Options:
- On/off
- Speed
- Timer (up to 8 hours)
- Light on/off
- Lighting mode
Set the delivery location to see products according to your choice.
Key features:
Options:
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
Even on low it is very satisfactory. In general, it is quiet and appears to be solidly built. Very good choice for its price.
Ακόμα και στο low είναι πολύ ικανοποιητικός. Γενικά είναι αθόρυβος και δείχνει στιβαρή κατασκευή. Πολύ καλή επιλογή για τα λεφτά του.
Beautiful.
Expensive.
We have it in the bedroom for about 4 years.
When you have the switch on and you turn the light on and off from the remote, all is ok. When/if you turn off the switch, the light color changes: cool, intermediate, and warm.
Ours burned out twice and I made a hack with another one from the market which barely fit... I removed the transparent plastic and it fit.
It makes A LOT OF NOISE (at least for a bedroom) creak creak crack crack the wooden blades and the bearings scratch. I had sent it as defective to the service. They said they fixed something... But nothing changed.
Every time you turn on the wall switch it makes a loud "beep" which can easily wake up someone in the next room. (and when you turn it off it makes a small noise..)
It has three speeds:
1st silent, but very mild... No air comes. I don't use it.
2nd noisy... Good performance (you can hear each blade passing over your head... Flap flap flap etc. (it's not like a floor fan where the rotations are many so you can't distinguish anything in the sound... Or the ceiling fan we have in the kids' room which has 6 small blades and is amazing! Ok, I wouldn't put it in the room because it's like a rainbow)
3rd speed... Tornado! Here you don't hear creaks etc... The only thing you hear is the air from everywhere!! 5 bar pressure in the room!! So I don't use this one either... but it's spectacular! The kids always play with this speed...
The remote runs out of battery within a year even if you don't use it.
That's it.
3 stars because at this price it should work without noises and without the silly light that changes color at will.
I think it's a fan for kitchen, living room and not for bedroom... I would give 2 stars if it was marketed as a bedroom fan.
Όμορφος.
Ακριβος.
Τον εχουμε στη κρεβατοκάμαρα κανα 4αρι χρονια.
Οταν εχεις τον διακόπτη ανοιχτο και ανοιγοκλεινεις το φως απο το τηλεκοντρόλ, ολα οκ. Οταν/αμα κλείνεις τον διακοπτη αλλαζει χρωμα το φως: ψυχρο, ενδιαμεσο και θερμο.
Εμας κάηκε το φως 2 φορες και εκανα πατεντα με αλλο του εμπορίου το οποιο για λιγο δε χωραγε...του αφαίρεσα το διαφανο πλαστικο και μπηκε.
Κανει ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ (για κρεβατοκάμαρα τουλάχιστον) κρικι κρικι κρακα κρακα τα ξυλινα φτερα και γρατζουνανε τα ρουλεμαν. Το ειχα στειλει ως ελαττωματικο στο σέρβις. Ειπαν οτι κατι εφτιαξαν... Αλλά δεν άλλαξε κατι.
Καθε φορα που ανοιγεις τον διακόπτη στον τοιχο κανει ενα δυνατο "μπιπ" το οποιο ευκολα ξυπναει άνθρωπο σε διπλανό δωματιο. (και οταν σβήνει κανει εναν μικρο θόρυβο..)
Εχει τρεις σκαλες:
1η αθόρυβη, πολυ ήπια ομως... Αερας δεν ερχεται. Δεν τη χρησιμοποιω.
2η θορυβος... Καλη η απόδοση (ακους και το καθε πτερύγιο που περνα πανω απο το κεφαλι σου... Φαπ φαπ φαπ κλπ (δεν ειναι δαπεδου πχ που οι στροφες ειναι πολλες οποτε δεν ξεχωριζει κατι στον ήχο... Η ο οροφης που εχουμε στο παιδικο δωμάτιο που εχει 6 μικρα πτερύγια και ο οποιος ειναι εκπληκτικός! Οκ δεν θα τον εβαζα στο δωματιο γιατι ειναι σαν το ουρανιο τόξο )
3η σκαλα... Ανεμοστροβιλος! Εδω δεν ακουγονται τριξιματα κλπ... Το μονο που ακουγεται ειναι ο αερας απο παντού!! 5 μπαρ πιεση ανεβαζει το δωματιο!! Οποτε ουτε αυτη χρησιμοποιώ...θεαματικος ομως! Τα παιδια παιζουν συνεχεια με αυτη τη σκαλα...
