We have had it for several months now, and for the first time, I decided to buy a robot vacuum, as until now I was throwing my back out with the electric one. The purchase has generally satisfied me! With a general feeling that I could probably do my job well with a cheaper one (I got it for 500). Let me explain:
Generally, this robot vacuum is for people who have a good relationship with technology because the application offers a lot of adjustment options; if you don't have it, you will struggle a lot—get a less complex one. We are still young and it still listens to us with our phones.
We have parquet flooring in the house of about 70 square meters and 2-3 small rugs in different places. Unfortunately, it cannot go over them and vacuum them, so it drags them a bit until it becomes a small lump and manages to climb over them... I expected something more sophisticated at such a price. On large rugs, it is very good (because when it climbs over the lump, it sucks it up with excessive zeal). In the corners, as others have obviously said, every now and then you need the manual one. Also, if you have scattered cables, then you’re in trouble; it has knocked over a lamp for me (don’t worry, it didn’t break).
From here on out, only positives... it cleans incredibly and deeply, to the point where even my tidy wife couldn’t believe it. I am quite satisfied with the mopping on mild stains (I put non-chlorine liquid in the tank, and you can smell it normally when it mops...). It has countless options, I repeat, in the application, so if you take it seriously, you can set up a weekly operating schedule, and the word dust becomes a blurry memory. Before I set it up, I spend 2 minutes removing the rugs and curtains from the middle, tidying up the cables so they’re not all over the place, and then I sit back and watch it.
Το εχουμε εδω και αρκετούς μηνες, πρωτη φορα αποφασισα να αγορασω σκουπα ρομποτ,μεχρι τωρα πεταγα κηλες στη μεση με την ηλεκτρικη. Η αγορα σε γενικες γραμμες με εχει καλυψει ! με γενικοτερο αισθημα οτι μαλλον θα μπορουσα να κανω καλα την δουλεια μου και με μια οικονομικοτερη (την πηρα 500). και εξηγουμαι:
Γενικα αυτη η σκουπα ρομποτ αφορα ανθρωπους που εχουν μια καλη σχεση με την τεχνολογια γιατι το απλικεισον δινει παρα πολλες επιλογες ρυθμισης, αν δεν την εχετε τοτε θα δυσκολευτειτε πολυ-παρτε αλλη λιγοτερο συνθετη. Εμεις ειμαστε ακομα νεοι και μας ακουει με τα κινητα ακομα.
Εχουμε παρκε στο σπιτι γυρω στα 70τμ και 2-3 μικρα χαλακια σε διαφορα σημεια. Δυστυχως δεν μπορει να τα περασει απο πανω και να τα σκουπισει οποτε τα παρασυρει λιγο μεχρι να γινει ενας μικρος μπογος και να καταφερει να τα καβαλισει... περιμενα κατι πιο ιντελεκτουαλ σε μια τετοια τιμη. Στα μεγαλα χαλια ειναι πολυ καλη (γιατι οταν καβαλαει τον μπογο τον ρουφαει με υπερβαλλον ζηλο) Στις γωνιες οπως προφανως εχουν πει και αλλοι, μια στο τοσο χρειαζεται και η χειροκινητη. Επισης αμα εχεις διασπαρτα καλωδια τοτε τον ηπιες, μου εχει ριξει πορτατιφ κατω (δεν εσπασε μην ανησυχειτε)
Απο εδω και μπρος μονο θετικα... καθαριζει απιστευτα και σε βαθος που ακομα και η παστρικη γυναικα μου δεν μπορουσε να πιστεψει. Εγω ειμαι αρκετα ικανοποιημενος και απο το σφουγγαρισμα σε ηπιους λεκεδες (του βαζω και υγρο χωρις χλωρινη στο δοχειο και το μυριζεις κανονικα οταν σφουγγαριζει..) Εχει απειρες επιλογες ξαναλεω στο απλικεισον, οποτε αν ασχοληθεις σοβαρα, βγαζεις εβδομαδιαιο προγραμμα λειτουργιας και η λεξη σκονη γινεται θολη αναμνηση. Εγω πριν την βαλω, ασχολουμαι 2 λεπτα να βγαλω τα χαλακια και τις κουρτινες απο την μεση, φτιαχνω λιγο τα καλωδια να μην ειναι χυμα και καθομαι και την χαζεύω.