Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
I threw it away. Even natural aloe from the plant will whiten your teeth if you use it. I didn't know that when I bought it. And it's not for sensitive teeth for daily use, my teeth started to hurt after a while because of the whitening.
Την πεταξα.Ακομα και η φυσικη αλοη απο το φυτο αν την παρεις θα σου κανει λευκανση. Δεν το ηξερα οταν την πηρα.Και δεν ειναι για ευαισθητα δοντια καθημερινης χρησης, με πηρουνιαζαν τα δοντια μου απο ενα σημειο και μετα λογω της λευκανσης.
5 * from me because it is the toothpaste that "suits me well" and I have been buying it continuously for years. In the meantime, I tried two other toothpastes, which did not match for me since I have sensitivity, so I returned to this one to avoid further experimentation. It is hard to find something 100% perfect anywhere; you find the closest possible. Those who can make their own toothpaste, which will "work for them," it's the best! As for the feeling or not of aloe, I have never tried pure aloe to make a proper comparison, but personally, I feel this smoothness of the aloe gel. And, for sure, I feel a difference compared to other (common) toothpastes I used in the past. All of this is subjective, though. What is not, and needs to be clarified, are comments like "black line, it's CHEMICAL." It took me a while to search and find out what is true, as well as how the above came about, and, as far as I see, it is a "trend" from social media (which has no basis). The issue is that in the age of misinformation, we have reached points of absurdity (with the youth -as is natural- mainly falling victim to trends), and we should be very careful about what we say, hear, and read.
5 * από εμένα λόγω του ότι είναι η οδοντόκρεμα που "μού έχει κάτσει καλά" και την αγοράζω εδώ και χρόνια συνεχόμενα. Δοκίμασα στο μεταξύ άλλες δύο οδοντόκρεμες, οι οποίες δεν ταίριαξαν σε εμένα που έχω ευαισθησία, γι'αυτό και ξαναγύρισα σε αυτήν, για να μην κάνω περαιτέρω πειραματισμούς. Κάτι 100% τέλειο δύσκολα να βρει κανείς οπουδήποτε, βρίσκεις το κοντινότερο δυνατό. Όσοι μπορούν να φτιάχνουν τη δική τους οδοντόκρεμα, η οποία θα "τούς κάνει", ό,τι καλύτερο!
Όσον αφορά την αίσθηση ή μη της αλόης, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ σκέτη αλόη για να κάνω σωστή σύγκριση, αλλά προσωπικά νιώθω αυτήν την απαλότητα (smoothness) του gel της αλόης. Και, σίγουρα, νιώθω διαφορά σε σχέση με άλλες (κοινές) οδοντόκρεμες που χρησιμοποιούσα παλιότερα.
Όλα αυτά είναι υποκειμενικά, όμως. Αυτό το οποίο δεν είναι, και πρέπει να διευκρινιστεί, είναι σχόλια του τύπου "μαύρη γραμμή, είναι ΧΗΜΙΚΟ". Μού πήρε κάμποσο να ψάξω να βρω τι ισχύει, καθώς και πώς προέκυψε το παραπάνω, και, απ'όσο βλέπω, πρόκειται για "trend" των social media (το οποίο δεν έχει καμία βάση). Το ζήτημα είναι ότι στην εποχή της παραπληροφόρησης έχουμε φτάσει σε σημεία παραλογισμού (με τη νεολαία -όπως είναι φυσικό- να πέφτει κυρίως θύμα των τάσεων), και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικές/οί στο τι λέμε, ακούμε, και διαβάζουμε.
It meets the specifications I want (without fluoride and SLS) and additionally has aloe as a base. The taste personally does not excite me, but that is subjective. The texture of the cream is slightly watery, a satisfactory foam is created while brushing, ....everything is fine. This particular toothpaste is mainly used by other family members. For me, I preferred another one from the same brand with a slightly different taste but with the same basic ingredients. August 2024 I still consistently buy the Optima toothpastes for myself and my loved ones. I think it is one of the most notable options.
