I received it yesterday and based on the rides I took during the day and night, I came to this conclusion.
Overall, it is good, it makes the helmet look much nicer and blocks the sun well during inappropriate hours, however, it has 3 significant flaws:
1) It does not fit, visually, perfectly on the helmet (it clicks in properly, it's just a visual issue) and it is relatively difficult to install.
2) At night it is VERY dark and compared to visors of other helmets or of different colors, you can barely see, especially if you are in a place without enough lighting (However, it is very likely that you get used to it with long-term use).
3) Generally, and after contacting Airoh, there are no dimensions or diagrams of the visor anywhere on the internet, resulting in no cheaper resales or replicas of the visor as with many other models from different companies. I believe that 35-50 euros for a visor is too much money (and on their official website it costs about the same) and if I didn't have a coupon on Skroutz, I wouldn't pay that much for a simple visor that for other models you can find from 7 euros.
Την παρελαβα χθες και συμφωνα με τις βολτες που εκανα κατα τη διαρκεια της ημερας και νυχτας εβγαλα αυτο το συμπερασμα.
Καλη ειναι γενικοτερα, ομορφαινει πολυ το κρανος και μπλοκαρει καλα των ηλιο της ακαταλληλες ωρες, ωστοσο εχει 3 σημαντικα ελλατωματα:
1) Δεν εφαρμοζει, οπτικα ,τελεια επανω στο κρανος(κουμπωνει κανονικα μονο οπτικο ειναι το θεμα) και ειναι σχετικα δυσκολη η εγκατασταση της.
2)Το βραδυ ειναι ΠΟΛΥ σκοτεινα και σε σχεση με αλλες ζελατινες αλλων κρανων ή αλλου χρωματος οριακα δεν βλεπεις ειδικα εαν βρισκεσαι σε μερος χωρις αρκετο φωτισμο(Πολυ πιθανο ,ομως, να συνηθιζεται με την μακροχρονια χρηση)
3)Γενικοτερα και μετα και απο επικοινωνια με την airoh δεν υπαρχουν διαστασεις ή σχεδιαγραμματα της ζελατινας πουθενα στο διαδικτυο με αποτελεσμα να μην υπαρχουν οικονομικοτερες μεταπωλησεις ή αντιγραφα της ζελατινας οπως με πολλα αλλα μοντελα διαφορετικων εταιριων. Πιστευω πως 35-50 ευρω για μια ζελατινα ειναι παρα πολλα χρηματα(και στην official ιστοσελιδα τους τοσο περιπου κανει) και αν δεν ειχα κουπονι στο σκρουτζ δεν θα εδινα τοσα για μια απλη ζελατινα που σε αλλα μοντελα τις βρισκεις απο 7 ευρω.