I bought these headphones mainly because of my extensive relationship with the company and my blind trust in it when it comes to wired HIFI headphones. Truly, it's always a real experience, with serious performance and sound that rivals many audio systems in many aspects, stereo image, etc.
Obviously, this new big purchase of bt headphones, however, is difficult to approach with such criteria. So I put them aside.
Going back to the basics, let me say that I paid 68 euros and got a headphone with a pretty cheap appearance. If it didn't have the logo on it and didn't have quality rubber tips for the ear, I would think I bought some Chinese ones from a mobile repair shop for 15 euros.
The sound was acceptable but nothing outstanding compared to similar solutions, in fact, it was noticeably weak in the low range.
The battery life is really average. Charging during the day, practically speaking, I would say that with 5-7 hours of talk and music, it dies. With a proper warning, of course, which it gives you a few minutes before.
And let's talk about the worst part maybe. The fit. I'm not referring to the earbuds themselves, they're okay, it depends on the tips, no complaints from me about the ones it already had. The problem is that they are so lightweight and shapeless that if you don't have them permanently in both ears, they move so much through clothing that they really stretch or hang backward, etc. Bad design there, something really needs to be done.
Other than that, if I had bought them for example for 35 euros, I would say okay, I got something basic and I accept it.
But I really can't justify the double price in any way.
Αγόρασα τα συγκεκριμένα ακουστικά κυρίως λόγω της εκτεταμένης σχέσης μου με την εταιρεία και την τυφλή μου εμπιστοσύνη σε αυτή, όταν πρόκειται για ενσύρματα HIFI ακουστικά. Πραγματικά εμπειρία πάντα, σοβαρή απόδοση και ήχος που προσεγγίζει τα ηχοσυστήματα από πολλές απόψεις, στερεοφωνική εικόνα κλπ.
Προφανώς η νέα αυτή μεγάλη αγορά των bt headphones όμως είναι δύσκολη να προσεγγιστεί με τέτοια κριτήρια. Οπότε τα αφήνω στην άκρη.
Πηγάινοντας στα βασικά, να πω ότι πλήρωσα 68 ευρώ και πήρα ένα ακουστικό με αρκετά φτηνιάρικη εμφάνιση. Αν δεν είχε το λόγκο πάνω και δεν είχε ποιοτικά λαστιχάκια στο αυτί, θα νόμιζα ότι πήρα με 15 ευρώ κάποια κινεζιά από κατάστημα επιδιόρθωσης κινητών.
Ο ήχος ήταν αποδεκτός αλλά όχι κάτι να προεξέχει από παρόμοιες λύσεις, μάλστα ήταν και αισθητά ασθενής στη χαμηλή περιοχή.
Η μπαταρία πραγματικά μέτρια. Φόρτιση μέσα στην ημέρα, πρακτικά δηλαδή θα έλεγα ότι με 5-7 ώρες ομιλία και μουσική σβήνει. Με σωστή προειδοποίηση βέβαια, που σου δίνει μερικά λεπτά.
Και πάμε στο χειρότερο όλων ίσως. Η εφαρμογή. Δεν αναφέρομαι στο αυτί πάνω, αυτή οκ, εξαρτάται από τα λαστιχάκια, κανένα παράπονο για εμένα από αυτά που είχε ήδη πάνω. Το πρόβλημα είναι ότι είναι τόσο ελαφριά και χωρίς σχήμα, που αν δεν τα έχεις μόνιμα και τα δύο στα αυτιά σου, μετακινούνται τόσο πολύ μέσα από τα ρούχα που πραγματικά άλλοτε τεντώνουν, άλλοτε κρεμάνε προς τα πίσω κλπ. Κακός σχεδιασμός εκεί, κάτι πραγματικά χρειάζεται.
Κατά τα άλλα, αν τα είχα αγοράσει πχ 35 ευρώ θα έλεγα οκ, πήρα κάτι βασικό και το δέχομαι.
Αλλά πραγματικά δεν μπορώ να δικαιολογήσω με τίποτα τη διπλάσια αυτού τιμή.