Πληροί τις προδιαγραφές που θέλω (χωρίς φθόριο και SLS) και επιπλέον έχει ως βάση την αλόη. Η γεύση προσωπικά δεν με ενθουσιάζει αλλά αυτό είναι κάτι υποκειμενικό. Η υφή της κρέμας είναι ελαφρώς υδαρή, κατά το βούρτσισμα δημιουργείται ικανοποιητικός αφρός, ....όλα μια χαρά. Την συγκεκριμένη οδοντόκρεμα χρησιμοποιούν κυρίως άλλα μέλη της οικογένειας. Για μένα προτίμησα μία άλλη της ίδιας μάρκας με λίγο διαφορετική γεύση αλλά με τα ίδια βασικά συστατικά.
Αύγουστος 2024 Εξακολουθώ σταθερά να αγοράζω για εμένα και τους οικείους μου τις οδοντόκρεμες της Optima. Νομίζω πως είναι από τις πιο αξιόλογες προτάσεις.
Wonderful toothpaste with a nice taste and soothes the gums a lot, I buy it constantly. It doesn't heal like all toothpastes and it's not a dentist when there is a problem with the teeth
Υπέροχη οδοντόκρεμα με ωραία γεύση κ καταπραΰνει τα ούλα κατά πολύ, την αγοράζω συνέχεια
Δεν θεραπεύει όπως κ όλες οι οδοντόκρεμες κ δεν είναι οδοντίατρος όταν υπάρχει πρόβλημα στα δόντια
Good afternoon,
As I have mentioned before about the regular aloedent, the combination leaves me completely satisfied. I will buy them again with 1000 thanks
καλό απόγευμα
όπως έχω γράψει και για την κανονική aloedent ο συνδυασμός με αφήνει απόλυτα ικανοποιημένο. θα τις ξαναπάρω με 1000.
ευχαριστώ
It saved me compared to the other toothpastes that made me nauseous, especially in the morning. Now I have no problem, even with an electric toothbrush. Since I first tried it until now, it's been 4-5 years and I have no intention of changing it.
Με εσωσε σε σχεση με τις αλλες οδοντοκρεμες που μου εφερναν αναγουλα ιδιως το πρωι
Πλεον κανενα προβλημα ακομη και με ηλεκτρικη οδοντοβουρτσα
Απο οταν την πρωτοδοκιμασα μεχρι τωρα πανε 4-5 χρονια και δεν λεω να την αλλαξω.
I threw it away. Even natural aloe from the plant will whiten your teeth if you use it. I didn't know that when I bought it. And it's not for sensitive teeth for daily use, my teeth started to hurt after a while because of the whitening.
Την πεταξα.Ακομα και η φυσικη αλοη απο το φυτο αν την παρεις θα σου κανει λευκανση. Δεν το ηξερα οταν την πηρα.Και δεν ειναι για ευαισθητα δοντια καθημερινης χρησης, με πηρουνιαζαν τα δοντια μου απο ενα σημειο και μετα λογω της λευκανσης.
5 * from me because it is the toothpaste that "suits me well" and I have been buying it continuously for years. In the meantime, I tried two other toothpastes, which did not match for me since I have sensitivity, so I returned to this one to avoid further experimentation. It is hard to find something 100% perfect anywhere; you find the closest possible. Those who can make their own toothpaste, which will "work for them," it's the best! As for the feeling or not of aloe, I have never tried pure aloe to make a proper comparison, but personally, I feel this smoothness of the aloe gel. And, for sure, I feel a difference compared to other (common) toothpastes I used in the past. All of this is subjective, though. What is not, and needs to be clarified, are comments like "black line, it's CHEMICAL." It took me a while to search and find out what is true, as well as how the above came about, and, as far as I see, it is a "trend" from social media (which has no basis). The issue is that in the age of misinformation, we have reached points of absurdity (with the youth -as is natural- mainly falling victim to trends), and we should be very careful about what we say, hear, and read.
