Purchased on 08.01.2021 from a store in Piraeus. Installed on 10.08.2021 in our vacation home, which we only visit every year for 15-20 days. After 2 summers (this year, 23.08.2023), a crack with a small hole appeared in the neck of the battery, and rust came out from where a small stream of water splashes, spraying the entire sink!!!! In other words, it only worked for 45 days within the 3 years!
Temporarily wrapped the neck with transparent adhesive tape (see attached photo) to prevent splashing until we replace the battery with a better brand. Ultimately, very poor material quality and construction. The crack must have been small and invisible from the beginning due to material defects, and gradually opened over time!
I asked the dealership to replace the neck of the battery. They told me that the warranty only covers the mechanism of the battery and not the entire thing, and that I should contact the store where I purchased it. I contacted the store, and they promptly provided me with a new neck for €10 (the same amount charged by the dealership).
Conclusion:
Will I buy the same brand Gloria again? Never!
Will I shop again from the same store in Piraeus? Definitely!
P.S.: From what I noticed in the reviews, other users also had problems with the neck of the battery. So, it must be a general issue with this specific product. The attached photo shows the hole in the neck and the rust.
Αγορασμένη 08.01.2021 από μαγαζί στον Πειραιά. Τοποθετήθηκε 10.08.2021 στο εξοχικό, το οποίο επισκεπτόμαστε μόνο κάθε χρόνο για 15-20 μέρες. Μετά από 2 καλοκαίρια (δηλαδή φέτος 23.08.2023) παρουσιάστηκε ρωγμή με μικρή τρύπα στο λαιμό της μπαταρίας και εβγαλε σκουριά από όπου πετάγεται μικρός πίδακας νερού πιτσιλώντας όλο το νεροχύτη!!!! Δηλαδή λειτούργησε για 45 μέρες μόνο μέσα στα 3 χρόνια!
Τυλίχτηκε ο λαιμός προσωρινά με διαφανή αυτοκόλλητη ταινία (βλ. επισυναπτόμενη φωτό) για να μην πιτσιλάει μέχρι να πετάξουμε την μπαταρία και να βάλουμε κάποια άλλη καλύτερης μάρκας. Τελικά πολύ κακή ποιότητα υλικού και κακή κατασκευή. Η ρωγμή πρέπει να υπήρχε μικρή και αόρατη εκ κατασκευής λόγω αστοχίας υλικού και σιγά-σιγά να άνοιξε με τον καιρό!
Ζήτησα από την αντιπροσωπεία αντικατάσταση του λαιμού της μπαταρίας. Μου είπαν ότι η μπαταρία έχει μόνο εγγύηση στο μηχανισμό της και όχι ολόκληρη και να απευθυνθώ στο κατάστημα που την αγόρασα. Απευθύνθηκα στο κατάστημα που ειλικρινά με εξυπηρέτησαν αμέσως διαθέτοντας ένα καινούριο λαιμό με €10 (δηλ. όσο τους χρέωσε η αντιπροσωπεία).
Συμπέρασμα:
Αν θα ξαναπάρω ίδια μάρκα Gloria ? Ποτέ!
Αν θα ξαναψωνίσω από το ίδιο μαγαζί στον Πειραιά? Σίγουρα!
ΥΓ: Από ότι πρόσεξα στις αξιολογήσεις και άλλοι χρήστες είχαν πρόβλημα με το λαιμό της μπαταρίας. Άρα πρέπει να είναι γενικό το πρόβλημα με τη συγκεκριμένη?
Στην επισυναπτόμενη φωτό φαίνεται η τρύπα στο λαιμό και η σκουριά.