The iron, generally as a ironing tool, is user-friendly, fast, and comfortable. You can iron in half the time and effort. If you don't wear shirts or suits, there is no reason to have a conventional iron at home.
One positive aspect of this company is that their irons are durable. There are irons that, with proper use and necessary steam services, will last 25-35 years without any problems.
As for the negatives of this particular company: its price is quite high compared to the technology it offers. I had my mother's iron, also a Singer, for over 20 years. When the new one arrived in my hands, it felt like I had the same iron, just in a fresher form. I think Singer should invest in newer technological models, with touch screens, etc., as this outdated design with the twenty-year-old wheel (that wobbles) does not justify this price. Even its color is that old-fashioned cream.
Anyway, seeing it only as a tool, it is impeccable. However, in the year 2022, we should not be paying 250€+ to see it as a tacky (and slightly cheap) tool just to do our job.
Η πρεσα, γενικά σαν εργαλείο σιδερώματος, ειναι εύχρηστη, γρήγορη και άνετη. Σιδερωνεις στον μισό χρόνο και καθιστή. Αν δεν φοράτε πουκάμισα ή κοστούμια, δεν υπάρχει λόγος να έχετε συμβατικό σίδερο στο σπίτι.
Στα θετικά της εταιρείας αυτής είναι ότι οι πρέσες είναι "σκυλιά". Υπαρχουν πρεσες που με σωστή χρήση και τα απαραίτητα services για τον ατμό, θα αντέξουν 25-35χρόνια απροβλημάτιστα.
Στα αρνητικά της συγκεκριμένης εταιρείας: η τιμή της είναι αρκετά τσιμπημένη σε σχέση με τη τεχνολογία που προσφέρει. Ειχα την πρεσα της μητέρας μου, επίσης singer και ετών 20+. Οταν η καινούρια έφτασε στα χέρια μου ήταν σαν να ειχα την ίδια πρέσα, απλά σε πιο φρέσκια μορφή. Νομιζω η Singer πρεπει να επενδυσει σε πιο νέα τεχνολογικά μοντέλα, με οθονη αφής κλπ καθως για αυτο το παλαιολιθικό design με τη ροδέλα εικοσαετίας (που τρεμοπαιζει) δεν δικαιολογείται αυτή η τιμή. Ακομα και το χρωμα της είναι αυτο το παλιακό κρεμ.
Τέλος πάντων, βλέποντάς την μόνο ως εργαλείο είναι άψογη. Εν έτη 2022 όμως δεν θα έπρεπε να δίνουμε 250€+ για να το βλέπουμε ως ένα κακόγουστο (κι ελαφρώς φτηνιάρικο) εργαλείο για να κάνουμε απλά τη δουλειά μας.