5 * από εμένα λόγω του ότι είναι η οδοντόκρεμα που "μού έχει κάτσει καλά" και την αγοράζω εδώ και χρόνια συνεχόμενα. Δοκίμασα στο μεταξύ άλλες δύο οδοντόκρεμες, οι οποίες δεν ταίριαξαν σε εμένα που έχω ευαισθησία, γι'αυτό και ξαναγύρισα σε αυτήν, για να μην κάνω περαιτέρω πειραματισμούς. Κάτι 100% τέλειο δύσκολα να βρει κανείς οπουδήποτε, βρίσκεις το κοντινότερο δυνατό. Όσοι μπορούν να φτιάχνουν τη δική τους οδοντόκρεμα, η οποία θα "τούς κάνει", ό,τι καλύτερο!
Όσον αφορά την αίσθηση ή μη της αλόης, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ σκέτη αλόη για να κάνω σωστή σύγκριση, αλλά προσωπικά νιώθω αυτήν την απαλότητα (smoothness) του gel της αλόης. Και, σίγουρα, νιώθω διαφορά σε σχέση με άλλες (κοινές) οδοντόκρεμες που χρησιμοποιούσα παλιότερα.
Όλα αυτά είναι υποκειμενικά, όμως. Αυτό το οποίο δεν είναι, και πρέπει να διευκρινιστεί, είναι σχόλια του τύπου "μαύρη γραμμή, είναι ΧΗΜΙΚΟ". Μού πήρε κάμποσο να ψάξω να βρω τι ισχύει, καθώς και πώς προέκυψε το παραπάνω, και, απ'όσο βλέπω, πρόκειται για "trend" των social media (το οποίο δεν έχει καμία βάση). Το ζήτημα είναι ότι στην εποχή της παραπληροφόρησης έχουμε φτάσει σε σημεία παραλογισμού (με τη νεολαία -όπως είναι φυσικό- να πέφτει κυρίως θύμα των τάσεων), και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικές/οί στο τι λέμε, ακούμε, και διαβάζουμε.
It meets the specifications I want (without fluoride and SLS) and additionally has aloe as a base. The taste personally does not excite me, but that is subjective. The texture of the cream is slightly watery, a satisfactory foam is created while brushing, ....everything is fine. This particular toothpaste is mainly used by other family members. For me, I preferred another one from the same brand with a slightly different taste but with the same basic ingredients. August 2024 I still consistently buy the Optima toothpastes for myself and my loved ones. I think it is one of the most notable options.
Πληροί τις προδιαγραφές που θέλω (χωρίς φθόριο και SLS) και επιπλέον έχει ως βάση την αλόη. Η γεύση προσωπικά δεν με ενθουσιάζει αλλά αυτό είναι κάτι υποκειμενικό. Η υφή της κρέμας είναι ελαφρώς υδαρή, κατά το βούρτσισμα δημιουργείται ικανοποιητικός αφρός, ....όλα μια χαρά. Την συγκεκριμένη οδοντόκρεμα χρησιμοποιούν κυρίως άλλα μέλη της οικογένειας. Για μένα προτίμησα μία άλλη της ίδιας μάρκας με λίγο διαφορετική γεύση αλλά με τα ίδια βασικά συστατικά.
Αύγουστος 2024 Εξακολουθώ σταθερά να αγοράζω για εμένα και τους οικείους μου τις οδοντόκρεμες της Optima. Νομίζω πως είναι από τις πιο αξιόλογες προτάσεις.
Wonderful toothpaste with a nice taste and soothes the gums a lot, I buy it constantly. It doesn't heal like all toothpastes and it's not a dentist when there is a problem with the teeth
Υπέροχη οδοντόκρεμα με ωραία γεύση κ καταπραΰνει τα ούλα κατά πολύ, την αγοράζω συνέχεια
Δεν θεραπεύει όπως κ όλες οι οδοντόκρεμες κ δεν είναι οδοντίατρος όταν υπάρχει πρόβλημα στα δόντια
Specifications are collected from official manufacturer websites. Please verify the specifications before proceeding with your final purchase. If you notice any problem you can report it here.
