Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
We had the same stove in the past and it worked well for almost 10 years (visually at least it looks the same, I don't know if anything has changed internally and in the materials used). It definitely wasn't the fastest stove in the world, but it was decent for its price. We bought the same one again because it got damaged from water that fell on it (it wasn't the first time it got wet, but this time it happened to break as well). For now, in the first uses, we are satisfied. It heats up faster than the old stove, but if it is used for a long time continuously (e.g. for several coffees one after the other), it can overheat and requires attention when handling and moving it. (The overheating issue was not present in the previous one).
Είχαμε την ίδια εστία και στο παρελθόν και για σχεδόν 10 χρόνια λειτουργούσε καλά (οπτικά τουλάχιστον φαίνεται η ίδια, δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει κάτι στο εσωτερικό της και στα υλικά κατασκευής). Σίγουρα δεν ήταν και η πιο γρήγορη εστία στον κόσμο αλλά ήταν αξιόλογη για τα λεφτά της. Αγοράσαμε ξανά την ίδια καθώς μας χάλασε από νερά που έπεσαν πάνω της (δεν ήταν η πρώτη φορά που βράχηκε, απλά τώρα έτυχε να χαλάσει κιόλας). Προς το παρόν, στις πρώτες χρήσεις της είμαστε ικανοποιημένοι. Ζεσταίνεται πιο γρήγορα από την παλιά εστία, απλά αν χρησιμοποιηθεί αρκετή ώρα συνεχόμενα (πχ για αρκετούς καφέδες τον έναν μετά τον άλλον), μπορεί να υπερθερμανθεί και θέλει προσοχή στο πιάσιμο - μετακίνηση της. (Το θεματάκι με την υπερθέρμανση δεν το είχε η προηγούμενη).
The electric eyes do not have a long lifespan from what I have observed, after two years their performance decreases significantly and they become slower to heat up. In other words, at the beginning of the purchase, it takes about 5 minutes to brew Greek coffee, but after a certain period of time (usually a long time, maybe after about 1.5 - 2 years) it takes 10 minutes.
But they are convenient and I prefer them.
I am very satisfied with this electric coffee eye. I have had it for 2.5 years. It is powerful, fast (recently it has become slow, as I explained above), it makes nice, flavorful coffee (not like the gas stove I had bought that made watery coffee).
I will choose it again.
Τα ηλεκτρικά μάτια δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής απ' όσο έχω διαπιστώσει, μετά τα δύο χρόνια φθίνει πολύ η απόδοση τους και γίνονται πιο αργά στο ζέσταμα. Δηλαδή στην αρχή της αγοράς κάνει περίπου 5 λεπτά για να ψήσει τον ελληνικό, μετά από κάποιο διάστημα (μεγάλο συνήθως, ίσως μετά από 1,5 - 2 χρόνια περίπου) χρειάζεται 10 λεπτά.
Αλλά είναι βολικά και τα προτιμώ.
Είμαι πολύ ευχαριστημένη από αυτό το ηλεκτρικό μάτι καφέ. Το έχω 2,5 χρόνια. Είναι δυνατό, γρήγορο (τώρα τελευταία έγινε αργό, όπως αιτιολογώ παραπάνω), κάνει ωραίο, γευστικό καφέ (όχι όπως με το καμινέτο του γκαζιού που είχα πάρει και έφτιαχνε νερόπλυμα).
Θα το ξαναπροτιμήσω.
We had the same stove in the past and it worked well for almost 10 years (visually at least it looks the same, I don't know if anything has changed internally and in the materials used). It definitely wasn't the fastest stove in the world, but it was decent for its price. We bought the same one again because it got damaged from water that fell on it (it wasn't the first time it got wet, but this time it happened to break as well). For now, in the first uses, we are satisfied. It heats up faster than the old stove, but if it is used for a long time continuously (e.g. for several coffees one after the other), it can overheat and requires attention when handling and moving it. (The overheating issue was not present in the previous one).
