I bought the red one in size 14 for my 13.5-year-old daughter (46 kilograms, 1.63 meters tall) with the idea that swimsuits should be bought exactly in the size so that they don't sag in the pool.
It is very beautiful, dries quickly, does not fade, and has not faded at all with the pool chlorine, even though she has forgotten it 2-3 times in the swimming pool without rinsing it out!
Note that the cut at the hips is quite high compared to other ARENA swimsuits (we have 2 other models and they are much lower), so it may seem a bit revealing to someone if the child is quite developed! Also, depending on the body type, it may need a larger size because it seems a bit tight around the waist. However, overall it is comfortable, does not pull, and does not bother her at all. I also ordered a black one in size 14-15, I will update once I see how it fits!
Update: The size 14-15 is not recommended after all! While it is excellent in terms of waist and hips, unfortunately, it is very revealing on the sides and definitely not suitable for intense pool movements!
Πήρα το κόκκινο σε νούμερο 14 για την κόρη μου 13.5 ετών (46 κιλά, 1.63 ύψος) με το σκεπτικό ότι τα μαγιό τα παίρνεις ακριβώς στο μέγεθος για να μην σακουλιάζουν στην πισίνα.
Είναι πολύ όμορφο, στεγώνει γρήγορα, δεν φεγγίζει και δεν έχει ξεβάψει καθόλου με το χλώριο της πισίνας κι ας το έχει ξεχάσει 2-3 φορές στο κολυμβητήριο χωρίς να το ξεβγάλει!
Σημειωτέον το κόψιμο στους γοφούς είναι αρκετά ψηλό σε σχέση με άλλα μαγιο ARENA (έχουμε άλλα 2 μοντέλα κι είναι πολύ πιο χαμηλά) οπότε ίσως σε κάποιον να φαίνεται λιγάκι αποκαλυπτικό αν το παιδί είναι αρκετά ανεπτυγμένο! Επίσης ίσως να χρειάζεται, ανάλογα με το σωματότυπο, ένα νούμερο μεγαλύτερο γιατί μου φαίνεται λίγο στενούτσικο στην περιφέρεια. Γενικά πάντως είναι άνετο, δεν τραβάει και δεν την ενοχλεί καθόλου. Παρήγγειλα κι ένα μαυρο σε 14-15, θα επανέλθω μόλις δω την εφαρμογή!
Update: To νούμερο 14-15 δεν προτείνεται τελικά! Ενώ στην περιφέρεια, μέση κλπ είναι εξαιρετικό, στο στήθος είναι δυστυχώς πολύ αποκαλυπτικό στα πλάγια και σίγουρα όχι κατάλληλο για τις έντονες κινήσεις της πισίνας!