Μετά από μια 7ετία παρέα με την BenQ XL2420T - Full HD 120Hz (Της βγάζω το καπέλο), αποφάσισα να αναβαθμιστώ λοιπόν σε κάτι καλύτερο.
Με μια πρώτη ματιά καταλαβαίνεις την τεράστια διαφορά ανάμεσα σε IPS και ΤΝ από την στιγμή θα ανοίξει για πρώτη φορά η οθόνη.
Επίσης μιλάμε για μοντέλο του 2020 όπως είπε ο φίλος dtsorvas και αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Αγορά 5/10/2020 παραλαβή 8/10 στις 13:00, πρώτο άνοιγμα στις 13:30. Αξιολόγηση στις 18:30 μετά από 5 ώρες συνεχούς χρήσης και παιξίματος περίπου μίας ώρας. Εννοείται πως θα επανέλθω πάνω στο μήνα για να αφήσω τις τελικές μου εντυπώσεις.
Θετικά:
- Στα 430€ δε νομίζω να υπάρχει αντίπαλος. Χρειάζεσαι κυάλια για να τον βρεις!
- 2Κ ανάλυση μέσω Display Port 1.4 (και όχι 1.2 όπως οι περισσότερες οθόνες. Γι' αυτό προείπα ότι είναι σημαντικό που είναι μοντέλο του 2020) στα 165Hz με Nvidia G-Sync -GTX 1070- (Η οθόνη έχει G-Sync Compatibility & AMD FreeSync Premium Pro), έτρεξε απροβλημάτιστα από την πρώτη στιγμή χωρίς ΚΑΘΟΛΟΥ κρασαρίσματα/σπασίματα.
- Backlight Bleeding, IPS Glow και ότι άλλο παρόμοιο υπάρχει απλά σε αυτή την οθόνη δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΑ! Σαν Gamer ήθελα να πάω σε ASUS αλλά πραγματικά με αυτά που είδαν τα ματάκια μου εκεί, είπα στον εαυτό μου "Δεν έχεις ασχοληθεί με το τζόγο 32 χρόνια, τώρα θα ασχοληθείς;". Νομίζω πως έκανα την καλύτερη δυνατή επιλογή σε αυτά τα χρήματα.
-Ο Οπίσθιος φωτισμός καλοδεχούμενος και γενικά τρομερή σχεδίαση από πλευράς Dell, μπρος-πίσω! Μηδενικά πλαϊνά και πάνω bezel. Επίσης η βάση αρκετά κομψή και μικρή, πράγμα που για μένα είναι μεγάλο συν για το γραφείο μου.
- Τέλεια-Ζωντανά Χρώματα Out of The Box, παρόλα αυτά επειδή είναι πρώτη μέρα θα παίξω λίγο με αυτά να δω τι Συν/Πλην θα συναντήσω.
- Το CS-GO σε 4:3 Full Screen τρέχει άψογα.* Το αναφέρω γιατί είναι το μοναδικό παιχνίδι που αλλάζουμε συνήθως το Scaling.
"Αρνητικά":
- Η οθόνη δεν υποστηρίζει Swivel σε σχέση με την BenQ, αν και στο DisplaySpecs αναφέρει ότι υποστηρίζει. Το χρησιμοποιούσα συνήθως για να δείξω διάφορα πράγματα στη γυναίκα μου που κάθεται δίπλα στον καναπέ.
* Όταν κάνω Alt+Tab για να βγω έξω για λίγο μέχρι να ξαναμπώ καθυστερεί λίγο σε σχέση με την BenQ που το έκανε σε μηδενικό χρόνο. Νομίζω συμβαίνει γιατί είναι μεγάλη η διαφορά του Scaling ή γιατί την έχω συνδεδεμένη με Display Port εν αντιθέσει με το DVI.
Οι εικόνες που ανέβασα είναι με τη σειρά από το πρώτο άνοιγμα μέχρι το τελικό στήσιμο! Εννοείται ότι έπρεπε να στήσω από την αρχή το Rainmeter
Update 30/10/2020
Όπως σε πολλά μόνιτορ έτσι και σε αυτό η λειτουργία HDR (HDR400 πιστοποίηση) είναι χάλια οπότε δε χρειάζεται καν να την ενεργοποιήσετε.
Τελικά την οθόνη όσο και αν την καλίμπραρα κατέληξα στα 3 Preset που έχει από μόνη της.
1)FPS για το CS-GO
2)Standard-Default για ταινίες - Netflix & Τα υπόλοιπα Games.
3)Warm -Ειδικά το βράδυ- για απλή περιήγηση στα Windows + Youtube (αν και σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να ενεργοποιήσετε και τη λειτουργία "Νυχτερινός Φωτισμός" Έναρξη-->Ρυθμίσεις-->Σύστημα-->Οθόνη που παρέχουν ήδη τα Windows 10. Στην ουσία είναι το φίλτρο μπλε φωτός που έχουν και τα κινητά, όπου εκεί το έχω ενεργοποιημένο από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 10 το πρωί εδώ και μια 5ετία.
