Main: CANNOT PRINT IN GREEK!!!
In short:
- If you want a small, affordable, standalone portable printer without Greek characters, choose this one.
- If you want to print in Greek, go for models with PC connection. For network, check out the E550, E300. The E550 combines everything and is the best.
I bought it on sale for €35, in a case, with a power supply and one tape. I wanted it for labeling, networks, cables, panels. Overall, it didn't work for me, even though it's portable.
Compared to the basic 100 series models the company offers, this one has the ability for cable wrap, cable flag, faceplate, but NOT patch panel!! So, it's not suitable for networks and you have to go for a different model. It also has many symbols for electricians/networks/warning signs/extra materials, which the basic economical label maker series doesn't have.
The keyboard is rubber, QWERTY, with a good feel. The screen is one line + symbols above and below, average, without backlight. Overall, it's not suitable for low lighting.
It has a convenient small size, while the case can hold 5 tapes + 1 in the printer. I have different widths and colors for what I need inside the case.
It accepts tapes up to 12 mm, wide enough for cables, sockets, control panels, etc., but not for labeling like cabinets, panels, etc., which require 18 or 24 mm. Anyway, I didn't need that for its use.
The disappointment came when I realized that it DOES NOT print in Greek. Even as symbols (tedious), it only has: α, β, γ, δ, Φ, λ, μ, Ω, Σ. I really can't understand how difficult it is to at least include uppercase letters, which are missing from the Latin alphabet!
Regarding the printing width, e.g., for faceplates, the minimum is 30 mm and the maximum is 300 mm. The length counter indicates the tape to be used, not the text. So, you can easily make mistakes in calculations, like printing something narrower or labels on facades.
It has a preview feature to give you an idea, but don't expect much on a one-line screen.
It can print in 2 lines (both letters and symbols), but the quality is reduced due to resolution.
It DOES NOT support different formats on the same line or in 2 lines, e.g., bold symbol or letter and then regular, regular on top and bold below, different sizes, etc. So, if you print multiple labels on one line, all letters will be the same.
A positive aspect is that it has serialization, so if you want to print an icon with the number 1 next to it and end up with the number 15, you select 1, indicate up to 15, and it creates 15 consecutive stickers with a separator for scissors.
It consumes batteries relatively quickly, I don't know how it performs with rechargeable ones, I only use the power supply and batteries when I'm somewhere without electricity.
The positive thing is that it retains the last settings/symbol usage, so you don't have to start from scratch.
It consumes tapes, like all label makers, without half-cut, you need scissors. Unfortunately, that's how the tape works and there's a useless piece at the beginning of each print.
For tapes, you can check online, where you can get a cassette for less than €3. You can reduce margins and try to print in sequence what you need to save tape.
In the end, I bought an older, cheaper model for PC for €40, with tape up to 24 mm, and I'm using the program it has and doing wonders! The index in the program is real, you correctly calculate how everything will appear, flawless WYSIWYG. I printed difficult labels for Patch Panels with icons, text, special layouts, etc., which really stood out and cannot be done by a handheld printer. The program supports all the functions you encounter in ALL Brother models!! It accepts your own images, icons, etc.
If you go for a model with Bluetooth, you will have difficulty with the mobile application (see user comments).
Βασικό: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΥΠΩΣΕΙ !!!
Εν συντομία:
- Αν θέλετε ένα μικρό οικονομικό αυτόνομο φορητό εκτυπωτή χωρίς Ελληνικά, με σύμβολα για A/V, Network, ηλεκτρολογικά, τότε επιλέξτε το.
- Εαν θέλετε να τυπώνετε Ελληνικά, πηγαίνετε στα μοντέλα με σύνδεση PC. Για network, δείτε το Ε550, Ε300. Το Ε550 τα συνδιάζει όλα και είναι το καλύτερο.
Το είχα πάρει σε προσφορά στα 35 €, σε βαλιτσάκι, με τροφοδοτικό και μια ταινία. Το ήθελα για σήμανση, δίκτυα, καλώδια, πίνακες. Γενικά δεν με βόλεψε, αν και φορητό.
Σε σχέση με τα απλά της σειράς 100 που βγάζει η εταιρεία, αυτό έχει δυνατότητα για cable wrap, cable flag, faceplate αλλά ΟΧΙ patch panel !! Δηλ, για δίκτυα δεν βολεύει και πρέπει να πάτε σε διαφορετικό μοντέλο. Επίσης, έχει αρκετά έτοιμα σύμβολα για ηλεκτρολόγους/ δίκτυα/ σημάνσεις προσοχής/επικ. υλικών, που αρκετά δεν τα έχει η απλή οικονομική σειρά εττικετογράφων.
Το πληκτρολόγιο είναι λαστιχένιο, QWERTY, με καλή αίσθηση. Η οθόνη είναι 1 γραμμής + σύμβολα πάνω-κάτω, μέτρια, χωρίς οπίσθιο φωτισμό. Γενικά, δεν βολεύει σε χαμηλό φωτισμό.