Το κοντρολ μενει απο μπαταρια μεσα στο χρόνο και ας μην το λειτουργείς.
Αυτα.
3 αστερακια γιατι στην τιμη αυτη θα επρεπε να λειτουργει χωρις θορυβους και χωρις τη χαζομαρα με το φως που αλλαζει χρωμα κατα βούληση.
Νομιζω οτι ειναι για κουζινα, σαλονι ανεμιστηρας και οχι κρεβατοκάμαρας... Θα εβαζα 2 αστερια αν λανσάρονταν ως κρεβατοκάμαρας.
The only reason for the four stars is that sometimes the light changes on its own from cool to warm. However, it was worth every penny throughout the summer. It is quiet and at speed two, it is not audible. The only problem is the LED, but if I remember correctly, if there is a problem, it can be easily replaced. The light is very bright and ideal for a living room. As mentioned above, I would not recommend it for a bedroom because the light is intense!
Ο μόνος λόγος για τα τέσσερα αστέρια είναι ότι καμιά φορά στο άσχετο το φως αλλάζει από μόνο του από ψυχρό φως σε ζεστό. Όλο το καλοκαίρι πάντως τα έβγαλε τα λεφτά του και με το παραπάνω . Είναι αθόρυβος και στην ταχύτητα δυο δεν ακούγεται. το μόνο πρόβλημα είναι το λεντ, αν και απ, ότι θυμάμαι, αν υπάρχει πρόβλημα μπορεί να αλλαχτεί εύκολα. Το φως του είναι πολύ δυνατό και ιδανικό για σαλόνι. ΌΠως αναφέρθηκε παραπάνω δεν θα το συνηστούσα σε κρεβατοκάμαρα γιατί το φως είναι έντονο!
The fan is aesthetically beautiful and of good quality. However, I was troubled by the fact that it does not have a memory for the light temperature setting. More specifically, the light changes sequentially from cool to medium to warm with successive presses of the wall switch or with successive presses of the button on the remote control, but the setting is not saved. Therefore, every time we turn on the light, it opens at the immediately next light temperature setting, that is, at cool, and it takes two clicks on the switch to turn it back to warm. (If you have OCD with switches, you're in trouble!)
Also, paradoxically, it does not have a dimmer, and the light is perhaps a bit too bright for a bedroom if you have it above your head, but very satisfactory for a living room. The blades look to be of good quality made from nice wood, and it also has a timer. Finally, it is very powerful in performance, even on the first speed.
Update after three years of use. The bulb burned out and was replaced with the Elight EKMO464 lamp, 24 watts, 3000k, 2500lm, with a diameter of 180 mm (see photo). Now it only lights up with natural light.
Ο ανεμιστηρας αισθητικα ειναι υπεροχος και καλης ποιοτητας. Με προβληματησε ομως οτι δεν εχει μνημη επιλογης της θερμοκρασιας φωτος. Πιο συγκεκριμένα, το φως αλλαζει διαδοχικα θερμοκρασια απο ψυχρο σε μεσαιο σε θερμο, με διαδοχικα πατηματα του διακοπτη τοιχου η με διαδοχικα πατηματα του πληκτρου στο χειριστηριο, αλλα η ρυθμιση δεν αποθηκευεται. Επομενως καθε φορα που αναβουμε το φως, ανοίγει στην αμέσως επόμενη ρυθμιση θερμοκρασιας φωτός,, δηλαδη στο ψυχρό και χρειαζεται δυο κλικ στον διακοπτη για να γυρισει ξανά στο θερμό. (Αν εχεις OCD, με τους διακοπτες, την πατησες!)
Επισης παραδοξως δεν εχει dimmer και το φως ειναι ισως λιγο εντονο για κρεβατοκαμαρα αν το εχεις πανω απο το κεφαλι σου, αλλα πολυ ικανοποιητικο για σαλονι.
Τα φτερα δειχνουν καλης ποιοτητας απο ωραιο ξυλο και εχει επισης χρονομετρο.
Τελος, ειναι πολυ δυνατος σε αποδοση, ακομα και στην πρωτη ταχυτητα.
Update μετά από τρια χρόνια χρήσης. Κάηκε η λάμπα και αντικαταστάθηκε με τον λαμπτήρα της Elight EKMO464, 24 watt, 3000k, 2500lm, με διάμετρο 180 mm (δες φώτο). Τωρα φωτίζει μόνο με φυσικό φως.
