One month owner. Ground floor studio apartment of 38 sqm but with a height of 4.5 meters. And because the volume of air is the desired one, it corresponds to about 70 sqm due to the height. The 4 buttons are very user-friendly with simple and clear instructions. It started with 78% humidity, which is a lot, and I asked it for 50% in AUTO mode. The room temperature was 19 degrees. It worked continuously on the high setting for about 5 hours and reached the desired 50%. From there, the heating element turns off and the fan operates for a while to cool it down until it turns off as well. After about a quarter, only the fan operates on the low setting to monitor the humidity. If the humidity is 53 degrees or higher, it starts operating on the low setting until it brings it down to 50 and so on. There is a very subtle smell in the first hour if you get close. The noise on the high setting is tolerable and minimal on the low setting, to the point where it doesn't disturb sleep. It raised the room temperature and it has never dropped below 19.5 degrees. I haven't used the air conditioning during this whole period, which I would normally use on some days. It consumes a lot of water during this period. It now releases 1-2 liters per day, depending on the weather. The tank holds 4+ liters and has a user-friendly lid to prevent spills during transportation, as well as a handle. It has improved the quality of sleep and overall living inside the house, resulting in well-being and relaxation. You can feel and sense natural warmth just by entering from outside. The space feels more comfortable and the walls have changed temperature due to the dry air it emits. And because I knew from the beginning that it is power-consuming, at around 450 watts on the low setting, I installed a consumption meter for the last 15 days. The reading shows 119.5 kilowatt-hours, which means 8 per day. Considering what I have saved from the air conditioning and in terms of health, with the improved quality of life it offers, I consider myself a winner with the 100-110 euros it will cost me in consumption for the quarter. The next purchase will be a Winix air purifier.
UPDATE 31/12/2023
The machine has been running flawlessly for 2 years. It still works the same way it did on the first day it was plugged in. I have only changed its operating mode due to the prices in kilowatt-hours. This means that I no longer operate it 24 hours a day, but I turn it on when I see that the hygrometer reaches 60. I operate it as long as it takes to bring the humidity down to 50 once a day in the afternoon, whenever needed. With about three hours of operation, it easily reduces the humidity from 60 to 50 on the low setting, which means a consumption of approximately 1.5 kilowatt-hours per day. This only happens during months when there is humidity in the environment, such as autumn, winter, and occasionally in spring. During the summer months when the humidity is at normal levels, the dehumidifier is stored. During the two winters we have gone through together, as there is no other heating method in the space, its operation has been minimized and only when the outside temperature drops below 2-3 degrees. The indoor temperature remains constant at 19 to 22 degrees depending on the outside temperature. I should clarify that the studio apartment is surrounded by party walls and only one side has contact with the external environment, where the main entrance and one window are located.
I mention it because it will definitely have different results in a space that is completely exposed to the external environment.
Ενός μηνός κάτοχος. Γκαρσονιέρα ισόγειο 38τ.μ. αλλά με ύψος 4,5 μέτρα.
Κι επειδή ο όγκος του αέρα είναι το ζητούμενο αντιστοιχεί σε περίπου 70τ.μ. λόγω ύψους.
Πολύ εύχρηστα τα 4 όλα κι όλα πλήκτρα με απλές και ξεκάθαρες οδηγίες.
Ξεκίνησε με 78% υγρασία, δλδ πολύ, και του ζήτησα 50% στη ρύθμιση ΑUTO. Η θερμοκρασία χώρου ήταν 19 βαθμούς.
Δούλευε ακατάπαυστα στη μεγάλη σκάλα για 5 περίπου ώρες και έφτασε στο επιθυμητό 50%.
Από κεί και πέρα σβήνει η αντίσταση και λειτουργεί για λίγο ο ανεμιστήρας για να τη κρυώσει μέχρι να σβήσει κι αυτός.
Μετά από ένα τέταρτο περίπου παίρνει μπροστά μόνον ο ανεμιστήρας στη χαμηλή σκάλα για να κάνει διάγνωση υγρασίας. Αν η υγρασία είναι 53 και πάνω βαθμούς ξεκινάει στη χαμηλή σκάλα να λειτουργεί μέχρι να την κατεβάσει στο 50 και ούτω καθ εξής.
Μυρωδιά μια πολύ ανεπαίσθητη στη πρώτη ώρα κι αν πήγαινες κοντά.
Ο θόρυβος στη μεγάλη σκάλα είναι υποφερτός και στη χαμηλή ελάχιστος, τόσο που δεν ενοχλεί τον ύπνο.