I threw it away. Even natural aloe from the plant will whiten your teeth if you use it. I didn't know that when I bought it. And it's not for sensitive teeth for daily use, my teeth started to hurt after a while because of the whitening.
Την πεταξα.Ακομα και η φυσικη αλοη απο το φυτο αν την παρεις θα σου κανει λευκανση. Δεν το ηξερα οταν την πηρα.Και δεν ειναι για ευαισθητα δοντια καθημερινης χρησης, με πηρουνιαζαν τα δοντια μου απο ενα σημειο και μετα λογω της λευκανσης.
5 * from me because it is the toothpaste that "suits me well" and I have been buying it continuously for years. In the meantime, I tried two other toothpastes, which did not match for me since I have sensitivity, so I returned to this one to avoid further experimentation. It is hard to find something 100% perfect anywhere; you find the closest possible. Those who can make their own toothpaste, which will "work for them," it's the best! As for the feeling or not of aloe, I have never tried pure aloe to make a proper comparison, but personally, I feel this smoothness of the aloe gel. And, for sure, I feel a difference compared to other (common) toothpastes I used in the past. All of this is subjective, though. What is not, and needs to be clarified, are comments like "black line, it's CHEMICAL." It took me a while to search and find out what is true, as well as how the above came about, and, as far as I see, it is a "trend" from social media (which has no basis). The issue is that in the age of misinformation, we have reached points of absurdity (with the youth -as is natural- mainly falling victim to trends), and we should be very careful about what we say, hear, and read.
5 * από εμένα λόγω του ότι είναι η οδοντόκρεμα που "μού έχει κάτσει καλά" και την αγοράζω εδώ και χρόνια συνεχόμενα. Δοκίμασα στο μεταξύ άλλες δύο οδοντόκρεμες, οι οποίες δεν ταίριαξαν σε εμένα που έχω ευαισθησία, γι'αυτό και ξαναγύρισα σε αυτήν, για να μην κάνω περαιτέρω πειραματισμούς. Κάτι 100% τέλειο δύσκολα να βρει κανείς οπουδήποτε, βρίσκεις το κοντινότερο δυνατό. Όσοι μπορούν να φτιάχνουν τη δική τους οδοντόκρεμα, η οποία θα "τούς κάνει", ό,τι καλύτερο!
Όσον αφορά την αίσθηση ή μη της αλόης, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ σκέτη αλόη για να κάνω σωστή σύγκριση, αλλά προσωπικά νιώθω αυτήν την απαλότητα (smoothness) του gel της αλόης. Και, σίγουρα, νιώθω διαφορά σε σχέση με άλλες (κοινές) οδοντόκρεμες που χρησιμοποιούσα παλιότερα.
Όλα αυτά είναι υποκειμενικά, όμως. Αυτό το οποίο δεν είναι, και πρέπει να διευκρινιστεί, είναι σχόλια του τύπου "μαύρη γραμμή, είναι ΧΗΜΙΚΟ". Μού πήρε κάμποσο να ψάξω να βρω τι ισχύει, καθώς και πώς προέκυψε το παραπάνω, και, απ'όσο βλέπω, πρόκειται για "trend" των social media (το οποίο δεν έχει καμία βάση). Το ζήτημα είναι ότι στην εποχή της παραπληροφόρησης έχουμε φτάσει σε σημεία παραλογισμού (με τη νεολαία -όπως είναι φυσικό- να πέφτει κυρίως θύμα των τάσεων), και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικές/οί στο τι λέμε, ακούμε, και διαβάζουμε.
It meets the specifications I want (without fluoride and SLS) and additionally has aloe as a base. The taste personally does not excite me, but that is subjective. The texture of the cream is slightly watery, a satisfactory foam is created while brushing, ....everything is fine. This particular toothpaste is mainly used by other family members. For me, I preferred another one from the same brand with a slightly different taste but with the same basic ingredients. August 2024 I still consistently buy the Optima toothpastes for myself and my loved ones. I think it is one of the most notable options.
