My hair was damaged and sensitive, I always had thin hair that easily frizzes and breaks even more easily. At the same time, they had started to thin out due to stress, all the good things together, so I decided to try biotin.
Four months later, I have many new sprouts (which are also long, when did they grow??) and I no longer see the same gaps that had started to appear. I struggle to style them with the sprouts sticking out in all directions, I look like a crazy scientist. But I laugh every time I see myself in the mirror and I laugh out of joy even if I look funny, because the hair on my head is gradually filling up and I am thrilled. My nails also seem to be stronger, I haven't noticed any difference in my skin.
There is no magic pill and biotin will only help if you have a deficiency (maybe I had one and didn't know it), but it's doing a good job for me so far.
Bonus: it's a tiny pill. From me, it's a Yes.
Τα μαλλιά μου ήταν ταλαιπωρημένα κι ευαίσθητα, είχα ανέκαθεν λεπτή τρίχα που φριζάρει πανεύκολα και σπάει ακόμα πιο εύκολα. Ταυτόχρονα είχαν αρχίσει να αραιώνουν από το στρες, ολα τα καλά μαζί οπότε αποφάσισα να δοκιμάσω βιοτίνη.
Τέσσερις μήνες αργότερα κι εχω πολλές καινούριες φύτρες (που είναι και μακριές, πότε πρόλαβαν??) και δεν βλέπω πια τα ίδια κενά που είχαν αρχίσει να εμφανίζονται. Δυσκολεύομαι να τα φορμάρω με τις φύτρες να πετάνε αλλοπρόσαλλα, μοιάζω σαν τρελός επιστήμονας. Ομως γελάω κάθε φορά που με βλέπω στον καθρέφτη και γελάω απο χαρά κι ας φαίνομαι αστεία, γιατί γεμίζει σιγά σιγά το τριχωτό της κεφαλής κι εχω ενθουσιαστεί. Τα νύχια μου φαίνεται να είναι επίσης πιο δυνατά, στο δέρμα δεν εχω προσέξει κάποια διαφορά.
Μαγικό χαπάκι δεν υπάρχει και η βιοτίνη απ'οσο ξερω θα βοηθήσει μόνο αν έχεις έλλειψη (μπορεί εγω να είχα και να μην το ήξερα) αλλά σε μενα κάνει καλή δουλειά so far.
Bonus: είναι μια σταλίτσα χαπάκι. Απο μένα είναι Ναι.