This particular water bottle comes with a very bad characteristic. That is its lid. It includes 2 lids, one with a straw intended for toddlers and one with a screw-on lid intended for older children.
As for the lid with the straw, it is truly useless. The upper plastic part breaks very easily and needs to be replaced. The child chews on it and it easily gets damaged, requiring replacement again. If the child doesn't close it tightly, it leaks and everything gets wet. Even if it is closed tightly, the straw gets lost and the lid needs to be replaced again (of course, you realize this after everything has gotten wet again).
In a friendly couple, they had bought 4-5 water bottles like this. At some point, they bought spare lids. However, the cost still doesn't make it worthwhile. You need 5 euros plus shipping, quite often. And still, the leakage problem is not solved.
Also, the water bottle is 350ml, so it doesn't make sense for a larger child. In that case, the 500ml Chilly's water bottle is better.
It is not particularly insulating, nor in terms of construction quality. It has 2 good things: 1) It is very beautiful and 2) It is easy to clean.
If you don't mind compromising with the leaks, make sure to get 3-4 spare lids at the first mishap - which won't take long to happen - to do your job. That way, you've spent €50. But okay, you will have a beautiful water bottle for your child. It will also be Fresk.
Το συγκεκριμένο παγούρι έρχεται με ένα πολύ κακό χαρακτηριστικό. Αυτό είναι το καπάκι του. Περιλαμβάνει λοιπόν 2 καπάκια, ένα με το καλαμάκι που προορίζεται για νήπια και ένα με βιδωτό καπάκι που προορίζεται για παιδάκια.
Όσον αφορά στο καπάκι με το καλαμάκι είναι πραγματικά άχρηστο. Σπάει πολύ εύκολα το άνω πλαστικό και θέλει αλλαγή. Το παιδί το μασάει και χαλάει πολύ εύκολα και θέλει πάλι αλλαγή. Αν δεν το κλείσει το παιδάκι πολύ καλά, στάζει και γεμίζουν όλα. Ακόμα και να το κλείσει πολύ καλά, χάνεται το τσιμουχάκι και θέλει πάλι αλλαγή το καπάκι (βέβαια αυτό το καταλαβαίνεις αφού έχουν γεμίσει όλα πάλι).
Σε φιλικό ζευγάρι, είχαν πάρει 4-5 παγούρια έτσι. Κάποια στιγμή έβγαλαν ανταλλακτικά καπάκια. Παρόλα αυτά το κόστος τους πάλι δεν συμφέρει. Θέλεις 5ευρώ + μεταφορικά , αρκετά συχνά. Και πάλι, το πρόβλημα της διαρροής δεν λύνεται.
Επίσης το παγουράκι είναι 350ml, οπότε σε μεγαλύτερο παιδί πάλι δεν έχει νόημα. Εκεί καλύτερο το παγουράκι 500ml chillys.
Δεν είναι κάτι ιδιαίτερο μονωτικά, ούτε σε ποιότητα κατασκευής. 2 καλά έχει και αυτό είναι 1)Είναι πολύ όμορφο και 2) Καθαρίζει εύκολα.
Αν δεν σε πειράζει να συμβιβαστείς με τις διαρροές, βεβαιώσου ότι στην πρώτη στραβή - που δεν θα αργήσει να έρθει- να πάρει 3-4 ανταλλακτικά καπάκια να κάνεις την δουλειά σου. Έτσι με €50 καθάρισες. Αλλά οκ, θα έχεις ένα όμορφο παγουράκι για το παιδάκι σου. Θα είναι και Fresk.