It is the second summer that I have it and it simply touches perfection, as long as you are comfortable with the very low seat height. I chose it exactly for this reason because I like to sit as low as possible and also I was looking for a comfortable and sturdy construction to withstand time, not like some cheap Chinese plastic chairs that bend and tear. This chair comes from Australia, where they have a tradition in camping and outdoor activities, as it seems from its name (festival, although it is not mentioned in the product description). It is ideal for lounging and watching an event in an open space or taking it to camping. I usually use it at the beach where there is a small disadvantage that the backrest does not have enough incline and it is not adjustable. It only gives a few degrees of backward tilt to the upper part of the frame and even fewer to the elasticity of the cushion. So the sun comes almost vertically on the shoulders and you don't tan evenly on the front of the body. For me, it is not a big problem because I usually go to the sea in the afternoon and besides, it is not the ideal chair specifically made for sunbathing. Those are lighter, with a greater incline and waterproof fabric. I had such chairs in the past, but they are not for heavy use. Now with the festival chair, I open it and collapse into it, letting my body fall freely and sink without worrying if the chair will break or if the fabric will tear, and I weigh almost 80 kilos, we are talking about such construction. This also makes it relatively heavy, but it has a bag to put it in when you close it and a strap to carry it on your shoulder (there is no mention of this in the description either). It would be perfect if it had a pocket to put keys, phone, etc., unfortunately, something like that is missing, but it's a minor flaw because it gets 5 stars in the critical areas, meaning it is comfortable, durable, and incredibly high quality
Είναι το δεύτερο καλοκαίρι που την έχω και απλά αγγίζει την τελειότητα αρκεί βεβαια να βολευεσαι με το πολύ χαμηλό ύψος καθίσματος. Τη διαλεξα ακριβως γιαυτό το λόγο επειδη μου αρεσει να καθομαι οσο πιο χαμηλά γινεται και επιπλέον εψαχνα μια ανετη & στιβαρή κατασκευή να αντέξει καιρό οχι σαν κάτι πλαστικούρες κινεζιές που λυγάνε και σκίζονται. Αυτή η καρέκλα ερχεται από Αυστραλία που έχουν παράδοση στα camping και σε δραστηριότητες στην υπαιθρο, οπως φαινεται και απο απο το ονομα της ( festival, αν και δεν φαινεται στην περιγραφη του προιόντος ) ειναι ιδανική να αράζεις και να παρακολουθήσεις καποια εκδήλωση σε ανοιχτό χώρο ή να την πάρεις σε καμπινγκ. Συνήθως τη χρησιμοποιώ στην παραλία οπου υπάρχει το μικρό μειονέκτημα οτι δεν εχει αρκετη κλίση η πλάτη ουτε βεβαια ρυθμίζεται. Μόνο δινει μερικές μοιρες κλιση προς τα πισω το πανω μερος του σκελετου και ακομα λιγες η ελαστικότητα του μαξιλαριου. Οπότε ο ήλιος ερχεται σχεδόν καθετα στους ωμους και δεν μαυριζεις ομοιόμορφα στην μπροστινή μερια του κορμού. Για μενα δεν ειναι μεγαλο προβλημα γιατι ετσι κι αλλιως παω στη θαλασσα το απογεμα και εξάλλου δεν ειναι η ιδανικότερη καρέκλα κατασκευασμενη ειδικα για ηλιοθεραπεια. Εκεινες ειναι ελαφρυτερες, με μεγαλη κλιση και αδιαβροχο υφασμα. Τετοια καρεκλακια ειχα παλαιοτερα αλλα δεν είναι για πολλα - πολλα. Τωρα με το festival το ανοιγω και χυνομαι αφηνοντας το σωμα να πεσει ελευθερα και να βουλιαξει χωρίς να ανησυχω αν σπασει η καρεκλα ή σκιστεί το υφασμα και ειμαι σχεδον 80 κιλά, μιλάμε για τετοια κατασκευη. Αυτό την κανει και σχετικα βαρια αλλά εχει σάκο να μπαίνει μεσα οταν την κλεινεις και λουρί να την κουβαλας στον ωμο ( ούτε γιαυτό υπαρχει αναφορα στην περιγραφη ) . Θα ηταν τελεια αν διεθετε μια θηκη να βαζεις κλειδιά, τηλεφωνο κτλ, δυστυχως κατι τετοιο λειπει αλλά μικρό το κακό γιατι παιρνει 5 αστερια στα κρισιμα πεδια δηλ. ειναι αναπαυτική, ανθεκτική και απιστευτα ποιοτική