Owner of Kayano 31. After 1 year and about 3000km, the shoes wore out. So it was time for the 32s.
I am a photographer, I stand for hours and I need to be comfortable and flexible.
Reading the reviews about the drop reduction from 10mm to 8mm and the changes in gait, I was a bit scared.
Bottom line: We have a shoe much better than the previous one. More stable in the step, better cushioning underneath that gives the stability to move around. Quieter when stepping and a different build quality.
The step is different. The tongue became thinner, the laces go around it making it invisible. It is more stable on the foot and the walking experience improved from a very simple change: Extra material was added to the metatarsal area, which enjoys a softer and more supportive feel from the shoe. That's why the drop went from 10mm to 8mm, because the shoe became flatter due to the extra material in the midsection.
What does this mean in practice: The toes and the ball of the foot do not touch the ground, and when the foot lifts to step, there is a kind of 'sudden' gap that places them down. It's like getting positive feedback for stepping down. Walking became a game. I can't describe in words how this design change has helped my foot experience incredibly less fatigue.
For running, for those who have learned to run and land on the metatarsal and not the heel, it also makes a huge difference. It's like taking off. Like running on a spring, as the energy retention is such that it gives you a boost for the next landing.
Negatives:
It doesn't come in pure white like the 31. Pure black and pure white serve one crowd: Those of us who want to be discreet and wear them at a job where we are visible.
The quality of the laces is such that, with mathematical certainty, in 6 months you will want new ones. It happened to me with the 31s, I see no reason it won't happen here too.
No one should say it's an expensive shoe. You get what you pay for. And here you pay for a specific quality. When you wear them and walk in them, you will feel like a blind man who found his sight. There's no going back. When you go to these, after that you will only go to these and never again to a 50-euro shoe. The quality difference with the 50-euro shoe is CHAOS.
Κάτοχος Kayano 31. Μετά απο 1 χρόνο και περίπου 3000χλμ τα παπούτσια έλιωσαν. Οπότε ήρθε η ώρα για τα 32.
Είμαι φωτογράφος, έχω τρελή ορθοστασία και πρέπει να είμαι άνετος και ευέλικτος.
Διαβάζοντας τα reviews για τη μείωση του drop απο τα 10mm στα 8mm και τις αλλαγές στη βάδιση ήμουν λίγο φοβισμένος.
Στο διαταύτα: Έχουμε ένα παπούτσι πολύ καλύτερο απο το προηγούμενο. Πιο σταθερό στο πάτημα, πιο καλά ελαστικά απο κάτω που δίνουν τη σταθερότητα να μπορείς να ελλίσεσαι. Πιο αθόρυβα στο πάτημα και άλλη ποιότητα κατασκευής.
Το πάτημα είναι διαφορετικό. Η γλώσσα έγινε πιο λεπτή, τα κορδόνια μπήκαν γύρω απο αυτήν κάνοντας της αόρατη. Είναι πιο σταθερό στο πόδι και η εμπειρία βάδισης ανέβηκε απο μια πολύ απλή κίνηση: Μπήκε έξτρα υλικο στο μετατάρσιο που απολαμβάνει την πιο μαλακή και υποστηρικτική αντιμετώπιση απο το παπούτσι. Γι'αυτό και το drop έπεσε απο τα 10mm στα 8mm, γιατί το παπούτσι έγινε πιο flat επειδή μπήκε έξτρα υλικο στο μεσαίο τμήμα του.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: Τα δάχτυλα και η κλείδωση δεν ακουμπάνε κάτω και όταν σηκώνεται το πόδι για πατήσουν έχει κατι σαν έναν "απότομο" gap που τα βάζει κάτω. Σαν να παίρνεις θετική επιβράβευση που πάτησες κάτω. Το περπάτημα έγινε παιχνίδι. Δεν μπορώ να σας περιγράψω με λόγια πώς αυτή σχεδιαστική αλλαγή έχει βοηθήσει το πόδι να έχει απίστευτα μικρότερη κόπωση.
Στο τρέξιμο δε, για όσους έχουν μάθει να τρέχουν και να προσγειώνονται στο μετατάρσιο και όχι στη φτέρνα έχει επίσης τεράστια διαφορά. Είναι σαν απογείωση. Σαν να τρέχεις πάνω σε ελατήριο καθώς το energy retention είναι τέτοιο που σου δίνει ώθηση για την επόμενη προσγείωση.
Στα αρνητικά:
Δεν βγαίνει σε τέρμα λευκό χρώμα όπως το 31. Το απόλυτο μαύρο και το απόλυτο λευκό εξυπηρετούν έναν κοινό: Αυτούς που θέλουμε να είμαστε διακριτικοί και που τα φοράμε σε μια δουλειά που φαινόμαστε.
Η ποιότητα των κορδονιών είναι τέτοια που με μαθηματική ακρίβεια σε 6 μήνες θα θες άλλα. Μου συνέβη με τα 31, δεν βρίσκω το λόγο να μη γίνει και εδώ.
Μην πει κανείς ότι είναι ακριβό παπούτσι. Πληρώνεις ό,τι παίρνεις. Και εδώ πληρώνεις μια συγκεκριμένη ποιότητα. Όταν τα φορέσεις και τα περπατήσεις θα νιώθεις σαν τον τυφλό που βρήκε το φως του. Δεν υπάρχει γυρισμός. Όταν πας σε αυτά, μετά θα πηγαίνεις μόνο σε αυτά και ποτέ ξανά σε παπούτσι του 50ρικου. Η διαφορά ποιότητας με του 50ρικου ΧΑΟΣ.