Very good jacket, I have had it for about 2+ years. It keeps you quite warm in low temperatures and it is very waterproof. It has been exposed to a lot of rain both in the city and during trips, and not a single drop has passed through. It is also reasonably windproof. The pockets on the chest are very useful, but the ones on the waist are a bit difficult to access. I use it daily for commuting within and outside the city, and after two years, I can say that the color has faded a bit. Its downsides are that it is tight around the waist (1.75m, 77kg) and during a trip with low temperatures (5 degrees, almost -2 in motion), I felt cold in my hands and the waist area was cold because it is short. Short in reasonable terms, of course. However, even in this cold, my torso was warm. The annoying thing about this jacket is that it is not uniformly tight, meaning it is quite tight around the waist and widens from the belly and above, resulting in the belly area appearing "puffy". A bit annoying, though. Otherwise, for this price, it is a very good jacket. Excellent for the city, very good for traveling in moderate cold, and average for long trips in very cold weather. For a long trip where I might encounter very cold temperatures, I would prefer a 3/4 jacket, probably nordcode again. Mainly because of the quality-price ratio.
πολύ καλό μπουφάν, το έχω περίπου 2+ χρόνια. σε χαμηλές θερμοκρασίες σε κραταει αρκετά ζεστό και πιο αδιάβροχο δεν γίνεται. έχει φάει πολλή βροχή και στην πόλη και σε ταξίδι και δεν έχει περάσει σταγόνα. επίσης σε ικανοποιητικό βαθμό αντιανεμικο. πολύ χρήσιμες οι τσέπες στον θώρακα, λίγο ζορικες οι τσέπες στη μέση. το χρησιμοποιώ καθημερινά για μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης, και μετά από δύο χρόνια μπορώ να πω ότι λιγάκι το χρώμα έχει ξεθωριάσει. στα μείον του είναι ότι είναι στενό στην μέση (1.75, 77 κιλά) και σε ταξίδι με χαμηλές θερμοκρασίες (5 βαθμοί, άρα σχεδόν -2 σε κίνηση) ένιωσα να κρυώνω στα χέρια και περνούσε κρύο στην μέση επειδή είναι κοντό. κοντό σε λογικά πλαίσια βέβαια. ωστόσο ακόμα και σε αυτό το κρύο ο κορμός μου ήταν ζεστός. το ενοχλητικό με αυτό το μπουφάν είναι ότι δεν είναι ομοιόμορφα στενό, δλδ είναι αρκετά στενό στη μέση και φαρδαίνει από την κοιλιά και πάνω με αποτέλεσμα στην περιοχή της κοιλιάς να "φουσκώνει". λίγο ενοχλητικό όμως. κατά τ'αλλα για αυτά τα χρήματα είναι ένα πάρα πολύ καλό μπουφάν. για την πόλη άριστο, για ταξίδι σε λογικό κρύο πολύ καλό, για μακρινό ταξίδι σε πολύ κρύο, μέτριο. για μακρινό ταξίδι που ενδέχεται να συναντήσω πολυ κρύο θα προτιμούσα ένα 3/4, μάλλον πάλι nordcode. κυρίως λόγω σχέσης ποιοτητας-τιμης.