Update 14/11/2020
Συνεχίζω με μια τελευταία παρατήρηση. Κατ' αρχήν πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε τα καλώδια-τούμπανα που περιέχει η συσκευασία, ειδικά το display port για τα 165 Hz.
*****Τώρα όσων αφορά τη συνδεσιμότητα με το Display Port, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν μπορείτε να μπείτε κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ,για να μην πω 100%, στο ΒΙΟS, ούτε στο BOOT menu. Είναι ένα πρόβλημα που φέρει αυτή η συνδεσιμότητα οπότε ή θα πρέπει να έχετε και τα 2 καλώδια συνδεδεμένα στο monitor ή θα πρέπει να έχετε την tv κοντά σας, όπως εγώ, και να είναι συνδεδεμένη στο HDMI. Επίσης όταν είναι συνδεδεμένα 2 monitor/tv θα πρέπει και πάλι να αποσυνδέσετε το display port από το monitor διότι στην επανεκκίνηση-εκκίνηση του υπολογιστή to HDMI το προσπερνάει και δίνει εντολή κατευθείαν στο Display Port.
Με απλά λόγια HDMI= Πρόσβαση στο BIOS-Boot Menu + Windows 144Hz
Display Port= Windows Μόνο 165Hz + Το ότι ο υπολογιστής το αναγνωρίζει σαν 1η πηγή μετάδοσης εικόνας!
Update 18/11/2020
Ευχαριστώ τον Motorman για την αξιολόγηση, διευκρινίζοντας ότι έχει swivel. Τελικά όντως έχει, αλλά φοβήθηκα να ασκήσω πίεση φοβούμενος μην πάθει κάτι το πάνελ. Ο λόγος είναι ότι η BenQ ήταν αρκετά πιο μαλακή σε αυτό.
*****Update 12/03/2021
Λοιπόν αλάνια, μετά από σκυλήσιο ψάξιμο 3 μηνών έχοντας ταυτόχρονα προβεί και σε αλλαγή της μητρικής (Από ASUS Ζ370G - Gaming σε Gigabyte Z390 Gaming X) κατάφερα και βρήκα την έσχατη λύση στο ΒΟΟΤ όπου πιο πάνω αναφέρω ότι με Display Port δεν υπάρχει πρόσβαση. Δεν σβήνω την παραπάνω παράγραφο γιατί δεν ξέρω τι μπορεί να συμβαίνει με τις κάρτες γραφικών και μητρικές της AMD.
Ανοίγοντας τον υπολογιστή η μαύρη εικόνα που παίρνουμε μαζί με το Logo της μητρικής λέγεται Cold BOOT. Εκεί ήταν που είχα το πρόβλημα ακόμα και μετά την αλλαγή της μητρικής. Στο 1ο ΒΟΟΤ λοιπόν όπου έπρεπε να εγκαταστήσω τα Windows όλα πήγαν κομπλέ, έχοντας κανονικά εικόνα στην οθόνη. Από εκεί και μετά μπαίνοντας στις ρυθμίσεις της μητρικής, για να κάνω τις δικές μου ρυθμίσεις, εντοπίστηκε και το πρόβλημα.
Κλείνοντας λοιπόν την υποστήριξη/λειτουργία CSM, όπου πρόκειται κατά κόρον για υποστήριξη Legacy USB Stick, όταν θέλουμε να μπουτάρουμε "λογισμικό" που δεν είναι UEFI (ανοίγω το CSM μια φορά το μήνα για να μπουτάρω το Norton Ghost ώστε να είμαι πάντα ασφαλής με τα Windows και να μην χρειαστώ ποτέ Format), τότε για κάποιον λόγο δεν παίρνουμε εικόνα στο Display Port. Ο λόγος που είχα κλειστό το CSM ήταν για να έχω γρηγορότερο BOOT Time, καθώς όντας κλειστό το CSM, παραέβλεπε όσες συσκευές είναι συνδεδεμένες μέσωUSB.
Αντιθέτως ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΩΝΤΑΣ το CSM παίρνουμε κανονικά εικόνα στο Display Port, αλλά έχουμε ελάχιστο χρόνο παραπάνω μέχρι να μπούμε στα Windows. Έτσι λύθηκε το πρόβλημα. Τώρα το έχω πάντα ανοιχτό αλλά πλέον έχω κλειστό τον 1 Εξωτερικό Δίσκο.
Γενικά έχω μείνει υπερ-ευχαριστημένος και δε θα την άλλαζα σε καμία περίπτωση. Προβείτε σε αγορά άφοβα.