Πληροί τις προδιαγραφές που θέλω (χωρίς φθόριο και SLS) και επιπλέον έχει ως βάση την αλόη. Η γεύση προσωπικά δεν με ενθουσιάζει αλλά αυτό είναι κάτι υποκειμενικό. Η υφή της κρέμας είναι ελαφρώς υδαρή, κατά το βούρτσισμα δημιουργείται ικανοποιητικός αφρός, ....όλα μια χαρά. Την συγκεκριμένη οδοντόκρεμα χρησιμοποιούν κυρίως άλλα μέλη της οικογένειας. Για μένα προτίμησα μία άλλη της ίδιας μάρκας με λίγο διαφορετική γεύση αλλά με τα ίδια βασικά συστατικά.
Αύγουστος 2024 Εξακολουθώ σταθερά να αγοράζω για εμένα και τους οικείους μου τις οδοντόκρεμες της Optima. Νομίζω πως είναι από τις πιο αξιόλογες προτάσεις.
Wonderful toothpaste with a nice taste and soothes the gums a lot, I buy it constantly. It doesn't heal like all toothpastes and it's not a dentist when there is a problem with the teeth
Υπέροχη οδοντόκρεμα με ωραία γεύση κ καταπραΰνει τα ούλα κατά πολύ, την αγοράζω συνέχεια
Δεν θεραπεύει όπως κ όλες οι οδοντόκρεμες κ δεν είναι οδοντίατρος όταν υπάρχει πρόβλημα στα δόντια
Good afternoon,
As I have mentioned before about the regular aloedent, the combination leaves me completely satisfied. I will buy them again with 1000 thanks
καλό απόγευμα
όπως έχω γράψει και για την κανονική aloedent ο συνδυασμός με αφήνει απόλυτα ικανοποιημένο. θα τις ξαναπάρω με 1000.
ευχαριστώ
It saved me compared to the other toothpastes that made me nauseous, especially in the morning. Now I have no problem, even with an electric toothbrush. Since I first tried it until now, it's been 4-5 years and I have no intention of changing it.
Με εσωσε σε σχεση με τις αλλες οδοντοκρεμες που μου εφερναν αναγουλα ιδιως το πρωι
Πλεον κανενα προβλημα ακομη και με ηλεκτρικη οδοντοβουρτσα
Απο οταν την πρωτοδοκιμασα μεχρι τωρα πανε 4-5 χρονια και δεν λεω να την αλλαξω.
I threw it away. Even natural aloe from the plant will whiten your teeth if you use it. I didn't know that when I bought it. And it's not for sensitive teeth for daily use, my teeth started to hurt after a while because of the whitening.
Την πεταξα.Ακομα και η φυσικη αλοη απο το φυτο αν την παρεις θα σου κανει λευκανση. Δεν το ηξερα οταν την πηρα.Και δεν ειναι για ευαισθητα δοντια καθημερινης χρησης, με πηρουνιαζαν τα δοντια μου απο ενα σημειο και μετα λογω της λευκανσης.
5 * from me because it is the toothpaste that "suits me well" and I have been buying it continuously for years. In the meantime, I tried two other toothpastes, which did not match for me since I have sensitivity, so I returned to this one to avoid further experimentation. It is hard to find something 100% perfect anywhere; you find the closest possible. Those who can make their own toothpaste, which will "work for them," it's the best! As for the feeling or not of aloe, I have never tried pure aloe to make a proper comparison, but personally, I feel this smoothness of the aloe gel. And, for sure, I feel a difference compared to other (common) toothpastes I used in the past. All of this is subjective, though. What is not, and needs to be clarified, are comments like "black line, it's CHEMICAL." It took me a while to search and find out what is true, as well as how the above came about, and, as far as I see, it is a "trend" from social media (which has no basis). The issue is that in the age of misinformation, we have reached points of absurdity (with the youth -as is natural- mainly falling victim to trends), and we should be very careful about what we say, hear, and read.
