Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
What has been written in reviews for similar pullers applies: if you press it too much, then the two little teeth bend. In reality, it is not even possible to press it too much if you only use the black round plastic, but then it might not do the job and might not remove the wiper. A hack is to put a second 13mm nut, screw it tight against the original nut, hold the first one with a wrench and turn the second nut with another wrench. Then it will remove the wiper, but it may slightly bend the teeth. At least that's exactly what happened in my case. However, I believe it can be reused. But I would suggest for wipers that have been on for 10+ years to be removed, to prefer something sturdier at about double the price.
Ισχύει ό,τι έχει γραφτεί σε κριτικές για αντίστοιχους εξωλκείς: αν το πιέσεις πολύ, τότε στραβώνουν τα 2 δοντάκια. Στην πραγματικότητα δεν είναι καν δυνατόν να το πιέσεις πολύ αν χρησιμοποιείς μόνο το μαύρο στρογγυλό πλαστικό, αλλά τότε μπορεί να μην σου κάνει δουλειά και να μην βγάλει τον υαλοκαθαριστήρα. Ένα hack είναι να βάλεις ένα δεύτερο 13άρι παξιμάδι, να το βιδώσεις κολλητά στο αρχικό παξιμάδι, να κρατάς το πρώτο κόντρα με ένα κλειδί και με ένα δεύτερο κλειδί να στρίβεις το δεύτερο παξιμάδι. Τότε θα σου αφαιρέσει τον υαλοκαθαριστήρα, αλλά πιθανώς να στραβώσει ελαφρώς τα δοντάκια. Τουλάχιστον ακριβώς αυτό έγινε στην δική μου περίπτωση. Πιστεύω όμως μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Όμως εγώ θα πρότεινα για υαλοκαθαριστήρες που έχουν 10+ χρόνια να αφαιρεθούν, να προτιμήσετε κάτι πιο στιβαρό σε περίπου διπλάσια τιμή.
What has been written in reviews for similar pullers applies: if you press it too much, then the two little teeth bend. In reality, it is not even possible to press it too much if you only use the black round plastic, but then it might not do the job and might not remove the wiper. A hack is to put a second 13mm nut, screw it tight against the original nut, hold the first one with a wrench and turn the second nut with another wrench. Then it will remove the wiper, but it may slightly bend the teeth. At least that's exactly what happened in my case. However, I believe it can be reused. But I would suggest for wipers that have been on for 10+ years to be removed, to prefer something sturdier at about double the price.
Ισχύει ό,τι έχει γραφτεί σε κριτικές για αντίστοιχους εξωλκείς: αν το πιέσεις πολύ, τότε στραβώνουν τα 2 δοντάκια. Στην πραγματικότητα δεν είναι καν δυνατόν να το πιέσεις πολύ αν χρησιμοποιείς μόνο το μαύρο στρογγυλό πλαστικό, αλλά τότε μπορεί να μην σου κάνει δουλειά και να μην βγάλει τον υαλοκαθαριστήρα. Ένα hack είναι να βάλεις ένα δεύτερο 13άρι παξιμάδι, να το βιδώσεις κολλητά στο αρχικό παξιμάδι, να κρατάς το πρώτο κόντρα με ένα κλειδί και με ένα δεύτερο κλειδί να στρίβεις το δεύτερο παξιμάδι. Τότε θα σου αφαιρέσει τον υαλοκαθαριστήρα, αλλά πιθανώς να στραβώσει ελαφρώς τα δοντάκια. Τουλάχιστον ακριβώς αυτό έγινε στην δική μου περίπτωση. Πιστεύω όμως μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Όμως εγώ θα πρότεινα για υαλοκαθαριστήρες που έχουν 10+ χρόνια να αφαιρεθούν, να προτιμήσετε κάτι πιο στιβαρό σε περίπου διπλάσια τιμή.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
What has been written in reviews for similar pullers applies: if you press it too much, then the two little teeth bend. In reality, it is not even possible to press it too much if you only use the black round plastic, but then it might not do the job and might not remove the wiper. A hack is to put a second 13mm nut, screw it tight against the original nut, hold the first one with a wrench and turn the second nut with another wrench. Then it will remove the wiper, but it may slightly bend the teeth. At least that's exactly what happened in my case. However, I believe it can be reused. But I would suggest for wipers that have been on for 10+ years to be removed, to prefer something sturdier at about double the price.
Ισχύει ό,τι έχει γραφτεί σε κριτικές για αντίστοιχους εξωλκείς: αν το πιέσεις πολύ, τότε στραβώνουν τα 2 δοντάκια. Στην πραγματικότητα δεν είναι καν δυνατόν να το πιέσεις πολύ αν χρησιμοποιείς μόνο το μαύρο στρογγυλό πλαστικό, αλλά τότε μπορεί να μην σου κάνει δουλειά και να μην βγάλει τον υαλοκαθαριστήρα. Ένα hack είναι να βάλεις ένα δεύτερο 13άρι παξιμάδι, να το βιδώσεις κολλητά στο αρχικό παξιμάδι, να κρατάς το πρώτο κόντρα με ένα κλειδί και με ένα δεύτερο κλειδί να στρίβεις το δεύτερο παξιμάδι. Τότε θα σου αφαιρέσει τον υαλοκαθαριστήρα, αλλά πιθανώς να στραβώσει ελαφρώς τα δοντάκια. Τουλάχιστον ακριβώς αυτό έγινε στην δική μου περίπτωση. Πιστεύω όμως μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Όμως εγώ θα πρότεινα για υαλοκαθαριστήρες που έχουν 10+ χρόνια να αφαιρεθούν, να προτιμήσετε κάτι πιο στιβαρό σε περίπου διπλάσια τιμή.
What has been written in reviews for similar pullers applies: if you press it too much, then the two little teeth bend. In reality, it is not even possible to press it too much if you only use the black round plastic, but then it might not do the job and might not remove the wiper. A hack is to put a second 13mm nut, screw it tight against the original nut, hold the first one with a wrench and turn the second nut with another wrench. Then it will remove the wiper, but it may slightly bend the teeth. At least that's exactly what happened in my case. However, I believe it can be reused. But I would suggest for wipers that have been on for 10+ years to be removed, to prefer something sturdier at about double the price.
Ισχύει ό,τι έχει γραφτεί σε κριτικές για αντίστοιχους εξωλκείς: αν το πιέσεις πολύ, τότε στραβώνουν τα 2 δοντάκια. Στην πραγματικότητα δεν είναι καν δυνατόν να το πιέσεις πολύ αν χρησιμοποιείς μόνο το μαύρο στρογγυλό πλαστικό, αλλά τότε μπορεί να μην σου κάνει δουλειά και να μην βγάλει τον υαλοκαθαριστήρα. Ένα hack είναι να βάλεις ένα δεύτερο 13άρι παξιμάδι, να το βιδώσεις κολλητά στο αρχικό παξιμάδι, να κρατάς το πρώτο κόντρα με ένα κλειδί και με ένα δεύτερο κλειδί να στρίβεις το δεύτερο παξιμάδι. Τότε θα σου αφαιρέσει τον υαλοκαθαριστήρα, αλλά πιθανώς να στραβώσει ελαφρώς τα δοντάκια. Τουλάχιστον ακριβώς αυτό έγινε στην δική μου περίπτωση. Πιστεύω όμως μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Όμως εγώ θα πρότεινα για υαλοκαθαριστήρες που έχουν 10+ χρόνια να αφαιρεθούν, να προτιμήσετε κάτι πιο στιβαρό σε περίπου διπλάσια τιμή.