Είχαμε την ίδια εστία και στο παρελθόν και για σχεδόν 10 χρόνια λειτουργούσε καλά (οπτικά τουλάχιστον φαίνεται η ίδια, δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει κάτι στο εσωτερικό της και στα υλικά κατασκευής). Σίγουρα δεν ήταν και η πιο γρήγορη εστία στον κόσμο αλλά ήταν αξιόλογη για τα λεφτά της. Αγοράσαμε ξανά την ίδια καθώς μας χάλασε από νερά που έπεσαν πάνω της (δεν ήταν η πρώτη φορά που βράχηκε, απλά τώρα έτυχε να χαλάσει κιόλας). Προς το παρόν, στις πρώτες χρήσεις της είμαστε ικανοποιημένοι. Ζεσταίνεται πιο γρήγορα από την παλιά εστία, απλά αν χρησιμοποιηθεί αρκετή ώρα συνεχόμενα (πχ για αρκετούς καφέδες τον έναν μετά τον άλλον), μπορεί να υπερθερμανθεί και θέλει προσοχή στο πιάσιμο - μετακίνηση της. (Το θεματάκι με την υπερθέρμανση δεν το είχε η προηγούμενη).
The electric eyes do not have a long lifespan from what I have observed, after two years their performance decreases significantly and they become slower to heat up. In other words, at the beginning of the purchase, it takes about 5 minutes to brew Greek coffee, but after a certain period of time (usually a long time, maybe after about 1.5 - 2 years) it takes 10 minutes.
But they are convenient and I prefer them.
I am very satisfied with this electric coffee eye. I have had it for 2.5 years. It is powerful, fast (recently it has become slow, as I explained above), it makes nice, flavorful coffee (not like the gas stove I had bought that made watery coffee).
I will choose it again.
Τα ηλεκτρικά μάτια δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής απ' όσο έχω διαπιστώσει, μετά τα δύο χρόνια φθίνει πολύ η απόδοση τους και γίνονται πιο αργά στο ζέσταμα. Δηλαδή στην αρχή της αγοράς κάνει περίπου 5 λεπτά για να ψήσει τον ελληνικό, μετά από κάποιο διάστημα (μεγάλο συνήθως, ίσως μετά από 1,5 - 2 χρόνια περίπου) χρειάζεται 10 λεπτά.
Αλλά είναι βολικά και τα προτιμώ.
Είμαι πολύ ευχαριστημένη από αυτό το ηλεκτρικό μάτι καφέ. Το έχω 2,5 χρόνια. Είναι δυνατό, γρήγορο (τώρα τελευταία έγινε αργό, όπως αιτιολογώ παραπάνω), κάνει ωραίο, γευστικό καφέ (όχι όπως με το καμινέτο του γκαζιού που είχα πάρει και έφτιαχνε νερόπλυμα).
Θα το ξαναπροτιμήσω.
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
We had the same stove in the past and it worked well for almost 10 years (visually at least it looks the same, I don't know if anything has changed internally and in the materials used). It definitely wasn't the fastest stove in the world, but it was decent for its price. We bought the same one again because it got damaged from water that fell on it (it wasn't the first time it got wet, but this time it happened to break as well). For now, in the first uses, we are satisfied. It heats up faster than the old stove, but if it is used for a long time continuously (e.g. for several coffees one after the other), it can overheat and requires attention when handling and moving it. (The overheating issue was not present in the previous one).
Είχαμε την ίδια εστία και στο παρελθόν και για σχεδόν 10 χρόνια λειτουργούσε καλά (οπτικά τουλάχιστον φαίνεται η ίδια, δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει κάτι στο εσωτερικό της και στα υλικά κατασκευής). Σίγουρα δεν ήταν και η πιο γρήγορη εστία στον κόσμο αλλά ήταν αξιόλογη για τα λεφτά της. Αγοράσαμε ξανά την ίδια καθώς μας χάλασε από νερά που έπεσαν πάνω της (δεν ήταν η πρώτη φορά που βράχηκε, απλά τώρα έτυχε να χαλάσει κιόλας). Προς το παρόν, στις πρώτες χρήσεις της είμαστε ικανοποιημένοι. Ζεσταίνεται πιο γρήγορα από την παλιά εστία, απλά αν χρησιμοποιηθεί αρκετή ώρα συνεχόμενα (πχ για αρκετούς καφέδες τον έναν μετά τον άλλον), μπορεί να υπερθερμανθεί και θέλει προσοχή στο πιάσιμο - μετακίνηση της. (Το θεματάκι με την υπερθέρμανση δεν το είχε η προηγούμενη).
The electric eyes do not have a long lifespan from what I have observed, after two years their performance decreases significantly and they become slower to heat up. In other words, at the beginning of the purchase, it takes about 5 minutes to brew Greek coffee, but after a certain period of time (usually a long time, maybe after about 1.5 - 2 years) it takes 10 minutes.
But they are convenient and I prefer them.
I am very satisfied with this electric coffee eye. I have had it for 2.5 years. It is powerful, fast (recently it has become slow, as I explained above), it makes nice, flavorful coffee (not like the gas stove I had bought that made watery coffee).
