one
Το τέλειο εργαλείο δεν περιμένεις να εξατμίστουν τα υγρά για να αρχίσει να ψήνει όλα στάζουν αμέσως στο δοχείο κάτω από τι σχάρα. Τα κατεψυγμένα μου μπούτια κοτόπουλο χωρίς κόκαλο σε 10 λεπτά τα κατεψυγμένα μπιφτέκια που φτιάχνω εγώ από την κατάψυξη στην τοστιέρα σε 15 λεπτά είναι έτοιμα να αποφεύγετε κρεατικά με κόκαλο γιατί θα χαλάσουν οι πλάκες τα ποιο τραγανά τοστ το πλύσιμο στης πλάκες είναι πανεύκολο αλλά ποτέ με σφουγγάρι χαράζει της πλάκες με βουρτσάκι. Αρκετά τα χρήματα της αλλά τρομερό εργαλείο και ποιοτικό έχω πάρει διάφορες γκριλιρες αλλά σαν και αυτήν καμία
We have had it for a week now.... Every day we cook meat and I think that ultimately the best meat we have eaten at home is with this tool. Truly a tool. From toast to black angus picanha. Incredible grilling on everything without smoke, mess, and all the related stuff. Very easy cleaning with a simple brush. Very fast grilling and easy with the options it gives you and the programs it has. Nothing sticks to the plates, not even the burgers. It has programs for toast, burgers, meat, fish, chicken, and sausages. Plus, you can choose the temperature depending on the grilling you want, medium, well-done, etc. The downside is that it is a bit big, but it doesn't bother you much if you have a countertop in your kitchen since it looks perfect and you don't care if it shows. Grilling times approximately: pork chop about 10 minutes, toast 3-5 minutes, fish 10 minutes, thin medium rare beef fillet!!! It is worth every penny and more!
Την έχουμε αποκτήσει εδώ και μια εβδομάδα .... Κάθε ημέρα φτιάχνουμε κρέας και νομίζω ότι τελικά το καλύτερο κρέας το έχουμε φάει σπίτι μας με αυτό το εργαλείο . Πραγματικά εργαλείο . Από τοστ μέχρι picanha black angus . Απίστευτο ψήσιμο σε όλα χωρίς καπνούς λερώματα και όλα τα σχετικά . Πανεύκολο καθάρισμα με ένα απλό βουρτσάκι . Πολύ γρήγορο ψήσιμο και εύκολο μου τις επιλογές που σου δίνει και τα προγράμματα που διαθέτει . Δεν κολλάει τίποτα επάνω στις πλάκες ούτε καν τα μπιφτέκια . Έχει προγράμματά για τοστ , μπεργκερ , κρέας , ψάρι , κοτόπουλο και λουκάνικα . Συν μπορείς να επιλέξεις την θερμοκρασία ανάλογα με το ψήσιμο που θέλεις , μέτριο καλοψημένο κλπ . Στα μείον είναι λίγο μεγάλη αλλά δε σε νοιάζει και πολύ αν έχεις πάγκο στη κουζίνα σου μιας και είναι τέλεια εμφανισιακά και δε σε νοιάζει να φαίνεται . χρόνοι ψησίματος στο περίπου : σπαλόμπριζόλα περίπου 10 λεπτά , τοστ 3-5 λεπτά , ψάρι 10 λεπτά , κομμάτι μοσχαρίσιο φιλέτο λεπτά medium rare !!! Αξίζει τα λεφτά της με το παραπάνω !!!
For someone who just wants to toast, it is very expensive. For someone who wants to barbecue, it is very good. Very good quality materials and easy to clean.
για κάποιον που θέλει να ψήνει μόνο τοστ είναι πολύ ακριβή. για κάποιον που θέλει να κάνει μπάρμπεκιου είναι πάρα πολύ καλή . πολύ καλή ποιότητα υλικών και καθαρίζει εύκολα.
Excellent! You should clean the plates while they are warm with paper towels and it's fine... I also put a little water in the plastic for the grease and that way nothing sticks
εξαιρετικο! πρεπει να καθαριζετε τις πλακες οσο ειναι ζεστες με χαρτι κουζινας και ειναι οκ...επισης βαζω λιγο νερακι στο πλαστικο για τα λιπη και ετσι δεν κολλαει τιποτα
Unfortunately, one plate stopped working over time and the white light is flickering. I hope to resolve it with the warranty or that the damage is minor.
Δυστυχως στον χρονο πανω σταματησε να λειτουργει η μια πλακα και αναβωσβηνει το λαμπακι λευκο , ελπιζω να τα βρω με την εγγυηση η να ειναι μικρη η ζημια ..