Excellent monitor. Supports Freesync & Adaptive Sync (compatible with G-Sync), 1ms response, excellent colors, fully adjustable IPS. Coming from TN, the difference is noticeable. For anyone who doesn't want height adjustments, rotation, etc., there is exactly the same model VP249QGR. I bought it for 240 euros. Now it is 225 while the simple one without the adjustable stand is around 210. Considering this 15 euro difference (today 27/12/2020), it's worth having an ergonomic monitor. I used to work at 60 frames whether in games or design programs and it was straining my eyes. Now I won't go back! Of course, for G-Sync you need a DisplayPort cable. One last thing, it is very simple as a monitor, it doesn't scream gamer and doesn't have weird designs; plus, the bezel around is absent, only present at the bottom. From me, 5/5, buy it, it's an excellent monitor!
Perhaps the only downside is the high brightness it has in its preset filters like sRGB. I changed it to cinema mode, adjusted the brightness, contrast, and all related settings. It might not even be a downside after all. Overall, I am very satisfied to mention that it arrived with no dead pixels. Also, to mention that the monitor only came with an HDMI cable and not a DisplayPort. It arrived only with HDMI.
Today 19/10/2024
The monitor remains as it was from the first moment, fully satisfied!
Εξαιρετική οθόνη. Υποστηρίζει Freesync & Adaptive Sync (συμβατή με G-Sync), 1ms απόκριση, εξαιρετικά χρώματα, IPS ρυθμιζόμενη πλήρως. Ερχόμενος από ΤΝ η διαφορά αισθητή. Για όποιον δεν θέλει ρυθμίσεις κατά ύψος περιστροφή κλπ υπάρχει ακριβώς ίδιο μοντέλο VP249QGR. Την αγόρασα στα 240 ευρώ. Πλέον έχει 225 ενώ η απλή χωρίς την ρυθμιζόμενη βάση έχει 210 κοντά. Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την διαφορά των 15 ευρώ (σήμερα 27/12/2020) αξίζει κανείς να έχει μια οθόνη που να είναι εργονομική. Δούλευα κάποτε στα 60 καρέ είτε σε παιχνίδια είτε σε σχεδιαστικά προγράμματα και έβγαζα τα μάτια μου. Πλέον πίσω δεν γυρνώ !. Εννοείται ότι για το G-Sync θέλετε Displayport καλώδιο. Κάτι τελευταίο είναι πολύ λιτή σαν οθόνη δεν φωνάζει gamer και ούτε έχει περίεργα σχέδια, στα συν ότι το στεφάνι γύρω γύρω απουσιάζει υπάρχει μόνο στην κάτω μεριά. Από εμένα 5/5 αγοράστε είναι εξαιρετική οθόνη !.
Ίσως το μόνο αρνητικό της να είναι η υψηλή φωτεινότητα που έχει στα προκαθορισμένα φίλτρα της όπως το sRGB . Εγώ το έχω αλλάξει στο σινεμά ρύθμισα την φωτεινότητα την αντίθεση και όλα συναφή. Μπορεί και να μην είναι μείον τελικά. Γενικά έχω μείνει πολύ ικανοποιημένος να αναφέρω ότι δεν ήρθε με κανένα καμμένο πίξελ. Επίσης, να αναφέρω ότι η οθόνη είχε μέσα μόνο καλώδιο HDMI και όχι και Displayport. Ήρθε μόνο με HDMI δηλαδή.
Σήμερα 19/10/2024
Η οθόνη παραμένει όπως τη πρώτη στιγμή, εξαιρετική ικανοποιημένος πλήρως !