For those interested in elderly users:
1. The letters are "quite big." However, there is no option to make them bigger (or smaller).
2. The ringtone volume is just fine (you can change the sound, even from a file on the SD card).
3. The phone holds 250 contacts, and 200 or 250 for each SIM card. - For the SIM contacts, it only allows 8 characters (it turns "papadopoulos" into "papado").
- For the phone contacts, it allows more characters, although there is a risk of losing the contacts if something happens to the device.
- When it read the contacts from the 2 SIMs, it didn't truncate the names! (Thank goodness!) Even if the contacts had more than 8 letters. But when you try to do, for example, an edit (or add a new contact), it doesn't let you enter more than 8 letters.
4. The screen has satisfactory brightness.
5. You can set what the up/down/left/right keys will do when you are on the home screen (e.g., you can say: left = radio, right = alarms, down = contacts, etc.).
6. I couldn't figure out how to set the side button, and it does nothing. (I didn't look into it too much...) However, when pressed long, it turns the flashlight on/off.
7. Charger in the box: Type-C, 5W.
8. The entire menu is in Greek.
9. I don't have an opinion on the battery yet...
10. Radio without headphones.
11. Relatively easy menu. (The elderly person I gave it to got accustomed quite quickly based on their experience with other "easy-to-use" phones.)
Για όσους τους ενδιαφέρει για ηλικιωμένους:
1. Τα γράμματα είναι "μεγαλούτσικα". Ωστόσο, δεν υπάρχει ρύθμιση να τα μεγαλώσεις κι άλλο (ή να τα κάνεις πιο μικρά)
2. Η ένταση του ήχου κλήσης είναι μια χαρά (μπορείς να αλλάξεις τον ήχο, ακόμη και από αρχείο στην κάρτα SD)
3. Χωράει 250 επαφές το τηλέφωνο, και 200 ή 250 για κάθε SIM card. - Στις επαφές των SIM αφήνει μόνο 8 χαρακτήρες (το "παπαδόπουλος" το κάνει "παπαδό".)
- Στις επαφές του τηλεφώνου αφήνει περισσότερους χαρακτήρες, αν και είναι ρίσκο να χάσεις τις επαφές αν πάθει κάτι η συσκευή.
- Όταν διάβασε τις επαφές από τις 2 ΣΙΜ, δεν έκοψε τα ονόματα! (Πάλι Καλά!) Ακόμη και αν οι επαφές είχαν πάνω από 8 γράμματα. Αλλά όταν πας να κάνεις π.χ μια επεξεργασία (ή να προσθέσεις νέα επαφή), δεν σε αφήνει να βάλεις περισσότερα απο 8 γράμματα.
4. Η οθόνη του έχει ικανοποιητική φωτεινότητα
5. Μπορείς να ρυθμίσεις τι θα κάνουν τα πλήκτρα πανω/κάτω/αριστερά/δεξιά όταν βρίσκεσαι στην αρχική (π.χ να πεις: αριστερά = ράδιο, δεξιά = αφυπνίσεις, κάτω = επαφές κλπ)
6. Το πλαϊνό πλήκτρο δε μπόρεσα να βρω πώς να το ρυθμίσω και δε κάνει τίποτα. (δε το έψαξα και πολύ...) Στο παρατεταμένο πάτημα πάντως ανοίγει/κλείνει ο φακός.
7. Φορτιστής στο κουτί: Type-C, 5W
8. Όλο το μενού ελληνικά
9. Μπαταρία δεν έχω άποψη ακόμη...
10. Ραδιόφωνο χωρίς ακουστικά
11. Σχετικά εύκολο μενού. (Ο ηλικιωμένος που το έδωσα κατατοπίστηκε αρκετά γρήγορα βάση της εμπειρίας του από άλλα "απλής-χρήσης" κινητά")