I am a runner (1.85m tall, 74kg) with 5/7 training sessions and times of 3:29 for the marathon and 1:31 for the half. If you are looking for a serious training shoe, a workhorse to rack up kilometers, you are in the right place. I found them for €105 and bought them. This is a very good and underrated shoe, as the spotlight (not unjustly, of course) falls on the company's Endorphin series. Grip – guaranteed, very stable footing, neither soft nor hard, with good energy return, not full, but at least satisfactory and a bit more (pebax in the sole). Ok, it’s not light, about 270 grams in size 45, but how else will it offer you the protection you need, especially on LRs? I have already done 70km (long at 5'15-5'40 and tempo 4'40-4'50) and I am completely satisfied. It also has excellent ankle lockdown and very good laces that don’t come undone (for me, the company is top in this area). For sizing, get what you wear in Saucony, 46 for me, and it also fits my "wide" foot. Downside is the breathability, which I had read about and it doesn’t bother me much. In summer I use something else. Also, the tongue is a bit short. Nevertheless, I recommend it for anyone who wants a daily trainer, seriously, with a medium-firm ride!! Especially close to €100, get them with your eyes closed!!
UPDATE (250km): the shoe has softened a bit and has become even better. I also tried it on fast LRs (4'50) with tempo in between at 4'40 and had no issues!! It also proved to be very stable (for my stride) even in the rain!!
UPDATE (500km): wear is minimal, with 90% of the km on asphalt.. I’m also posting relevant photos.. the shoe remains as it was in feel and leaves me completely satisfied..
UPDATE (700km): I’m changing the 4 stars to 5, because despite the small disadvantages I mentioned earlier, the shoe did 700km very well and remains reliable (a key feature for me) for paces of 4:40 and slower, with very stable footing! I would buy it again without hesitation!! WORKHORSE in every sense of the word!!
Ειμαι δρομεας (1.85 υψος, 74 κιλά) με 5/7 προπονησεις κ χρόνους 3:29 μαραθωνιο κ 1:31 ημί. Αν ψάχνετε προπονητικό χωρις πλακα, workhorse για να φορτώσετε χλμ είστε εδώ. Εγω τα βρηκα στα 105€ κ τα πηρα. Πρόκειται για πολυ καλό και underrated παπουτσι, καθώς τα φωτα πεφτουν (όχι αδικα βεβαια) στη σειρά endorphin της εταιρειας. Κρατημα - εγγυηση, σταθερότατο πάτημα, ουτε μαλακό αλλα ούτε κ σκληρό, με ανταπόδοση καλή, οχι full, αλλα τουλαχιστον ικανοποιητική κ λιγο παραπανω (pebax στη σόλα). Οκ, δεν είναι ελαφρύ καπού 270 γραμ. το Νο 45 αλλά πως αλλιως θα σου προσφέρει προστασία, που χρειαζεται, ειδικά στα LRs; εχω κανει ηδη 70 χλμ (long στο 5'15-5'40 κ tempo 4'40-4'50) κ ειμαι απολυτα ικανοποιημένος. Επισης εχει εξαιρετικο κλειδωμα αστραγαλου κ πολύ καλο κορδονι που δε λυνεται (για μενα τοπ η εταιρεια σε αυτο τον τομέα). Για Νο παιρνετε ότι φορατε στα saucony, 46 για μενα, και ταιριαζει κ στο "φαρδύ" μου πόδι. Μείον η διαπνοή, για την οποία ειχα διαβασει κ δε με πειράζει τόσο. Καλοκαιρι βαζω κατι αλλο. Τελος η γλωσσα ειναι καπως κοντή. Παρολα αυτά, το συστήνω για οποιον θελει daily trainer, χωρις πλακα, με μεσαιας σκληροτητας πατημα!! Ειδικα κοντα στα 100€ παρτε τα με κλειστα ματια!!
UPDATE (250χλμ): το παπουτσι εχει μαλακώσει ενα κλικ κ εχει γινει ακομα καλύτερο.το δοκιμασα κ σε γρηγορα LR (4'50) με tempo ενδιάμεσα στο 4'40 κ δεν είχα κανένα θέμα!! Επίσης αποδείχθηκε σταθερότατο (για το πατημά μου) κ στη βροχή!!
UPDATE (500χλμ): η φθορά τους ειναι ελάχιστη, με το 90% των χλμ να ειναι σε άσφαλτο..ποσταρω και σχετικές φώτος..το παπουτσι παραμενει, οπως ήταν σαν αίσθηση κ με αφηνει απολυτα ικανοποιημένο..
UPDATE (700χλμ): τα 4 αστέρια τα κανω 5, γιατι παρα τα μικρα μειονεκτηματα που προανεφερα, το παπούτσι έβγαλε 700 χλμ πολυ καλά και παραμενει αξιοπιστο (βασικό χαρακτηριστικό για μένα) για ρυθμούς 4:40 και πιο αργά, με πατημα σταθερότατο! Θα το ξανάπαιρνα άνετα!! WORKHORSE με ολη τη σημασία της λέξης!!