What can one (first) say about this masterpiece, which from the first moment until it ends overflows with genius? Honestly, every step of the hero, every landscape he has to traverse, every enemy, every secret, every package delivery, and the way you have to handle it along with every tool you have to bring with you, are all so intricate and insanely brilliant in their conception that you can only admire the work of the creators and enjoy an adventure that is unparalleled in every aspect.
The graphics are so perfect, flawless, and detailed that one wonders about the creators' ability to push the console to its limits. The sound is amazing, with a plethora of musical compositions that feel like they were written specifically for this game, inseparably connected to the moment they are heard. The gameplay is unparalleled, everything is executed so easily and proves to be so accessible that you feel like you are experiencing it in real-time. The menus and the numerous options and possibilities may initially seem labyrinthine and almost inaccessible, but once you become familiar with and understand the mechanics of the game, everything becomes incredibly easy, extremely user-friendly, and intuitive.
There are so many things to do that you will never find a moment of boredom. It may seem tedious or unbearably repetitive to some to engage in package deliveries, but even this is done with such grace, adrenaline, and ingenuity that when you complete the game after several hours (definitely more than 70), you wish you could do just as many more. The story of the game unfolds incredibly deep and comprehensive, giving you the feeling that you are literally in another world and experiencing everything up close.
A special mention should also be made of the somewhat multiplayer aspect of the game, as while wandering in the vast world of Death Stranding, in addition to the structures you will build, the supplies you will leave at scattered points, or the packages you may abandon, you can also see and use the corresponding objects created by other players (and you can't imagine how helpful this can be in countless situations), complete their unfinished constructions, and take on the task of continuing the transportation of their cargo for your own reward as well as theirs!
And for those who claim that the game has no action at all, I assure you that it does, and plenty of it. At times, you encounter several enemies who want to hinder your deliveries, and especially after chapter 9 (there are a total of 15), the game becomes almost exclusively action, satisfying even the most skeptical or demanding players.
For those who argue that it is essentially a walking simulator, where you simply walk endlessly without purpose, motivation, and reason, delivering cargo, I can think of two things: a) either they are accustomed to other types of games, more "action" and more linear, or b) they have no idea what innovative gaming, pioneering, beyond the established norms, truly means, which truly tests your mind and endurance.
Do not be discouraged in the slightest by everything that is said and give yourself the opportunity to enjoy a catalytic masterpiece that is unlikely to be matched. You will beg for it not to end, and when the fateful hour comes, you will feel so empty that it will be difficult for you to overcome it afterwards and engage directly with any other game.
P.S.: I have both versions of the game, for both PS4 and PS5. Yes, there is some difference in the graphics, but other than that, there hasn't been any significant expansion or anything else.
Τι να (πρωτο)πει κανείς για αυτό το αριστούργημα, που από την πρώτη στιγμή ίσαμε να τελειώσει ξεχειλίζει ιδιοφυΐα; Ειλικρινά, κάθε βήμα του ήρωα, κάθε τοπίο που πρέπει να διέλθει, κάθε εχθρός, κάθε μυστικό, κάθε μεταφορά δέματος και ο τρόπος που πρέπει να το μεταχειριστείς μαζί με κάθε εφόδιο που οφείλεις να φέρεις μαζί σου, όλα είναι τόσο περίτεχνα και εξωφρενικά ιδιοφυή στη σύλληψή τους, που δεν έχεις παρά να θαυμάσεις τη δουλειά των δημιουργών και να απολαύσεις μία περιπέτεια που εφάμιλλή της, από κάθε άποψη, δύσκολα θα ξαναβγεί.
Τα γραφικά είναι τόσο τέλεια, αψεγάδιαστα και λεπτομερή, που απορεί κανείς με την ικανότητα των δημιουργών να φτάσουν την κονσόλα στα όριά της. Ο ήχος καταπληκτικός, με μία πλειάδα μουσικών συνθέσεων που νιώθεις πως γράφτηκαν ακριβώς για το συγκεκριμένο παιχνίδι, αναπόσπαστα συνδεδεμένα με τη στιγμή κατά την οποία ακούγονται. Ο χειρισμός απαράμιλλος, όλα εκτελούνται τόσο εύκολα και αποδεικνύονται τόσο προσβάσιμα, που νιώθεις λες και τα ζεις σε πραγματικό χρόνο. Τα μενού και οι τόσες επιλογές και δυνατότητες μπορεί να φαίνονται αρχικά δαιδαλώδη και σχεδόν απροσπέλαστα, μόλις όμως εξοικειωθείς και καταλάβεις τους μηχανισμούς του παιχνιδιού, όλα γίνονται πανεύκολα, άκρως εύχρηστα και υποτυπώδη.