Very good, powerful and quiet compared to others I have bought
Πολυ καλος δυνατος και αθορυβος σε συγκριση με αλλους που εχω παρει
Verified purchase
very beautiful and high-quality construction
πολυ ομορφος κ ποιοτικη κατασκευη
A jewel in the rough. Really very good
Ένα κόσμημα στο νταβάνι. Πραγματικά πολύ κάλος
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Even on low it is very satisfactory. In general, it is quiet and appears to be solidly built. Very good choice for its price.
Ακόμα και στο low είναι πολύ ικανοποιητικός. Γενικά είναι αθόρυβος και δείχνει στιβαρή κατασκευή. Πολύ καλή επιλογή για τα λεφτά του.
Beautiful.
Expensive.
We have it in the bedroom for about 4 years.
When you have the switch on and you turn the light on and off from the remote, all is ok. When/if you turn off the switch, the light color changes: cool, intermediate, and warm.
Ours burned out twice and I made a hack with another one from the market which barely fit... I removed the transparent plastic and it fit.
It makes A LOT OF NOISE (at least for a bedroom) creak creak crack crack the wooden blades and the bearings scratch. I had sent it as defective to the service. They said they fixed something... But nothing changed.
Every time you turn on the wall switch it makes a loud "beep" which can easily wake up someone in the next room. (and when you turn it off it makes a small noise..)
It has three speeds:
1st silent, but very mild... No air comes. I don't use it.
2nd noisy... Good performance (you can hear each blade passing over your head... Flap flap flap etc. (it's not like a floor fan where the rotations are many so you can't distinguish anything in the sound... Or the ceiling fan we have in the kids' room which has 6 small blades and is amazing! Ok, I wouldn't put it in the room because it's like a rainbow)
3rd speed... Tornado! Here you don't hear creaks etc... The only thing you hear is the air from everywhere!! 5 bar pressure in the room!! So I don't use this one either... but it's spectacular! The kids always play with this speed...
The remote runs out of battery within a year even if you don't use it.
That's it.
3 stars because at this price it should work without noises and without the silly light that changes color at will.
I think it's a fan for kitchen, living room and not for bedroom... I would give 2 stars if it was marketed as a bedroom fan.
Όμορφος.
Ακριβος.
Τον εχουμε στη κρεβατοκάμαρα κανα 4αρι χρονια.
Οταν εχεις τον διακόπτη ανοιχτο και ανοιγοκλεινεις το φως απο το τηλεκοντρόλ, ολα οκ. Οταν/αμα κλείνεις τον διακοπτη αλλαζει χρωμα το φως: ψυχρο, ενδιαμεσο και θερμο.
Εμας κάηκε το φως 2 φορες και εκανα πατεντα με αλλο του εμπορίου το οποιο για λιγο δε χωραγε...του αφαίρεσα το διαφανο πλαστικο και μπηκε.
Κανει ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ (για κρεβατοκάμαρα τουλάχιστον) κρικι κρικι κρακα κρακα τα ξυλινα φτερα και γρατζουνανε τα ρουλεμαν. Το ειχα στειλει ως ελαττωματικο στο σέρβις. Ειπαν οτι κατι εφτιαξαν... Αλλά δεν άλλαξε κατι.
Καθε φορα που ανοιγεις τον διακόπτη στον τοιχο κανει ενα δυνατο "μπιπ" το οποιο ευκολα ξυπναει άνθρωπο σε διπλανό δωματιο. (και οταν σβήνει κανει εναν μικρο θόρυβο..)
Εχει τρεις σκαλες:
1η αθόρυβη, πολυ ήπια ομως... Αερας δεν ερχεται. Δεν τη χρησιμοποιω.
2η θορυβος... Καλη η απόδοση (ακους και το καθε πτερύγιο που περνα πανω απο το κεφαλι σου... Φαπ φαπ φαπ κλπ (δεν ειναι δαπεδου πχ που οι στροφες ειναι πολλες οποτε δεν ξεχωριζει κατι στον ήχο... Η ο οροφης που εχουμε στο παιδικο δωμάτιο που εχει 6 μικρα πτερύγια και ο οποιος ειναι εκπληκτικός! Οκ δεν θα τον εβαζα στο δωματιο γιατι ειναι σαν το ουρανιο τόξο )
3η σκαλα... Ανεμοστροβιλος! Εδω δεν ακουγονται τριξιματα κλπ... Το μονο που ακουγεται ειναι ο αερας απο παντού!! 5 μπαρ πιεση ανεβαζει το δωματιο!! Οποτε ουτε αυτη χρησιμοποιώ...θεαματικος ομως! Τα παιδια παιζουν συνεχεια με αυτη τη σκαλα...
