I have been using it for about 10 days and I can say that I felt the first difference from the third day. Here I should note that there is indeed a mistake on the Greek label, which states one pill per day, while the recommended dosage is actually three pills per day (at least for someone who has a problem and is not taking it for maintenance).
Now let's move on. I am 31 years old and have had chronic joint problems since I was 12. I have knee sensitivity, and throughout my life, I have been involved in sports such as running, cycling, and swimming. My knees have been quite strained due to constant standing.
I had recently reached a point where I experienced pain while walking and couldn't exercise at all because my knees hurt not only when I walked but also when I slept or sat in a chair (obviously, I couldn't cross one leg over the other).
I searched the internet for joint supplements and started taking this one after consulting with my doctor (Now here, there is no one answer for everyone, some may see a difference, others may not). I personally noticed a difference from the third day, where the knee pain disappeared, especially when sitting.
After the first week, I started to see improvements in walking, running, and weightlifting at the gym. The pain, stiffness, and burning sensation significantly decreased, and now I feel strong enough to rely on my knees.
I should mention here that I don't have any serious issues apart from simple joint problems (of the autoimmune type). I would give it 5 stars, but I'm giving it 4 due to the price-quantity ratio because taking 3 pills a day and 60 pills, well, it becomes a bit expensive. Of course, it contains the whole complex that if one were to take chondroitin, glucosamine, and hyaluronic acid separately, it would probably be more expensive.
Also, if someone really has a problem and wants to see improvement, they need to take 3 pills to reach the 1500mg, which is the daily dosage that the joints need to start rebuilding. Taking fewer milligrams won't help. Maybe after 3 months for maintenance, you can take 1 pill instead of 3, but to see results based on what the medical community suggests, you need 1500mg.
I will definitely get a second bottle and then see.
Το χρησιμοποιώ περίπου 10 μέρες κι μπορώ να πω ότι 'ένιωσα τη πρώτη διαφορά από την τρίτη κιόλας μέρα.
Εδω να σημειώσω ότ στο ελληνικό καρτελάκι όντως εχει γίνει λάθος κι αναφέρει ένα την ημέρα, ενώ η κανοκικά η δοσολογία ειναι 3 την ημέρα. (τουλάχιστον για κάποιον που έχει προβλημα, κι δεν το πάιρνει για συντήρηση.
Πάμε τώρα.
ετών 31, με χρόνια χονδροπάθεια από τα 12. Εαυσθησία στα γόνατα, κι ολή μου τη ζωή αθλούμουν, έτρεχα, ποδηαλσία, κολύμβηση. Τα γόνατα ειχαν ταλαιπωρηθει αρκετα κι λόγω ορθοστασίας όλη μερα.
Ειχα φτασει προσφατα σε σημείο να πονάω ενω περπατάω κι να μη μπορώ να αθληθώ καθόλου, καθώς τα γόνατα μου πόναγαν όχι μονο οταν απλώς περπατούσα αλλά κι οταν κοιμόμουν κι όταν καθόμουν στην καρεκλα (εννοείται δεν μπορούσα να βάλω το ένα πόδι πάνω στο α΄λλο)
Ψαχνω στο ιντερνετ για συμπληρώματα χόνδρων κι το παιρνω αφού πρωτα ζητησα τη συμβουλή του ιατρού μου. (Τωρα εδώ δεν υπάρχε μία απάντηση για όλους, καποιοι μπορει να δουν διαφορά, άλλοι όχι).
Εγώ ειδα από την τριτη μερα, όπου έφυγαν οι πόνοι στα γονατα κι το παρατηρησα εν ώρα καθισιού.
Μετα την π΄ρωτη βδομάδα, αρχισα να βλέπω διαφορα, κι στο περπατημα, κι στο τρεξιμο, κι στο γυμναστηριο με βάρη. Οι πόνοι, το μούδιασμα, η αισθηση καύσου υποχωρησαν αρκετά κι τα νιωθω πια αρκετα δυνατα ώστε να με στηριζουν.
εδώ να αναφέρω οτι δεν έχω καποιο σοβαρό προβλημα, πέρα από την απλή χονδορπάθεια (τυπου αυτοάνοσου) Θα έβαζα 5 αστερια αλλά βάζω 4 λόγω σχεσης τιμής -ποσότητας, γιατί με 3 την ημέρα κι 60 χαπια, ε, βγαινει λιγάκι ακριβα. Βεβαια, περιέχει ολο το συμπλεγμα που αν επαιρνε κανείς χονδοροιτίνη, γλυκοζαμινη , υαλοθρονικο ξεχωριστά μαλλον θα έβγαινε πιο ακριβα.
Επίσης, αν καποιος εχει οντως θεμα κι θελει να δει βελτίωση πρεπει να παιρνει 3 για να φτασει τα 1500μγ που ειναι η ημερήσια ποσότητα που θελουν οι χόνδροι για να αρχίσουν να ξαναφτιάχνονται. Τα λιγότερα μγ δεν θα βοηθήσουν κάπου. ϊσως μετα τους 3 μηνες για συντηρηση, μπορέις να παιρνεις 1 αντί 3, αλλα για να δεις απαοτελεσμα με βαση όσα λελει η ιατρικη κοινότητα χρειάζονται 1500μγ.
θα πάρω σίγουρα κι 2ο μπουκαλι, κι μετα θα δω..