Unfortunately, it is true that it makes noise, probably due to the movement of components during transportation. I contacted juro pro and I am waiting for an update to fix it. With an app that I know works properly and reads db, it is currently at 60db in sleep mode, 70db in medium speed, and 75db in high speed. I hope it can be easily fixed, otherwise it will be returned. 40db is acceptable, but not 60db! The impact on humidity will become apparent over time. We shall see!
I took it to an excellent juro pro partner in Petroupoli, who opened it, fixed it, and added extra insulation, all as part of the service. The noise is now normal (air flow, without resonance).
Let's be realistic. They claim 38db, but in reality it's 48db with dehumidification in sleep mode (lower speed). However, it is tolerable and from a few meters away, you can hardly hear anything. But DEFINITELY not for a room where you want to sleep, from outside two or three meters away with the door semi-closed, it's possible.
However, today it was running all day in a house with relatively low humidity (ranging from 40-70 depending on the direction of the wind), and today it went from 68-70 to 56-59 in a large space.
I don't know if it's worth the 250-260€ it costs, but if it withstands the test of time (I will do the servicing every year for €15 to maintain the warranty) and continues to remove humidity like this, it is definitely worth it.
Already, the thermostat adjusts much less frequently and the temperature of the house is maintained for more hours.
Search, try, choose. It is a good choice, I would probably buy it again (but I would prefer less noise for sure)
Δυστυχώς ισχύει ότι κάνει θόρυβο, πιθανότατα λόγω μετακίνησης εξαρτημάτων στη μεταφορά. Επικοινώνησα με τη juro pro και περιμένω ενημέρωση για να ρυθμιστεί. Με app που ξέρω ότι λειτουργεί κανονικότητα και διαβάζει db, αυτή τη στιγμή είναι 60db στο sleep mode, 70 στη medium speed, 75 στο high speed. Ελπίζω να είναι περίπτωση που φτιάχνεται εύκολα αλλιώς θα επιστραφεί. 40db είναι ανεκτά, 60 όχι! Την υγρασία αν τη ρίχνει θα φανεί στη πορεία. Οψομεθα!
Τον πήγα σε εξαιρετικό συνεργάτη της juro pro εδώ πιο πάνω Πετρούπολη, το άνοιξε, το έφτιαξε, έβαλε και έξτρα μόνωση, όλα στα πλαίσια του σέρβις. Ο θόρυβος πλέον φυσιολογικός (ροή αέρα, χωρίς συντονισμό).
Για να είμαστε ρεαλιστές. 38db λένε, στη πραγματικότητα 48db με αφυγρανση στο sleep (χαμηλότερη ταχύτητα). Αλλά ανεκτό και από απόσταση μερικών μέτρων σχεδόν δεν ακούγεται τίποτα. Αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ όχι για δωμάτιο που θες να κοιμάσαι, απ' έξω δύο τρία μέτρα με ημικλειστη τη πόρτα, γίνεται.
Πάντως σήμερα δούλευε όλη μέρα σε σπίτι με σχετικά χαμηλή υγρασία (κυμαινομαι από 40-70 ανάλογα από που φυσάει), σήμερα τη πήρε από 68-70 και την έχει παει 56-59 σε ένα χωρο πολλών τετραγωνικών.
Δε ξέρω τώρα αν αξίζει 250-260€ που κάνει αλλά, αν αντέχει στο χρόνο (θα κάνω τα σέρβις κάθε χρόνο με 15€ για να κρατήσω την εγγύηση), και συνεχίσει να τραβάει έτσι υγρασία, σίγουρα αξίζει.
Ήδη ο θερμοστάτης ανεβοκατεβαίνει πολύ αραιότερα και η θερμοκρασία του σπιτιού διατηρείται για περισσότερες ώρες.
Ψάξτε, δοκιμάστε, διαλέξετε. Είναι μια καλή επιλογή, μάλλον θα την ξαναέκανα (αλλά θα προτιμούσα λιγότερο θόρυβο σίγουρα)