Το κοντρολ μενει απο μπαταρια μεσα στο χρόνο και ας μην το λειτουργείς.
Αυτα.
3 αστερακια γιατι στην τιμη αυτη θα επρεπε να λειτουργει χωρις θορυβους και χωρις τη χαζομαρα με το φως που αλλαζει χρωμα κατα βούληση.
Νομιζω οτι ειναι για κουζινα, σαλονι ανεμιστηρας και οχι κρεβατοκάμαρας... Θα εβαζα 2 αστερια αν λανσάρονταν ως κρεβατοκάμαρας.
The only reason for the four stars is that sometimes the light changes on its own from cool to warm. However, it was worth every penny throughout the summer. It is quiet and at speed two, it is not audible. The only problem is the LED, but if I remember correctly, if there is a problem, it can be easily replaced. The light is very bright and ideal for a living room. As mentioned above, I would not recommend it for a bedroom because the light is intense!
Ο μόνος λόγος για τα τέσσερα αστέρια είναι ότι καμιά φορά στο άσχετο το φως αλλάζει από μόνο του από ψυχρό φως σε ζεστό. Όλο το καλοκαίρι πάντως τα έβγαλε τα λεφτά του και με το παραπάνω . Είναι αθόρυβος και στην ταχύτητα δυο δεν ακούγεται. το μόνο πρόβλημα είναι το λεντ, αν και απ, ότι θυμάμαι, αν υπάρχει πρόβλημα μπορεί να αλλαχτεί εύκολα. Το φως του είναι πολύ δυνατό και ιδανικό για σαλόνι. ΌΠως αναφέρθηκε παραπάνω δεν θα το συνηστούσα σε κρεβατοκάμαρα γιατί το φως είναι έντονο!
The fan is aesthetically beautiful and of good quality. However, I was troubled by the fact that it does not have a memory for the light temperature setting. More specifically, the light changes sequentially from cool to medium to warm with successive presses of the wall switch or with successive presses of the button on the remote control, but the setting is not saved. Therefore, every time we turn on the light, it opens at the immediately next light temperature setting, that is, at cool, and it takes two clicks on the switch to turn it back to warm. (If you have OCD with switches, you're in trouble!)
Also, paradoxically, it does not have a dimmer, and the light is perhaps a bit too bright for a bedroom if you have it above your head, but very satisfactory for a living room. The blades look to be of good quality made from nice wood, and it also has a timer. Finally, it is very powerful in performance, even on the first speed.
Update after three years of use. The bulb burned out and was replaced with the Elight EKMO464 lamp, 24 watts, 3000k, 2500lm, with a diameter of 180 mm (see photo). Now it only lights up with natural light.
Ο ανεμιστηρας αισθητικα ειναι υπεροχος και καλης ποιοτητας. Με προβληματησε ομως οτι δεν εχει μνημη επιλογης της θερμοκρασιας φωτος. Πιο συγκεκριμένα, το φως αλλαζει διαδοχικα θερμοκρασια απο ψυχρο σε μεσαιο σε θερμο, με διαδοχικα πατηματα του διακοπτη τοιχου η με διαδοχικα πατηματα του πληκτρου στο χειριστηριο, αλλα η ρυθμιση δεν αποθηκευεται. Επομενως καθε φορα που αναβουμε το φως, ανοίγει στην αμέσως επόμενη ρυθμιση θερμοκρασιας φωτός,, δηλαδη στο ψυχρό και χρειαζεται δυο κλικ στον διακοπτη για να γυρισει ξανά στο θερμό. (Αν εχεις OCD, με τους διακοπτες, την πατησες!)
Επισης παραδοξως δεν εχει dimmer και το φως ειναι ισως λιγο εντονο για κρεβατοκαμαρα αν το εχεις πανω απο το κεφαλι σου, αλλα πολυ ικανοποιητικο για σαλονι.
Τα φτερα δειχνουν καλης ποιοτητας απο ωραιο ξυλο και εχει επισης χρονομετρο.
Τελος, ειναι πολυ δυνατος σε αποδοση, ακομα και στην πρωτη ταχυτητα.
Update μετά από τρια χρόνια χρήσης. Κάηκε η λάμπα και αντικαταστάθηκε με τον λαμπτήρα της Elight EKMO464, 24 watt, 3000k, 2500lm, με διάμετρο 180 mm (δες φώτο). Τωρα φωτίζει μόνο με φυσικό φως.
