A while ago, my favorite author Rena Rossi visited my city for the first time to present her new book. Of course, I didn't go unprepared. I had learned about it much earlier and I was already reading many positive comments about it. So, I met her at the Public bookstore in my city. A smiling, friendly, kind, and sweet woman with everyone. Her speech, the way she looked at you and spoke to you, was exactly what I imagined. I was confirmed about the image I had formed of her. She is exactly the person you create in your mind while reading her books. She is the definition of love.
So, I started reading "Stars in the Sand" with enthusiasm. The fact that once again I encountered a small excerpt from it in the first pages of the book made me smile. Mrs. Rossi knows very well how to capture our interest. I entered the spirit of her writing very early on as I had been away from reading books for a long time.
Reading "Stars in the Sand" and knowing that it is a true story made me think a lot. Is it possible for people to have such powerful life stories? I don't know if the whole book refers to the real story or if parts of it have been taken. However, I truly loved it. I traveled with Alexia to Hydra, Piraeus, Patras, Barcelona, Rome, Cyprus, and other areas, and I felt a multitude of emotions with them. Love, pain, excitement, anger, sorrow, disappointment... I experienced them all with Agathoniki, Maximus, Ionas, and my beloved Andreas. I got angry with Alexia's choices, I got annoyed with Maximus' behavior, I fell in love with Andreas' character, and I was surprised by Mr. Iakovos. Each one added their own touch to the whole story and significantly influenced the entire plot.
The book contained many enchanting descriptions, vivid narratives, and good dialogues. However, the characterization of the heroes was not easy. The reader becomes a judge of the actions of the characters. Because it is not particularly easy to remain objective in everything you read. You feel resentful, angry, and puzzled. But the best thing is to put yourself in the place of the heroes and try to understand them, to justify their behavior, their significant actions, and all those mistakes that each person in this story paid dearly for.
Mainly, two things disappointed me once again in Mrs. Rena's book. The large extent of the book and her insistence on creating heroes with blond hair and blue eyes. Regarding the first, I would prefer the book to have fewer pages, avoiding at some points the verbosity and repetitions. As for the second, I expected that in this book there might be heroes different from those we have encountered in other stories by the author, considering that most of Mrs. Rena's heroes in her books are almost identical in appearance.
Reading the last sentence of this book and closing it, I would like to have in front of me that elderly gentleman who narrated his life story to Rena. To witness his emotions and all those feelings that his past evokes in him up close. Deep down, I thank him for his confession to Rena. Because thanks to it, I traveled to magical places and experienced unfamiliar emotions for me.
"Stars in the Sand" is a powerful book that praises love in all its forms. It showcases the limits of humanity, celebrates maternal love, and prioritizes friendship as the ultimate good of mankind. It is a book worth reading a thousand times. Again and again. Until we all realize that all the stars in the sky are for everyone...
Stars: 9/10
Πριν λίγο καιρό η αγαπημένη μου συγγραφέας Ρένα Ρώσση επισκέφτηκε την πόλη μου για πρώτη φορά προκειμένου να παρουσιάσει το νέο της βιβλίο. Εγώ φυσικά δεν πήγα απροετοίμαστη. Είχα μάθει γι αυτό πολύ νωρίτερα και ήδη διάβαζα πολλά θετικά σχόλια γι αυτό. Έτσι, τη συνάντησα στο Public της πόλης μου. Μια γυναίκα χαμογελαστή, πρόσχαρη, ευγενική και γλυκιά με όλους. Ο λόγος της, ο τρόπος που σε κοιτούσε και σου μιλούσε ήταν αυτό ακριβώς που φανταζόμουν. Επιβεβαίωθηκα για την εικόνα που είχα σχηματίσει για εκείνη. Είναι ακριβώς ο άνθρωπος που πλάθεις στο μυαλό σου διαβάζοντας τη βιβλία της. Είναι ο ορισμός της αγάπης.
Ξεκίνησα λοιπόν να διαβάζω το "Αστέρια στην άμμο" με ενθουσιασμό. Το γεγονός ότι για ακόμη μια φορά συνάντησα στις πρώτες σελίδες του βιβλίου ένα μικρό απόσπασμα αυτού με έκανε να χαμογελάσω. Η κυρία Ρώσση ξέρει πολύ καλά πως να κινεί το ενδιαφέρον μας. Από πολύ νωρίς μπήκα ξανά στο πνεύμα της γραφής της πολυαγαπημένης μου συγγραφέα καθώς απείχα για πολύ καιρό από την ανάγνωση βιβλίων.