I will choose it again.
Τα ηλεκτρικά μάτια δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής απ' όσο έχω διαπιστώσει, μετά τα δύο χρόνια φθίνει πολύ η απόδοση τους και γίνονται πιο αργά στο ζέσταμα. Δηλαδή στην αρχή της αγοράς κάνει περίπου 5 λεπτά για να ψήσει τον ελληνικό, μετά από κάποιο διάστημα (μεγάλο συνήθως, ίσως μετά από 1,5 - 2 χρόνια περίπου) χρειάζεται 10 λεπτά.
Αλλά είναι βολικά και τα προτιμώ.
Είμαι πολύ ευχαριστημένη από αυτό το ηλεκτρικό μάτι καφέ. Το έχω 2,5 χρόνια. Είναι δυνατό, γρήγορο (τώρα τελευταία έγινε αργό, όπως αιτιολογώ παραπάνω), κάνει ωραίο, γευστικό καφέ (όχι όπως με το καμινέτο του γκαζιού που είχα πάρει και έφτιαχνε νερόπλυμα).
Θα το ξαναπροτιμήσω.
We had the same stove in the past and it worked well for almost 10 years (visually at least it looks the same, I don't know if anything has changed internally and in the materials used). It definitely wasn't the fastest stove in the world, but it was decent for its price. We bought the same one again because it got damaged from water that fell on it (it wasn't the first time it got wet, but this time it happened to break as well). For now, in the first uses, we are satisfied. It heats up faster than the old stove, but if it is used for a long time continuously (e.g. for several coffees one after the other), it can overheat and requires attention when handling and moving it. (The overheating issue was not present in the previous one).
Είχαμε την ίδια εστία και στο παρελθόν και για σχεδόν 10 χρόνια λειτουργούσε καλά (οπτικά τουλάχιστον φαίνεται η ίδια, δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει κάτι στο εσωτερικό της και στα υλικά κατασκευής). Σίγουρα δεν ήταν και η πιο γρήγορη εστία στον κόσμο αλλά ήταν αξιόλογη για τα λεφτά της. Αγοράσαμε ξανά την ίδια καθώς μας χάλασε από νερά που έπεσαν πάνω της (δεν ήταν η πρώτη φορά που βράχηκε, απλά τώρα έτυχε να χαλάσει κιόλας). Προς το παρόν, στις πρώτες χρήσεις της είμαστε ικανοποιημένοι. Ζεσταίνεται πιο γρήγορα από την παλιά εστία, απλά αν χρησιμοποιηθεί αρκετή ώρα συνεχόμενα (πχ για αρκετούς καφέδες τον έναν μετά τον άλλον), μπορεί να υπερθερμανθεί και θέλει προσοχή στο πιάσιμο - μετακίνηση της. (Το θεματάκι με την υπερθέρμανση δεν το είχε η προηγούμενη).
The electric eyes do not have a long lifespan from what I have observed, after two years their performance decreases significantly and they become slower to heat up. In other words, at the beginning of the purchase, it takes about 5 minutes to brew Greek coffee, but after a certain period of time (usually a long time, maybe after about 1.5 - 2 years) it takes 10 minutes.
But they are convenient and I prefer them.
I am very satisfied with this electric coffee eye. I have had it for 2.5 years. It is powerful, fast (recently it has become slow, as I explained above), it makes nice, flavorful coffee (not like the gas stove I had bought that made watery coffee).
I will choose it again.
Τα ηλεκτρικά μάτια δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής απ' όσο έχω διαπιστώσει, μετά τα δύο χρόνια φθίνει πολύ η απόδοση τους και γίνονται πιο αργά στο ζέσταμα. Δηλαδή στην αρχή της αγοράς κάνει περίπου 5 λεπτά για να ψήσει τον ελληνικό, μετά από κάποιο διάστημα (μεγάλο συνήθως, ίσως μετά από 1,5 - 2 χρόνια περίπου) χρειάζεται 10 λεπτά.
Αλλά είναι βολικά και τα προτιμώ.
Είμαι πολύ ευχαριστημένη από αυτό το ηλεκτρικό μάτι καφέ. Το έχω 2,5 χρόνια. Είναι δυνατό, γρήγορο (τώρα τελευταία έγινε αργό, όπως αιτιολογώ παραπάνω), κάνει ωραίο, γευστικό καφέ (όχι όπως με το καμινέτο του γκαζιού που είχα πάρει και έφτιαχνε νερόπλυμα).
Θα το ξαναπροτιμήσω.