Έχει μικρό βολικό μέγεθος, ενώ το βαλιτσάκι χωρά 5 ταινίες + 1 στον εκτυπωτή. Μια χαρά, έχω διαφορετικά φάρδη και χρώματα για αυτά που θέλω μέσα στο βαλιτσάκι.
Δέχεται ταινίες μέχρι 12 mm, αρκετό πλάτος για καλώδια, πρίζες, χειριστήρια πάνελς κτλ αλλά όχι για σημάνσεις όπως σε ερμάρια, πίνακες κτλ που θέλεις 18 ή 24 mm. Άλλωστε για τη χρήση του δεν ήθελα κάτι τέτοιο.
Η απογοήτευση ήρθε όταν διαπίστωσα ότι ΔΕΝ τυπώνει Ελληνικά. Ακόμα και σαν σύμβολα (κουραστικό) έχει μόνο τα: α, β, γ, δ, Φ, λ, μ, Ω, Σ. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πόσο δύσκολο είναι να έβαζαν τα κεφαλαία έστω, που λείπουν από το λατινικό αλφάβητο!
Σχετικά με το πλάτος της εκτύπωσης, π.χ για faceplate, το ελάχιστο είναι 30mm και μέγιστο τα 300 mm. Ο μετρητής μήκους που έχει, δεν δηλώνει το κείμενο αλλά την ταινία που θα χρησιμοποιήσει. Έτσι, άνετα κάνετε λάθος στους υπολογισμούς όπως να τυπωθεί πιο στενό κάτι ή σημάνσεις σε προσόψεις.
Έχει δυνατότητα preview για να έχετε μια εικόνα, αλλά μην περιμένετε πολλά σε μια οθόνη μιας γραμμής.
Μπορεί να τυπώσει σε 2 γραμμές (τόσο γράμματα όσο και σύμβολα) αλλά μειώνεται η ποιότητα λόγω ανάλυσης.
ΔΕΝ υποστηρίζει διαφορετικά formats στην ίδια γραμμή ή σε 2 γραμμές, π.χ Bold σύμβολο ή γράμμα και μετά κανονικό, κανονικό επάνω και bold κάτω, διαφορετικό μέγεθος κτλ. Άρα, αν τυπώσουμε σε μια γραμμή πολλαπλές εττικέτες, θα έχουν όλα τα γράμματα το ίδιο.
Θετικό ότι έχει serialize, οπότε αν θέλετε να τυπώσετε π.χ εικονίδιο με δίπλα αριθμό 1 και να καταλήξει στον αριθμό 15, επιλέγετε το 1, δηλώνετε εως 15 και φτιάχνει 15 αυτοκόλλητα στη σειρά με : διαχωριστικό για το ψαλίδι.
Τις μπαταρίες τις τρώει σχετικά γρήγορα, δεν ξέρω πως τα πάει με επαναφορτιζόμενες, χρησιμοποιώ το τροφοδοτικό και μπατσρίες μόνο αν είμαι κάπου χωρίς ρεύμα.
Το θετικό κρατά τις τελευταίες ρυθμίσεις/χρήση συμβόλων οπότε και δεν χρειάζεται να πάτε από την αρχή.
Τρώει τις ταινίες και γενικά σε όλους τους ετικετογράφους χωρίς μισό κόψιμο, θέλετε ψαλίδι. Δυστυχώς είναι ο τρόπος που λειτουργεί η ταινία και βγαίνει άχρηστο κομμάτι στην αρχή της κάθε εκτύπωσης.
Για ταινίες θα κοιτάξετε on line, όπου με λιγότερα από 3 € παίρνεις την κασέτα. Θα μειώσεις τα όρια και θα κοιτάς να τυπώνεις σε σειρά αυτά που θέλεις για να γλυτώνεις ταινία.
Τελικά αγόρασα με 40 € ένα φθηνό παλαιότερο μοντέλο για PC, ταινία μέχρι 24 mm, και κάθομαι στο πρόγραμμα που έχει και κάνω παπάδες! Ο δείκτης στο πρόγραμμα πραγματικός, υπολογίζεις σωστά πως θα φανεί το κάθε τι, άψογο WYSIWYG. Τύπωσα δύσκολες εττικέτες για Patch Panels με εικονίδια,κείμενο, ειδικές διατάξεις κτλ, που πραγματικά έβγαζε μάτι και δεν μπορεί να το κάνει handheld εκτυπωτής. Το πρόγραμμα υποστηρίζει όλες τις λειτουργίες που συναντάς σε ΟΛΑ τα μοντέλα της Brother!! Δέχεται δικές σου εικόνες, εικονίδια κτλ.
Αν πάτε σε μοντέλο με bluetooth, θα έχετε δυσκολία με την εφαρμογή για κινητό (δείτε σχόλια χρηστών).