Excellent machine with very good results for coffee at home. I recommend it!
First of all, the exterior appearance is flawless, it doesn’t look cheap and I really like the pistachio color (even though I was hesitant about it).
It heats up quickly. I made 4 double espressos back to back and didn’t have to wait.
The steam wand is powerful, with which I easily made milk foam for 4 cappuccino cups back to back as well.
The water flow in the portafilter is automatic, so you don’t have to stop it yourself. It pulls a double espresso at 40 ml instead of 60, which is theoretically correct, BUT it has a smaller portafilter than a professional espresso machine, so it holds about 11g to 12g of coffee, so it’s correctly set to dispense less water.
It happens that I also have the IQ juicer and it has been perfect. In general, the brand is gaining ground in my mind with its VFM.
#sponsored product
Εξαιρετικό μηχάνημα με πολύ καλό αποτέλεσμα για καφέ στο σπίτι. Το συνιστώ!
Πρώτα από όλα η εξωτερική εμφάνιση είναι πένα, δε φαίνεται φτηνιάρικος και μου αρέσει πολύ το φιστικί χρώμα (αν και το φοβόμουν).
Θερμαίνεται γρήγορα. Έχω βγάλει 4 2πλά εσπρέσο back 2 back και δε χρειάστηκε να περιμένω.
Φυσητήρας δυνατός με τον οποίο έκανα αφρόγαλα άνετα για 4 κούπες cappuccino back 2 back και εδώ.
Το νερό στο κλείστρο έχει αυτόματη ροή και δε χρειάζεται να σταματήσεις εσύ. Τον διπλό εσπρέσο τον βγάζει και σε 40 ml αντί για 60 που είναι θεωρητικά σωστό, ΑΛΛΑ έχει μικρότερο πόρτα φίλτερ από μια επαγγελματική εσπρεσιέρα, άρα χωράει περίπου 11γρ με 12γρ καφέ, άρα σωστά το έχουν ρυθμίσει να βγάζει λιγότερο νερό.
Τυχαίνει να έχω και στιφτη IQ και έχει βγει άψογος. Γενικότερα το brand κερδίζει έδαφος στο κεφάλι μου με το VFM
#χορηγούμενο προϊόν