For hair removal on legs, armpits, and bikini, I have been exclusively using epilator devices for many years. I have tried several from Braun as well as Babyliss, Rowenta, and Panasonic. I concluded that Braun's devices are overpriced because hair removal with Braun has always been much more painful, although I accept that they may remove shorter hairs that others might not catch. All the devices I used from them did not have particularly strong motors, and the hair was removed at a slower speed, which causes more pain. Whereas, for example, with Babyliss, which was much cheaper but had a stronger motor as I found out (thus the cylinder rotated at a higher speed), hair removal was much less painful and faster.
Now regarding this specific device for the face, I regret my money. First, because it suddenly stopped working and no longer charges, even though I had used it very few times. Unacceptable for such a well-known brand that I paid nearly €70 for back then. Second, because hair removal on the upper lip with fine but quite dense fuzz was very painful every time, to the point of bringing me to tears, and I had to go over the same spot multiple times to catch the hairs from the root and not just cut them (while as I mentioned, I have been doing hair removal with an epilator in the armpit for years where I feel almost no pain). But as we said... less powerful motor, slower hair removal speed, more pain.
Για αποτρίχωση σε πόδια, μασχάλες, μπικίνι χρησιμοποιώ εδώ κ πολλά χρόνια αποκλειστικά συσκευές epilator. Εχω δοκιμάσει αρκετές της Braun αλλά και Babyliss, Rowenta, Panasonic. Κατέληξα ότι της Braun είναι υπερτιμημένες, γιατί η αποτρίχωση με Braun ήταν πάντα πολύ πιο επώδυνη, αν κ δέχομαι ότι μπορεί να αφαιρούν πιο κοντές τρίχες που άλλες ίσως δεν τις πιάνουν. Όσες συσκευές της είχα χρησιμοποιήσει δεν είχαν ιδιαίτερα δυνατό μοτέρ κ η τρίχα έβγαινε με μικρότερη ταχύτητα, κάτι που προκαλεί περισσότερο πόνο. Ενώ π.χ. με Babyliss που ήταν πολύ πιο φτηνή, αλλά είχε πιο δυνατό μοτέρ όπως διαπίστωσα (άρα γύριζε ο κύλινδρος με μεγαλύτερη ταχύτητα), η αποτρίχωση ήταν πολύ πιο ανώδυνη κ πιο γρήγορη.
Τώρα όσον αφορά την συγκεκριμένη συσκευή για το πρόσωπο, κλαίω τα λεφτά μου. Πρώτον γιατί σταμάτησε ξαφνικά να δουλεύει κ δεν φορτίζει πια, ενώ την είχα χρησιμοποιήσει ελάχιστες φορές. Απαράδεκτο για τέτοια επώνυμη μάρκα που την πλήρωσα τότε κοντά 70€. Δεύτερον επειδή η αποτρίχωση στο άνω χείλος με λεπτό αλλά αρκετό χνούδι ήταν κάθε φορά πολύ επώδυνη, μέχρι που μου προκαλούσε δάκρυα κ έπρεπε να περάσω πολλές φορές το ίδιο σημείο για να πιάσει τις τρίχες από τη ρίζα κ όχι απλά να τις κόβει (ενώ όπως ανέφερα κάνω χρόνια αποτρίχωση με epilator στη μασχάλη όπου δεν νιώθω σχεδόν καθόλου πόνο). Αλλά είπαμε... λιγότερο δυνατό μοτέρ, μικρότερη ταχύτητα αποτρίχωσης, περισσότερος πόνος.