After a month of use, I decided that my first evaluation was completely wrong except for two small issues.
The watch is really high-quality.
Very beautiful design, its colors are wonderful, strong lume, + sapphire crystal.
It is sturdy, you can feel it in your hand, but it doesn't tire you.
The screw-down crown is tight and very easy to use.
The bezel is flawless, 120 clicks with a very nice sound.
The mechanism is reliable, it loses a few seconds per day. (If you don't want it to lose any, get a Rolex).
One issue is the bracelet, it rattles like hell... it definitely needs to be changed... (it's a shame because as a design, it's very nice and it also has the Orient logo engraved).
Second and lastly, the price... in a reasonable universe, the watch wouldn't be worth more than €180.
Personally, I got it used (in perfect condition, almost new) with a jubilee bracelet and a rubber one as a gift, €130 including shipping, from Italy.
Perhaps one of the best purchases I have made.
Μετά από ένα μήνα χρήσης αποφάσισα ότι η πρώτη μου αξιολόγηση ήταν εντελώς λανθασμένη εκτός από δύο θεματακια.
Το ρολόϊ είναι πραγματικά πολύ ποιοτικό.
Πολύ όμορφος σχεδιασμός, τα χρώματα του είναι υπέροχα., δυνατό lume, + κρύσταλλο ζαφείρι.
Είναι στιβαρό, το νιώθεις στο χέρι σου, όμως δεν σε κουράζει.
Η βιδωτη κορώνα είναι σφιχτή και πολύ εύκολη στην χρήση της.
Η στεφάνη άψογη , 120 κλικ με πολύ ωραίο ήχο.
Ο μηχανισμός αξιόπιστος, χάνει ελάχιστα δευτερόλεπτα την ημέρα.( Εάν δεν θέλεις να χάνει πάρε Rolex).
Ένα θέμα είναι το μπρασελέ, κουδουνίζει το ρημαδι... απαραιτήτως αλλαγή...( κρίμα γιατί σαν σχέδιο είναι πολύ ωραίο και έχει και χαραγμένο το λογότυπο της Orient)
Δεύτερο και τελευταίο , η τιμή....σε ένα λογικό σύμπαν το ρολόϊ δεν θα άξιζε πάνω από 180€.
Προσωπικά το πήρα μεταχειρισμένο (σε άψογη κατάσταση, σχεδόν καινούργιο.) με δώρο ένα jubilee μπρασελέ και ένα καουτσούκ , 130€ με τα μεταφορικά, από Ιταλία.
Ίσως από τις καλύτερες αγορές που έχω κάνει.