Διαβάζοντας το "Αστέρια στην άμμο" και γνωρίζοντας ότι πρόκειται για αληθινή ιστορία προβληματίστηκα αρκετά. Είναι δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι με τόσο δυνατές ιστορίες ζωής; Δε γνωρίζω αν όλο το βιβλίο αναφέρεται στην πραγματική ιστορία ή αν έχουν παρθεί κομμάτια αυτής. Ωστόσο, την αγάπησα αληθινά. Ταξίδεψα μαζί με την Αλεξία στην Ύδρα, στον Πηραιά, στην Πάτρα, στη Βαρκελώνη, στη Ρώμη, στην Κύπρο και σε άλλες ακόμη περιοχές και ένιωσα μια πληθώρα συναισθημάτων μαζί τους. Αγάπη, πόνο, συγκίνηση, αγανάκτηση, λύπη, στενοχώρια, απογοήτευση... όλα τα βίωσα μαζί την Αγαθονίκη, τον Μάξιμο, τον Ίωνα και τον αγαπημένο μου Ανδρέα. Θύμωσα με τις επιλογές της Αλεξίας, εκνευρίστηκα με τη συμπεριφορά του Μάξιμου, ερωτεύτηκα τον χαρακτήρα του Ανδρέα και εξεπλάγην με τον κύριο Ιάκωβο. Ο καθένας έβαλε το δικό του ληθαράκι στην όλη ιστορία και επηρέασε σημαντικά την όλη υπόθεση.
Το βιβλίο περιείχε πολλές μαγευτικές περιγραφές, ζωντανές αφηγήσεις και καλούς διαλόγους. Η ηθογράφηση των ηρώων όμως δεν ήταν εύκολη. Ο αναγνώστης γινόταν κριτής των πράξεων των ηρώων του. Διότι, δεν είναι ιδιαίτερο εύκολο να μείνεις αντικειμενικός σε όλα όσα διαβάζεις. Πισμώνεις, θυμώνεις, προβληματίζεσαι. Το καλύτερο όμως είναι να βάζεις τον εαυτό σου στη θέση των ηρώων και να προσπαθείς να τους καταλάβεις, να δικαιολογήσεις τη συμπεριφορά τους, τις βαρυσήμαντες πράξεις τους και όλα εκείνα τα λάθη που πλήρωσε ακριβά το κάθε πρόσωπο αυτής της ιστορίας.
Κυρίως δύο πράγματα με δυσαρέστησαν για ακόμη μια φορά στο βιβλίο της κυρίας Ρένας. Η μεγάλη έκταση του βιβλίου και η επιμονή της στην δημιουργία ηρώων ξανθών γαλανομάτιδων. Όσον αφορά το πρώτο, θα προτιμούσα το βιβλίο να είχε λιγότερες σελίδες αποφεύγοντας σε κάποια σημεία τον πλατιασμό και τις επαναλήψεις. Όσον αφορά το δεύτερο, περίμενα ότι αυτό το βιβλίο ίσως να υπήρχαν ήρωες διαφορετικοί από αυτούς που έχουμε συναντήσει σε άλλες ιστορίες της συγγραφέως αν αναλογιστεί κανείς ότι οι περισσότεροι ήρωες της κυρίας Ρένας στα βιβλία της είναι σχεδόν ίδιοι εμφανισιακά.
Διαβάζοντας την τελευταία πρόταση αυτού του βιβλίου και κλείνοντάς το θα ήθελα να είχα μπροστά μου τον ηλικιωμένο εκείνο κύριο που αφηγήθηκε την ιστορία της ζωής του στη Ρένα μας. Για να αντικρίσω από κοντά τη συγκίνησή του και όλα εκείνα τα συναισθήματα που του προκαλεί το παρελθόν του. Κατά βάθος όμως τον ευχαριστώ γι' αυτή του την εξομολόγηση στη Ρένα μας. Διότι χάρη σε αυτόν ταξίδεψα σε μέρη μαγικά και βίωσα συναισθήματα πρωτόγνωρα για μένα.
Το "Αστέρια στην άμμο" είναι ένα δυνατό βιβλίο που υμνεί την αγάπη σε όλες τις μορφές της. Προβάλλει τα όρια του ανθρώπου, εξυμνεί την μητρική αγάπη και προτάσσει τη φιλία ως υπέρτατο αγαθό του ανθρώπου. Είναι ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί χίλιες φορές. Ξανά και ξανά. Μέχρι να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι όλα τα αστέρια του ουρανού είναι για όλους...
Αστέρια: 9/10