I had my eye on a Kenwood but, due to the price, I naturally postponed it for two years! So, I bought this one for 69 euros and I have been satisfied so far.... In a 10-day period, I have made all kinds of dough for pizza, crepes, burgers, tsoureki, cake, and it didn't struggle anywhere (I tried up to 700g of flour approximately)! Strong motor, noise at normal levels, easy handling and cleaning, proper adjustment that leaves no residue in the bowl, it beats small quantities of cream and margarine well, for its price it has decent quality, and its size is good for the kitchen counter! The only negative for me is the difficulty of adding ingredients when it is in operation, either with the lid on or off... it's almost impossible (the bowl is narrow, that's why it's not voluminous). Overall, it is a powerful mixer at an affordable price, without many accessories that are never used... with a little caution with hard dough, it won't have any problems (in my opinion, use speed 1-2 and give it a little extra time.... when making a small quantity of dough, like 300g of flour, grease the recipe's fat, oil or butter, on the bowl first because it will be difficult to "gather" the flour from the walls!)
Είχα στο μάτι μια Kenwood αλλα λόγω τιμής φυσικα το ανεβαλα δύο χρόνια!Λοιπόν αγόρασα αυτή στα 69 ευρώ και έμεινα ευχαριστημένος μέχρι στιγμής....σε ενα 10αημερο έχω φτιάξει κάθε λογής ζύμη για πίτσα,κρέπες, μπέργκερ,τσουρέκι,κέικ και δεν ζοριστηκε πουθενά (έως 700γρ αλευρι περίπου δοκίμασα)!Δυνατό μοτέρ,ο θόρυβος σε φυσιολογικά επίπεδα,εύκολος χειρισμός και καθαρισμός,σωστό ρυθμισμα που δεν άφηνει υπολείμματα στον κάδο, χτυπά και μικρές ποσότητες σαντιγί και μαρέγκα,για την τιμη της νορμάλ ποιότητα,ο όγκος της καλός παρέμεινε πάνω στον παγκο της κουζινας!Το μόνο αρνητικό για μένα είναι η δυσκολία να προσθέτεις υλικά όταν είναι σε λειτουργία είτε με το καπάκι είτε χωρίς...σχεδον αδυνατο(ειναι στενος ο καδος γι αυτο και δεν ειναι ογκοδης). Σε γενικές γραμμές είναι ένα δυνατό μίξερ σε προσιτή τιμή,χωρίς πολλά εξαρτήματα που ποτέ δεν χρησιμοποιούνται ....με λίγη προσοχή στα σκληρά ζυμαρια δεν θα χει κανένα προβλημα (γνώμη μου ταχύτητα στο 1-2 και δίνουμε λίγο χρόνο παραπάνω ....οταν φτιαχνετε λιγη ποσοτητα ζυμαριου 300γρ πχ αλευρι το λιπαρο που εχει η συνταγη λαδι η βουτυρο αλειψτε το πρωτα στον καδο γιατι θα δυσκολευτει να"μαζεψει" το αλευρι απο τα τοιχωματα!)