Very good, powerful and quiet compared to others I have bought
Πολυ καλος δυνατος και αθορυβος σε συγκριση με αλλους που εχω παρει
Options:
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
Even on low it is very satisfactory. In general, it is quiet and appears to be solidly built. Very good choice for its price.
Ακόμα και στο low είναι πολύ ικανοποιητικός. Γενικά είναι αθόρυβος και δείχνει στιβαρή κατασκευή. Πολύ καλή επιλογή για τα λεφτά του.
Beautiful.
Expensive.
We have it in the bedroom for about 4 years.
When you have the switch on and you turn the light on and off from the remote, all is ok. When/if you turn off the switch, the light color changes: cool, intermediate, and warm.
Ours burned out twice and I made a hack with another one from the market which barely fit... I removed the transparent plastic and it fit.
It makes A LOT OF NOISE (at least for a bedroom) creak creak crack crack the wooden blades and the bearings scratch. I had sent it as defective to the service. They said they fixed something... But nothing changed.
Every time you turn on the wall switch it makes a loud "beep" which can easily wake up someone in the next room. (and when you turn it off it makes a small noise..)
It has three speeds:
1st silent, but very mild... No air comes. I don't use it.
2nd noisy... Good performance (you can hear each blade passing over your head... Flap flap flap etc. (it's not like a floor fan where the rotations are many so you can't distinguish anything in the sound... Or the ceiling fan we have in the kids' room which has 6 small blades and is amazing! Ok, I wouldn't put it in the room because it's like a rainbow)
3rd speed... Tornado! Here you don't hear creaks etc... The only thing you hear is the air from everywhere!! 5 bar pressure in the room!! So I don't use this one either... but it's spectacular! The kids always play with this speed...
The remote runs out of battery within a year even if you don't use it.
That's it.
3 stars because at this price it should work without noises and without the silly light that changes color at will.
I think it's a fan for kitchen, living room and not for bedroom... I would give 2 stars if it was marketed as a bedroom fan.
Όμορφος.
Ακριβος.
Τον εχουμε στη κρεβατοκάμαρα κανα 4αρι χρονια.
Οταν εχεις τον διακόπτη ανοιχτο και ανοιγοκλεινεις το φως απο το τηλεκοντρόλ, ολα οκ. Οταν/αμα κλείνεις τον διακοπτη αλλαζει χρωμα το φως: ψυχρο, ενδιαμεσο και θερμο.
Εμας κάηκε το φως 2 φορες και εκανα πατεντα με αλλο του εμπορίου το οποιο για λιγο δε χωραγε...του αφαίρεσα το διαφανο πλαστικο και μπηκε.
Κανει ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ (για κρεβατοκάμαρα τουλάχιστον) κρικι κρικι κρακα κρακα τα ξυλινα φτερα και γρατζουνανε τα ρουλεμαν. Το ειχα στειλει ως ελαττωματικο στο σέρβις. Ειπαν οτι κατι εφτιαξαν... Αλλά δεν άλλαξε κατι.
Καθε φορα που ανοιγεις τον διακόπτη στον τοιχο κανει ενα δυνατο "μπιπ" το οποιο ευκολα ξυπναει άνθρωπο σε διπλανό δωματιο. (και οταν σβήνει κανει εναν μικρο θόρυβο..)
Εχει τρεις σκαλες:
1η αθόρυβη, πολυ ήπια ομως... Αερας δεν ερχεται. Δεν τη χρησιμοποιω.
2η θορυβος... Καλη η απόδοση (ακους και το καθε πτερύγιο που περνα πανω απο το κεφαλι σου... Φαπ φαπ φαπ κλπ (δεν ειναι δαπεδου πχ που οι στροφες ειναι πολλες οποτε δεν ξεχωριζει κατι στον ήχο... Η ο οροφης που εχουμε στο παιδικο δωμάτιο που εχει 6 μικρα πτερύγια και ο οποιος ειναι εκπληκτικός! Οκ δεν θα τον εβαζα στο δωματιο γιατι ειναι σαν το ουρανιο τόξο )
3η σκαλα... Ανεμοστροβιλος! Εδω δεν ακουγονται τριξιματα κλπ... Το μονο που ακουγεται ειναι ο αερας απο παντού!! 5 μπαρ πιεση ανεβαζει το δωματιο!! Οποτε ουτε αυτη χρησιμοποιώ...θεαματικος ομως! Τα παιδια παιζουν συνεχεια με αυτη τη σκαλα...
Το κοντρολ μενει απο μπαταρια μεσα στο χρόνο και ας μην το λειτουργείς.
Αυτα.