Ανέβασε τη θερμοκρασία χώρου και πλέον δεν έχει πέσει ποτέ κάτω από 19,5 βαθμούς.
Δεν έχω ανοίξει κλιματισμό σε όλο αυτό το διάστημα που δεδομένα θα χρησιμοποιούσα κάποιες μέρες.
Πολλά λίτρα νερού σε αυτό το διάστημα. Πλέον βγάζει 1 - 2 λίτρα την ημέρα, εξαρτάται το καιρό έξω.
Ο κάδος χωράει 4+ λίτρα και διαθέτει εύχρηστο καπάκι για να μη χύνονται νερά κατα τη μεταφορά όπως και χερούλι.
Αναβάθμισε τη ποιότητα του ύπνου και γενικά της διαβίωσης εντός οικίας με αποτέλεσμα ευεξία και χαλάρωση.
Καταλαβαίνεις και αισθάνεσαι φυσική ζεστασιά απλά μπαίνοντας απ έξω.
Στράγγιξε ο χώρος και λόγω του ξηρού αέρα που αποβάλλει οι τοίχοι άλλαξαν θερμοκρασία.
Κι επειδή γνώριζα εξ αρχής οτι είναι ενεργοβόρος, στα 450 περίπου Watt η χαμηλή σκάλα, τοποθέτησα μετρητή κατανάλωσης τις τελευταίες 15 ημέρες.
Η ένδειξη δείχνει 119,5 κιλοβατώρες που σημαίνει 8 την ημέρα.
Σε συνάρτηση με αυτά που έχω γλιτώσει από το κλιματιστικό και σε σχέση με την υγεία, με την αναβάθμιση ποιότητας ζωής που προσφέρει, θεωρώ οτι βγαίνω κερδισμένος με τα 100-110 ευρώ που θα μου στοιχίσει σε κατανάλωση το τετράμηνο.
Η επόμενη αγορά θα είναι καθαριστής αέρα Winix.
UPDATE 31/12/2023
Tο μηχάνημα έκλεισε 2 χρόνια απροβλημάτιστης λειτουργίας.
Oπως δούλεψε την πρώτη μέρα που μπήκε στην πρίζα με τον ίδιο τρόπο εξακολουθεί να δουλεύει μέχρι σήμερα.
Eχω αλλάξει μόνο τον τρόπο λειτουργίας του λόγω των τιμών στην αξία της κιλοβατώρας.
Aυτό σημαίνει ότι δεν το λειτουργώ πλέον 24 ώρες το 24ωρο αλλά τον βάζω σε λειτουργία όταν δω ότι το υγρασιόμετρο φτάσει στο 60.
Tον λειτουργώ όσο χρειάζεται για να κατεβάσει την υγρασία στο 50 μια φορά την ημέρα τις απογευματινές ώρες, όποτε χρειάζεται.
Mε τρεις ώρες περίπου λειτουργίας ρίχνει άνετα την υγρασία από το 60 στο 50 στην μικρή σκάλα, κοινώς κατανάλωση περίπου μιάμιση κιλοβατώρα ημερησίως.
Aυτό γίνεται μόνο κατά τους μήνες που υπάρχει υγρασία στο περιβάλλον.
Δηλαδή φθινόπωρο, χειμώνα και κατά περιόδους την άνοιξη.
Kατά τους θερινούς μήνες που υγρασία κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα ο αφυγραντήρας αποθηκεύεται.
Tους δύο χειμώνες που έχουμε περάσει μαζί η λειτουργία του κλιματιστικού, μιας και δεν υπάρχει άλλος τρόπος θέρμανσης στον χώρο, μειώθηκε στο ελάχιστο και αυτό όταν η εξωτερική θερμοκρασία έπεφτε κάτω από τους 2-3 βαθμούς.
Θερμοκρασία εσωτερικού χώρου σταθερά 19 έως 22 βαθμούς αναλόγως την εξωτερική θερμοκρασία.
Nα διευκρινίσω ότι η γκαρσονιέρα περιβάλλεται από μεσοτοιχίες και μόνο η μία πλευρά έχει επαφή με το εξωτερικό περιβάλλον, εκεί που βρίσκεται η κεντρική είσοδος και ένα παράθυρο.
Tο αναφέρω διότι σίγουρα θα έχει διαφορετικά αποτελέσματα σε κάποιο χώρο ο οποίος είναι εκτεθειμένος εντελώς στο εξωτερικό περιβάλλον.