It was installed on a 69 cm long door without screws, only with pressure. It has rubber edges so as not to damage the frame. It is easily installed and the additional safety features provide extra stability. Sturdy construction and good quality. I only want it for hanging and not for pull-ups. I weigh 85 kg and it held me without bending at all. My brother, who weighs 127 kg, also hung on it without any problems and without bending.
It was also installed on a wall at a distance of about 90-100 cm, and when I hung on it, it bent in the center, so I placed it on the door frame.
My suggestion is to install it with as little opening of the edges as possible to make it more stable. Also, keep in mind that when performing pull-ups and the body goes up and down, more force is exerted on the bar, therefore, to put it simply and clearly, our weight increases.
I would recommend it without a second thought. It's better to spend a little more money and be sure
Τοποθετήθηκε σε πόρτα μήκους 69 εκατοστών χωρίς τις βίδες μόνο με σφήξιμο. Έχει στις άκρες σαν καουτσούκ ώστε να μην κάνει ζημιά στο κάσωμα. Τοποθετείται εύκολα και με τις ασφάλειες που έχει προσφέρει μία περισσότερη "ξεγνιασιά". Στιβαρή κατασκευή και ποιοτική. Εγώ το θέλω μόνο για να κρεμιέμαι και όχι να κάνω έλξεις. Είμαι 85 κιλά και με κρατούσε χωρίς να λυγίσει καθόλου. Κρεμάστηκε και ο αδερφός μου που ζυγίζει 127 κιλά χωρίς κανένα πρόβλημα και χωρίς να λυγίσει.
Τοποθετήθηκε και σε τοίχο απόστασης κοντά στα 90-100 εκατοστά και όταν κρεμάστηκα εγώ λύγισε στο κέντρο και γι αυτό το τοποθέτησα στο κάσωμα της πόρτας.
Πρότασή μου είναι να τοποθετείται όταν το δυνατόν με λιγότερο άνοιγμα των άκρων ώστε να είναι πιο στιβαρό. Επίσης να έχετε στο νου σας ότι όταν πραγματοποιείται έλξη και ανεβοκατεβαίνει το σώμα τότε ασκείται περισσότερη δύναμη στο μονόζυγο άρα αυξάνονται, να το πω πολύ απλά και κατανοητά, τα κιλά μας.
Θα το πρότεινα χωρίς δεύτερη σκέψη. Καλύτερα λίγα λεφτά παραπάνω και να είμαι σίγουρος