3 αστερακια γιατι στην τιμη αυτη θα επρεπε να λειτουργει χωρις θορυβους και χωρις τη χαζομαρα με το φως που αλλαζει χρωμα κατα βούληση.
Νομιζω οτι ειναι για κουζινα, σαλονι ανεμιστηρας και οχι κρεβατοκάμαρας... Θα εβαζα 2 αστερια αν λανσάρονταν ως κρεβατοκάμαρας.
The only reason for the four stars is that sometimes the light changes on its own from cool to warm. However, it was worth every penny throughout the summer. It is quiet and at speed two, it is not audible. The only problem is the LED, but if I remember correctly, if there is a problem, it can be easily replaced. The light is very bright and ideal for a living room. As mentioned above, I would not recommend it for a bedroom because the light is intense!
Ο μόνος λόγος για τα τέσσερα αστέρια είναι ότι καμιά φορά στο άσχετο το φως αλλάζει από μόνο του από ψυχρό φως σε ζεστό. Όλο το καλοκαίρι πάντως τα έβγαλε τα λεφτά του και με το παραπάνω . Είναι αθόρυβος και στην ταχύτητα δυο δεν ακούγεται. το μόνο πρόβλημα είναι το λεντ, αν και απ, ότι θυμάμαι, αν υπάρχει πρόβλημα μπορεί να αλλαχτεί εύκολα. Το φως του είναι πολύ δυνατό και ιδανικό για σαλόνι. ΌΠως αναφέρθηκε παραπάνω δεν θα το συνηστούσα σε κρεβατοκάμαρα γιατί το φως είναι έντονο!
The fan is aesthetically beautiful and of good quality. However, I was troubled by the fact that it does not have a memory for the light temperature setting. More specifically, the light changes sequentially from cool to medium to warm with successive presses of the wall switch or with successive presses of the button on the remote control, but the setting is not saved. Therefore, every time we turn on the light, it opens at the immediately next light temperature setting, that is, at cool, and it takes two clicks on the switch to turn it back to warm. (If you have OCD with switches, you're in trouble!)
Also, paradoxically, it does not have a dimmer, and the light is perhaps a bit too bright for a bedroom if you have it above your head, but very satisfactory for a living room. The blades look to be of good quality made from nice wood, and it also has a timer. Finally, it is very powerful in performance, even on the first speed.
Update after three years of use. The bulb burned out and was replaced with the Elight EKMO464 lamp, 24 watts, 3000k, 2500lm, with a diameter of 180 mm (see photo). Now it only lights up with natural light.
Ο ανεμιστηρας αισθητικα ειναι υπεροχος και καλης ποιοτητας. Με προβληματησε ομως οτι δεν εχει μνημη επιλογης της θερμοκρασιας φωτος. Πιο συγκεκριμένα, το φως αλλαζει διαδοχικα θερμοκρασια απο ψυχρο σε μεσαιο σε θερμο, με διαδοχικα πατηματα του διακοπτη τοιχου η με διαδοχικα πατηματα του πληκτρου στο χειριστηριο, αλλα η ρυθμιση δεν αποθηκευεται. Επομενως καθε φορα που αναβουμε το φως, ανοίγει στην αμέσως επόμενη ρυθμιση θερμοκρασιας φωτός,, δηλαδη στο ψυχρό και χρειαζεται δυο κλικ στον διακοπτη για να γυρισει ξανά στο θερμό. (Αν εχεις OCD, με τους διακοπτες, την πατησες!)
Επισης παραδοξως δεν εχει dimmer και το φως ειναι ισως λιγο εντονο για κρεβατοκαμαρα αν το εχεις πανω απο το κεφαλι σου, αλλα πολυ ικανοποιητικο για σαλονι.
Τα φτερα δειχνουν καλης ποιοτητας απο ωραιο ξυλο και εχει επισης χρονομετρο.
Τελος, ειναι πολυ δυνατος σε αποδοση, ακομα και στην πρωτη ταχυτητα.
Update μετά από τρια χρόνια χρήσης. Κάηκε η λάμπα και αντικαταστάθηκε με τον λαμπτήρα της Elight EKMO464, 24 watt, 3000k, 2500lm, με διάμετρο 180 mm (δες φώτο). Τωρα φωτίζει μόνο με φυσικό φως.
