I have tried several VHF-UHF receivers from well-known companies as well as PMR446 since 2006. Midland continues to produce quality products with excellent coverage from the dealership in terms of repairs. This particular one is the only one with a 2600mAh lithium battery, it has waterproofing and is easy to use for those who throw away the manuals like me. It also has the new PMR446 channels. The modulation is comparable to all the PMRs I have tested, it sounds loud and crystal clear (not muffled with a weak microphone). I would say it has about 10% lower modulation compared to the G7 Pro. The reception is very strong compared to the old G7 Pro and even its new version, G7 Pro, which has been dramatically improved. Features like sub-tones, VOX, etc. are unnecessary to mention, as it has them all. For those who want more than just settings[ ?⚙️], they can get the programming cable and software for sub-tones, squelch, and they won't regret spending their money on the settings... they will be rewarded. I first saw them in videos of Italian hikers and I decided to try them. For mountain excursions, I consider them the best in the license-free category that I have used. For now, they seem reliable. If I discover anything else in the future, I will mention it. On the back of the device, it says it is PMR446 free license in case of inspection, as it has a more professional appearance. The switches, buttons, and keys indicate quality. For a more discreet size, I would go for the G7 Pro or the XT series. I have also purchased a second receiver. They have separate charging bases with indicators when they are fully charged. The belt clip is good and it also has a lanyard for safety in case of a fall. I haven't tested them in extreme temperatures. During walks in the city, around cars, and in various conditions and obstacles, I have been satisfied.
Εχω δοκιμασει αρκετους πομποδεκτες vhf-uhf γνωστων εταιριων αλλα και pmr446 απο την εποχη του 2006.η midland συνεχιζει να βγαζει ποιοτικα προιοντα με αριστη καλυψη απο την αντιπροσωπεια σε επισκευες.το συγκεκριμενο ειναι το μοναδικο με μπαταρια λιθιου 2600mah,εχει μια αδιαβροχοποιηση και ειναι ευκολο στη χρηση γι'αυτους που πετανε τα manual οπως εγω.εχει και τα καινουργια καναλια pmr446.η διαμορφωση του αναλογιζομενος ολα τα pmr που εχω δοκιμασει ακουγεται δυνατα και κρυσταλινα(οχι μπουκομενο και ασθενες μικροφωνο).θα ελεγα ενα ποσοστο 10% χαμηλωτερη διαμορφωση σε σχεση με το g7 pro.η ληψη του πολυ δυνατη σε σχεση με το παλιο g7 pro αλλα και τη νεα του εκδοση g7 pro που βελτιωθηκε δραματικα.υποτονοι,vox κτλ ειναι περιττα να τα αναφερω τα εχουν ολα.για οποιον θελει κατι παραπανω απο settings[ ?⚙️] ας παρει το καλωδιο και το λογισμικο προγραμματισμου υποτονων,squelch και δεν προκειται να πεταξει τα λεφτα του καθως τα settings... θα τον αποζημιωσουν.τα πρωτοειδα απο βιντεο ιταλων που πεζοπορουν και τα εψαξα και ειπα να τα δοκιμασω.για εξορμησεις βουνου,θεωρω οτι στην κατηγορια licence free ειναι οτι καλυτερο εχω χρησιμοποιησει.προς το παρων δειχνουν αξιοπιστα.αν εντοπισω κατι αλλο μελλοντικα θα το αναφερω.απο την πισω πλευρα του μηχανηματος γραφει οτι ειναι pmr446 free licence σε περιπτωση ελεγχου,καθως ειναι πιο επαγγελματικα σε εμφανιση.διακοπτες,press,πληκτρα δειχνουν ποιοτικα.για ποιο διακριτικα σε μεγεθος θα πηγαινα σε g7 pro η στις σειρες xt.εχω αγορασει και δευτερο πομποδεκτη.εχουν ξεχωριστες βασης φορτισης με ενδειξη οταν φορτισαν.το κλιπς ζωνης ειναι καλο και παιρνει και αρτανη για ασφαλεια σε περιπτωση πτωσης.σε ακραιες θερμοκρασιες δεν τα εχω δοκιμασει.σε περπατημα εντος πολης,αυτοκινητα,διαφορων συνθηκων-εμποδιων εμεινα ικανοποιημενος.