Υπάρχουν τόσα πράγματα να κάνεις, που ειλικρινά δεν θα βρεθείς στιγμή. Μπορεί σε πολλούς να φαίνεται ανιαρό ή αφόρητα επαναλαμβανόμενο το να προβαίνεις σε παραδόσεις δεμάτων, όμως ακόμα και αυτό γίνεται με τόση χάρη, τόση αδρεναλίνη, τόση ευρηματικότητα, που όταν μετά από κάμποσες ώρες (σίγουρα πάνω από 70) ολοκληρώσεις το παιχνίδι, εύχεσαι να μπορούσες να κάνεις άλλες τόσες. Το στόρι του παιχνιδιού ξεδιπλώνεται απίστευτα βαθύ και ολοκληρωμένο, σου δίνει την αίσθηση πως κυριολεκτικά βρίσκεσαι σε έναν άλλον κόσμο και ζεις το καθετί από κοντά.
Ξεχωριστή μνεία θα πρέπει να γίνει και στο κατά κάποιον τρόπο multiplayer του παιχνιδιού, καθώς, όπως περιπλανιέσαι στον αχανή κόσμο του Death Stranding, παράλληλα με τα κτίσματα που θα κατασκευάζεις, τις διαφορές προμήθειες που θα αφήνεις σε διάσπαρτα σημεία ή τα δέματα που ενδεχομένως θα εγκαταλείψεις, μπορείς να βλέπεις και να χρησιμοποιείς τα αντίστοιχα αντικείμενα που έφτιαξαν εκεί άλλοι παίκτες (και δεν φαντάζεστε πόσο σωτήριο θα αποβεί αυτό σε αναρίθμητες περιπτώσεις), να ολοκληρώνεις τις ημιτελείς κατασκευές τους και να αναλαμβάνεις να συνεχίσεις εσύ τη μεταφορά των φορτίων τους προς επιβράβευση δική σου αλλά και αυτών!
Και για όσους λένε πως το παιχνίδι δεν έχει καθόλου δράση, σας διαβεβαιώ πως έχει και μάλιστα άφθονη. Κατά καιρούς συναντάτε κάμποσους εχθρούς που θέλουν να αναχαιτίσουν τις παραδόσεις σας και, ειδικά μετά το κεφάλαιο 9 (υπάρχουν συνολικά 15) το παιχνίδι γίνεται σχεδόν αποκλειστικά action, δικαιώνοντας ακόμα και τους πλέον δύσπιστους ή απαιτητικότερους παίκτες.
Για εκείνους που ισχυρίζονται πως πρόκειται ουσιαστικά για ένα walking simulator, που απλά περπατάς ατελείωτα δίχως σκοπό, κίνητρο και λόγο παραδίδοντας φορτία, δύο τινά μπορώ να σκεφτώ: α) είτε είναι μαθημένοι σε άλλου είδους παιχνίδια, πιο "action" και πιο γραμμικά, είτε β) δεν έχουν ιδέα τι θα πει ιδιοφυές gaming, πρωτοποριακό, πέρα από τα καθιερωμένα, που δοκιμάζουν πραγματικά το μυαλό και τις αντοχές σου.
Μην αποθαρρύνεστε στο ελάχιστο από όλα όσα λέγονται και δώστε την ευκαιρία στον εαυτό σας να χαρεί ένα καταλυτικό αριστούργημα, που δύσκολα θα βγει όμοιό του. Θα παρακαλάτε να μην τελειώσει και, όταν έρθει η μοιραία ώρα, θα νιώσετε τόσο κενοί, που δύσκολα θα καταφέρετε μετά να το ξεπεράσετε και να καταπιαστείτε κατευθείαν με οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι.
ΥΓ: Έχω και τις δύο εκδόσεις του παιχνιδιού, και για PS4, αλλά και για Ps5. Ναι μεν υπάρχει κάποια διαφορά στα γραφικά, πέραν αυτού όμως δεν έχει γίνει καμία ιδιαίτερη επέκταση ή οτιδήποτε άλλο.