Very good, powerful and quiet compared to others I have bought
Πολυ καλος δυνατος και αθορυβος σε συγκριση με αλλους που εχω παρει
Verified purchase
very beautiful and high-quality construction
πολυ ομορφος κ ποιοτικη κατασκευη
A jewel in the rough. Really very good
Ένα κόσμημα στο νταβάνι. Πραγματικά πολύ κάλος
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Verified purchase
Even on low it is very satisfactory. In general, it is quiet and appears to be solidly built. Very good choice for its price.
Ακόμα και στο low είναι πολύ ικανοποιητικός. Γενικά είναι αθόρυβος και δείχνει στιβαρή κατασκευή. Πολύ καλή επιλογή για τα λεφτά του.
Beautiful.
Expensive.
We have it in the bedroom for about 4 years.
When you have the switch on and you turn the light on and off from the remote, all is ok. When/if you turn off the switch, the light color changes: cool, intermediate, and warm.
Ours burned out twice and I made a hack with another one from the market which barely fit... I removed the transparent plastic and it fit.
It makes A LOT OF NOISE (at least for a bedroom) creak creak crack crack the wooden blades and the bearings scratch. I had sent it as defective to the service. They said they fixed something... But nothing changed.
Every time you turn on the wall switch it makes a loud "beep" which can easily wake up someone in the next room. (and when you turn it off it makes a small noise..)
It has three speeds:
1st silent, but very mild... No air comes. I don't use it.
2nd noisy... Good performance (you can hear each blade passing over your head... Flap flap flap etc. (it's not like a floor fan where the rotations are many so you can't distinguish anything in the sound... Or the ceiling fan we have in the kids' room which has 6 small blades and is amazing! Ok, I wouldn't put it in the room because it's like a rainbow)
3rd speed... Tornado! Here you don't hear creaks etc... The only thing you hear is the air from everywhere!! 5 bar pressure in the room!! So I don't use this one either... but it's spectacular! The kids always play with this speed...
The remote runs out of battery within a year even if you don't use it.
That's it.
3 stars because at this price it should work without noises and without the silly light that changes color at will.
I think it's a fan for kitchen, living room and not for bedroom... I would give 2 stars if it was marketed as a bedroom fan.
Όμορφος.
Ακριβος.
Τον εχουμε στη κρεβατοκάμαρα κανα 4αρι χρονια.
Οταν εχεις τον διακόπτη ανοιχτο και ανοιγοκλεινεις το φως απο το τηλεκοντρόλ, ολα οκ. Οταν/αμα κλείνεις τον διακοπτη αλλαζει χρωμα το φως: ψυχρο, ενδιαμεσο και θερμο.
Εμας κάηκε το φως 2 φορες και εκανα πατεντα με αλλο του εμπορίου το οποιο για λιγο δε χωραγε...του αφαίρεσα το διαφανο πλαστικο και μπηκε.
Κανει ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ (για κρεβατοκάμαρα τουλάχιστον) κρικι κρικι κρακα κρακα τα ξυλινα φτερα και γρατζουνανε τα ρουλεμαν. Το ειχα στειλει ως ελαττωματικο στο σέρβις. Ειπαν οτι κατι εφτιαξαν... Αλλά δεν άλλαξε κατι.
Καθε φορα που ανοιγεις τον διακόπτη στον τοιχο κανει ενα δυνατο "μπιπ" το οποιο ευκολα ξυπναει άνθρωπο σε διπλανό δωματιο. (και οταν σβήνει κανει εναν μικρο θόρυβο..)
Εχει τρεις σκαλες:
1η αθόρυβη, πολυ ήπια ομως... Αερας δεν ερχεται. Δεν τη χρησιμοποιω.
2η θορυβος... Καλη η απόδοση (ακους και το καθε πτερύγιο που περνα πανω απο το κεφαλι σου... Φαπ φαπ φαπ κλπ (δεν ειναι δαπεδου πχ που οι στροφες ειναι πολλες οποτε δεν ξεχωριζει κατι στον ήχο... Η ο οροφης που εχουμε στο παιδικο δωμάτιο που εχει 6 μικρα πτερύγια και ο οποιος ειναι εκπληκτικός! Οκ δεν θα τον εβαζα στο δωματιο γιατι ειναι σαν το ουρανιο τόξο )
3η σκαλα... Ανεμοστροβιλος! Εδω δεν ακουγονται τριξιματα κλπ... Το μονο που ακουγεται ειναι ο αερας απο παντού!! 5 μπαρ πιεση ανεβαζει το δωματιο!! Οποτε ουτε αυτη χρησιμοποιώ...θεαματικος ομως! Τα παιδια παιζουν συνεχεια με αυτη τη σκαλα...
