The cutter was purchased for €9 to be placed in the tools of the vacation home. Having several good cutters, facom, knipex, gedore, etc., my expectations for a €9 cutter were not high. I was pleasantly surprised by the ergonomic and soft grip it has; I honestly didn't expect that because in this price range, they are usually quite hard and difficult to use. The lever clearly provides the ability for more power. I tried cutting 3mm screws and various nails, and I can say that it is excellent, as well as for various cuts of electrical wires. Clearly, for cutting screws, we do not buy a side cutter but something else like the cobolt from knipex. It is a good tool worth (100%), before you buy it, make sure it fits you as it requires quite a large palm to be used exclusively with one hand, and this can be tiring. (The Emtop is exactly the same as ingco and total; it just changes the name, and all three companies have the same products just with a different brand.)
Ο κόφτης αγοράστηκε στα 9€ για να τοποθετηθεί στα εργαλεία του εξοχικού. Έχοντας αρκετούς καλούς κόφτες, facom, knipex, gedore κλπ κλπ, οι προσδοκίες μου από ένα κόφτη των 9€ δεν ήταν πολλές. Με εξέπληξε ευχάριστα η εργονομική και μαλακή λαβή που έχει, δεν το περίμενα να πω την αλήθεια γιατί σε αυτό το εύρος τιμής είναι αρκετά σκληρές και δύσχρηστες. Το υπομοχλιο σαφώς δίνει τη δυνατότητα για περισσότερη δύναμη. Δοκίμασα να κόψω βιδες 3αρες και διάφορα καρφιά και μπορώ να πω ότι είναι εξαιρετικός, καθώς και σε διάφορες τομές ηλεκτρολογικων καλωδίων. Σαφώς και για κοπή βιδων δεν αγοράζουμε πλαγιοκοφτη αλλά κάτι άλλο όπως πχ το cobolt της knipex. Είναι καλό εργαλείο αξίζει (100%), πριν τον αγοράσετε βεβαιωθείτε ότι σας βολεύει καθώς χρειάζεται αρκετά μεγάλη παλάμη για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά με το ένα χέρι και αυτό μπορεί να κουράσει. (Η Emtop είναι ακριβώς ίδια με ingco και total απλώς αλλάζει το όνομα, και οι 3 εταιρίες έχουν τα ίδια προϊόντα απλά με άλλο brand)