A review for those who
1. Want a phone to get your tasks done without lagging but don’t want to give a kidney to go for the Samsung S series.
2. Are thinking of switching from Android to iOS, again without wanting to give a kidney for a new phone.
*Although I’ve had the phone for a very short time (2 weeks) I’ll share my experience and will update after about a year to refresh it* (I’ve also added the 1.5-year update below.)
I never had an iPhone and considered buying a new one pointless, so I was looking to get a used or refurbished one, which made me hesitant every time I saw a good deal as I was worried it might be a scam or the phone I’d get would be in worse condition than described.
The phone (iPhone 12 128GB, Grade A) arrived in excellent condition (no scratches, no marks, no dents), with 100% battery health and its classic charging cable (USB-C to Lightning). Since it’s a refurbished phone, I think it’s useful to mention the store I got it from, but skroutz’s policy doesn’t agree with me.
So far I am quite satisfied with the phone’s performance, it doesn’t lag at all, messages are sent and received normally, clear sound on calls and its speaker is just fine. The best feature of the phone (in my opinion) is its screen.
As for its battery (because we all have a friend with an iPhone whom we tease for always carrying a charger and power-bank), it’s nothing remarkable, but it’s definitely better than I expected. Although the iPhone 12 has a relatively small battery (2815 mAh), it lasts me quite comfortably (with almost constant use) about 30 hours.
**UPDATE: 1 year and 4 months**
A small side note, 1 month after buying the phone I contacted the store because within the first month I saw a sudden drop in battery health from 100% to 93%. They explained that the initial 100% was artificial and was due to the long period the phone had been off before I turned it on, and that the real battery health would show after a while once the number stabilized. Which is what happened, and it eventually stabilized at 90% or 89% if I’m not mistaken.
Battery: The current battery health is 84%. Since I use it continuously with 5G, Bluetooth, and Airdrop always on, the reduced battery performance is noticeable. However, this is mainly due to the battery’s own characteristics and my usage rather than the decrease in battery health itself. Usually, it lasts me a whole day without intermediate charging, but there have been times when, due to usage, I’ve charged it once during the day.
Performance: Absolutely no problem, I’d say it works almost as well as the day I got it. The only "vulnerable" spot I found regarding its performance is when it overheats (mainly due to ambient temperature), then yes, it lags, to the point where you can’t use it comfortably. However, this is something that happens with many phones.
Software: It’s a 2020 phone. It gets software updates normally and has no issue running them.
Μια αξιολόγηση για όσους
1. Θέλετε ένα κινητό για να κάνετε τις δουλειές σας και να μην κολλάει αλλά δεν θέλετε να δώσετε ένα νεφρό για να πάτε σε σειρά S της Samsung.
2. Σκέφτεστε να κάνετε την αλλαγή από Android σε iOS, χωρίς πάλι να θέλετε να δώσετε ένα νεφρό για καινούριο κινητό.
*Αν και έχω το κινητό πολύ λίγο καιρό (2 εβδομάδες) θα σας μεταφέρω την εμπειρία μου και θα επανέλθω μετά από κανά χρόνο για να την ανανεώσω*(Έχω προσθέσει και το update 1,5 χρόνου πιο κάτω.)
Δεν είχα ποτέ iPhone και το να αγοράσω καινούριο το θεωρούσα ανούσιο, οπότε έψαχνα να πάρω κάποιο μεταχειρισμένο ή refurbished, πράγμα που με έβαζε σε σκέψεις κάθε φορά που έβλεπα κάποια καλή προσφορά καθώς ανησυχούσα πως μπορεί να πρόκειται για απάτη ή ότι το κινητό που θα μου 'ρθει να είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που περιγραφόταν.
Το κινητό (iPhone 12 128GB, Grade A) το παρέλαβα σε εξαιρετική κατάσταση (καμία γρατζουνία, κανένα σημάδι, κανένα χτύπημα), με υγεία μπαταρίας 100% και με το κλασικό καλώδιο φόρτισής του (USB-C σε Lightning). Καθώς πρόκειται για refurbished κινητό θεωρώ πως είναι χρήσιμο να αναφέρω και το κατάστημα από το οποίο το πήρα, αλλά η πολιτική του skroutz δεν συμφωνεί μαζί μου.
Μέχρι στιγμής είμαι αρκετά ικανοποιημένος από την αποδοτικότητα του κινητού, δεν κολλάει καθόλου, τα μηνύματα έρχονται και στέλνονται κανονικά, καθαρός ηχος στις κλήσεις και το ηχείο του είναι μια χαρά. Το καλύτερο χαρακτηριστικό του κινητού (κατά τη γνώμη μου) είναι η οθόνη του.
Σε ό,τι αφορά την μπαταρία του (επειδή όλοι έχουμε κάποιον φίλο με iPhone που τον κοροϊοδεύουμε που κουβαλάει παντού φορτιστή και power-bank) δεν είναι κάτι το αξιοσημείωτο, αλλά σίγουρα είναι καλύτερη απ' ότι περίμενα. Παρ' ότι το iPhone 12 έχει σχετικά μικρή μπατάρια (2815 mAh), μου βγάζει σχετικά άνετα (με σχεδόν συνεχή χρήση) γύρω στις 30 ώρες.
**UPDATE: 1 χρόνος και 4 μήνες**
Μικρό side-info, 1 μήνα μετά την αγορά του κινητού είχα επικοινωνήσει με το κατάστημα γιατί μέσα στον 1ο μήνα είδα μια απότομη πτώση στην υγεία της μπαταρίας από το 100% στο 93%. Μου εξήγησαν πως το 100% που φαινόταν αρχικά ήταν πλασματικό και πως οφειλόταν στο μεγάλο χρονικό διάστημα που είχε μείνει κλειστό το κινητό πριν το ανοίξω και πως η πραγματική υγεία μπαταρίας του θα φαινόταν μετά από λίγο καιρό που θα σταθεροποιούταν το νούμερο. Που έτσι και έγινε, και τελικά σταθεροποιήθηκε στο 90% ή το 89% αν δεν κάνω λάθος.
Μπαταρία: Η τωρινή υγεία της μπαταρίας είναι 84%. Επειδή κάνω συνεχή χρήση με μονίμως ενεργοποιημένο το 5G, το Bluetooth και το Airdrop η μειωμένη αποδοτικότητα της μπαταρίας είναι αισθητή. Ωστόσο αυτό οφείλεται κατά βάση στα ίδια τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας και στην χρήση που του κάνω παρά στην μείωση της υγείας της μπαταρίας καθαυτής. Συνήθως μου βγάζει ολόκληρη ημέρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, αλλά έχουν υπάρξει και φορές που λόγο της χρήσης το έχω φορτίσει και 1 φορά στο ενδιάμεσο της ημέρας.
Απόδοση: Κανένα απολύτως πρόβλημα, οριακά θα έλεγα ότι λειτουργεί το ίδιο καλά με την ημέρα που το πήρα. Το μόνο "τρωτό" σημείου που βρήκα αναφορικά με την απόδοσή του είναι όταν υπερθερμανθεί (κυρίως λόγω της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος) που τότε ναι, κολλάει, και μάλιστα σε βαθμό που δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις άνετα. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε πολλά κινητά.
Λογισμικό: Είναι κινητό του 2020. Τις αναβαθμίσεις του λογισμικού τις κάνει κανονικά και δεν έχει κανένα θέμα με το να τις τρέξει.