Το κοντρολ μενει απο μπαταρια μεσα στο χρόνο και ας μην το λειτουργείς.
Αυτα.
3 αστερακια γιατι στην τιμη αυτη θα επρεπε να λειτουργει χωρις θορυβους και χωρις τη χαζομαρα με το φως που αλλαζει χρωμα κατα βούληση.
Νομιζω οτι ειναι για κουζινα, σαλονι ανεμιστηρας και οχι κρεβατοκάμαρας... Θα εβαζα 2 αστερια αν λανσάρονταν ως κρεβατοκάμαρας.
The only reason for the four stars is that sometimes the light changes on its own from cool to warm. However, it was worth every penny throughout the summer. It is quiet and at speed two, it is not audible. The only problem is the LED, but if I remember correctly, if there is a problem, it can be easily replaced. The light is very bright and ideal for a living room. As mentioned above, I would not recommend it for a bedroom because the light is intense!
Ο μόνος λόγος για τα τέσσερα αστέρια είναι ότι καμιά φορά στο άσχετο το φως αλλάζει από μόνο του από ψυχρό φως σε ζεστό. Όλο το καλοκαίρι πάντως τα έβγαλε τα λεφτά του και με το παραπάνω . Είναι αθόρυβος και στην ταχύτητα δυο δεν ακούγεται. το μόνο πρόβλημα είναι το λεντ, αν και απ, ότι θυμάμαι, αν υπάρχει πρόβλημα μπορεί να αλλαχτεί εύκολα. Το φως του είναι πολύ δυνατό και ιδανικό για σαλόνι. ΌΠως αναφέρθηκε παραπάνω δεν θα το συνηστούσα σε κρεβατοκάμαρα γιατί το φως είναι έντονο!
The fan is aesthetically beautiful and of good quality. However, I was troubled by the fact that it does not have a memory for the light temperature setting. More specifically, the light changes sequentially from cool to medium to warm with successive presses of the wall switch or with successive presses of the button on the remote control, but the setting is not saved. Therefore, every time we turn on the light, it opens at the immediately next light temperature setting, that is, at cool, and it takes two clicks on the switch to turn it back to warm. (If you have OCD with switches, you're in trouble!)
Also, paradoxically, it does not have a dimmer, and the light is perhaps a bit too bright for a bedroom if you have it above your head, but very satisfactory for a living room. The blades look to be of good quality made from nice wood, and it also has a timer. Finally, it is very powerful in performance, even on the first speed.
Update after three years of use. The bulb burned out and was replaced with the Elight EKMO464 lamp, 24 watts, 3000k, 2500lm, with a diameter of 180 mm (see photo). Now it only lights up with natural light.
Ο ανεμιστηρας αισθητικα ειναι υπεροχος και καλης ποιοτητας. Με προβληματησε ομως οτι δεν εχει μνημη επιλογης της θερμοκρασιας φωτος. Πιο συγκεκριμένα, το φως αλλαζει διαδοχικα θερμοκρασια απο ψυχρο σε μεσαιο σε θερμο, με διαδοχικα πατηματα του διακοπτη τοιχου η με διαδοχικα πατηματα του πληκτρου στο χειριστηριο, αλλα η ρυθμιση δεν αποθηκευεται. Επομενως καθε φορα που αναβουμε το φως, ανοίγει στην αμέσως επόμενη ρυθμιση θερμοκρασιας φωτός,, δηλαδη στο ψυχρό και χρειαζεται δυο κλικ στον διακοπτη για να γυρισει ξανά στο θερμό. (Αν εχεις OCD, με τους διακοπτες, την πατησες!)
Επισης παραδοξως δεν εχει dimmer και το φως ειναι ισως λιγο εντονο για κρεβατοκαμαρα αν το εχεις πανω απο το κεφαλι σου, αλλα πολυ ικανοποιητικο για σαλονι.
Τα φτερα δειχνουν καλης ποιοτητας απο ωραιο ξυλο και εχει επισης χρονομετρο.
Τελος, ειναι πολυ δυνατος σε αποδοση, ακομα και στην πρωτη ταχυτητα.
Update μετά από τρια χρόνια χρήσης. Κάηκε η λάμπα και αντικαταστάθηκε με τον λαμπτήρα της Elight EKMO464, 24 watt, 3000k, 2500lm, με διάμετρο 180 mm (δες φώτο). Τωρα φωτίζει μόνο με φυσικό φως.
Very good, powerful and quiet compared to others I have bought
Πολυ καλος δυνατος και αθορυβος σε συγκριση με αλλους που εχω παρει