5 * από εμένα λόγω του ότι είναι η οδοντόκρεμα που "μού έχει κάτσει καλά" και την αγοράζω εδώ και χρόνια συνεχόμενα. Δοκίμασα στο μεταξύ άλλες δύο οδοντόκρεμες, οι οποίες δεν ταίριαξαν σε εμένα που έχω ευαισθησία, γι'αυτό και ξαναγύρισα σε αυτήν, για να μην κάνω περαιτέρω πειραματισμούς. Κάτι 100% τέλειο δύσκολα να βρει κανείς οπουδήποτε, βρίσκεις το κοντινότερο δυνατό. Όσοι μπορούν να φτιάχνουν τη δική τους οδοντόκρεμα, η οποία θα "τούς κάνει", ό,τι καλύτερο!
Όσον αφορά την αίσθηση ή μη της αλόης, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ σκέτη αλόη για να κάνω σωστή σύγκριση, αλλά προσωπικά νιώθω αυτήν την απαλότητα (smoothness) του gel της αλόης. Και, σίγουρα, νιώθω διαφορά σε σχέση με άλλες (κοινές) οδοντόκρεμες που χρησιμοποιούσα παλιότερα.
Όλα αυτά είναι υποκειμενικά, όμως. Αυτό το οποίο δεν είναι, και πρέπει να διευκρινιστεί, είναι σχόλια του τύπου "μαύρη γραμμή, είναι ΧΗΜΙΚΟ". Μού πήρε κάμποσο να ψάξω να βρω τι ισχύει, καθώς και πώς προέκυψε το παραπάνω, και, απ'όσο βλέπω, πρόκειται για "trend" των social media (το οποίο δεν έχει καμία βάση). Το ζήτημα είναι ότι στην εποχή της παραπληροφόρησης έχουμε φτάσει σε σημεία παραλογισμού (με τη νεολαία -όπως είναι φυσικό- να πέφτει κυρίως θύμα των τάσεων), και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικές/οί στο τι λέμε, ακούμε, και διαβάζουμε.
It meets the specifications I want (without fluoride and SLS) and additionally has aloe as a base. The taste personally does not excite me, but that is subjective. The texture of the cream is slightly watery, a satisfactory foam is created while brushing, ....everything is fine. This particular toothpaste is mainly used by other family members. For me, I preferred another one from the same brand with a slightly different taste but with the same basic ingredients. August 2024 I still consistently buy the Optima toothpastes for myself and my loved ones. I think it is one of the most notable options.
Πληροί τις προδιαγραφές που θέλω (χωρίς φθόριο και SLS) και επιπλέον έχει ως βάση την αλόη. Η γεύση προσωπικά δεν με ενθουσιάζει αλλά αυτό είναι κάτι υποκειμενικό. Η υφή της κρέμας είναι ελαφρώς υδαρή, κατά το βούρτσισμα δημιουργείται ικανοποιητικός αφρός, ....όλα μια χαρά. Την συγκεκριμένη οδοντόκρεμα χρησιμοποιούν κυρίως άλλα μέλη της οικογένειας. Για μένα προτίμησα μία άλλη της ίδιας μάρκας με λίγο διαφορετική γεύση αλλά με τα ίδια βασικά συστατικά.
Αύγουστος 2024 Εξακολουθώ σταθερά να αγοράζω για εμένα και τους οικείους μου τις οδοντόκρεμες της Optima. Νομίζω πως είναι από τις πιο αξιόλογες προτάσεις.
Wonderful toothpaste with a nice taste and soothes the gums a lot, I buy it constantly. It doesn't heal like all toothpastes and it's not a dentist when there is a problem with the teeth
Υπέροχη οδοντόκρεμα με ωραία γεύση κ καταπραΰνει τα ούλα κατά πολύ, την αγοράζω συνέχεια
Δεν θεραπεύει όπως κ όλες οι οδοντόκρεμες κ δεν είναι οδοντίατρος όταν υπάρχει πρόβλημα στα δόντια