I have had it exactly for 2 years. I got it because I wanted to back up my files from my old PC. It worked for exactly 3 hours (the duration of the backup) and while I had it aside, to my regret, I realized that it has broken. I lost valuable files and photos, I also lost the 150 euros that I bought it for, and of course now file recovery costs more than 1500 euros.
I contacted WD (external, there is no representative in Greece). Because it is considered one of WD's good drives, I registered on their website and it actually had a 3-year warranty. I sent it back to the Czech Republic (service center) and I am waiting for a replacement. At least in this aspect, they are a serious company. I recommend anyone who buys it to register the product on the website to have a good warranty. Finally, within a month, they sent me a new one from the Czech Republic and the new one also has a 3-year warranty, until 2026.
Τον έχω ακριβώς 2 χρόνια. Τον είχα πάρει γιατί ήθελα να κάνω back up αρχεία μου από παλιό pc. Δούλεψε ακριβώς 3 ώρες (όσο κράτησε το back up δηλαδή) και ενώ τον είχα στην άκρη μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι έχει χαλάσει. Έχασα πολύτιμα αρχεία και φωτός, έχασα και 150 ευρώ που τον αγόρασα και φυσικά τώρα η ανάκτηση αρχείων έχει κόστος πάνω από 1500 ευρώ.
Επανέρχομαι, μίλησα με WD (εξωτερικό, δεν υπάρχει Ελλάδα αντιπροσωπεία). Επειδή θεωρείται από τους καλούς δίσκους της WD, έκανα εγγραφή στο site τους και τελικά είχε 3 χρόνια εγγύηση. Τον έστειλα πίσω στην Τσεχία (service center) και αναμένω καινούργιο. Τουλάχιστον σε αυτό το κομμάτι είναι σοβαρή σαν εταιρεία. Συνιστώ όποιος τον αγοράσει να κάνει εγγραφή του προιόντος στο site για να έχει εγγύηση καλής λειτουργίας. Τελικά εντός μήνα μου έστειλαν καινούργιο από Τσεχία και ο καινούργιος έχει επίσης 3 χρόνια εγγύηση, έως το 2026.